Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jyrkij
    Newbiemmer
    • Mar 2017
    • 8
    • Rovaniemi

    EGR-termari vaihdettiin, ja nyt nousi lämmöt testilenkillä päälle 80 °C. DPF ei siltikään tykännyt tuosta, vaan heitti saman vian päälle lopulta. Eikö tuo > 80 °C pitäis riittää reilusti poltolle? Ei jaksais päätermaria tai laatikon lämmönvaihdinta alkaa vaihdattamaan, jos ei ihan pakko ole...

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      Originally posted by jyrkij View Post
      EGR-termari vaihdettiin, ja nyt nousi lämmöt testilenkillä päälle 80 °C. DPF ei siltikään tykännyt tuosta, vaan heitti saman vian päälle lopulta. Eikö tuo > 80 °C pitäis riittää reilusti poltolle? Ei jaksais päätermaria tai laatikon lämmönvaihdinta alkaa vaihdattamaan, jos ei ihan pakko ole...
      Riittää poltolle mutta jos koodia jo heittelee niin tarvitsee testerillä pyytää pakkopolttoa ja nollailla vikakoodeja koko ajan kunnes pönttö aukeaa niin paljon että poltto pysyy itsestään päällä. Tuli muuten mieleen, mikä vikakoodi sulla siellä kummittelee, vai onko vaan hiukkassuodattimen kilometrilaskuri täynnä ja tarttis kuitata uuden suodattimen vaihto?
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • jyrkij
        Newbiemmer
        • Mar 2017
        • 8
        • Rovaniemi

        Originally posted by Supra^ View Post
        Riittää poltolle mutta jos koodia jo heittelee niin tarvitsee testerillä pyytää pakkopolttoa ja nollailla vikakoodeja koko ajan kunnes pönttö aukeaa niin paljon että poltto pysyy itsestään päällä. Tuli muuten mieleen, mikä vikakoodi sulla siellä kummittelee, vai onko vaan hiukkassuodattimen kilometrilaskuri täynnä ja tarttis kuitata uuden suodattimen vaihto?
        Pakkopolttopyyntö siellä oli tietääkseni päällä. Vikakoodien jatkuvaa nollausta ei kokeiltu, ainoastaan nollattiin koodin tullessa. Muistelisin, että suodattimen vaihto kuitattiin aikanaan. Oisko joku paikallinen foorumilainen kiinnostunut kokeileen tuota nollailua? Vai pitääkö tässä hankkia itelle Carly?

        EDIT: Parasta olisi, jos joku paikallinen kerkeäisi tuota katsomaan pikaisesti. Carlyyn tarvittavalla donglella kuitenkin menee joku hetki saapua tänne...
        Last edited by jyrkij; 27-03-2017, 11:17.

        Comment

        • bore^
          Bimmer Rookie
          • Aug 2016
          • 169
          • Vantaa

          Originally posted by jyrkij View Post
          Pakkopolttopyyntö siellä oli tietääkseni päällä. Vikakoodien jatkuvaa nollausta ei kokeiltu, ainoastaan nollattiin koodin tullessa. Muistelisin, että suodattimen vaihto kuitattiin aikanaan. Oisko joku paikallinen foorumilainen kiinnostunut kokeileen tuota nollailua? Vai pitääkö tässä hankkia itelle Carly?

          EDIT: Parasta olisi, jos joku paikallinen kerkeäisi tuota katsomaan pikaisesti. Carlyyn tarvittavalla donglella kuitenkin menee joku hetki saapua tänne...
          Meillä nyt etäisyyttä hieman liikaa mutta vastaan silti carlylla pakkopolton tekeminen ei ole yhtä varmaa kuin inpa ista yhdistelmällä. Carly laittaa sen pyynnön sinne mutta alkaa odottelemaan että soot mass nousee tarpeeksi polton aloitukseen. Istalla saa pakotettua huomattavasti aikaisemmin polton aktiiviseksi. Myös se että carlylla ei nopea vikakoodien poistelu ole tarpeeksi nopea. 480a vikakoodia poistellessa ei mennyt kuib muutama minuutti kun inpalla nollaili eikä palannut takaisin. Poltto alkoi välittömästi kun koodia ei enään ilmaantunut.
          E61 2006 530d m-sport

          Comment

          • jyrkij
            Newbiemmer
            • Mar 2017
            • 8
            • Rovaniemi

            Originally posted by bore^ View Post
            Meillä nyt etäisyyttä hieman liikaa mutta vastaan silti carlylla pakkopolton tekeminen ei ole yhtä varmaa kuin inpa ista yhdistelmällä. Carly laittaa sen pyynnön sinne mutta alkaa odottelemaan että soot mass nousee tarpeeksi polton aloitukseen. Istalla saa pakotettua huomattavasti aikaisemmin polton aktiiviseksi. Myös se että carlylla ei nopea vikakoodien poistelu ole tarpeeksi nopea. 480a vikakoodia poistellessa ei mennyt kuib muutama minuutti kun inpalla nollaili eikä palannut takaisin. Poltto alkoi välittömästi kun koodia ei enään ilmaantunut.
            Sain käsiini OBDII-Bluetooth -donglen ja Androidin. Nyt näyttää siltä, että sain Carlyllä nollattua tuon vian, eikä ole vielä uusinut... Toivotaan, ettei uusikaan.

            Comment

            • kaikkone
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2010
              • 933
              • Villähde

              Partikkelifiltterin huoltovalot sit syttyi.. ei anna tehdä polttoa, ja ei juitenkaan tunnu vaikuttavan tehoihin.

              Vikakoodeissa oli että dpf:n kilometrit olisi tullu täyteen.

              Miten saan nollattua tuon huoltovälin? Ja onko siitä jotain huolta jos nollaa vaihtamatta dpf:ää?

              Ista d olisi softana käytössä. Pärjääkö tuolla vai tarviiko jonku toisen?

              Autona 525d -09


              Edit. Olisi voinut katsoa aikaisemminkin kuinka istaa käytetään. Nyt on välit nollattu ja kokeillaan toimisiko poltto
              Last edited by kaikkone; 17-05-2017, 18:09.

              Comment

              • Rey
                Bimmer Rookie
                • Jan 2016
                • 73
                • Moon

                Olen katsellut seuraavaksi autoksi jotain vm2003-2007 diesel-bemaria ja mietin onko sillä jotain käytännön merkitystä ostaako tehtaalta alunperin ilman dpf-pönttöä tulleen yksilön, vai dpf:llä varustetun ja poistaa sen itse? Tarkoitus olisi myös ohjelmoida/virittää autosta tehoja lisää, joten dpf:n pitää lähteä joka tapauksessa. Mietin että jos joskus tulevaisuudessa katsastuksessa tiukennetaan noita hiukkas-mittauksia, niin dpf:n poistaneena tulee ehkä pientä stressiä läpäseekö testin.
                Last edited by Rey; 21-05-2017, 09:59.

                Comment

                • ooopeee
                  BTCF Member
                  • Dec 2011
                  • 2110
                  • Kouvola

                  No dpf tuli pakolliseksi vasta 2007 käsittääkseni

                  Ps pakolliin mainostus, hae multa diesel e61
                  VW passat 1.9tdi 4motion
                  E36 "328" cabrio

                  Comment

                  • makkis
                    BTCF Member
                    • Feb 2005
                    • 5152
                    • Kouvola, Savisto

                    Originally posted by ooopeee View Post
                    No dpf tuli pakolliseksi vasta 2007 käsittääkseni

                    Ps pakolliin mainostus, hae multa diesel e61
                    2009 se tuli vasta.
                    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                    Comment

                    • Driver22
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2006
                      • 2098
                      • *

                      Originally posted by Rey View Post
                      Olen katsellut seuraavaksi autoksi jotain vm2003-2007 diesel-bemaria ja mietin onko sillä jotain käytännön merkitystä ostaako tehtaalta alunperin ilman dpf-pönttöä tulleen yksilön, vai dpf:llä varustetun ja poistaa sen itse? Tarkoitus olisi myös ohjelmoida/virittää autosta tehoja lisää, joten dpf:n pitää lähteä joka tapauksessa. Mietin että jos joskus tulevaisuudessa katsastuksessa tiukennetaan noita hiukkas-mittauksia, niin dpf:n poistaneena tulee ehkä pientä stressiä läpäseekö testin.
                      Minulla on 325D LCI mr.Tuikun ohjelmalla ja dpf paikallaan, 20tkm menty ilman ongelmia lyhyesti sanottuna kannattaa viedä osaavalle pajalle että eikä tarvi tulevaisuudessakaan stressata katsastuksien tai auton jälleenmyynnin kanssa.
                      F31 330D Xdrive M-Sport

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        Originally posted by Driver22 View Post
                        Minulla on 325D LCI mr.Tuikun ohjelmalla ja dpf paikallaan, 20tkm menty ilman ongelmia lyhyesti sanottuna kannattaa viedä osaavalle pajalle että eikä tarvi tulevaisuudessakaan stressata katsastuksien tai auton jälleenmyynnin kanssa.
                        Juu jos dpf:ssä ei ole mitään vikaa (tukkeessa) niin ei sitä ole tarve tyhjentää vaikka virittelisikin.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • Mauritius
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2003
                          • 327
                          • KRS

                          Ovatko ne katti/dpf pöntöt tehty rosterista vai onko tavallista peltiä? Pitäisi tyhjentää dpf ja mietin millä langalla sen hitsaisi kasaan tyhjennyksen jälkeen.

                          Comment

                          • VolvoTDi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2006
                            • 1576
                            • Tampere - Pori

                            Originally posted by Mauritius View Post
                            Ovatko ne katti/dpf pöntöt tehty rosterista vai onko tavallista peltiä? Pitäisi tyhjentää dpf ja mietin millä langalla sen hitsaisi kasaan tyhjennyksen jälkeen.
                            Rosterisia ovat.
                            Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                            Check:
                            www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                            Tampere 044-5867096

                            Comment

                            • permanent
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 299

                              Ilmeisesti regenerointi ei lähde päälle jos vikakoodit A480 ja A481 ovat tulleet, mutta milloin syttyy dpf varoitusvalo ja kumpi estää polton? Ensimmäisestä A480 koodista vai jälkimmäisestä? Voiko olla niin että vikamuistissa on polton estävä koodi, mutta varoitusvalo ei pala?

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by permanent View Post
                                Ilmeisesti regenerointi ei lähde päälle jos vikakoodit A480 ja A481 ovat tulleet, mutta milloin syttyy dpf varoitusvalo ja kumpi estää polton? Ensimmäisestä A480 koodista vai jälkimmäisestä? Voiko olla niin että vikamuistissa on polton estävä koodi, mutta varoitusvalo ei pala?
                                Riippuu varmaan vähän automallistakin, mutta eipä ainakaan E6x/E9x juurikaan herjaile millään varoitusvalolla/viestillä vaikka olisi polton estäviä koodeja, ja vaikka auto olisi jo ihan tukossa polton puutteen takia. Eikös ne 480/481 koodit ole seuraus eikä niinkään syy. Koodit siis kertoo että pönttö on jo tukossa koska jokin muu on estänyt polton... Ei se kummankaan koodin kohdilla enää taida edes yrittää poltella.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎