Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Aki T
    replied
    Potilas e39 523iA -00, ajettu 166tkm. Kylmänä pintakaasulla nykii ihan selvästi, sitten kun lämmöt normaalit niin toimii normaalisti. Tai tuntuu, että auto on melko laiska. Ei ole kokemusta vastaavista, mutta kesäautoon verrattuna (e36 328i) ero kuin yö ja päivä. Myös kiihdyttäessä matalemmilla kierroksilla(alle 3000) on kiihtyvyys aaltomaista. Menee, ei mee, menee, ei mee.

    Ei vikakoodeja, uusittu tulpat, imm, ilmansuodatin, bensasuodatin ja separaattorilta öljytikkuun menevä letku. Livedataa inpalla kattelin ja kaikki näytti normaalilta, lambdat säätää ja vanokset toimii. Disa venttiili oli myös kädessä ja tuntui normaalilta, ei väljä.

    Juuri tuli pidempi pätkä motaria ajettua ja vakkarissa noin 126km/h, keskikulutus 7,2l/100km ajotietokoneen mukaan. En tiedä onko vika nyt siis laatikossa vai koneessa. Voiko huohotin aiheuttaa tällaista? Se on tarkoitus vaihtaa kaikkine letkuineen.

    Leave a comment:


  • 8DOM8
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Tehtaat shimmailee laakerivälykset muutaman tuhannesosamillin tarkkuudella - aikanaan kun ekaa Toyotan konetta tehtaan välysohjeen mukaan kasailin tuli varaosatomittajalta ohje että stanu on stanu, ei niitä sen tarkemmin ole tarve hifistellä.
    Hieno juttu, kiitos vastauksesta

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Tehtaat shimmailee laakerivälykset muutaman tuhannesosamillin tarkkuudella - aikanaan kun ekaa Toyotan konetta tehtaan välysohjeen mukaan kasailin tuli varaosatomittajalta ohje että stanu on stanu, ei niitä sen tarkemmin ole tarve hifistellä.

    Leave a comment:


  • 8DOM8
    replied
    M52B28 turbo rakennuksessa ja laakeroin konetta.
    Stanukoon runkolaakereille löytyy värikoodattuja eri välyksellä olevia liuskoja. Nyt on tulossa paketti Glycon runkolaakereita joita on vain yhtä std kokoa.

    Tosta kampiakselista on hankala sanoa että minkä väristä liuskaa sinne pitäis laittaa mittaamatta, vaikka kyllä tuolta jotain värejä täplien alta paljastui kun pikkasen raaputtaa.

    Miten olette kasanneet koneen tarvikelaakereilla? plastigagea väliin ja kattoo että jos välykset on about kohdallaan niin kovaa ajoa?

    Kankien kanssa vähän vastaava tilanne että realoem tarjoaa kahta värikoodia ja yritin vanhoista topiceista lueskellä mitä merkitystä näillä värikoodeilla on mutta ei tullut mitään konsensusta ainakaan meikäläiselle.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    Drvanoksella näyttäisi olevan tähän hyvät ohjeet :


    E: eli artikkelin alkuosassa käsitellään tuo männän ja solenoidin testaus / pudistus
    Minä kiitän.

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Okei hyvä idea, oisko mitään ohjetta tähän että miten se mäntä tsekataan ja korjataan?
    Drvanoksella näyttäisi olevan tähän hyvät ohjeet :


    E: eli artikkelin alkuosassa käsitellään tuo männän ja solenoidin testaus / pudistus
    Last edited by Vibex; 09-05-2021, 22:12.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Vibex View Post
    Vanoksen solenoidin päässä olevan männän tarkastaisin ensin ettei se jumita, siihen ei monesti vanosrempassa porukka kajoa sen suuremmin.
    Okei hyvä idea, oisko mitään ohjetta tähän että miten se mäntä tsekataan ja korjataan?

    Originally posted by kimmon View Post
    Bremistä luin paljon arvosteluja ja se toimii ehkä jotenkuten tyhjäkäynillä muttei kierroksilla. Siitä puuttuu platina/palladium.

    Mutta tuo MAF tuli täysin kondikseen CRC puhdistus aineella.

    Leave a comment:


  • kimmon
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Kiitos linkeistä. Se on 2.8 aiempi single vanos M52B28 eli nelinapainen maf. Tarkistan itsekin vielä. Tosiaan tota TU koneen kolmenapaistalöytyy mutta omaan koneeseeni myydään eioota tai hinta yli 500€

    Osanumero: 13621707650
    Käykö Bremi? https://aeromotors.fi/kataloog/artic...01/30121-bremi

    Leave a comment:


  • Vibex
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Just ruiskuteltiin.

    Moottorin vikakoodeja oli varsinkin vanoksesta
    [ATTACH]161867[/ATTACH]

    Vanos on beisanin sarjalla huollettU noin 5-8v sitten. Voiko porsia noin nopeasti uudelleen?
    Oireet tyhjäkäynnillä kun laittaa vaihteen silmään vaikuttaa just kyllä vanosongelmalta eli joutuu tarjota vähän normaalia enemmän kaasua kun meinaa sammua.
    Vanoksen solenoidin päässä olevan männän tarkastaisin ensin ettei se jumita, siihen ei monesti vanosrempassa porukka kajoa sen suuremmin.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Putsaa se maffisprayllä. Jos toimii niin senkun ajaa vaan
    Just ruiskuteltiin.

    Moottorin vikakoodeja oli varsinkin vanoksesta


    Vanos on beisanin sarjalla huollettU noin 5-8v sitten. Voiko porsia noin nopeasti uudelleen?
    Oireet tyhjäkäynnillä kun laittaa vaihteen silmään vaikuttaa just kyllä vanosongelmalta eli joutuu tarjota vähän normaalia enemmän kaasua kun meinaa sammua.
    Last edited by Remotion; 01-01-2022, 23:48.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Putsaa se maffisprayllä. Jos toimii niin senkun ajaa vaan

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    M52: vdo siemens maffi = 5WK9600Z... hinnat näköjään noussu. Pari vuotta sitten oli jotain 200e tms nyt 300+.


    Kelpaako käytetty?

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by kimmon View Post
    Kiitos linkeistä. Se on 2.8 aiempi single vanos M52B28 eli nelinapainen maf. Tarkistan itsekin vielä. Tosiaan tota TU koneen kolmenapaistalöytyy mutta omaan koneeseeni myydään eioota tai hinta yli 500€

    Osanumero: 13621707650
    Last edited by Remotion; 08-05-2021, 09:53.

    Leave a comment:


  • kimmon
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Saatoin onnistua likaamaan maffini kun en viitsinyt irrottaa suodatinta puhdistuspuhalluksen ajaksi, tiedän aivan vitun typerää. MUTTA
    UUSI MAF maksaa yli 500(!!) Eugenia?

    Tiedän että sanotaan että mikään muu kuin orkkis ei toimi, mutta eihän se voi olla niin vaativa osa vai voiko, enivei mielummin auto paaliin kuin 500€ yksilankaisesta maffista.

    Mistä VDO/Siemens/Bosch aito maf järkihinnalla?
    Eiks se ollut 3.0 se sun auto? Jos niin https://aeromotors.fi/kataloog/artic.../5wk96132z-vdo

    Jos se olikin 2.8 niin https://aeromotors.fi/kataloog/artic.../5wk96050z-vdo

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Saatoin onnistua likaamaan maffini kun en viitsinyt irrottaa suodatinta puhdistuspuhalluksen ajaksi, tiedän aivan vitun typerää. MUTTA
    UUSI MAF maksaa yli 500(!!) Eugenia?

    Tiedän että sanotaan että mikään muu kuin orkkis ei toimi, mutta eihän se voi olla niin vaativa osa vai voiko, enivei mielummin auto paaliin kuin 500€ yksilankaisesta maffista.

    Mistä VDO/Siemens/Bosch aito maf järkihinnalla?
    Last edited by Remotion; 07-05-2021, 23:27.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎