Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Järppä
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1108
    • Stadi, ladon takana.

    00452A koodi eli km pohjainen dpf elinikä ei vissiin estä polttoa?
    Carlyn mukaan mulla on soot mass 20 g ja ash mass 56 g
    Regeneration reguested oli viivana ja nämä arvot siis ei maksetulta puolelta.

    Pitää huomenna ihmetellä live dataa.
    Last edited by Järppä; 19-07-2017, 23:07.
    Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
    Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
    Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
    If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
    Top Gear review

    Comment

    • Fabsu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1754

      Originally posted by Järppä View Post
      00452A koodi eli km pohjainen dpf elinikä ei vissiin estä polttoa?
      Carlyn mukaan mulla on soot mass 20 g ja ash mass 56 g
      Regeneration reguested oli viivana ja nämä arvot siis ei maksetulta puolelta.

      Pitää huomenna ihmetellä live dataa.
      Ei estä. Poltot vaan tapahtuvat tiheämmin. Tai näin ainakin oli e70.
      AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

      ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
      e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
      e30 318i -88

      Comment

      • TuusBim
        Bimmer Rookie
        • Jan 2014
        • 125
        • Tuusula

        Ei välttämättä edes tiheämmin jos ei ole vastapaineet ole nousseet. Mulla nykyään välit yleensä 5-600km:a, joskus yli 900km:a ja antanut tuota koodia jo usean 10tkm:n ajan aina välistä, nykyään 200tkm:n ylitettyä aika useasti
        Q7 e-tron TDI -17
        MB CLA 250e -21
        E81 116i -09
        Ex:
        F60 Countryman S E ALL4 -17
        F15 X5 30d -14
        E70 X5 40d M Sport -12
        F20 120da -13
        E61 530xd -09
        F11 520d -12
        E60 520d -09

        Comment

        • vexu524tdic
          BTCF Member
          • Jan 2004
          • 776
          • Gallia = Kinnula

          Polteltiin tukkeutunutta pönttöä veljen 530da '08:sta ja kyllä otti koville. Alkuun oli vastapaineet kaksinkertaisesti yli sallitun ja poltto ei halunnut lähteä päälle millään.

          Aikamme ISTAlla poisteltiin koodeja ja polttoa päälle niin saatiin hetkellisesti polttamaan kun ajoi reilulla kaasulla ja kiihdytellen, lopuksi poltto pysyi jo jotenkin päällä ja vastapaineet ok lukemissa.

          Silti tulee dpf vikakoodi ja auton näytöstä ei nollaannu dpf herja vaikka eculle on ilmoitettu dpf vaihdetuksi sekä näyttää 250 000km pöntön iäksi?

          Mitähän seuraavaksi, auto lähti ajoon ja palaa takuulla jonkin ajan kuluttua taas poltettavaksi...
          e70 X5 3.0sd -08
          f30 320i xdrive -16
          e30 325i Cabriolet -88 M52b28
          e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
          e30 316 -88 2,2TIC M10
          e21 323i -81 ruostekasa...

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            Originally posted by vexu524tdic View Post
            Polteltiin tukkeutunutta pönttöä veljen 530da '08:sta ja kyllä otti koville. Alkuun oli vastapaineet kaksinkertaisesti yli sallitun ja poltto ei halunnut lähteä päälle millään.

            Aikamme ISTAlla poisteltiin koodeja ja polttoa päälle niin saatiin hetkellisesti polttamaan kun ajoi reilulla kaasulla ja kiihdytellen, lopuksi poltto pysyi jo jotenkin päällä ja vastapaineet ok lukemissa.

            Silti tulee dpf vikakoodi ja auton näytöstä ei nollaannu dpf herja vaikka eculle on ilmoitettu dpf vaihdetuksi sekä näyttää 250 000km pöntön iäksi?

            Mitähän seuraavaksi, auto lähti ajoon ja palaa takuulla jonkin ajan kuluttua taas poltettavaksi...
            Kunnolla tukossa olevaa suodatinta kannattaa pari polttoa tehdä peräkkäin kun alkaa polttamaan. Koodien nollaukseen INPA/Tool32 on näppärämpi, kun nollaaminen onnistuu nopeammin.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Sto
              Bimmer Rookie
              • Jul 2013
              • 89
              • Helsinki

              Sigun E61 polttaa pönttöä noin 200km (+- 20 km) välein, joka tuntuu hieman tiheältä. Autolla ajettu 160tkm ja noin 2tkm sitten vaihdettu DPF-paineanturi. Vaihdos kerrottu autolla Tool32-ohjelmalla. Vanhalla anturilla vastapaineet heitteli miten sattui ja poltto tapahtui 15 - 30 km välein. Välillä antoi myös vikakoodia kys. anturista.

              Kokeilin STP dpf cleaneria ja se tankissa pakkopoltin pöntön seitsemän kertaa peräkkäin ilman minkäänlaista hyötyä. Polttojen jälkeen vastapaineet oli tyhjäkäynnillä 7 - 8 mbar ja täyskiihdytyksessä pysyi alle 210 mbar. 150 km ajon jälkeen vastapaine tyhjäkäynnillä oli 13 - 14 mbar. (poltto tapahtui 210 km peräkkäisten polttojen jälkeen). Vikakoodeja ei ole ja termarit ok.

              Voisiko syynä olla lyhyet ajomatkat (lähinnä päivässä 2 x 20 km työmatkaa kehien sisällä, myy syy vai tukkeutunut suodatin?
              EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

              Comment

              • lassiv
                BTCF Member
                • Nov 2015
                • 312
                • Lahti

                Kiinnostaisi katsoa missä kunnossa poltot/suodatin on tuossa omassa 235tkm ajetussa e90 330d (N57). Käytössä Carly ilman maksullista dpf puolta ja Ista-d.

                Näkeekö jommalla kummalla yksinkertaisesti esim edellistä polttoa tai jotain lukemia loukun kunnosta. Vai pystyykö loukun kuntoa edes arvioimaan / mahdollista jäljellä olevaa käyttöikää?

                ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                Comment

                • Järppä
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 1108
                  • Stadi, ladon takana.

                  Originally posted by lassiv View Post
                  Kiinnostaisi katsoa missä kunnossa poltot/suodatin on tuossa omassa 235tkm ajetussa e90 330d (N57). Käytössä Carly ilman maksullista dpf puolta ja Ista-d.

                  Näkeekö jommalla kummalla yksinkertaisesti esim edellistä polttoa tai jotain lukemia loukun kunnosta. Vai pystyykö loukun kuntoa edes arvioimaan / mahdollista jäljellä olevaa käyttöikää?
                  Kyllä mulla Carly kertoo dpf:stä ohessa olevat tiedot ilman maksullista dpf:ää. Ei kerro viimeisintä polttoa mutta lukemista voi päätellä onko poltto tapahtunut ja onko jäänyt suorittamatta.

                  Edit: nyt pitäis näkyä liite
                  Attached Files
                  Last edited by Järppä; 23-08-2017, 22:40.
                  Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                  Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                  Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                  If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                  Top Gear review

                  Comment

                  • lassiv
                    BTCF Member
                    • Nov 2015
                    • 312
                    • Lahti

                    Ei näy tosiaan liitettä.

                    ex. E91 335i -07, f36 420d gc -15, e90 330d LCI -09, e46 cabriolet 330i -01, st205 gt-four -95

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2724
                      • Tampere

                      Originally posted by lassiv View Post
                      Näkeekö jommalla kummalla yksinkertaisesti esim edellistä polttoa tai jotain lukemia loukun kunnosta. Vai pystyykö loukun kuntoa edes arvioimaan / mahdollista jäljellä olevaa käyttöikää?
                      ISTA:lla voi katsoa polttovälejä ja se ilmoittaa myös pöntön jäljellä olevan laskennallisen iän (kilometrit).
                      IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • Sto
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2013
                        • 89
                        • Helsinki

                        Originally posted by Sto View Post
                        Sigun E61 polttaa pönttöä noin 200km (+- 20 km) välein, joka tuntuu hieman tiheältä. Autolla ajettu 160tkm ja noin 2tkm sitten vaihdettu DPF-paineanturi. Vaihdos kerrottu autolla Tool32-ohjelmalla. Vanhalla anturilla vastapaineet heitteli miten sattui ja poltto tapahtui 15 - 30 km välein. Välillä antoi myös vikakoodia kys. anturista.

                        Kokeilin STP dpf cleaneria ja se tankissa pakkopoltin pöntön seitsemän kertaa peräkkäin ilman minkäänlaista hyötyä. Polttojen jälkeen vastapaineet oli tyhjäkäynnillä 7 - 8 mbar ja täyskiihdytyksessä pysyi alle 210 mbar. 150 km ajon jälkeen vastapaine tyhjäkäynnillä oli 13 - 14 mbar. (poltto tapahtui 210 km peräkkäisten polttojen jälkeen). Vikakoodeja ei ole ja termarit ok.

                        Voisiko syynä olla lyhyet ajomatkat (lähinnä päivässä 2 x 20 km työmatkaa kehien sisällä, myy syy vai tukkeutunut suodatin?
                        Nyt oli sitten DPF:stä vikakoodi 4CE0 muistissa, joka viittaisi osittain tukkeutuneeseen suodattimeen. Eli kaiketi uutta pönttöä Ebaystä sopuhintaan etsimään.

                        Edit:

                        Onko kellään kokemuksia tarvikepöntöistä (esim: Tämä ) tai noista korjatuista, joihin on vain suodatinpanos uusittu?
                        Last edited by Sto; 23-08-2017, 23:33.
                        EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

                        Comment

                        • zorb
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2015
                          • 211
                          • Lahti

                          Originally posted by lassiv View Post
                          Kiinnostaisi katsoa missä kunnossa poltot/suodatin on tuossa omassa 235tkm ajetussa e90 330d (N57). Käytössä Carly ilman maksullista dpf puolta ja Ista-d.

                          Näkeekö jommalla kummalla yksinkertaisesti esim edellistä polttoa tai jotain lukemia loukun kunnosta. Vai pystyykö loukun kuntoa edes arvioimaan / mahdollista jäljellä olevaa käyttöikää?
                          Jos toimii ilman maksullista, niin parameters kohdasta saa Carlyllä näkyviin ajetun matkan edellisestä poltosta.

                          Comment

                          • Sto
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2013
                            • 89
                            • Helsinki

                            Pönttö vaihdettu ja tyhjäkäynnillä vastapaineet lähes nollissa. Laitoin lopulta lähes alkuperäisen näköisen tarvikepöntön tilalle. Seurataan miten poltot taas käynnistyvät ja paineet muuttuvat!

                            Tis sanoo, että vaihdon jälkeen pitää adaptioarvot nollata, mutta tällä tarkoitetaan varmaan vain ilmoitusta dpf-pöntön vaihdosta?

                            Ja niille, jotka saattavat harkita pöntön vaihtoa LCI-malliin, niin pöntön saa lähes kivuttomasti vaihdettua yksin pelkästään ajamalla keula rampille/pukeille, eikä pakoputkistoa tarvitse irroittaa.
                            Last edited by Sto; 17-09-2017, 18:41.
                            EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

                            Comment

                            • HC-Tuning
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2004
                              • 267
                              • Itärajalla

                              Tulihan ne dpf ongelmat taas vaihteeksi. Poltot onnistuu mutta tekee sitä todella tiheään. Heti arvot lähtee nousemaan kun poltto onnistunut ja noin 40km ja taas uutta pyyntöä päälle. Kerkesin jo luulemaan että vaihdelaatikko oireilee mutta ainakun poltto niin laatikko alkaa sekoilemaan. Onko alettava kattelemaan uutta pönttöä vai saako vanhan pelittelee ja mitä arvoja carlylla pitäisi katsella että näkee pöntön kunnon?

                              lisäksi yksi hehku pimeänä josta herjailee mutta poltot kuitenki onnistuu. Voiko olla yhteyttä tiheälle poltto välille?

                              Comment

                              • Sto
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2013
                                • 89
                                • Helsinki

                                Omassa autossa viallinen DPF:n paineanturi aiheutti polttotapahtumaa 20 - 40km välein. Kannattaa tarkistaa inpa/dis/ista, että käyttäytyykö paineanturi loogisesti ja mitä arvoja tarjoaa (dis/ista -ohjelmilla voi myös tehdä DPF "tukkoisuustestin"). Oma pönttö oli jo aika tukossa muutenkin, joten jouduin sen kuitenkin vaihtamaan.

                                Hehkuilla ei ole vaikutusta polton onnistumiseen.

                                Edit: Carlyllä kaiketi näkee myös DPF:n vastapaineen, josta voi päätellä kuinka tukossa pönttö on.
                                EX E92 325xia -07, EX E60 530xda LCI -08, nykyinen E61 530XDA LCI -09.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎