Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MeisterW
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2017
    • 306
    • Uusimaa

    Kyllä sitä voi koittaa. Carly näyttää myös milloin viimeksi on ollut poltto. Toki se oikea vikakoodi olisi hyvä saada ulos, eikö se Carly antanut mitään tietoa dpf liittyvästä koodista? Ehdot poltolle on riittävä koneen lämpö, pakolämpö, ei tiettyjä vikakoodeja ja riittävästi dieseliä tankissa..
    E39 M5 2002
    E70 X5 3.0sd 2008
    E83 X3 3.0i 2005
    G21 330e

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2724
      • Tampere

      Originally posted by alekshiit View Post
      Ideaa kuka pk seudulla tekisi livedata seurantaa yms?

      Ja kannattaisko kokeilla eka vaikka carlyllä sitä pakkopolttoa?
      Tiedustele aluejaostojen omista keskusteluista, josko jotakuta saisi apuun.

      Pakkopolttoa en itse suosittele tehtävän, ennen kuin on tarkemmin selvitetty minkä tyyppinen vika on kyseessä. Laskurin lukemat täynnä, tuhkaa täynnä, anturivikaa, tms. mahdollisesti asiaan liittyvää syytä.
      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • alekshiit
        BTCF Member
        • Jan 2019
        • 8
        • Tuusula

        Originally posted by MeisterW View Post
        Kyllä sitä voi koittaa. Carly näyttää myös milloin viimeksi on ollut poltto. Toki se oikea vikakoodi olisi hyvä saada ulos, eikö se Carly antanut mitään tietoa dpf liittyvästä koodista? Ehdot poltolle on riittävä koneen lämpö, pakolämpö, ei tiettyjä vikakoodeja ja riittävästi dieseliä tankissa..
        Kaverilla löytyy carly ittellä ei, en ole päässyt lukemaan oikeita koodeja vielä.
        F31 330xD -16
        Ex: E92 335d -08
        Ex: E91 325i -06

        Comment

        • alekshiit
          BTCF Member
          • Jan 2019
          • 8
          • Tuusula

          Originally posted by JaniLap View Post
          Tiedustele aluejaostojen omista keskusteluista, josko jotakuta saisi apuun.

          Pakkopolttoa en itse suosittele tehtävän, ennen kuin on tarkemmin selvitetty minkä tyyppinen vika on kyseessä. Laskurin lukemat täynnä, tuhkaa täynnä, anturivikaa, tms. mahdollisesti asiaan liittyvää syytä.
          Ok, oireina on pakokaasujen hajut sisällä pysähtyessä ja tehottomuus. Koitan etsiä jostain jonkun joka vois tsiigailla.

          EDIT: Livedata luettu, DPF pakkopoltettu ja tehot palasi. Auto ollut 20tkm tekemättä polttoja, tarkkaa syytä ei tiedossa.
          Last edited by alekshiit; 06-09-2019, 21:28.
          F31 330xD -16
          Ex: E92 335d -08
          Ex: E91 325i -06

          Comment

          • Tream
            Newbiemmer
            • Dec 2019
            • 3
            • Turku

            Katselin Carlylla vähän arvoja aamulla kun ajoin töihin.

            Soot mass 1,9 g (eilen illalla noin 13 g, pyysin aamulla polttoa testimielessä)
            ash mass 49,63 g
            n47 kone ja 250 tkm mittarissa

            Lisäksi antaa vikakoodin :00452A - Info - particulate filter system (ei häviä vaikka pyyhkinyt koodit)

            Mitäs asiantuntijat sanoo tähän?

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 1996
              • Tampere/kainuu

              Originally posted by Tream View Post
              Katselin Carlylla vähän arvoja aamulla kun ajoin töihin.

              Soot mass 1,9 g (eilen illalla noin 13 g, pyysin aamulla polttoa testimielessä)
              ash mass 49,63 g
              n47 kone ja 250 tkm mittarissa

              Lisäksi antaa vikakoodin :00452A - Info - particulate filter system (ei häviä vaikka pyyhkinyt koodit)

              Mitäs asiantuntijat sanoo tähän?
              Kertoo sen, että hiukkassuodattimen laskennallinen ikä 250tkm on tullut täyteen. Ei haittaa menoa. Saa pois jos autolle kertoo pöntön vaihdetun.
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • Tream
                Newbiemmer
                • Dec 2019
                • 3
                • Turku

                Originally posted by zakspeed View Post
                Kertoo sen, että hiukkassuodattimen laskennallinen ikä 250tkm on tullut täyteen. Ei haittaa menoa. Saa pois jos autolle kertoo pöntön vaihdetun.
                Ok kiitos tiedosta. Jos autolle kertoo että pönttö vaihdettu, sitten kun se oikeasti on tukossa, syttyykö vikavalot enää tauluun?

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10941
                  • Joensuu

                  Originally posted by Tream View Post
                  Ok kiitos tiedosta. Jos autolle kertoo että pönttö vaihdettu, sitten kun se oikeasti on tukossa, syttyykö vikavalot enää tauluun?
                  Toki vikakoodit ja lopulta ilmoitukset kuljettajallekkin tulee kun se pönttö joskus sitten oikeasti menee tukkoon. Tuo on tullut melkoisen moneen autoon tehtyä. Itse en kyllä ymmärrä miksi tuollainen laskuri on sinne edes pitänyt laittaa.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • Janzki
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 4947
                    • Lohja

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Kertoo sen, että hiukkassuodattimen laskennallinen ikä 250tkm on tullut täyteen. Ei haittaa menoa. Saa pois jos autolle kertoo pöntön vaihdetun.
                    Haittaa menoa siinä mielessä että poltot vähenee..lopulta menee tukkoon. Kannattaa siis nollata ajoissa. Lähempi 500tkm ajanut nyt yksi asiakas orkkis Dpf:llä..
                    Sähköposti.
                    IG: janzki_

                    Comment

                    • DieselPower
                      Newbiemmer
                      • Jan 2019
                      • 27
                      • Finland

                      Dpf poisto

                      Terve tietäjät, osaisitteko suositella missä suomessa on järkihintaisia paikkoja dpf poistoon? Eli mekaaninen sekä ohjelmallinen poisto.

                      Comment

                      • melperri
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2011
                        • 250
                        • espoo

                        Mikähän ihme oman E92 330DA vm 2007 200tkm poltoissa on häikkänä ? Edellinen omistaja oli pesettänyt suodattimen tukkeutumisen takia muutama tkm sitten , kunnes sytytti jälleen vikavalon ja tukkeutumisen vikakoodit. Pesetin ja pakkopoltatin pöntön sen jälkeen Schmiedmannilla ja päästiin normin mukaisiin vastapainelukemiin tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Sen jälkeen ajettu 3tkm , eikä ole ollut havaittavissa polton merkkejä , pääosin pitkää maantienajoa. Nyt carlyllä paineet hieman noussseet ,tyhjäkäynnillä 30-40 , maantiellä 150-180 ja kuomittaessa n 350 tasolle. Carlyn datan mukaan olisi tehnyt polton kertaalleen pian puhdistuksen jälkeen n 2700km sitten. Yritin nyt laittaa pakkopolton Carlyllä , mutta eipä käynnisty. Vikakoodeja ei tule , jäähdytysveden lämmöt nousee 87-89C ja öljyn 120-130c tasolle. Sen sijaan pakokaasun lämpötila ennen dpf ei Carlyn mukaan nouse yli 130C tasolle , vaikka miten polkisi. Vaikea käsittää , miten voisi pysyä noin viileänä kaasut , liekö anturi viallinen ?

                        Parin päivän seurannassa sootti pysyy 60 tasolla ja tuhka 16,25g. Autoon on tehty Saksassa Schramm pajalla optimointi.

                        Mitköhän tässä nyt pitäisi ryhtyä tekemään ? Vaihtaa pakokaasujen lämpötila sensori ?. Toki , jos vastapaineet jää nykyiselle tasolle auto on mielestään kunnossa ja pelaa , mutta kai ne paineet väistämättä ajan oloon nousee , jos regenerointia ei tapahdu.
                        Last edited by melperri; 04-01-2020, 20:32.

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5270
                          • Pirkkala

                          Originally posted by melperri View Post
                          Mikähän ihme oman E92 330DA vm 2007 200tkm poltoissa on häikkänä ? Edellinen omistaja oli pesettänyt suodattimen tukkeutumisen takia muutama tkm sitten , kunnes sytytti jälleen vikavalon ja tukkeutumisen vikakoodit. Pesetin ja pakkopoltatin pöntön sen jälkeen Schmiedmannilla ja päästiin normin mukaisiin vastapainelukemiin tyhjäkäynnillä ja kierroksilla. Sen jälkeen ajettu 3tkm , eikä ole ollut havaittavissa polton merkkejä , pääosin pitkää maantienajoa. Nyt carlyllä paineet hieman noussseet ,tyhjäkäynnillä 30-40 , maantiellä 150-180 ja kuomittaessa n 350 tasolle. Carlyn datan mukaan olisi tehnyt polton kertaalleen pian puhdistuksen jälkeen n 2700km sitten. Yritin nyt laittaa pakkopolton Carlyllä , mutta eipä käynnisty. Vikakoodeja ei tule , jäähdytysveden lämmöt nousee 87-89C ja öljyn 120-130c tasolle. Sen sijaan pakokaasun lämpötila ennen dpf ei Carlyn mukaan nouse yli 130C tasolle , vaikka miten polkisi. Vaikea käsittää , miten voisi pysyä noin viileänä kaasut , liekö anturi viallinen ?

                          Parin päivän seurannassa sootti pysyy 60 tasolla ja tuhka 16,25g. Autoon on tehty Saksassa Schramm pajalla optimointi.

                          Mitköhän tässä nyt pitäisi ryhtyä tekemään ? Vaihtaa pakokaasujen lämpötila sensori ?. Toki , jos vastapaineet jää nykyiselle tasolle auto on mielestään kunnossa ja pelaa , mutta kai ne paineet väistämättä ajan oloon nousee , jos regenerointia ei tapahdu.
                          Tuo lämpöanturin lukema ei voi pitää paikkaansa. Elääkö lukema? Siitä voi päätellä jotain.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • melperri
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2011
                            • 250
                            • espoo

                            Kyllä se elää , ei vaan nouse yli 130C. Tulee mieleen , voisiko tuo optimointiohjelma syystä tai toisessta saada auton tulkitsemaan pakokaasujen lämpötilan liian matalaksi ? Carlyssahan on monta pakokaasujen lämpötilaparametria ja tuo näyttää korkeinta lukemaa. Pakokaasun lämpötila ennen katalysaattoria on vielä tästä aution mielestä noin puolet matalampi ja sitten on "yleinen" pakokaasun lämpötila , joka näyttää jatkuvasti tasan 1C.

                            Toisessa kulkineessa ( 2016 F25 30D) on myös kummalisuutta lämpötiloissa. Sen mielestä jäähdytysvesi on koko ajan 250C , joten kai tuossa Carlyssakin vaan voi olla bugia.

                            Comment

                            • Urpo_rotta
                              BTCF Member
                              • May 2012
                              • 5270
                              • Pirkkala

                              Originally posted by melperri View Post
                              Kyllä se elää , ei vaan nouse yli 130C. Tulee mieleen , voisiko tuo optimointiohjelma syystä tai toisessta saada auton tulkitsemaan pakokaasujen lämpötilan liian matalaksi ? Carlyssahan on monta pakokaasujen lämpötilaparametria ja tuo näyttää korkeinta lukemaa. Pakokaasun lämpötila ennen katalysaattoria on vielä tästä aution mielestä noin puolet matalampi ja sitten on "yleinen" pakokaasun lämpötila , joka näyttää jatkuvasti tasan 1C.

                              Toisessa kulkineessa ( 2016 F25 30D) on myös kummalisuutta lämpötiloissa. Sen mielestä jäähdytysvesi on koko ajan 250C , joten kai tuossa Carlyssakin vaan voi olla bugia.
                              Yleismallin ohjelmissa tuo on aika tyypillistä. Suosittelen istaa
                              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                              E34 525i -90 twinturbo 427/519

                              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                              Kysy jos tarvetta

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10941
                                • Joensuu

                                Kuten tuossa edellä todettiin, niin hanki suosiolla ISTA.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎