ISTA ei vielä ehtinyt , mutta tänään järjestyi lopullinen ratkaisu hiukkaspönttöogelmiin. Samalla Stage II softa ja EGR pois ja kohti uusia seikkailuja. Toiseen kulkimeen ( F25 ) saa pönttö jäädä. Vaikka on lähes pelkästään lyhyttä pätkäajoa , regenerointi pelaa erinomaisesti. Vastapaineet alle 5 luokkaa tyhjäkäynillä. Voi nämä näköjään toimiakin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
Originally posted by MeisterW View PostOriginally posted by macman_lahti View PostTässä on just auto sammutettu, mutta status regeneration oli kokoajan active.
Se jäähdytysnesteen anturi oli se ongelma. Uudessa anturissa huonelämpötilassa vastus oli juurikin se 3kOhm mikä Istassa oli mainittu. Uusi anturi tilalle ja nyt lämmöt pysyy siellä 84-86 asteessa ajoi sitten moottoritiellä tai taajamassa.
Eli jos lämmöt ei nouse niin ei kannata välttämättä rynnätä heti repimään irti sitä termaria vaan kannattaa tarkistaa ensin toi lämpötila-anturi. On aika paljon helpompi homma kuin termarin vaihto joka mullakin oli sitten loppujen lopuksi ihan turha
Vielä KL-Varaosien tiskilläkin tarjosi EGR-termaria syyksi tänään.
Jotenkin tuntuu uskomattomalta, että auto ei varoita tällaisesta kuin vasta sitten kun DPF on tukossa. Säästää kyllä pitkän pennin kun viitsii joskus vähän tutkailla mitä auto kertoo.
Tällä viikolla tulee n. 1000km mittariin niin täytyy loppuviikosta vielä katsoa mitä ISTA sen jälkeen näyttää paineiden ja polttojen osalta.
-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
-
Originally posted by tira-1 View PostPitäisi vaihtaa jäähdytysnesteen anturi omasta pirssistä, missähän tämä
anturi fyysisesti sijaitsee ?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by jouskari318is View Post00452A pukkaa Carlyllä. Kaikki toimii ok, poltot tapahtuu ja carlyn DPF toiminnon mukaan ash mass 47g, soot meni viime poltolla 0aan. Saakos tuota 00452A koodia pysyvästi pois Carlyllä vai tarviiko parempaa softaa?
Sitä en tiedä osaako carly kertoa eculle että dpf vaihdettu eli nollata laskurin.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by jouskari318is View PostOnko kellään tietoa onko tämä 00452A koodi sellainen, ettei mene katsastuksesta läpi?IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Originally posted by jouskari318is View PostOnko kellään tietoa onko tämä 00452A koodi sellainen, ettei mene katsastuksesta läpi?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Mulla syttyi pöntön kuva joku 40tkm sitten ja syttyi aina uudestaan noin 10min. ajon jälkeen. Pari vikakoodia antoi DPF:stä. Koittelin ScanGauge II:lla niitä nollailla, mutta vikakoodit ei kadonnut ja näyttöön palasi pöntön kuva aina 10min ajon jälkeen uudestaan. Pelkäsin pahinta ja kallista paukkua.
Kaivoin jonkun vanhan kiinalaisen wifi OBD palikan, joka muistaakseni maksoi 5€ ebaystä ilmaisilla postikuluilla. Pistin sen kiinni ja latasin androidkaupasta ohjelman "bimmer-tool lite". Tsekkasin, että sain wifipalikan toimimaan ja ostin maksullisen version 16,9€ samasta ohjelmasta. Pistin polton päälle ja kävin ajamassa lenkin. Pöntön kuva tuli silti taas 10min. ajon jälkeen, enkä saanut vikakoodeja nollattua. Sitten kävin service tool kohdasta "kertomassa" autolle, että pönttö on uusittu. Tämän jälkeen sain myös vikakoodit nollattua ja nyt ajoa on 1000km takana ilman mitään merkkejä taulussa. Vielä on liian aikaista juhlia, mutta suosittelen ainakin kokeilemaan. Ei tuo reilu 20€:n testi kauhean paha ole, jos toinen vaihtoehto on pöntön vaihto.
Autona E87 123d vuodelta 2010. Pienenä huomiona, että vieläkin yksi vikakoodi on jäljellä yhdestä hehkutulpasta. Poltto siis toimii vaikka hehkusta olisi koodi päällä. Itse en sitä nollannut, vaan ajattelin jossain vaiheessa sijoittaa uuteen tulppaan ja katsoa sitten saanko sen katoamaan. Toivottavasti joku muukin saa tällä metodilla muutaman euron säästettyä, eikä rikkoisi mitään enempää
Comment
-
-
Originally posted by katsastusmies View PostMulla syttyi pöntön kuva joku 40tkm sitten ja syttyi aina uudestaan noin 10min. ajon jälkeen. Pari vikakoodia antoi DPF:stä. Koittelin ScanGauge II:lla niitä nollailla, mutta vikakoodit ei kadonnut ja näyttöön palasi pöntön kuva aina 10min ajon jälkeen uudestaan. Pelkäsin pahinta ja kallista paukkua.
Kaivoin jonkun vanhan kiinalaisen wifi OBD palikan, joka muistaakseni maksoi 5€ ebaystä ilmaisilla postikuluilla. Pistin sen kiinni ja latasin androidkaupasta ohjelman "bimmer-tool lite". Tsekkasin, että sain wifipalikan toimimaan ja ostin maksullisen version 16,9€ samasta ohjelmasta. Pistin polton päälle ja kävin ajamassa lenkin. Pöntön kuva tuli silti taas 10min. ajon jälkeen, enkä saanut vikakoodeja nollattua. Sitten kävin service tool kohdasta "kertomassa" autolle, että pönttö on uusittu. Tämän jälkeen sain myös vikakoodit nollattua ja nyt ajoa on 1000km takana ilman mitään merkkejä taulussa. Vielä on liian aikaista juhlia, mutta suosittelen ainakin kokeilemaan. Ei tuo reilu 20€:n testi kauhean paha ole, jos toinen vaihtoehto on pöntön vaihto.
Autona E87 123d vuodelta 2010. Pienenä huomiona, että vieläkin yksi vikakoodi on jäljellä yhdestä hehkutulpasta. Poltto siis toimii vaikka hehkusta olisi koodi päällä. Itse en sitä nollannut, vaan ajattelin jossain vaiheessa sijoittaa uuteen tulppaan ja katsoa sitten saanko sen katoamaan. Toivottavasti joku muukin saa tällä metodilla muutaman euron säästettyä, eikä rikkoisi mitään enempää
Edit: normaalilla tilanteella tarkoitan yleistä " vikaa" bmw dieseleissäLast edited by Urpo_rotta; 20-02-2020, 22:57.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostKyseessä normaali tilanne, eli laskuri täynnä. Olet tehnyt aivan oikean toimenpiteen eli kerroit autolle että pönttö vihdettu. Edessä on vielä kymmeniätuhansia kilometrejä jos asia noudattaa normaalia kaavaa.
Edit: normaalilla tilanteella tarkoitan yleistä " vikaa" bmw dieseleissä-08 E60 LCI
-13 F10 3.0 xDrive
Comment
-
Comment