Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Electroid
    replied
    Ei tulpattu vaan laitettu "paremmin" kiinni siihen pönttöön kun oli vähän löyhästi kiinni siinä pöntössä aiemmin...

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Hankala sanoo... on tai ei. Yksi letku (päällä oleva joka lähtee tulipellin suuntaan) on pantilla kiinni ja tiivistetty silikoonilla.



    Siihen seuraavat 200e ja lopputulos on ehkä ennalta avattava . Milläpä sen ventttilin toiminnan voi testata. Ainakaan sitä sammuttamusen jälkeistä sihausta ei kuulu mielestäni moottoritilasta :think.


    Pitäs varmaan joskus mittauttaa puristuksetkin tuosta omasta pannusta. Sen verran tutkin et on numeron perustella nikasil lohkolla (eikä rautaputkilla).


    387tkm vasta mittarissa .
    Siis se purkin päällä oleva letku on tulpattu?
    Sen kautta tankki ottaa korvausilman, ainakin pitäisi ottaa.. Jos se letku on avoimena niin sieltä se bensan haju tulee.
    Last edited by JJT; 22-07-2018, 18:13.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    Onko se aktiivihiilipurkki ja sen letkut ja venttiili ehjät?
    Hankala sanoo... on tai ei. Yksi letku (päällä oleva joka lähtee tulipellin suuntaan) on patentilla kiinni ja tiivistetty silikoonilla.



    Siihen seuraavat 200e ja lopputulos on ehkä ennalta avattava . Milläpä sen ventttilin toiminnan voi testata. Ainakaan sitä sammuttamusen jälkeistä sihausta ei kuulu mielestäni moottoritilasta :think.


    Pitäs varmaan joskus mittauttaa puristuksetkin tuosta omasta pannusta. Sen verran tutkin et on numeron perustella nikasil lohkolla (eikä rautaputkilla).


    387tkm vasta mittarissa .
    Last edited by Electroid; 22-07-2018, 18:34.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Jesse93 View Post
    M52 puristuspaineet neljästä pytystä 14bar yhdestä 13bar ja 6.syl n12bar, onko liikaa eroa? Ei ole viereiset pytyt joissa pienemmät paineet. Kylmänä mitattu mutta kai sekin jotain kertoo?
    Hyvät on.

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    M52 puristuspaineet neljästä pytystä 14bar yhdestä 13bar ja 6.syl n12bar, onko liikaa eroa? Ei ole viereiset pytyt joissa pienemmät paineet. Kylmänä mitattu mutta kai sekin jotain kertoo?

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    Onko se aktiivihiilipurkki ja sen letkut ja venttiili ehjät?

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Imusarjan tiivisteet on vaihdettu ja alipaineletkua. Vähän muuttui: 57.xx-58l/h ois nyt max. kulutus (n.166hv siis). :think


    Ja muuta perushuoltoa tehtiin myös: öljyt ja tulpat jne.


    Pitäskö vielä kokeilla toisia suuttimia / niiden huoltoa... ja tankin huohotuksessa saattaa olla fiksattavaa.
    Edelleen tehottomuus vaivaa melkoisesti... tehdas lupaa 8s 0-100km/h e36 automaagi farkulle ja itse kellotin 10.5-11s.


    Kiihdyttäessä meno on semmosta aaltoilevaa kunnes n. 4000 kierroksen nurkilla vetää paremmin. Bensa haisee paljon moottoritilassa tulipellin/imusarjan tienoilla. Mitään selvää vuotoa ei tietenkään näy.


    Onkohan olemassa jotain uv väriä jota voisi sotkea bensaan hajottamatta/tukkimatta suuttimia jne jne. Alkaa olla käpy jäässä tän kolmekuution kanssa....


    Vikakoodi vehkeitäri oo nyt käytössä kun ei ole piuhaa jne. Mutta ei sieltä ennenkään mitään järkevää ole löytynyt.


    Vaihdettuja uusia oem/oem valmistajan/vastaavia osia: MAF, maffi-kaasuläppäputki, tyhjäkäyntiventtiilin imuputki, imusarjan tiivisteet, tulpat, nokka ja kampianturit, alipaineletkuja bp.säätimelle, venttiilikopan tiiviste ja ne kumiprikat... separaattori letkuineen, vanos renkaat.
    Last edited by Electroid; 21-07-2018, 15:40.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    [QUOTE=bmw98vm;4032136]
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Jos siinä on järkevä öljynvaihtohistoria niin venakopan tiiviste, öljyjalan tiiviste vesipumppu ja termari. Jos öljypohja tai stefat kusseet niin ne sitten myös.

    Koneen puolelle mitään syytä mennä jos ei oo syytä[/QUOTE

    Okei Mites noi venttiilivarren kumit? Näyttäis venttiilienvarret vähän kostuvan ku kuivaa venttiilinvarret ja sen jälkeen pyörittää konetta käsin https://aijaa.com/BsWOa0
    Nehän voipi tietenki sillo vaihdella. Samalla saat tarkisteltua nokkien ajotukset ja jos tää oli vanos niin sinnehän kannattaa samalla se tiivistesatsi ottaa.

    Venttiilivarrenkumit saat vaihdettua narun avulla tai paineilman avulla ilman kannen irrotusta.

    Leave a comment:


  • bmw98vm
    replied
    [QUOTE=Urpo_rotta;4032125]Jos siinä on järkevä öljynvaihtohistoria niin venakopan tiiviste, öljyjalan tiiviste vesipumppu ja termari. Jos öljypohja tai stefat kusseet niin ne sitten myös.

    Koneen puolelle mitään syytä mennä jos ei oo syytä[/QUOTE

    Okei Mites noi venttiilivarren kumit? Näyttäis venttiilienvarret vähän kostuvan ku kuivaa venttiilinvarret ja sen jälkeen pyörittää konetta käsin https://aijaa.com/BsWOa0
    Last edited by bmw98vm; 20-07-2018, 05:26.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Jos siinä on järkevä öljynvaihtohistoria niin venakopan tiiviste, öljyjalan tiiviste vesipumppu ja termari. Jos öljypohja tai stefat kusseet niin ne sitten myös.

    Koneen puolelle mitään syytä mennä jos ei oo syytä
    Ja tietty hihnat + kiristimet

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by bmw98vm View Post
    Mulla on 98vm e39 523i manuaali josta on kone antautumassa päätellen alakerran kolinasta ja venttiilin/nostajan säksätyksestä ja yhen sylinterin alhasesta puristuspaineesta ja vähän korkea hc, ajettu 382tkm. Joten hommasin "uuden koneen" 95vm e39 523i automaatista jolla on myyjän mukaan ajettu 260tkm. Mitä kaikkee tohon "uuteen koneeseen " nyt kannattais tehä ennen kun laittaa koneen keulille? Kk-laakerit, alakerrantiivisteet? Kannattaako kannen hiluja vaihella?
    Jos siinä on järkevä öljynvaihtohistoria niin venakopan tiiviste, öljyjalan tiiviste vesipumppu ja termari. Jos öljypohja tai stefat kusseet niin ne sitten myös.

    Koneen puolelle mitään syytä mennä jos ei oo syytä

    Leave a comment:


  • bmw98vm
    replied
    M52b25 moottorista pari tyhmää kysymystä.

    Mulla on 98vm e39 523i manuaali josta on kone antautumassa päätellen alakerran kolinasta ja venttiilin/nostajan säksätyksestä ja yhen sylinterin alhasesta puristuspaineesta ja vähän korkea hc, ajettu 382tkm. Joten hommasin "uuden koneen" 95vm e39 523i automaatista jolla on myyjän mukaan ajettu 260tkm. Mitä kaikkee tohon "uuteen koneeseen " nyt kannattais tehä ennen kun laittaa koneen keulille? Kk-laakerit, alakerrantiivisteet? Kannattaako kannen hiluja vaihella?
    Last edited by bmw98vm; 19-07-2018, 20:38.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by Joma View Post
    Tietämättä m52 koneista, niin mikä aiheutti tämän? onko ecu varmasti ehjä?
    Polttoaine vuoto kuuman pakoputken päälle aiheutti palon. Vikakin löytyi. Kaikki puolat oli pimeänä anto irtotulpalla kipinän mut ei paikoillaan ne kun vaihto niin lähti laakista tulille

    Leave a comment:


  • Joma
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Nyt rupeaa ideat loppumaan ja hermot palamaan.. Eli m52tub28 ei tahdo lähteä käyntiin sillon tällön lupaa mut siihen se sitten jää. Toimi aijemmin hyvin, lähti nätisti käymään kunnes pikku palovaurio poltti moottorinjohtosarjan.
    Johtosarja vaihdettu uuteen suuttimet vaihdettu, kipinä tulee, toisella eculla kokeiltu vikakoodit luettu kaikki samat kun ennen paloa. Mutta tulpat kastuu... Kokeiltu toisilla tulpilla, laitettu lisä maadoitusta, itketty,nussittu ja nähty kuoleman unta mutta ei vaan halua käydä
    Tietämättä m52 koneista, niin mikä aiheutti tämän? onko ecu varmasti ehjä?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by peto2 View Post
    Kampuralta on pakko joku signaali tulla kerta tulpat kastuu ja jos olisi huonoa signaalia, siitä olisi vikakoodi.

    Nokan anturihan ei vaikuta kun vanokseen ja sekventiaaliruiskutukseen.

    Keli ei oikeen puolla mutta oire hiukan viittaisi klassiseen "liimaventtiiliin" :think
    Minäkin pääsin nauttimaan tuosta ominaisuudesta kun vaimo siirsi autoa pihalla 10m.
    Seuraavalla startilla kävi viidellä ja tyhjäkäynti oli kadoksissa.

    Hetken kun antoi pyöriä about 2000rpm niin taas rupesi kaikki pelaamaan.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎