Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    Originally posted by SPL330d View Post
    Tietääkö kukaan miten INPA:lla voi mitata 2008 E9x 330CD:stä DPF paineita tai pakottaa polton päälle?
    Näkeekö jostain milloin viimeinen poltto on tapahtunut?

    Inpalla pääsen autoon kiinni ja pääsen lukemaan digitaali ja analogia-arvoja mutta niissä ei ole DPF:än painetta (eikä juuri mitään muuta kuin railipaine, syöttömäärä, ahtopaine, vedenlämpö yms...) eikä valikoissa ole ylös alas selausnuolia.
    Omissa E46:ssa näkyy kyllä 10x enemmän tietoja inpassa kuin tuossa.
    Jostain luin, että shift+F6 avaisi toisen valikon mutta ei kyllä aukea.

    Inpa on romania diagnostic cablelta tilattu ebaysta piuhoineen n. 4v sitten.
    Koitin päivittää INPA:n E89 filekset uudempiin (v58?) muttei tullut kummemmaksi.

    Eli mitä INPA:lle pitää tehdä että saa täydet valikot ko. autoon?

    - Sakke
    INPA:ssa on osalle autoista hieman puutteelliset live-datat. Tool32 saa pakkopoltot ym tehtyä, tosin ISTA on paljon helpompi käyttää, joten suosittelen kyllä ISTA:a kuten Supra^ jo tuossa edellä. Mikäli live-dataa haluaa logittaa, niin sitten TESTO, tämäkin tosin on hankalampi käyttää kuin ISTA. ISTA:lla pystyy tekemään aika kattavasti kaikkea, siitä löytyy korjausohjeet, sähkökaaviot jne.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • SPL330d
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 29
      • Lahti

      Originally posted by HTK12 View Post
      INPA:ssa on osalle autoista hieman puutteelliset live-datat. Tool32 saa pakkopoltot ym tehtyä, tosin ISTA on paljon helpompi käyttää, joten suosittelen kyllä ISTA:a kuten Supra^ jo tuossa edellä. Mikäli live-dataa haluaa logittaa, niin sitten TESTO, tämäkin tosin on hankalampi käyttää kuin ISTA. ISTA:lla pystyy tekemään aika kattavasti kaikkea, siitä löytyy korjausohjeet, sähkökaaviot jne.
      Kiitoksia tästä. ISTaa googlailinkin hieman (rheingold ja se toinen versio). Toiminee samalla "inpa" piuhalla?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        Originally posted by SPL330d View Post
        Kiitoksia tästä. ISTaa googlailinkin hieman (rheingold ja se toinen versio). Toiminee samalla "inpa" piuhalla?
        Toimii samalla piuhalla. ISTA:sta puhutaan myös Rheingold nimellä. Aiemmissa versioissa luki ikkunan yläreunassa Rheingold, uudemmissa ISTA+.
        Last edited by HTK12; 09-01-2017, 13:57.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Mica
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 689
          • Häme

          Jokohan täällä/jossain on puitu tätä?
          Bmw:ltä on kuulemma tullut uusia ohjeita katsastuksiin, jossa tiukennetaan savurajoja. Isäukolle tuli hylsy päästöistä 745d:stä, jossa dpf on poistettu. 0.9 oli mitattu arvo ja uutena rajana 0.5 entisen 3:n sijaan.
          Tyyppikilvessä on kuulemma joku numero kertomassa tämän uuden raja-arvon.
          e36 M3 -97 "katukilpuri"
          e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448

          Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140

          Comment

          • evilracer
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2015
            • 218
            • Suomi

            Mersuforumilla juttua samasta aiheesta:
            Nelikuutio 328i, tölkki ja monta merssua

            Comment

            • AK-87
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2015
              • 324
              • Hml

              Originally posted by Mica View Post
              Jokohan täällä/jossain on puitu tätä?
              Bmw:ltä on kuulemma tullut uusia ohjeita katsastuksiin, jossa tiukennetaan savurajoja. Isäukolle tuli hylsy päästöistä 745d:stä, jossa dpf on poistettu. 0.9 oli mitattu arvo ja uutena rajana 0.5 entisen 3:n sijaan.
              Tyyppikilvessä on kuulemma joku numero kertomassa tämän uuden raja-arvon.
              Sillälailla. Omassa 320d M47:ssa näytti tyyppikilven arvo olevan myös 0,5. Syksyllä mitattu k-arvo on 0,57 tyhjällä kannulla. Noh, riski oli tiedossa ja näillä mennään. Edelleen tekisin samoin, jos vaihtoehtona oli laittaa OEM DPF.
              V60 D4 AWD -16
              Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
              ex V60 D4 -13
              ex E36 323i 4D -96
              ex E91 320d -06 Stage 1

              Comment

              • VolvoTDi
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2006
                • 1576
                • Tampere - Pori

                Originally posted by Mica View Post
                Jokohan täällä/jossain on puitu tätä?
                Bmw:ltä on kuulemma tullut uusia ohjeita katsastuksiin, jossa tiukennetaan savurajoja. Isäukolle tuli hylsy päästöistä 745d:stä, jossa dpf on poistettu. 0.9 oli mitattu arvo ja uutena rajana 0.5 entisen 3:n sijaan.
                Tyyppikilvessä on kuulemma joku numero kertomassa tämän uuden raja-arvon.
                Ei ohje bmw:ltä ole tullut vaan jokainen autonvalmistaja on joutunut aikoinaan ilmoittamaan mallikohtaisesti maksimi savutusarvon ja tätä arvoa alkaa nyt katsastuslaitokset noudattamaan.
                Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                Check:
                www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                Tampere 044-5867096

                Comment

                • pheno
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2006
                  • 1996
                  • Tampere

                  Milläs job nimellä Tool32:ssa sai pakkopolton päälle ? D71N47A0

                  Sen verran tullu nurkka-ajoa nyt että, ettei pysty sanomaan koska viimeks on poltto tapahtunut, vois olla hyvä ajaa tuo joskus ?

                  Keskittyny näihin diagnostiikka juttuihin viime aikoina niin jääny tälläset asiat huomaamatta

                  Comment

                  • VolvoTDi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2006
                    • 1576
                    • Tampere - Pori

                    Originally posted by pheno View Post
                    Milläs job nimellä Tool32:ssa sai pakkopolton päälle ? D71N47A0

                    Sen verran tullu nurkka-ajoa nyt että, ettei pysty sanomaan koska viimeks on poltto tapahtunut, vois olla hyvä ajaa tuo joskus ?

                    Keskittyny näihin diagnostiikka juttuihin viime aikoina niin jääny tälläset asiat huomaamatta
                    Kyllä se auto kertoo jos ei ole onnistunut polttoa tekeen, mahdottoman suuri rasitus on koko polttotapahtuma ja jos vielä tarpeettomasti sitä käskyttää päälle.
                    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                    Check:
                    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                    Tampere 044-5867096

                    Comment

                    • Tättärää
                      Newbiemmer
                      • Jan 2017
                      • 3
                      • Jyväskylä

                      Moro!
                      Elikkäs viikko takaperin ihmettelin kun isommilla vaihteilla ei kierrokset noussut yli 3000 ja jäi siihen junnaamaan kunneks laski kaasua ja vaihde vaihtui. Käytin sitten piuhassa ja sellainen koodi löytyi kun hiukkassuodatin:pakokaasun paine epälooginen.. huoltomies ei osannut yhdistää vikaa koodiin joten foorumia selailemalla olen yrittänyt vian aiheuttajaa selvittää ajelin sitten autolla jonkinverran kun ei normiajoon vaikuttanut vaan pelkästään kun kiihdytti kovempaa. Nyt viikonloppuna sitten alkoi meno hyytymään ja auto ei kulje mihinkään. Kaasun kun laittaa pohjaan kierrokset nousee ~1500 eikä mitään oikeen tapahdu.. myös p-asennolla kaasuttaessa kierrokset nousee hitaammin kuin normaalisti ja stoppaa 3000rpm. Mitään valoja ei ole syttynyt missään vaiheessa. Huomenna ajattelin käydä laakkoselta kysymässä paine-anturia jos sen vaihtaisi. Osaisiko joku neuvoa mikä voisi olla vikana tai että jos vaihdan anturin, niin mitä muuta pitää tehdä? Ja tosiaan autona 530da 2005

                      Edit:eli siis voiko suodatin olla tukossa kun ei ole antanut siitä mitään merkkiä eikä koodia, vai onko sitten mennyt tukkoon sitten kun alkoi hyytymään��
                      Last edited by Tättärää; 17-01-2017, 20:03.

                      Comment

                      • janne30
                        BTCF Member
                        • Apr 2011
                        • 2198
                        • Vantaa

                        Käytä jollai foorumilaisel tietokoneen päässä kiinni.

                        Jos dpf tukossa niin pakkopolttoa. Jos ei tee ni ternostaatit vaihtoon, jos ei vieläkää ni kaasuläppä tms paskana.
                        G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
                        E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


                        1 x F20
                        3 x E30
                        2 x E36
                        5 x E46
                        3 x E9X

                        Comment

                        • Supra^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 5150
                          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                          Jepa, eiköhän siellä ole suodatin vaan täysin tukossa, ja vastapaineet nousee niin korkealle että DDE rajoittaa kierroksia. Tuo paine epälooginen-vikakoodi ainakin on tuttu juuri vastaavasta tilanteesta, kun vastapaine on jo niin kova ettei anturikaan sitä todeksi usko.
                          Vikakoodit lukuun, mahdollisien vikojen korjaus (edellä mainittu), jonka jälkeen tankkiin dpf-cleaneriä ja pakkopolttoa kunnes pönttö aukeaa. Voi vaatia jopa 4-6h ajoa pahimmillaan mutta aina ne on auenneet.
                          Musti 8HP
                          Nokivasara M47
                          TeiniCoupé DCT
                          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                          Ex:
                          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            Originally posted by Tättärää View Post
                            Moro!
                            Elikkäs viikko takaperin ihmettelin kun isommilla vaihteilla ei kierrokset noussut yli 3000 ja jäi siihen junnaamaan kunneks laski kaasua ja vaihde vaihtui. Käytin sitten piuhassa ja sellainen koodi löytyi kun hiukkassuodatin:pakokaasun paine epälooginen.. huoltomies ei osannut yhdistää vikaa koodiin joten foorumia selailemalla olen yrittänyt vian aiheuttajaa selvittää ajelin sitten autolla jonkinverran kun ei normiajoon vaikuttanut vaan pelkästään kun kiihdytti kovempaa. Nyt viikonloppuna sitten alkoi meno hyytymään ja auto ei kulje mihinkään. Kaasun kun laittaa pohjaan kierrokset nousee ~1500 eikä mitään oikeen tapahdu.. myös p-asennolla kaasuttaessa kierrokset nousee hitaammin kuin normaalisti ja stoppaa 3000rpm. Mitään valoja ei ole syttynyt missään vaiheessa. Huomenna ajattelin käydä laakkoselta kysymässä paine-anturia jos sen vaihtaisi. Osaisiko joku neuvoa mikä voisi olla vikana tai että jos vaihdan anturin, niin mitä muuta pitää tehdä? Ja tosiaan autona 530da 2005

                            Edit:eli siis voiko suodatin olla tukossa kun ei ole antanut siitä mitään merkkiä eikä koodia, vai onko sitten mennyt tukkoon sitten kun alkoi hyytymään��
                            Kuten edellä todettiin, niin luultavasti todella tukossa nyt se suodatin. Eli piuhan päähän koodien takistukseen. Kannattaa salavalikosta vilkaista paljonko lämmöt on. Poltto vaatii seuraavat onnistuakseen: jäähdytysneste yli 75C, pakolämmöt pitää olla riitävän korkeat, tankissa pitää olla yli 10l ja polttoa estäviä vikakoodeja ei osaa olla.

                            Mikäli lämpenee yli 75C, niin tankkiin DPF kliineriä ja pakkopolttoa sekä koodien jatkuvaa nollaamista. Eli sovi jonkun foorumilaisen kanssa DPF poltosta. Voi herjailla epäloogista painetta kun paine nousee todella korkealle (tämän voi tarkistaa siellä piuhan päässä). Näitä saa aina välillä käydä polttelemassa puhtaaksi, vaikka omistaja ei vielä olisi huomannut auton hyytyvän. Sitten kun alkaa hyytymään, niin on todella tukossa. Kun poltto on innistunut, niin kannattaa tarkistaa vielä vastapaineet ja tarvittaessa laittaa vielä uutta pakkopolttoa.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • VolvoTDi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1576
                              • Tampere - Pori

                              Dpf cleanerit jättäisin pois, koska nostaa lämpötilan niin korkeaksi, että sulaa lambdat, lämpötila-anturit ja suuttimet. On meinaat tuossa jo kymmenkunta tuollaista todennut kun tuolla litkulla on ajettu läpi. BMW ei salli lisäaineiden käyttöä polttoaineen seassa ja ymmärrän kyllä miksi. Jos ei pelkällä dieselillä ja auton omalla ohjelmalla poltto onnistu niin voidaan todeta osan olevan vaihto- tai poistokunnossa. Aikalaisia riskejä porukka tuntuu ottavan noissa polttojutuissa ja sitten vielä tehdään varmuuden vuoksi polttoja kun tuntuu, että voisi olla tukossa.
                              Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
                              Check:
                              www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
                              Tampere 044-5867096

                              Comment

                              • Supra^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 5150
                                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                                Originally posted by VolvoTDi View Post
                                Dpf cleanerit jättäisin pois, koska nostaa lämpötilan niin korkeaksi, että sulaa lambdat, lämpötila-anturit ja suuttimet. On meinaat tuossa jo kymmenkunta tuollaista todennut kun tuolla litkulla on ajettu läpi. BMW ei salli lisäaineiden käyttöä polttoaineen seassa ja ymmärrän kyllä miksi. Jos ei pelkällä dieselillä ja auton omalla ohjelmalla poltto onnistu niin voidaan todeta osan olevan vaihto- tai poistokunnossa. Aikalaisia riskejä porukka tuntuu ottavan noissa polttojutuissa ja sitten vielä tehdään varmuuden vuoksi polttoja kun tuntuu, että voisi olla tukossa.

                                Onko nimenomaan BMW-merkkisissä noin käynyt? Kuulostaa jotenkin oudolta että niin pääsee käymään, kun (vakio)softa kuitenkin kokoajan seuraa pakolämpöjä sekä -paineita eikä anna kummankaan nousta liian korkeaksi. Toisekseen ainakin sen litkun (stp?) jota olen itse käyttänyt, puhdistusteho ei niinkään perustu pakolämmön nostamiseen, vaan siihen että sitä ainetta menee palamattomana koneen läpi suodattimeen asti, ja liuottaa sieltä paskaa pois, jolloin pikkuhiljaa vastapaineet laskee ja mahdollistaa korkeammat pakolämpötilat jolloin kennon itsepuhdistus tehostuu ja homma alkaa pikkuhiljaa toimimaan.
                                Musti 8HP
                                Nokivasara M47
                                TeiniCoupé DCT
                                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                                Ex:
                                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎