Originally posted by SPL330d
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostINPA:ssa on osalle autoista hieman puutteelliset live-datat. Tool32 saa pakkopoltot ym tehtyä, tosin ISTA on paljon helpompi käyttää, joten suosittelen kyllä ISTA:a kuten Supra^ jo tuossa edellä. Mikäli live-dataa haluaa logittaa, niin sitten TESTO, tämäkin tosin on hankalampi käyttää kuin ISTA. ISTA:lla pystyy tekemään aika kattavasti kaikkea, siitä löytyy korjausohjeet, sähkökaaviot jne.
Comment
-
-
Originally posted by SPL330d View PostKiitoksia tästä. ISTaa googlailinkin hieman (rheingold ja se toinen versio). Toiminee samalla "inpa" piuhalla?Last edited by HTK12; 09-01-2017, 13:57.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Jokohan täällä/jossain on puitu tätä?
Bmw:ltä on kuulemma tullut uusia ohjeita katsastuksiin, jossa tiukennetaan savurajoja. Isäukolle tuli hylsy päästöistä 745d:stä, jossa dpf on poistettu. 0.9 oli mitattu arvo ja uutena rajana 0.5 entisen 3:n sijaan.
Tyyppikilvessä on kuulemma joku numero kertomassa tämän uuden raja-arvon.e36 M3 -97 "katukilpuri"
e36 M3 -98 evo kilpuriprojekti: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332448
Käyttis F01 730d: http://www.btcf.fi/forum/showthread....40#post3862140
Comment
-
-
Originally posted by Mica View PostJokohan täällä/jossain on puitu tätä?
Bmw:ltä on kuulemma tullut uusia ohjeita katsastuksiin, jossa tiukennetaan savurajoja. Isäukolle tuli hylsy päästöistä 745d:stä, jossa dpf on poistettu. 0.9 oli mitattu arvo ja uutena rajana 0.5 entisen 3:n sijaan.
Tyyppikilvessä on kuulemma joku numero kertomassa tämän uuden raja-arvon.V60 D4 AWD -16
Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
ex V60 D4 -13
ex E36 323i 4D -96
ex E91 320d -06 Stage 1
Comment
-
-
Originally posted by Mica View PostJokohan täällä/jossain on puitu tätä?
Bmw:ltä on kuulemma tullut uusia ohjeita katsastuksiin, jossa tiukennetaan savurajoja. Isäukolle tuli hylsy päästöistä 745d:stä, jossa dpf on poistettu. 0.9 oli mitattu arvo ja uutena rajana 0.5 entisen 3:n sijaan.
Tyyppikilvessä on kuulemma joku numero kertomassa tämän uuden raja-arvon.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by pheno View PostMilläs job nimellä Tool32:ssa sai pakkopolton päälle ? D71N47A0
Sen verran tullu nurkka-ajoa nyt että, ettei pysty sanomaan koska viimeks on poltto tapahtunut, vois olla hyvä ajaa tuo joskus ?
Keskittyny näihin diagnostiikka juttuihin viime aikoina niin jääny tälläset asiat huomaamattaJaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Moro!
Elikkäs viikko takaperin ihmettelin kun isommilla vaihteilla ei kierrokset noussut yli 3000 ja jäi siihen junnaamaan kunneks laski kaasua ja vaihde vaihtui. Käytin sitten piuhassa ja sellainen koodi löytyi kun hiukkassuodatin:pakokaasun paine epälooginen.. huoltomies ei osannut yhdistää vikaa koodiin joten foorumia selailemalla olen yrittänyt vian aiheuttajaa selvittää ajelin sitten autolla jonkinverran kun ei normiajoon vaikuttanut vaan pelkästään kun kiihdytti kovempaa. Nyt viikonloppuna sitten alkoi meno hyytymään ja auto ei kulje mihinkään. Kaasun kun laittaa pohjaan kierrokset nousee ~1500 eikä mitään oikeen tapahdu.. myös p-asennolla kaasuttaessa kierrokset nousee hitaammin kuin normaalisti ja stoppaa 3000rpm. Mitään valoja ei ole syttynyt missään vaiheessa. Huomenna ajattelin käydä laakkoselta kysymässä paine-anturia jos sen vaihtaisi. Osaisiko joku neuvoa mikä voisi olla vikana tai että jos vaihdan anturin, niin mitä muuta pitää tehdä? Ja tosiaan autona 530da 2005
Edit:eli siis voiko suodatin olla tukossa kun ei ole antanut siitä mitään merkkiä eikä koodia, vai onko sitten mennyt tukkoon sitten kun alkoi hyytymäänLast edited by Tättärää; 17-01-2017, 20:03.
Comment
-
-
Käytä jollai foorumilaisel tietokoneen päässä kiinni.
Jos dpf tukossa niin pakkopolttoa. Jos ei tee ni ternostaatit vaihtoon, jos ei vieläkää ni kaasuläppä tms paskana.G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic
1 x F20
3 x E30
2 x E36
5 x E46
3 x E9X
Comment
-
-
Jepa, eiköhän siellä ole suodatin vaan täysin tukossa, ja vastapaineet nousee niin korkealle että DDE rajoittaa kierroksia. Tuo paine epälooginen-vikakoodi ainakin on tuttu juuri vastaavasta tilanteesta, kun vastapaine on jo niin kova ettei anturikaan sitä todeksi usko.
Vikakoodit lukuun, mahdollisien vikojen korjaus (edellä mainittu), jonka jälkeen tankkiin dpf-cleaneriä ja pakkopolttoa kunnes pönttö aukeaa. Voi vaatia jopa 4-6h ajoa pahimmillaan mutta aina ne on auenneet.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Tättärää View PostMoro!
Elikkäs viikko takaperin ihmettelin kun isommilla vaihteilla ei kierrokset noussut yli 3000 ja jäi siihen junnaamaan kunneks laski kaasua ja vaihde vaihtui. Käytin sitten piuhassa ja sellainen koodi löytyi kun hiukkassuodatin:pakokaasun paine epälooginen.. huoltomies ei osannut yhdistää vikaa koodiin joten foorumia selailemalla olen yrittänyt vian aiheuttajaa selvittää ajelin sitten autolla jonkinverran kun ei normiajoon vaikuttanut vaan pelkästään kun kiihdytti kovempaa. Nyt viikonloppuna sitten alkoi meno hyytymään ja auto ei kulje mihinkään. Kaasun kun laittaa pohjaan kierrokset nousee ~1500 eikä mitään oikeen tapahdu.. myös p-asennolla kaasuttaessa kierrokset nousee hitaammin kuin normaalisti ja stoppaa 3000rpm. Mitään valoja ei ole syttynyt missään vaiheessa. Huomenna ajattelin käydä laakkoselta kysymässä paine-anturia jos sen vaihtaisi. Osaisiko joku neuvoa mikä voisi olla vikana tai että jos vaihdan anturin, niin mitä muuta pitää tehdä? Ja tosiaan autona 530da 2005
Edit:eli siis voiko suodatin olla tukossa kun ei ole antanut siitä mitään merkkiä eikä koodia, vai onko sitten mennyt tukkoon sitten kun alkoi hyytymään��
Mikäli lämpenee yli 75C, niin tankkiin DPF kliineriä ja pakkopolttoa sekä koodien jatkuvaa nollaamista. Eli sovi jonkun foorumilaisen kanssa DPF poltosta. Voi herjailla epäloogista painetta kun paine nousee todella korkealle (tämän voi tarkistaa siellä piuhan päässä). Näitä saa aina välillä käydä polttelemassa puhtaaksi, vaikka omistaja ei vielä olisi huomannut auton hyytyvän. Sitten kun alkaa hyytymään, niin on todella tukossa. Kun poltto on innistunut, niin kannattaa tarkistaa vielä vastapaineet ja tarvittaessa laittaa vielä uutta pakkopolttoa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Dpf cleanerit jättäisin pois, koska nostaa lämpötilan niin korkeaksi, että sulaa lambdat, lämpötila-anturit ja suuttimet. On meinaat tuossa jo kymmenkunta tuollaista todennut kun tuolla litkulla on ajettu läpi. BMW ei salli lisäaineiden käyttöä polttoaineen seassa ja ymmärrän kyllä miksi. Jos ei pelkällä dieselillä ja auton omalla ohjelmalla poltto onnistu niin voidaan todeta osan olevan vaihto- tai poistokunnossa. Aikalaisia riskejä porukka tuntuu ottavan noissa polttojutuissa ja sitten vielä tehdään varmuuden vuoksi polttoja kun tuntuu, että voisi olla tukossa.Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
Check: www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
Tampere 044-5867096
Comment
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostDpf cleanerit jättäisin pois, koska nostaa lämpötilan niin korkeaksi, että sulaa lambdat, lämpötila-anturit ja suuttimet. On meinaat tuossa jo kymmenkunta tuollaista todennut kun tuolla litkulla on ajettu läpi. BMW ei salli lisäaineiden käyttöä polttoaineen seassa ja ymmärrän kyllä miksi. Jos ei pelkällä dieselillä ja auton omalla ohjelmalla poltto onnistu niin voidaan todeta osan olevan vaihto- tai poistokunnossa. Aikalaisia riskejä porukka tuntuu ottavan noissa polttojutuissa ja sitten vielä tehdään varmuuden vuoksi polttoja kun tuntuu, että voisi olla tukossa.
Onko nimenomaan BMW-merkkisissä noin käynyt? Kuulostaa jotenkin oudolta että niin pääsee käymään, kun (vakio)softa kuitenkin kokoajan seuraa pakolämpöjä sekä -paineita eikä anna kummankaan nousta liian korkeaksi. Toisekseen ainakin sen litkun (stp?) jota olen itse käyttänyt, puhdistusteho ei niinkään perustu pakolämmön nostamiseen, vaan siihen että sitä ainetta menee palamattomana koneen läpi suodattimeen asti, ja liuottaa sieltä paskaa pois, jolloin pikkuhiljaa vastapaineet laskee ja mahdollistaa korkeammat pakolämpötilat jolloin kennon itsepuhdistus tehostuu ja homma alkaa pikkuhiljaa toimimaan.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment