Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    Originally posted by Haju69 View Post
    Voiko todeta jotenkin ilmastoinnin kompuraa irroittamatta että minkä valmistama tekele kyseessä? Koitin tuossa tutkailla ja ei oikeastaan tullut mitään kovin selvää merkkiä vielä vastaan ainakaan mihin helposti silmänsä saisi tarttumaan.

    Mahdollisesti magneettikytkin uusintaa vailla ja pitäisi tietää millainen siihen sopii tilalle.

    Tarvikkeena näkyy noin ~20€ hintaan saavan mutta vaikutti äkkiseltään ainakin kahta erilaista liitintä olevan?

    Ja orkkis osana tuntui olevan 500€ mitä KL-varaosilta kyselin.

    Onko tuo magneettikytkin nyt vaihdettavissa ilman että kompuran irroittaa?
    Muuten en osaa kompuran tunnistukseen sanoa mutta merkki lukee siellä perässä
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16369
      • Leppävirta

      Originally posted by JJT View Post
      Muuten en osaa kompuran tunnistukseen sanoa mutta merkki lukee siellä perässä
      No tämähän auttaakin jo paljon.
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8264
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by Haju69 View Post
        No tämähän auttaakin jo paljon.

        Ei välttämättä, ittellänikin on kompura jossa kilpi on asennettuna kompuran ja lohkon välissä.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • Suru
          Newbiemmer
          • Sep 2021
          • 28
          • Pudasjärvi

          Vinkkejä kaivataan m52 päästöongelmiin;

          CO% Tyhjäkäynnillä 0,36. Kierroksilla 0,69
          HC PPM Tyhjäkäynnillä 300. Kierroksilla 138
          CO2 Tyhjäkäynnillä 12,6. Kierroksilla 12,5
          O2 Tyhjäkäynnillä 1,9. Kierroksilla 2,5
          Lambda 1,121

          Ensimmäiset toimenpiteet jotka tehtiin oli vikakoodien luku, joita tuli nokka-akselin asentotunnistimesta, tunnistin vaihdettu eikä mitään vaikutusta päästöihin. Sitten imuvuodot katsottiin kuntoon, ja ne pitäisi olla ok. Haitariputki on uus ymym.
          Tulpat on oikein merkkiset ja uudet, lambdat on edellisen omistajan mukaan 100% toimivat. MAF Delphin.

          Ainoana kysymysmerkkinä on edellisen omistajan asentama tarvike katalysaattori.

          Onko foorumilaisilla tullut samanlaisia tuloksia ja syynä ollut tarvikekatti, tai joku kattiongelma? Aika selväähän tuo on että orkkiskatin joutuu ostamaan, mutta kieliikö nuo tulokset vielä jostain muustakin mitä vois samalla tilailla?
          Katsuri oli ainakin sitä mieltä että putki todennäköisesti myös vuotaa.

          -95 coupe e36 kyseessä M52b20
          1991 BMW 320i e36 Sedan
          2002 BMW 320i e46 Coupe

          Comment

          • 316bemi
            BTCF Member
            • Oct 2010
            • 219
            • Joensuu

            Originally posted by Suru View Post
            Vinkkejä kaivataan m52 päästöongelmiin;

            CO% Tyhjäkäynnillä 0,36. Kierroksilla 0,69
            HC PPM Tyhjäkäynnillä 300. Kierroksilla 138
            CO2 Tyhjäkäynnillä 12,6. Kierroksilla 12,5
            O2 Tyhjäkäynnillä 1,9. Kierroksilla 2,5
            Lambda 1,121

            Ensimmäiset toimenpiteet jotka tehtiin oli vikakoodien luku, joita tuli nokka-akselin asentotunnistimesta, tunnistin vaihdettu eikä mitään vaikutusta päästöihin. Sitten imuvuodot katsottiin kuntoon, ja ne pitäisi olla ok. Haitariputki on uus ymym.
            Tulpat on oikein merkkiset ja uudet, lambdat on edellisen omistajan mukaan 100% toimivat. MAF Delphin.

            Ainoana kysymysmerkkinä on edellisen omistajan asentama tarvike katalysaattori.

            Onko foorumilaisilla tullut samanlaisia tuloksia ja syynä ollut tarvikekatti, tai joku kattiongelma? Aika selväähän tuo on että orkkiskatin joutuu ostamaan, mutta kieliikö nuo tulokset vielä jostain muustakin mitä vois samalla tilailla?
            Katsuri oli ainakin sitä mieltä että putki todennäköisesti myös vuotaa.

            -95 coupe e36 kyseessä M52b20
            Ei oo sen kummempaa kokemusta kuin että ehjänä menee kyllä ilman kattiakln hc 100 alle kuumana.
            Huomaako käynnissä mitään outoa,käykö tyhjää ilman katkoja kylmänä/kuumana,vetääkö puhtaasti alakierroksilta? Näissä sinkkuvanoksissa ei vanos tyhjäkäyntiin niinkään vaikuta mut tiivisteiden vaihto kyl alakierros aluetta tasotti ettei aaltoillu kiihdyttäessä
            Last edited by 316bemi; 18-08-2023, 22:41.

            Comment

            • aaape
              BTCF Member
              • Aug 2009
              • 617
              • Muaninka

              Originally posted by Suru View Post
              Vinkkejä kaivataan m52 päästöongelmiin;

              CO% Tyhjäkäynnillä 0,36. Kierroksilla 0,69
              HC PPM Tyhjäkäynnillä 300. Kierroksilla 138
              CO2 Tyhjäkäynnillä 12,6. Kierroksilla 12,5
              O2 Tyhjäkäynnillä 1,9. Kierroksilla 2,5
              Lambda 1,121

              Ensimmäiset toimenpiteet jotka tehtiin oli vikakoodien luku, joita tuli nokka-akselin asentotunnistimesta, tunnistin vaihdettu eikä mitään vaikutusta päästöihin. Sitten imuvuodot katsottiin kuntoon, ja ne pitäisi olla ok. Haitariputki on uus ymym.
              Tulpat on oikein merkkiset ja uudet, lambdat on edellisen omistajan mukaan 100% toimivat. MAF Delphin.

              Ainoana kysymysmerkkinä on edellisen omistajan asentama tarvike katalysaattori.

              Onko foorumilaisilla tullut samanlaisia tuloksia ja syynä ollut tarvikekatti, tai joku kattiongelma? Aika selväähän tuo on että orkkiskatin joutuu ostamaan, mutta kieliikö nuo tulokset vielä jostain muustakin mitä vois samalla tilailla?
              Katsuri oli ainakin sitä mieltä että putki todennäköisesti myös vuotaa.

              -95 coupe e36 kyseessä M52b20
              Kyllähän tuossa katti pelaa.. rikkaalla tuo näyttää pyörivän onko pakosarjat halki?
              e36 328i turbo (95)
              vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
              e30 316 (m30)(87) projekti

              EX.
              e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16484
                • Asikkala

                Originally posted by Suru View Post
                Vinkkejä kaivataan m52 päästöongelmiin;

                CO% Tyhjäkäynnillä 0,36. Kierroksilla 0,69
                HC PPM Tyhjäkäynnillä 300. Kierroksilla 138
                CO2 Tyhjäkäynnillä 12,6. Kierroksilla 12,5
                O2 Tyhjäkäynnillä 1,9. Kierroksilla 2,5
                Lambda 1,121

                Katsuri oli ainakin sitä mieltä että putki todennäköisesti myös vuotaa.

                -95 coupe e36 kyseessä M52b20
                Putki voi vuotaa kun o2 on koholla, ensin se tarkasteluun ja testeriin ennen uusintanäyttöä.

                Comment

                • Suru
                  Newbiemmer
                  • Sep 2021
                  • 28
                  • Pudasjärvi

                  Originally posted by 316bemi View Post
                  Ei oo sen kummempaa kokemusta kuin että ehjänä menee kyllä ilman kattiakln hc 100 alle kuumana.
                  Huomaako käynnissä mitään outoa,käykö tyhjää ilman katkoja kylmänä/kuumana,vetääkö puhtaasti alakierroksilta? Näissä sinkkuvanoksissa ei vanos tyhjäkäyntiin niinkään vaikuta mut tiivisteiden vaihto kyl alakierros aluetta tasotti ettei aaltoillu kiihdyttäessä
                  2 kappaletta e36 olen omistanut ennen tätä (ne oli kylläkin m50 koneilla), ja tämä käy ehdottomasti kaikkiista parhaiten, tyhjäkäynti todella hyvä ja kiihdytys myös. Tuo nokka-akselin anturi autto kiihdytykseen paljon.

                  Sepä tässä just omasta mielestä vähän outoa on, nuo arvot kuitenkin sen verran perseellään että olettais että myös käynnissä jotain outoa pitäs olla, mutta kuitenki parhaiten käyvä ja kiihtyvä bemari mitä olen koskaan omistanut. Ihmetyttää että miten HC arvot voi olla noin viturallaan, että kolminkertaiset sallittuun, mutta auto toimii kuitenki todella hyvin
                  1991 BMW 320i e36 Sedan
                  2002 BMW 320i e46 Coupe

                  Comment

                  • Suru
                    Newbiemmer
                    • Sep 2021
                    • 28
                    • Pudasjärvi

                    Originally posted by aaape View Post
                    Kyllähän tuossa katti pelaa.. rikkaalla tuo näyttää pyörivän onko pakosarjat halki?
                    Tuota pakosarjaa ei olla tutkittu, ei ole käynyt mielessäkään.
                    Kiitokset, pistän korvan taakse tuon
                    1991 BMW 320i e36 Sedan
                    2002 BMW 320i e46 Coupe

                    Comment

                    • Suru
                      Newbiemmer
                      • Sep 2021
                      • 28
                      • Pudasjärvi

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Putki voi vuotaa kun o2 on koholla, ensin se tarkasteluun ja testeriin ennen uusintanäyttöä.
                      Joo putkessa oli niin villin näkösiä hitsauksia että turvallista olettaa että se vuotaa, tuskin kuitenkaan korjaa ongelmaa täysin ku arvot kuitenki noin paljon heittää sallitusta
                      1991 BMW 320i e36 Sedan
                      2002 BMW 320i e46 Coupe

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15259
                        • Ajamisen Iloa

                        Originally posted by Suru View Post
                        2 kappaletta e36 olen omistanut ennen tätä (ne oli kylläkin m50 koneilla), ja tämä käy ehdottomasti kaikkiista parhaiten, tyhjäkäynti todella hyvä ja kiihdytys myös. Tuo nokka-akselin anturi autto kiihdytykseen paljon.

                        Sepä tässä just omasta mielestä vähän outoa on, nuo arvot kuitenkin sen verran perseellään että olettais että myös käynnissä jotain outoa pitäs olla, mutta kuitenki parhaiten käyvä ja kiihtyvä bemari mitä olen koskaan omistanut. Ihmetyttää että miten HC arvot voi olla noin viturallaan, että kolminkertaiset sallittuun, mutta auto toimii kuitenki todella hyvin
                        Jos yhtään lohduttaa ni omassa M52 HC 2000+ ilman kattia ja minimit kuumalla katilla 400.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • Tuukkaw
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2015
                          • 745
                          • Tre

                          Originally posted by Remotion View Post
                          Jos yhtään lohduttaa ni omassa M52 HC 2000+ ilman kattia ja minimit kuumalla katilla 400.
                          Ei noista kunnossa ollessa pitäs tommosia lukemia tulla ilman kattia. Jotakin vikaa luultavasti.
                          61 Ford
                          79 HD

                          Comment

                          • Bemari1
                            Newbiemmer
                            • Oct 2017
                            • 5
                            • Joensuu

                            Viime yön unet menettäneenä, on pakko laittaa tänne kysymys. Tällä hetkellä on menossa kiertokangen laakerien asennus. Tarkoituksena oli laakerivälyksiä mitattaessa käyttää vanhoja pultteja kiristykseen, mutta meni bitti poikittain ja tuli kiristettyä uusilla OEM pulteilla. Joten, uskaltaako noilla pulteilla kasata nippuun vai täytyykö taas ostaa uudet pultit? Se ois sit taas laitettava toista sataa niihin lisää.

                            Comment

                            • Skarpa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2007
                              • 3409
                              • Kotka

                              Originally posted by Bemari1 View Post
                              Viime yön unet menettäneenä, on pakko laittaa tänne kysymys. Tällä hetkellä on menossa kiertokangen laakerien asennus. Tarkoituksena oli laakerivälyksiä mitattaessa käyttää vanhoja pultteja kiristykseen, mutta meni bitti poikittain ja tuli kiristettyä uusilla OEM pulteilla. Joten, uskaltaako noilla pulteilla kasata nippuun vai täytyykö taas ostaa uudet pultit? Se ois sit taas laitettava toista sataa niihin lisää.
                              Käänsitkö pelkästään momenttiin (20 Nm) vai asteet päälle? Jos pelkästään momenttiin, niin silloin pultteja voi vielä käyttää. Jos käänsit lisäksi sen 70 astetta, niin silloin pultit uusittava. Laakerivälysten mittausta varten pitäisi riittää pelkkä kiristäminen momenttiin. Venyvissä pulteissa kiristysmomentti on sitä varten, että liitoksesta kiristetään välykset pois ja pultti on vakiokireydessä ennen lopullista kiristystä. Kiristysohjeissa sen jälkeen käännettävät 1-2 astelukua kiristävät pultin ohi myötörajan, eli aiheuttavata pysyvän muodonmuutoksetn (venymän).
                              BMW E30 - Hitsaamisen iloa

                              E30 Armo "330i"

                              Comment

                              • hakala-
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 459
                                • Tampere

                                Originally posted by Tuukkaw View Post

                                Ei noista kunnossa ollessa pitäs tommosia lukemia tulla ilman kattia. Jotakin vikaa luultavasti.
                                Juu pitäs kyllä olla huomattavasti alemmat. Mulla kivikautinen M30b34 moottori anto ilman kattia jotain 500-700 niin luulisi että M52 jää paljon alemmaksi. Itsellä päästökone niin katselin huvikseen.
                                F15 M50D
                                E36 328 turbo
                                E34 535 turbo

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎