Ja se avaus/kiristysmomentti on niin iso että siihen tarvii rajun pulttipyssyn.
Tekee ite vaikka isosta lattaraudasta pitkän työkalun joka kiinnittyy kampiakselin päähän niillä hihnapyörän pulteilla tai osalla niistä ja kääntää sitten sitä vasten pitkällä momenttiavaimella kiinni tai auki
M52 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
X
-
Originally posted by poke View PostVinkkejä kampiakselin dämpperin vaihtoon?
Moottori kiinni autossa. Manuaalivaihteisto ja orggis 2-massa vauhtipyörällä.
Onko riskiä, että jakoketju hyppää, kun pulttipyssyllä avaa/kiinnittää kampiakselin pultin?
Kyseessä M54 moottori.
Leave a comment:
-
-
Vinkkejä kampiakselin dämpperin vaihtoon?
Moottori kiinni autossa. Manuaalivaihteisto ja orggis 2-massa vauhtipyörällä.
Onko riskiä, että jakoketju hyppää, kun pulttipyssyllä avaa/kiinnittää kampiakselin pultin?
Kyseessä M54 moottori.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Electroid View PostMoro.
Tuleekohan ongelmia tehokkaamman bensapumpun kanssa vakioauton kanssa? Kyseessä walbro 255l/h pumppu... tai aiheuttaako vakio bensapaineensäädin ongelmia eli virtaako paluupuoli tarpeeksi.
(Piti olla vähän tehokkaampi mut taitaa olla reilusti tehokkaampi kuin on tarve :think).
Leave a comment:
-
-
polttoainepumppu päivitys
Moro.
Tuleekohan ongelmia tehokkaamman bensapumpun kanssa vakioauton kanssa? Kyseessä walbro 255l/h pumppu... tai aiheuttaako vakio bensapaineensäädin ongelmia eli virtaako paluupuoli tarpeeksi.
(Piti olla vähän tehokkaampi mut taitaa olla reilusti tehokkaampi kuin on tarve :think).
Leave a comment:
-
-
Ite aattelin laittaa M54 termariohjauksen PMU-16 kautta. Sen saa ajaan suoraan PWM:llä ulostuloja ja saa jonkunlaisia funktioita siihen yhdistettyä. Täytyy varmaan kokeilla millä pwm:llä se asettuu mihinkin lämpötilaan. Käytännössä varmaankin normi osakuormalla saa olla vähä lämpösempi ja heti ku alkaa hapettamaan niin tiputtaa se lämpö alemmas.
Leave a comment:
-
-
Se käyttää vaan 12v jännitettä suoraan. Helppo viilentää konetta tekemällä ecuun sääntö että esim. termarin ohjauksen lähtö on päällä yli 80c lämpötilassa, niin tällöin koneen lämpö pyörii siinä tuntumassa. Jos oikeen vakaan lämpötilan haluaa, niin PWM PID ohjaus on tarpeen. Vakio ecu taitaa käyttää PI ohjausta ilman D:tä. Toki ko. termari ei pitkään kestä jatkuvaa lämmitystä. Vakio ecu viilentää konetta vain kovemmassa rasituksessa. Ja tämäkin viilennys on lähinnä siksi että öljyn lämpö ei nouse liian kuumaksi. Ei siksi että kone tarvis olla viileämpi.Last edited by Pazi88; 08-08-2021, 21:56.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by poke View PostMinkähänlaista jännitettä se m54 termari mahtaa käyttää lämmitykseen.
Tuli vaan mieleen että voisiko siihen rakentaa stand alone systeemin millä sen saisi säädettyä halutuksi. tai mitä tapahtuu jos siinä on kokoajan jännite apuna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aaape View PostAftermarket ecu ja turbo käyttöön tulossa. Omien mittailujen mukaan m52 termari on matalampi mitä TU/m54 koneen ja kannesta puuttuu termarin upotus eli ei ihan suoraan käy.
Ps. 71asteinen on kylmin mitä m50/52 löytyy
Tuli vaan mieleen että voisiko siihen rakentaa stand alone systeemin millä sen saisi säädettyä halutuksi. tai mitä tapahtuu jos siinä on kokoajan jännite apuna.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by poke View PostJos orggis ecu, niin sitä säätämällä saa termarin aukeamaan aiemmin. sähkölämmitteinen termari.
jos after market ecu niin sitten varmaan M52 termarikoppa ja termari. 88 tai 92. tai sitten taitaa olla jopa 80:kin myynnissä.
Ps. 71asteinen on kylmin mitä m50/52 löytyy
Leave a comment:
-
-
Originally posted by aaape View PostOnko m52tu/m54 koneisiin saatavana viileämpää termostaattia kuin 97 astetta? Kesä autoon turbomoottori tulossa niin vähän viileämpikin riittäis.
jos after market ecu niin sitten varmaan M52 termarikoppa ja termari. 88 tai 92. tai sitten taitaa olla jopa 80:kin myynnissä.
Leave a comment:
-
-
Onko m52tu/m54 koneisiin saatavana viileämpää termostaattia kuin 97 astetta? Kesä autoon turbomoottori tulossa niin vähän viileämpikin riittäis.
Leave a comment:
-
Leave a comment: