Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • rungo
    replied
    Originally posted by rungo View Post
    Laitetaas tänne, m50 vanos kansi kyseessä eli sama kuin m52. Videon ilmiö tapahtuu, teki samaa uudella nostajalla ja vanhalla. Toiseen suuntaab kun konetta pyörittää jää ihan alaasentoon hengaamaan. Satunnainesti saattaa myös nousta ylös asti. Ideoita otetaan vastana. Ohivuoto mittaus oli ok, eli ei ainakaa vuoda venttiili. Onko muilla tullut vastaan ?

    https://youtu.be/iMKHEle_-Ug

    Tämäkin selvisi, 6 pytyn viimeinen imuvena kiero, mutta ei lautasen päästä vaan hytkikan päästä. Epäileen vahvasti että nokkapukin ohjuri kolo oli hieman kärsinyt eli mulla on jäänyt nokkapukki teline vinoon asennettaessa, jolloin hytikan paine tulisi vinoon venttiilivarteen nähden. Hioin hieman tota kutospytyn kohdalla olevaan koloa ja koeasennuksessa (ilman hytikoita)meni aika naftisti pohjaan. Uusi kasaus uudella venalla ja homma rokkaa.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Nostinpukissa on kai pakko olla häikkää.

    Leave a comment:


  • rungo
    replied
    Laitetaas tänne, m50 vanos kansi kyseessä eli sama kuin m52. Videon ilmiö tapahtuu, teki samaa uudella nostajalla ja vanhalla. Toiseen suuntaab kun konetta pyörittää jää ihan alaasentoon hengaamaan. Satunnainesti saattaa myös nousta ylös asti. Ideoita otetaan vastana. Ohivuoto mittaus oli ok, eli ei ainakaa vuoda venttiili. Onko muilla tullut vastaan ?

    https://youtu.be/iMKHEle_-Ug

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    Pitkästä aikaa käytin autoa (m52b28) inpan päässä... ja katsoin adaptaatioarvoja:


    Kumpikin bankki miinuksella:
    Add: 1= -35, 2= -17



    Multiply: 1= -16, 2= -13


    Uusi Vdo-siemens maffi vaihdettu pari vuotta sitten, huohotin hässäkkä jokunen vuosi sitten, imusarjan tiivisteet pari vuotta sitten.



    Termari nyt ainakin on rikki kun lämmöt on jotain 70-75c (inpa). Kiihtyvyys on edelleen semmoista aaltoilevaa... ja vain 418tkm mittarissa.


    Mitäs seuraavaksi vaihtoon :think

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Voi jos on muovisella öljynsuodattimen kannella varustettu m52.
    Ookkei. Kiitoksia, sopii siis.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Haju69 View Post
    Onko tietoa voiko M54 öljynsuodatinta käyttää M52 moottorissa?
    Voi jos on muovisella öljynsuodattimen kannella varustettu m52.

    Leave a comment:


  • Haju69
    replied
    Onko tietoa voiko M54 öljynsuodatinta käyttää M52 moottorissa?

    Leave a comment:


  • Purtsi123
    replied
    1,2 ja 3 sylintereiden roughness arvot koholla ja 1-bankin adaptation add -57. Muut arvot "rajoissa".

    Mitä veikkauksia viasta?

    Leave a comment:


  • Muurahainen
    replied
    Originally posted by -Aakoo View Post
    Onko b28 huomattavaa hyötyä isommasta kaasuläpästä orkkis imusarjalla? Samaten myös perus peltisarja mietityttää kun m52 omakaan ei hirveän pahan näköinen ole? Kuitenkaan alavääntöä en haluis hävittää vaan lisätä jopa jos mahdollista.?
    Jos koneesi on muuten vakio ei ole mainittavaa hyötyä suuremmasta kaasuläpästä tai peltisarjasta. Voi olla jopa päinvastoin.

    Leave a comment:


  • -Aakoo
    replied
    Onko b28 huomattavaa hyötyä isommasta kaasuläpästä orkkis imusarjalla? Samaten myös perus peltisarja mietityttää kun m52 omakaan ei hirveän pahan näköinen ole? Kuitenkaan alavääntöä en haluis hävittää vaan lisätä jopa jos mahdollista.?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei niissä taida olla muuta eroa kuin pistoke. Oon noita laitellu ristiin pistoketta vaihtamalla.
    Ok, hyvä tietää. Pitänee vaihtaa koneen johtosarjan pistokkeet, kun niihin mulla on vahtokappaleet. Jäöjellä oleviem hommien lista pitenee sen sijaan, että lyhenisi, kun joka hommassa törmää pariin tällaiseen lisäjuttuun.
    Last edited by Skarpa; 05-09-2019, 13:55.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    M52 lambdoja on kahta mallia: ennen 95 vuotta ja jälkeen vuoden 95. Niissä on erilaiset pistokkeet. Mitä toiminnallista eroa näissä on keskenään? Onko lambdojen mallilla väliä moottorinohjauksen vuosimallin tai version kannalta?
    Ei niissä taida olla muuta eroa kuin pistoke. Oon noita laitellu ristiin pistoketta vaihtamalla.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    M52 lambdoja on kahta mallia: ennen 95 vuotta ja jälkeen vuoden 95. Niissä on erilaiset pistokkeet. Mitä toiminnallista eroa näissä on keskenään? Onko lambdojen mallilla väliä moottorinohjauksen vuosimallin tai version kannalta?

    Leave a comment:


  • 330Driver
    replied
    Kertokaas onko joku muu tehnyt vastaavaa.

    Itselläni 94 vuoden 316i joka ois valmistumassa
    M52b28 moottorilla 2.8 jarruilla ja vakaamilla.
    Mitä kaikkea tarvitsen että tuon leimaan saan muutoskatsastettua?

    Leave a comment:


  • Enoo
    replied
    Originally posted by Enoo View Post
    Nyt kokeiltu uutta oem nokka-akselin asentotunnistinta ja sillä ei vaikutusta. Voisiko tuo vanoksen tiivisteiden meneminen tehdä noin suurta tehottomuutta? Tosiaan kylmänä varsinkin suoraan kaasun pohjaan laittaessa meinaa sammua ja lämpimänäkin 1000-2000kierroksilla todella suurta tehottomuutta, välillä jää miettimään vähän 2000 ylikin, mutta suuremmilla tuntuisi olevan täysin normaali.
    Itse itselleni vastaten, ilmeisesti edellisen omistajan vanos remontissa oli mennyt ajoitukset vituiksi. Nyt toimii taas

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎