BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
EGR-termari vaihdettiin, ja nyt nousi lämmöt testilenkillä päälle 80 °C. DPF ei siltikään tykännyt tuosta, vaan heitti saman vian päälle lopulta. Eikö tuo > 80 °C pitäis riittää reilusti poltolle? Ei jaksais päätermaria tai laatikon lämmönvaihdinta alkaa vaihdattamaan, jos ei ihan pakko ole...
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOnko termarit kunnossa? Ellei lämmöt nouse yli 75c, niin polttoa ei tapahdu -> vastapaineet nousee -> vikakoodia. Usein nämä tukossa olevat suodattimet saa auki pakkopoltolla&vikakoodien nollauksella. Ellei noilla saa auki, niin sitten pesee suodattimen ja laittaa takaisin.
Ilmeisesti suodatin on ollut jo kuukausia paikallaan, joten voi hyvinkin olla tukossa, jos yhtään polttoa ei ole tapahnut. Enemmän ajava saa vastapaineet yli raja-arvojen jo viikossa.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jyrkij View PostNiin tuo hiukkassuodatin alkoi täälläkin kiusata. 530dA 2004. Jokin kuukausi sitten hävisi tehot ylämäessä ja nopeus tippui 80 km/h -> 40 km/h. Tasaisella kulki vähän paremmin. Geneerinen vikakoodi hiukkassuodattimesta. Suodatin vaihdettiin, mutta tuo geneerinen vika tulee uudelleen päälle. Tänään vaihdettiin sitten anturikin, mutta ei auttanut. Wetteriltä tuli pikakommenttina, että pakkopoltto pitäisi suorittaa suodattimen vaihdon jälkeen. Mielipiteitä tai vinkkejä ennen kuin vien Wetterille?
PS. Tiedän, jälkiviisaana olisi ehkä pitänyt tyhjentää suodatin... Kuinka moni loppujen lopuksi on tuon suodattimen vaihtanut? Nyt kun se kuitenkin on vaihdettu en halua tyhjätä tuota pönttöä...
Originally posted by suppari View PostHehe vai uusi pönttö pitää regeneroida
Antaako koodia siis liian isosta paineesta vai eliniän täyttymisestä?
Leave a comment:
-
-
Hehe vai uusi pönttö pitää regeneroida
Antaako koodia siis liian isosta paineesta vai eliniän täyttymisestä?
Leave a comment:
-
-
Niin tuo hiukkassuodatin alkoi täälläkin kiusata. 530dA 2004. Jokin kuukausi sitten hävisi tehot ylämäessä ja nopeus tippui 80 km/h -> 40 km/h. Tasaisella kulki vähän paremmin. Geneerinen vikakoodi hiukkassuodattimesta. Suodatin vaihdettiin, mutta tuo geneerinen vika tulee uudelleen päälle. Tänään vaihdettiin sitten anturikin, mutta ei auttanut. Wetteriltä tuli pikakommenttina, että pakkopoltto pitäisi suorittaa suodattimen vaihdon jälkeen. Mielipiteitä tai vinkkejä ennen kuin vien Wetterille?
PS. Tiedän, jälkiviisaana olisi ehkä pitänyt tyhjentää suodatin... Kuinka moni loppujen lopuksi on tuon suodattimen vaihtanut? Nyt kun se kuitenkin on vaihdettu en halua tyhjätä tuota pönttöä...
Leave a comment:
-
-
Tänään katsastettu 535d dpf ja egr mekaanisesti ja ohjelmallisesti pois.
Ajtechin ohjelma.
K-arvo 0.17
Leave a comment:
-
-
Supra tuossa jo edellä oleellisen tiivistikin. Tuohon jatkuvaan nollailuun Tool32 on paljon parempi, toki INPA:llakin ne saa melko nopeasti aina nollattua. Molemmat edellä mainitut toimii samalla kaapelilla.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Poro- View PostMeikäläisen X5 E70 alkoi jokin aika sitten urputtamaan iDrivessä DPF herjaa. Kaverilta kiinanlukija lainaan ja havainto, että lämmöt ei nouse -> termarit vaihtoon. Nyt sitten tilasin carlyn ja tämän illan koitin koodeja putsailla ja saada polttoa käyntiin ilman menestystä. Käytännössä kun koodit poistaa, ne tulee samantien takaisin uudestaan. Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmaantuu myös joku throttle -herja.
Olisko vinkkejä mitä seuraavaksi?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Poro- View PostMeikäläisen X5 E70 alkoi jokin aika sitten urputtamaan iDrivessä DPF herjaa. Kaverilta kiinanlukija lainaan ja havainto, että lämmöt ei nouse -> termarit vaihtoon. Nyt sitten tilasin carlyn ja tämän illan koitin koodeja putsailla ja saada polttoa käyntiin ilman menestystä. Käytännössä kun koodit poistaa, ne tulee samantien takaisin uudestaan. Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmaantuu myös joku throttle -herja.
Olisko vinkkejä mitä seuraavaksi?
Leave a comment:
-
-
Meikäläisen X5 E70 alkoi jokin aika sitten urputtamaan iDrivessä DPF herjaa. Kaverilta kiinanlukija lainaan ja havainto, että lämmöt ei nouse -> termarit vaihtoon. Nyt sitten tilasin carlyn ja tämän illan koitin koodeja putsailla ja saada polttoa käyntiin ilman menestystä. Käytännössä kun koodit poistaa, ne tulee samantien takaisin uudestaan. Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmaantuu myös joku throttle -herja.
Olisko vinkkejä mitä seuraavaksi?
Leave a comment:
-
-
Eihän tuossa ollut mitään heikkoa.k-arvo 0.79 ku kävin päästöt ottaan.liekkö ollu ilmansuodatin tukosa ku niin korkeita arvoja näytti viime vuonna katsastuksesa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Niilopi View Post200tkm ajettu diisseli joka nykyään kaupunkiajossa ajellaan 15min pätkiä. termari ollu paskana lämmöt ei noussu ku 73c parhaimmillaan. Termarit meni vaihtoon niin ei varmaan auto hirveen henkilökohtaisesti loukkaannu jos filtteristä poistetaan tehokkaammalla ohjelmalla jämiä pitkällä matkalla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by VolvoTDi View PostLuuletko, että auto ei tiedä milloin pitää regeneroida kun pitää "ennakoivana huoltona" tuo väkisin laittaa päälle? Käsittämätöntä "huoltoa"...
Regenerointi loppuu itsestään, kuten myös tarvittaessa alkaa.
200tkm ajettu diisseli joka nykyään kaupunkiajossa ajellaan 15min pätkiä. termari ollu paskana lämmöt ei noussu ku 73c parhaimmillaan. Termarit meni vaihtoon niin ei varmaan auto hirveen henkilökohtaisesti loukkaannu jos filtteristä poistetaan tehokkaammalla ohjelmalla jämiä pitkällä matkalla...
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Niilopi View PostTere,
DPF regenerointia starttailin ISTAlla ennakoivana huoltona, sain regenerointikäskyn läpi mutta yhteys katkesi (piuha irtosi) ajon alkuvaiheessa joten en nähnyt koneelta aktivoituiko regen. Ainakin kone nosti lämmöt alussa 95-96c hetkeksi mutta sen jälkeen taas tasaantui sinne 90c tietämille. Toinen asia mikä jäi mietityttämään että pitääkö tuo regenerointi sammuttaa ISTAlla vai sammuuko ajosyklien jälkeen automaattisesti ettei sinne jääny mikään pysyvä prosessi päälle.
e70 2008 3.0d
Regenerointi loppuu itsestään, kuten myös tarvittaessa alkaa.
Leave a comment:
-
-
Tere,
DPF regenerointia starttailin ISTAlla ennakoivana huoltona, sain regenerointikäskyn läpi mutta yhteys katkesi (piuha irtosi) ajon alkuvaiheessa joten en nähnyt koneelta aktivoituiko regen. Ainakin kone nosti lämmöt alussa 95-96c hetkeksi mutta sen jälkeen taas tasaantui sinne 90c tietämille. Toinen asia mikä jäi mietityttämään että pitääkö tuo regenerointi sammuttaa ISTAlla vai sammuuko ajosyklien jälkeen automaattisesti ettei sinne jääny mikään pysyvä prosessi päälle.
e70 2008 3.0d
Leave a comment:
-
Leave a comment: