memebuy23buy

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jr66
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Viimeisen kerran kun itse ostin Boschin tulppia (tosin vääränmerkkiseen) niin ne olivat puolestaan Made in Russia. Yksi katkesikin sitten momenttiin kiristettäessä, onneksi tuli talttaruuvarilla ulos suht helposti.
    Taisi olla minunkin boschit neukkulasta :think Pikkumeseen vaihdoin alkutalvesta, ngk:t olisin laittanut mutta ei ainakaan silloin motonetissa ollut enkä viitsinyt etsiä muualta.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Originally posted by Baas 009 View Post
    Enpäs edes muista mitkä tulpat laitoin, mutta tähän liittyen tuli mieleen pieni anekdootti.

    NGK:n tulpat valmistetaan suurimmalta osin nykyään ranskassa eikä japanissa. Jotkut ovat väittäneet laadun heikenneen, ittellä ei havaintoja kun en omista mitään kireitä moottoreita. NGK:n tulpilla olen toki ajanut varmaan 200000km...
    Viimeisen kerran kun itse ostin Boschin tulppia (tosin vääränmerkkiseen) niin ne olivat puolestaan Made in Russia. Yksi katkesikin sitten momenttiin kiristettäessä, onneksi tuli talttaruuvarilla ulos suht helposti.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by hakala- View Post
    Just laitoin M52B28 pataan NGK BKR6EK tulpat ja kone käy kuin kello. Eikä maksa kuin 3e/kpl.
    Ulkomailta tuolla hinnalla ?

    Leave a comment:


  • hakala-
    replied
    Just laitoin M52B28 pataan NGK BKR6EK tulpat ja kone käy kuin kello. Eikä maksa kuin 3e/kpl.

    Leave a comment:


  • Baas 009
    replied
    Enpäs edes muista mitkä tulpat laitoin, mutta tähän liittyen tuli mieleen pieni anekdootti.

    NGK:n tulpat valmistetaan suurimmalta osin nykyään ranskassa eikä japanissa. Jotkut ovat väittäneet laadun heikenneen, ittellä ei havaintoja kun en omista mitään kireitä moottoreita. NGK:n tulpilla olen toki ajanut varmaan 200000km...

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by asis View Post
    En tiedä, jotenkin tuntuu luontevammalta laittaa Eurooppalainen tulppa

    Boschia kaiketi tulee marmorilta BMW leimoin, vai?
    Nyt valot päälle, mitä väliä niillä bmw-leimoilla ?

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by asis View Post
    En tiedä, jotenkin tuntuu luontevammalta laittaa Eurooppalainen tulppa

    Boschia kaiketi tulee marmorilta BMW leimoin, vai?
    NGK:t on kyllä parempi tulppa niin m5x, kuin myös m6x. ja molempia saa BMW-leimoin ovat omilla osanumeroillaan.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Minkä vuoksi NGK ei kelpaa?
    En tiedä, jotenkin tuntuu luontevammalta laittaa Eurooppalainen tulppa

    Boschia kaiketi tulee marmorilta BMW leimoin, vai?

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Minkä vuoksi NGK ei kelpaa?
    Samaa itsekkin ihmettelen :think Muutenkin NGK:t tuntuu toimivan paremmin m5x myllyissä, mitä boschin tulpat.

    Leave a comment:


  • Vauhtivaunu
    replied
    Originally posted by asis View Post
    Näyttäs Boschin sivu että F7LDCR tulpan valmistus on lopetettu ja korvaajaksi ehdottaa FR7LDC+. Eikös tuo korvaava nyt lähtökohtaisesti ole väärä tulppa?



    Äkikseltään näyttäs F7LDCR tulppa olevan pikkuhiljaa myyty loppuun.

    Minkä vuoksi NGK ei kelpaa?

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Näyttäs Boschin sivu että F7LDCR tulpan valmistus on lopetettu ja korvaajaksi ehdottaa FR7LDC+. Eikös tuo korvaava nyt lähtökohtaisesti ole väärä tulppa?



    Äkikseltään näyttäs F7LDCR tulppa olevan pikkuhiljaa myyty loppuun.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    En tiedä ilosta mutta tarvitsee kaveriksi jousitetun levyn, asetelma saattanee käydä tuplamassasta :think
    Originally posted by Remotion View Post
    Ainakin E36/8 sopii tuommoisen kaveriksi E28 M535i jousitettu kytkinlevy. Autodogista kattoo ni löytyy paketti missä asetelma samassa hyvin huokeasti.
    Tosiaan niin taitaa olla eri asetelma kovan vauhtiksen kaverina.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by KasTrolli View Post
    B28:ssa on paikallaan kova teräksinen vauhtipyörä, onko tästä mitään iloa?
    Ainakin E36/8 sopii tuommoisen kaveriksi E28 M535i jousitettu kytkinlevy. Autodogista kattoo ni löytyy paketti missä asetelma samassa hyvin huokeasti.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by KasTrolli View Post
    B28:ssa on paikallaan kova teräksinen vauhtipyörä, onko tästä mitään iloa?
    En tiedä ilosta mutta tarvitsee kaveriksi jousitetun levyn, asetelma saattanee käydä tuplamassasta :think

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by KasTrolli View Post
    Pakkianturin kytkentä selvinnee jostain kytkiksestä tai kysymällä täältä. Onks tietoo?
    e39:seissä se on tyhmästi moottorin johtosarjassa, mutta kun sulla kait se jo manuaali on,
    eli anturi on jo johonkin kytketty, niin ei kait siinä ole muuta, kuin katsoa, että seuraavassa
    johtosarjassa se tulee samaan johtoon korin puolelle.

    pakkianturin johdotus kulkee e39:seissä siis latauksen ja öljynpaineen merkkivalojen lailla
    suoraan läpi dme:n, eikä dme edes huomaa, jos jätät sitä kautta kytkemättä.

    Leave a comment:

Working...
X