M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
Löyty vastaus täältä kun jaksoi etsiä...Last edited by BiltemaMotorWork; 16-08-2022, 13:24.
-
-
Me ollaan ainakin käytetty febin osia m5x jakopäissä ja osat on 1:1 vakioon verrattuna. Ei oo ollu mitään ongelmaa niiden kanssa. Muutenkin kyl kaikki febin osat on mulla ollu tyyliin orggis oaia mistä on bmw logo viilattu pois.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Miikala View PostSamainen kone työn alla, olen tuota konetta siis rakentamassa harrasteautoon ja nyt kun kone on purettu niin pitäisi alkaa haalimaan osia takaisin kasaukseen. Tarkoitus olisi tuohon nyt laakerit ja tiivisteet vaihdella.
Tällaisen ostoskorin keräsin jo, männänrenkaat ja kiertokangen pultit tilaan muualta. Onko vinkkejä mitä muuta kannattaisi/onko noissa valinnoissa jotain mikä kannattaisi tilata muun merkkinen? Vanoksen tiivisteet kannattaa varmaan myös vaihtaa nyt kun kone muutenkin osina, koneella oli ajettu reilu 400tkm ennen avausta. Lohko tuli juuri koneistamolta hoonauksesta.niin ja jos ketjuja uusit niin ö-pumpun ketju kannattanee samalla laittaa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Miikala View PostTyön alla olisi tuollainen M52B25, moottori on muttereina tällä hetkellä ja katselin, että kolmesta pytystä pakokanavat aivan öljyssä. Venttiilivarren kumit voisi siis vaihtaa nyt kun kansi on kerta pöydällä, minkälaista puristinta on porukka käyttänyt tuossa jousien puristuksessa? Pärjääkö tämmösellä vai onko jotain parempaa mallia?
Tällaisen ostoskorin keräsin jo, männänrenkaat ja kiertokangen pultit tilaan muualta. Onko vinkkejä mitä muuta kannattaisi/onko noissa valinnoissa jotain mikä kannattaisi tilata muun merkkinen? Vanoksen tiivisteet kannattaa varmaan myös vaihtaa nyt kun kone muutenkin osina, koneella oli ajettu reilu 400tkm ennen avausta. Lohko tuli juuri koneistamolta hoonauksesta.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Aki T View PostPotilas e39 523iA -00, ajettu 166tkm. Kylmänä pintakaasulla nykii ihan selvästi, sitten kun lämmöt normaalit niin toimii normaalisti. Tai tuntuu, että auto on melko laiska. Ei ole kokemusta vastaavista, mutta kesäautoon verrattuna (e36 328i) ero kuin yö ja päivä. Myös kiihdyttäessä matalemmilla kierroksilla(alle 3000) on kiihtyvyys aaltomaista. Menee, ei mee, menee, ei mee.
Ei vikakoodeja, uusittu tulpat, imm, ilmansuodatin, bensasuodatin ja separaattorilta öljytikkuun menevä letku. Livedataa inpalla kattelin ja kaikki näytti normaalilta, lambdat säätää ja vanokset toimii. Disa venttiili oli myös kädessä ja tuntui normaalilta, ei väljä.
Juuri tuli pidempi pätkä motaria ajettua ja vakkarissa noin 126km/h, keskikulutus 7,2l/100km ajotietokoneen mukaan. En tiedä onko vika nyt siis laatikossa vai koneessa. Voiko huohotin aiheuttaa tällaista? Se on tarkoitus vaihtaa kaikkine letkuineen.
Voiko tää olla syynä laiskuuteen? Mikäs pirun varuste tää on? Jotain keskusteluja löysin aiheesta ja siis onko todella tehtaalta rajoitettu tehoja?
Auto alunperin Belgiaan myyty.Last edited by Aki T; 01-08-2022, 19:26.
Leave a comment:
-
-
Näihin saa orkkiksena myös kylmempää termaria mikä on hyvä jos useinkin vinguttaa radalla tai kuminpolttobileissä yms.
E39 salavalikosta olen seuraillut lämpöjä, perus 92 termarilla normi katuajossa 85-95 tilanteesta riippuen, orkkis viskotuuletin ja sen kotelo pitää tehokkaasti lämmöt kurissa kuumimpinakin päivinä, tarvike sähköflektipatentit toimii monesti vain huonommin mitä olen täältäkin lukenu, e38/e39 jäähdyttimen edestä puhaltava sähkötuuletin on myös todella tehokas ja sille mahdollisesti voi tehä pwm-kartan maxxecuun niin toimii aika sivistyneesti eikä sellain on/off tyyliin
Leave a comment:
-
-
Kuuluuko m50/m52 tulla tyhjäkäynnillä paisarin korkin alla olevasta juoru reijästä nestettä paisariin takaisin? Itsellä tulee pelkästään kierroksilla.
Sekä onko joku tarkastellut jäähytysnesteen lämpöjä tarkemmin kun vakio mittaristosta? Maxxeculla tyhjäkäynnillä tunnin pyörityksen jälkeen 96-100 lämmöt. Radalla kiipeää noin 105. Juuri vaihettu orkkis termari ja tarvike vesipumppu mutta ei muuttunut mihinkään.
Leave a comment:
-
-
Jos kansi on jo irti joka tapauksessa niin tartteeko sillon noita puristimia edes käyttää, eikös ne ole tarpeen vain jos tekee kansi paikallaan? :think Vai meinaatko kannella vain venttiilikantta etkä sylinterikantta?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Miikala View PostTyön alla olisi tuollainen M52B25, moottori on muttereina tällä hetkellä ja katselin, että kolmesta pytystä pakokanavat aivan öljyssä. Venttiilivarren kumit voisi siis vaihtaa nyt kun kansi on kerta pöydällä, minkälaista puristinta on porukka käyttänyt tuossa jousien puristuksessa? Pärjääkö tämmösellä vai onko jotain parempaa mallia?
Leave a comment:
-
-
Tässä askarruttaa ongelma m52b28 sinkkuvanos moottorissa. Antaa koodin ”vanos mechanically jammed”, mutta inpan mukaan tuntuisi silti säätelevän vanosta 20 asteen ja 45 asteen väliltä. Koodi ei sinällään haittaa jos vanos toimii, mutta auto tuntuu todella vedottomalta 3.5k rpm jälkeen. Irroittamalla vanoksen solkun piuhan tilanne ei myöskään korjaannu, vaan yläkierrosveto on edelleen tiessään. Onkohan kyseessä nyt kaksi eri ongelmaa, sillä ilman vanosta vetoaluehan pitäisi olla juurikin yläkierroksilla? Vikavaloja ei pala, mutta käyttääköhän ecu silti jotain purkkakarttoja olemattomilla ennakoilla? Nokan anturikin voisi varmaan aiheuttaa vanoksen bugimista ja olematonta vetoaluetta?
Leave a comment:
-
-
Työn alla olisi tuollainen M52B25, moottori on muttereina tällä hetkellä ja katselin, että kolmesta pytystä pakokanavat aivan öljyssä. Venttiilivarren kumit voisi siis vaihtaa nyt kun kansi on kerta pöydällä, minkälaista puristinta on porukka käyttänyt tuossa jousien puristuksessa? Pärjääkö tämmösellä vai onko jotain parempaa mallia?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tommii_96 View PostKdfi itellä käytössä tiiä siitä sitte onko se sen parempi kun motronicit ja siemenssit
No sitten laittaa sen M50Tu johtosarjan ja vaihtaa kdfi:n pohjalevyn M50Tu-versioon. Se ohjainkortti on kaikissa kdfi-purkeissa sama.
Kaikkein helpoin ja nopein ratkaisu. Taisi foorumilla olla hiljan myynnissäkin M50Tu-kdfi josta ohjainkortti oli palanut.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vauhtivaunu View PostSuorasta johdosta voi tehdä vaikka uuden Siemensin johtosarjan kun osaa.
Kysyjä ei käsittääkseni tarkoittanut tuollaista, vaan käykö e39 M52 johtosarja e36 koriseen kun moottorin vaihtaa.
ja e39 e-box toisella puolella, eli 'adapterin' teko sopivasta johtosarjasta(m50 vanos) on suht
ok-ratkaisu mielestäni moottorille jo olemassa olevan johtosarjan käyttämiseksi.
+ eihän kysymystäkään oltu muotoiltu "onko järkeä?" tai "tekiskö joku mulle?".
muistin virkistykseks:
Originally posted by tommii_96 View Postapuja kaivattaisiin johtosarjojen kanssa m52elikkäs koppa on e36 320 alkujaan m50,siihen ois tulossa m52b25 pata ja itellä ois e39 johtosarja, saako sitä mitenkään päin istumaan tuohon koriin ja onko miten työläs saada sillä sarjalla pelaamaan? tuntuu nuo m52 e36 johtosarjat olevan koko maapallolta loppu kun tässä puolvuotta on sitä etsitty
m50 vanos sarjoja kyllä ois tarjolla mutta se ei tainnut m52 kansa pelata?
Leave a comment:
-
Leave a comment: