EGR-termari vaihdettiin, ja nyt nousi lämmöt testilenkillä päälle 80 °C. DPF ei siltikään tykännyt tuosta, vaan heitti saman vian päälle lopulta. Eikö tuo > 80 °C pitäis riittää reilusti poltolle? Ei jaksais päätermaria tai laatikon lämmönvaihdinta alkaa vaihdattamaan, jos ei ihan pakko ole...
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Originally posted by jyrkij View PostEGR-termari vaihdettiin, ja nyt nousi lämmöt testilenkillä päälle 80 °C. DPF ei siltikään tykännyt tuosta, vaan heitti saman vian päälle lopulta. Eikö tuo > 80 °C pitäis riittää reilusti poltolle? Ei jaksais päätermaria tai laatikon lämmönvaihdinta alkaa vaihdattamaan, jos ei ihan pakko ole...Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostRiittää poltolle mutta jos koodia jo heittelee niin tarvitsee testerillä pyytää pakkopolttoa ja nollailla vikakoodeja koko ajan kunnes pönttö aukeaa niin paljon että poltto pysyy itsestään päällä. Tuli muuten mieleen, mikä vikakoodi sulla siellä kummittelee, vai onko vaan hiukkassuodattimen kilometrilaskuri täynnä ja tarttis kuitata uuden suodattimen vaihto?
EDIT: Parasta olisi, jos joku paikallinen kerkeäisi tuota katsomaan pikaisesti. Carlyyn tarvittavalla donglella kuitenkin menee joku hetki saapua tänne...Last edited by jyrkij; 27-03-2017, 11:17.
Comment
-
-
Originally posted by jyrkij View PostPakkopolttopyyntö siellä oli tietääkseni päällä. Vikakoodien jatkuvaa nollausta ei kokeiltu, ainoastaan nollattiin koodin tullessa. Muistelisin, että suodattimen vaihto kuitattiin aikanaan. Oisko joku paikallinen foorumilainen kiinnostunut kokeileen tuota nollailua? Vai pitääkö tässä hankkia itelle Carly?
EDIT: Parasta olisi, jos joku paikallinen kerkeäisi tuota katsomaan pikaisesti. Carlyyn tarvittavalla donglella kuitenkin menee joku hetki saapua tänne...E61 2006 530d m-sport
Comment
-
-
Originally posted by bore^ View PostMeillä nyt etäisyyttä hieman liikaa mutta vastaan silti carlylla pakkopolton tekeminen ei ole yhtä varmaa kuin inpa ista yhdistelmällä. Carly laittaa sen pyynnön sinne mutta alkaa odottelemaan että soot mass nousee tarpeeksi polton aloitukseen. Istalla saa pakotettua huomattavasti aikaisemmin polton aktiiviseksi. Myös se että carlylla ei nopea vikakoodien poistelu ole tarpeeksi nopea. 480a vikakoodia poistellessa ei mennyt kuib muutama minuutti kun inpalla nollaili eikä palannut takaisin. Poltto alkoi välittömästi kun koodia ei enään ilmaantunut.
Comment
-
-
Partikkelifiltterin huoltovalot sit syttyi.. ei anna tehdä polttoa, ja ei juitenkaan tunnu vaikuttavan tehoihin.
Vikakoodeissa oli että dpf:n kilometrit olisi tullu täyteen.
Miten saan nollattua tuon huoltovälin? Ja onko siitä jotain huolta jos nollaa vaihtamatta dpf:ää?
Ista d olisi softana käytössä. Pärjääkö tuolla vai tarviiko jonku toisen?
Autona 525d -09
Edit. Olisi voinut katsoa aikaisemminkin kuinka istaa käytetään. Nyt on välit nollattu ja kokeillaan toimisiko polttoLast edited by kaikkone; 17-05-2017, 18:09.
Comment
-
-
Olen katsellut seuraavaksi autoksi jotain vm2003-2007 diesel-bemaria ja mietin onko sillä jotain käytännön merkitystä ostaako tehtaalta alunperin ilman dpf-pönttöä tulleen yksilön, vai dpf:llä varustetun ja poistaa sen itse? Tarkoitus olisi myös ohjelmoida/virittää autosta tehoja lisää, joten dpf:n pitää lähteä joka tapauksessa. Mietin että jos joskus tulevaisuudessa katsastuksessa tiukennetaan noita hiukkas-mittauksia, niin dpf:n poistaneena tulee ehkä pientä stressiä läpäseekö testin.Last edited by Rey; 21-05-2017, 09:59.
Comment
-
-
Originally posted by ooopeee View PostNo dpf tuli pakolliseksi vasta 2007 käsittääkseni
Ps pakolliin mainostus, hae multa diesel e61Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by Rey View PostOlen katsellut seuraavaksi autoksi jotain vm2003-2007 diesel-bemaria ja mietin onko sillä jotain käytännön merkitystä ostaako tehtaalta alunperin ilman dpf-pönttöä tulleen yksilön, vai dpf:llä varustetun ja poistaa sen itse? Tarkoitus olisi myös ohjelmoida/virittää autosta tehoja lisää, joten dpf:n pitää lähteä joka tapauksessa. Mietin että jos joskus tulevaisuudessa katsastuksessa tiukennetaan noita hiukkas-mittauksia, niin dpf:n poistaneena tulee ehkä pientä stressiä läpäseekö testin.F31 330D Xdrive M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Driver22 View PostMinulla on 325D LCI mr.Tuikun ohjelmalla ja dpf paikallaan, 20tkm menty ilman ongelmia lyhyesti sanottuna kannattaa viedä osaavalle pajalle että eikä tarvi tulevaisuudessakaan stressata katsastuksien tai auton jälleenmyynnin kanssa.Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
Comment
-
-
Originally posted by Mauritius View PostOvatko ne katti/dpf pöntöt tehty rosterista vai onko tavallista peltiä? Pitäisi tyhjentää dpf ja mietin millä langalla sen hitsaisi kasaan tyhjennyksen jälkeen.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by permanent View PostIlmeisesti regenerointi ei lähde päälle jos vikakoodit A480 ja A481 ovat tulleet, mutta milloin syttyy dpf varoitusvalo ja kumpi estää polton? Ensimmäisestä A480 koodista vai jälkimmäisestä? Voiko olla niin että vikamuistissa on polton estävä koodi, mutta varoitusvalo ei pala?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment