memebuy23buy

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Juho_
    replied
    M52TU kyllä pitäisi olla käypänen.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Eikös m52tu ja m54 lohkot ole keskenään identtiset? Tai lähinnä lohkon korkeus

    Ongelma on siis että mulla on tulossa m54 lohkoon sinkkuvanos b28 kampura ja triggeri etupäähän
    Sinkkuvanos koneen jakopäänkoppa on millin liian matala, Mutta olisiko tuo 52tu koppa taas oikean korkuinen? M54 kopasta puuttuu se triggerin teline.

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Urpo_rotta View Post
    Ei nyt sentään. M50 rautalohkolla.

    Voi kai joku m52 olla tehty rautalohkollakin jollekkin markkina-alueelle:think
    Muisti palailee pätkittäin. Näinhän se taitaa mennä kylläkin kuten sanot.

    Kaivoin asian muistini sopukoista, kun hiljattain juniorin M52tu:n kansiremonttia tehdessä samoissa kannenpulttien tms. momenttitaulukoissa pyöri valurautalohkon ja alumiinilohkon eriävät kiristysarvot.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    M52 ja M52TU eroina myös se, että M52 on nikasil - pinnoitteella (Euroopassa) ja M52TU taas valurautaputkitettu. M52:takin on valurautaputkitettuna, mutta se on ihan mariginaalituote. Sitä käytettiin takuukorjauksiin maissa, joissa polttoaineen laatu aiheutti ongelmia nikasilin kanssa. Esim. Britanniassa. Valurautaputkitettu M52 alulohko oli käytössä myös Pohjois-Amerikan Z3:issa. M52TU lohkossa on millin korkeampi dekkikorkeus kuin M52:ssa. Sillä kompensoitiin ohuempi kannentiiviste.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Joo jenkkilässä on m52:sta rautalohkolla.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by zakspeed View Post
    Materiaali ero. M52 rautalohko ja M52tu alumiini.
    Ei nyt sentään. M50 rautalohkolla.

    Voi kai joku m52 olla tehty rautalohkollakin jollekkin markkina-alueelle:think

    Leave a comment:


  • zakspeed
    replied
    Originally posted by Bm-w View Post
    Onko m52 ja m52tu lohkoilla eroa?
    Materiaali ero. M52 rautalohko ja M52tu alumiini.

    Leave a comment:


  • Bm-w
    replied
    No voi piru, ajattelin että olis voinu tuon m52tu lohkon hyödyntää vaa eipä sitten onnistukkaan.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    On. Eivät ole ristiin yhteensopivia koska jäähdytinnestekierto on eri.

    Leave a comment:


  • Bm-w
    replied
    Onko m52 ja m52tu lohkoilla eroa?

    Leave a comment:


  • turbobliz
    replied
    Elring on myös tunnettu OEM ja virityskäyttöön tarkoitettujen tiivisteiden valmistaja.

    Leave a comment:


  • Oksanen
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Laatukas tarvike kannentiiviste hakusessa m54 moottoriin valmistajia on vähintäänkin riittävästi.. Hintaeroa ei hirveästi ole mutta miten on laatu? Victor reinz, topran, elring, ajusa, payen, vaico onko näiden välilä laadussa suuria eroja?
    Niinkuin jo edellä mainittiin niin Victor reinz on alkuperäistiiviste. Itse laittelin Victor Reinzin yläpään sarjan (02-33470-01), olikohan jotain 145€ autodocilla. Siinä tulee 0.7mm paksu pahvi. Jos haluaa pelkän 1mm pahvin niin sille victor reinz numero 61-33070-00. Pelkälle 0.7mm pahville en ole laittanut ylös numeroa.

    Perinteisesti Victor reinz ja elring on hyviä valmistajia joiden tuotteita käytetään OEM-sovelluksissa, nuo muut lienee pelkkiä tarvikebulkkipakkaajia, joissa laatu voi vaihdella paljon.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Victor reinz on ensiasennus tiiviste ainakin sinkkuvanos moottorissa, omasta mielestä elring ja victor reinz ovat saman tasoista tavaraa

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Laatukas tarvike kannentiiviste hakusessa m54 moottoriin valmistajia on vähintäänkin riittävästi.. Hintaeroa ei hirveästi ole mutta miten on laatu? Victor reinz, topran, elring, ajusa, payen, vaico onko näiden välilä laadussa suuria eroja?

    Leave a comment:


  • ixuv
    replied
    Joo täysin vakio tuo on ainakin päällepäin, tai no on tuossa eisenmannin takapönttö...

    Leave a comment:

Working...
X