memebuy23buy

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Urpo_rotta
    replied
    Ja se avaus/kiristysmomentti on niin iso että siihen tarvii rajun pulttipyssyn.

    Tekee ite vaikka isosta lattaraudasta pitkän työkalun joka kiinnittyy kampiakselin päähän niillä hihnapyörän pulteilla tai osalla niistä ja kääntää sitten sitä vasten pitkällä momenttiavaimella kiinni tai auki

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Vinkkejä kampiakselin dämpperin vaihtoon?
    Moottori kiinni autossa. Manuaalivaihteisto ja orggis 2-massa vauhtipyörällä.

    Onko riskiä, että jakoketju hyppää, kun pulttipyssyllä avaa/kiinnittää kampiakselin pultin?

    Kyseessä M54 moottori.
    En kyllä suosittele kiristään pulttipyssyllä kun et voi tietää että meneekö mihin momenttiin + hakkaavaa isku ei oikein oo hyväks liuskoille

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Vinkkejä kampiakselin dämpperin vaihtoon?
    Moottori kiinni autossa. Manuaalivaihteisto ja orggis 2-massa vauhtipyörällä.

    Onko riskiä, että jakoketju hyppää, kun pulttipyssyllä avaa/kiinnittää kampiakselin pultin?

    Kyseessä M54 moottori.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by Electroid View Post
    Moro.


    Tuleekohan ongelmia tehokkaamman bensapumpun kanssa vakioauton kanssa? Kyseessä walbro 255l/h pumppu... tai aiheuttaako vakio bensapaineensäädin ongelmia eli virtaako paluupuoli tarpeeksi.


    (Piti olla vähän tehokkaampi mut taitaa olla reilusti tehokkaampi kuin on tarve :think).
    Ei aiheuta ongelmia. Mulla on 450l/h pumppu vakio säätimellä ja linjoilla.

    Leave a comment:


  • Electroid
    replied
    polttoainepumppu päivitys

    Moro.


    Tuleekohan ongelmia tehokkaamman bensapumpun kanssa vakioauton kanssa? Kyseessä walbro 255l/h pumppu... tai aiheuttaako vakio bensapaineensäädin ongelmia eli virtaako paluupuoli tarpeeksi.


    (Piti olla vähän tehokkaampi mut taitaa olla reilusti tehokkaampi kuin on tarve :think).

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Ja muutenkin kertokaas mulle miksi sitä koneen lämpötilaa pitäs laskea?? Joo koneen lämmöt laskee, mut se profit? Itse oon aina ajellu vakio teemarilla ja koneen lämpö on siinä 100 asteen tienoilla.
    Last edited by Pazi88; 09-08-2021, 08:05.

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Tälläinenkin löytyi guuggelilla:


    en ehkä laittais kuitenkaan 70ast termaria m54een...

    Leave a comment:


  • Oksanen
    replied
    Ite aattelin laittaa M54 termariohjauksen PMU-16 kautta. Sen saa ajaan suoraan PWM:llä ulostuloja ja saa jonkunlaisia funktioita siihen yhdistettyä. Täytyy varmaan kokeilla millä pwm:llä se asettuu mihinkin lämpötilaan. Käytännössä varmaankin normi osakuormalla saa olla vähä lämpösempi ja heti ku alkaa hapettamaan niin tiputtaa se lämpö alemmas.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Se käyttää vaan 12v jännitettä suoraan. Helppo viilentää konetta tekemällä ecuun sääntö että esim. termarin ohjauksen lähtö on päällä yli 80c lämpötilassa, niin tällöin koneen lämpö pyörii siinä tuntumassa. Jos oikeen vakaan lämpötilan haluaa, niin PWM PID ohjaus on tarpeen. Vakio ecu taitaa käyttää PI ohjausta ilman D:tä. Toki ko. termari ei pitkään kestä jatkuvaa lämmitystä. Vakio ecu viilentää konetta vain kovemmassa rasituksessa. Ja tämäkin viilennys on lähinnä siksi että öljyn lämpö ei nouse liian kuumaksi. Ei siksi että kone tarvis olla viileämpi.
    Last edited by Pazi88; 08-08-2021, 21:56.

    Leave a comment:


  • aae30
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Minkähänlaista jännitettä se m54 termari mahtaa käyttää lämmitykseen.
    Tuli vaan mieleen että voisiko siihen rakentaa stand alone systeemin millä sen saisi säädettyä halutuksi. tai mitä tapahtuu jos siinä on kokoajan jännite apuna.
    Saatat haluta tämän lukea:

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Aftermarket ecu ja turbo käyttöön tulossa. Omien mittailujen mukaan m52 termari on matalampi mitä TU/m54 koneen ja kannesta puuttuu termarin upotus eli ei ihan suoraan käy.
    Ps. 71asteinen on kylmin mitä m50/52 löytyy
    Minkähänlaista jännitettä se m54 termari mahtaa käyttää lämmitykseen.
    Tuli vaan mieleen että voisiko siihen rakentaa stand alone systeemin millä sen saisi säädettyä halutuksi. tai mitä tapahtuu jos siinä on kokoajan jännite apuna.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Originally posted by poke View Post
    Jos orggis ecu, niin sitä säätämällä saa termarin aukeamaan aiemmin. sähkölämmitteinen termari.

    jos after market ecu niin sitten varmaan M52 termarikoppa ja termari. 88 tai 92. tai sitten taitaa olla jopa 80:kin myynnissä.
    Aftermarket ecu ja turbo käyttöön tulossa. Omien mittailujen mukaan m52 termari on matalampi mitä TU/m54 koneen ja kannesta puuttuu termarin upotus eli ei ihan suoraan käy.
    Ps. 71asteinen on kylmin mitä m50/52 löytyy

    Leave a comment:


  • poke
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    Onko m52tu/m54 koneisiin saatavana viileämpää termostaattia kuin 97 astetta? Kesä autoon turbomoottori tulossa niin vähän viileämpikin riittäis.
    Jos orggis ecu, niin sitä säätämällä saa termarin aukeamaan aiemmin. sähkölämmitteinen termari.

    jos after market ecu niin sitten varmaan M52 termarikoppa ja termari. 88 tai 92. tai sitten taitaa olla jopa 80:kin myynnissä.

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    Onko m52tu/m54 koneisiin saatavana viileämpää termostaattia kuin 97 astetta? Kesä autoon turbomoottori tulossa niin vähän viileämpikin riittäis.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    Ääni vanos tiivisteille

    Leave a comment:

Working...
X