Potilas e39 523iA -00, ajettu 166tkm. Kylmänä pintakaasulla nykii ihan selvästi, sitten kun lämmöt normaalit niin toimii normaalisti. Tai tuntuu, että auto on melko laiska. Ei ole kokemusta vastaavista, mutta kesäautoon verrattuna (e36 328i) ero kuin yö ja päivä. Myös kiihdyttäessä matalemmilla kierroksilla(alle 3000) on kiihtyvyys aaltomaista. Menee, ei mee, menee, ei mee.
Ei vikakoodeja, uusittu tulpat, imm, ilmansuodatin, bensasuodatin ja separaattorilta öljytikkuun menevä letku. Livedataa inpalla kattelin ja kaikki näytti normaalilta, lambdat säätää ja vanokset toimii. Disa venttiili oli myös kädessä ja tuntui normaalilta, ei väljä.
Juuri tuli pidempi pätkä motaria ajettua ja vakkarissa noin 126km/h, keskikulutus 7,2l/100km ajotietokoneen mukaan. En tiedä onko vika nyt siis laatikossa vai koneessa. Voiko huohotin aiheuttaa tällaista? Se on tarkoitus vaihtaa kaikkine letkuineen.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
Originally posted by naukkis View PostTehtaat shimmailee laakerivälykset muutaman tuhannesosamillin tarkkuudella - aikanaan kun ekaa Toyotan konetta tehtaan välysohjeen mukaan kasailin tuli varaosatomittajalta ohje että stanu on stanu, ei niitä sen tarkemmin ole tarve hifistellä.
Leave a comment:
-
-
Tehtaat shimmailee laakerivälykset muutaman tuhannesosamillin tarkkuudella - aikanaan kun ekaa Toyotan konetta tehtaan välysohjeen mukaan kasailin tuli varaosatomittajalta ohje että stanu on stanu, ei niitä sen tarkemmin ole tarve hifistellä.
Leave a comment:
-
-
M52B28 turbo rakennuksessa ja laakeroin konetta.
Stanukoon runkolaakereille löytyy värikoodattuja eri välyksellä olevia liuskoja. Nyt on tulossa paketti Glycon runkolaakereita joita on vain yhtä std kokoa.
Tosta kampiakselista on hankala sanoa että minkä väristä liuskaa sinne pitäis laittaa mittaamatta, vaikka kyllä tuolta jotain värejä täplien alta paljastui kun pikkasen raaputtaa.
Miten olette kasanneet koneen tarvikelaakereilla? plastigagea väliin ja kattoo että jos välykset on about kohdallaan niin kovaa ajoa?
Kankien kanssa vähän vastaava tilanne että realoem tarjoaa kahta värikoodia ja yritin vanhoista topiceista lueskellä mitä merkitystä näillä värikoodeilla on mutta ei tullut mitään konsensusta ainakaan meikäläiselle.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vibex View PostDrvanoksella näyttäisi olevan tähän hyvät ohjeet :
E: eli artikkelin alkuosassa käsitellään tuo männän ja solenoidin testaus / pudistus
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostOkei hyvä idea, oisko mitään ohjetta tähän että miten se mäntä tsekataan ja korjataan?
E: eli artikkelin alkuosassa käsitellään tuo männän ja solenoidin testaus / pudistusLast edited by Vibex; 09-05-2021, 22:12.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Vibex View PostVanoksen solenoidin päässä olevan männän tarkastaisin ensin ettei se jumita, siihen ei monesti vanosrempassa porukka kajoa sen suuremmin.
Originally posted by kimmon View Post
Mutta tuo MAF tuli täysin kondikseen CRC puhdistus aineella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostKiitos linkeistä. Se on 2.8 aiempi single vanos M52B28 eli nelinapainen maf. Tarkistan itsekin vielä. Tosiaan tota TU koneen kolmenapaistalöytyy mutta omaan koneeseeni myydään eioota tai hinta yli 500€
Osanumero: 13621707650
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostJust ruiskuteltiin.
Moottorin vikakoodeja oli varsinkin vanoksesta
[ATTACH]161867[/ATTACH]
Vanos on beisanin sarjalla huollettU noin 5-8v sitten. Voiko porsia noin nopeasti uudelleen?
Oireet tyhjäkäynnillä kun laittaa vaihteen silmään vaikuttaa just kyllä vanosongelmalta eli joutuu tarjota vähän normaalia enemmän kaasua kun meinaa sammua.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostPutsaa se maffisprayllä. Jos toimii niin senkun ajaa vaan
Moottorin vikakoodeja oli varsinkin vanoksesta
Vanos on beisanin sarjalla huollettU noin 5-8v sitten. Voiko porsia noin nopeasti uudelleen?
Oireet tyhjäkäynnillä kun laittaa vaihteen silmään vaikuttaa just kyllä vanosongelmalta eli joutuu tarjota vähän normaalia enemmän kaasua kun meinaa sammua.Last edited by Remotion; 01-01-2022, 23:48.
Leave a comment:
-
-
M52: vdo siemens maffi = 5WK9600Z... hinnat näköjään noussu. Pari vuotta sitten oli jotain 200e tms nyt 300+.
Kelpaako käytetty?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by kimmon View PostEiks se ollut 3.0 se sun auto? Jos niin https://aeromotors.fi/kataloog/artic.../5wk96132z-vdo
Jos se olikin 2.8 niin https://aeromotors.fi/kataloog/artic.../5wk96050z-vdo
Osanumero: 13621707650Last edited by Remotion; 08-05-2021, 09:53.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Remotion View PostSaatoin onnistua likaamaan maffini kun en viitsinyt irrottaa suodatinta puhdistuspuhalluksen ajaksi, tiedän aivan vitun typerää. MUTTA
UUSI MAF maksaa yli 500(!!) Eugenia?
Tiedän että sanotaan että mikään muu kuin orkkis ei toimi, mutta eihän se voi olla niin vaativa osa vai voiko, enivei mielummin auto paaliin kuin 500€ yksilankaisesta maffista.
Mistä VDO/Siemens/Bosch aito maf järkihinnalla?
Jos se olikin 2.8 niin https://aeromotors.fi/kataloog/artic.../5wk96050z-vdo
Leave a comment:
-
-
Saatoin onnistua likaamaan maffini kun en viitsinyt irrottaa suodatinta puhdistuspuhalluksen ajaksi, tiedän aivan vitun typerää. MUTTA
UUSI MAF maksaa yli 500(!!) Eugenia?
Tiedän että sanotaan että mikään muu kuin orkkis ei toimi, mutta eihän se voi olla niin vaativa osa vai voiko, enivei mielummin auto paaliin kuin 500€ yksilankaisesta maffista.
Mistä VDO/Siemens/Bosch aito maf järkihinnalla?Last edited by Remotion; 07-05-2021, 23:27.
Leave a comment:
-
Leave a comment: