memebuy23buy

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • jyrkij
    replied
    EGR-termari vaihdettiin, ja nyt nousi lämmöt testilenkillä päälle 80 °C. DPF ei siltikään tykännyt tuosta, vaan heitti saman vian päälle lopulta. Eikö tuo > 80 °C pitäis riittää reilusti poltolle? Ei jaksais päätermaria tai laatikon lämmönvaihdinta alkaa vaihdattamaan, jos ei ihan pakko ole...

    Leave a comment:


  • jyrkij
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Onko termarit kunnossa? Ellei lämmöt nouse yli 75c, niin polttoa ei tapahdu -> vastapaineet nousee -> vikakoodia. Usein nämä tukossa olevat suodattimet saa auki pakkopoltolla&vikakoodien nollauksella. Ellei noilla saa auki, niin sitten pesee suodattimen ja laittaa takaisin.

    Ilmeisesti suodatin on ollut jo kuukausia paikallaan, joten voi hyvinkin olla tukossa, jos yhtään polttoa ei ole tapahnut. Enemmän ajava saa vastapaineet yli raja-arvojen jo viikossa.
    Juurikin näin. Suodatin vaihdettiin tammikuussa, eikä lämmöt näytä nousevan ainakaan 20 km testilenkillä yli 72 °C. Eli termarijumppa alkakoon! Jatkanpas termariketjussa jos tulee niihin liittyvää ihmetystä...

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by jyrkij View Post
    Niin tuo hiukkassuodatin alkoi täälläkin kiusata. 530dA 2004. Jokin kuukausi sitten hävisi tehot ylämäessä ja nopeus tippui 80 km/h -> 40 km/h. Tasaisella kulki vähän paremmin. Geneerinen vikakoodi hiukkassuodattimesta. Suodatin vaihdettiin, mutta tuo geneerinen vika tulee uudelleen päälle. Tänään vaihdettiin sitten anturikin, mutta ei auttanut. Wetteriltä tuli pikakommenttina, että pakkopoltto pitäisi suorittaa suodattimen vaihdon jälkeen. Mielipiteitä tai vinkkejä ennen kuin vien Wetterille?

    PS. Tiedän, jälkiviisaana olisi ehkä pitänyt tyhjentää suodatin... Kuinka moni loppujen lopuksi on tuon suodattimen vaihtanut? Nyt kun se kuitenkin on vaihdettu en halua tyhjätä tuota pönttöä...
    Onko termarit kunnossa? Ellei lämmöt nouse yli 75c, niin polttoa ei tapahdu -> vastapaineet nousee -> vikakoodia. Usein nämä tukossa olevat suodattimet saa auki pakkopoltolla&vikakoodien nollauksella. Ellei noilla saa auki, niin sitten pesee suodattimen ja laittaa takaisin.


    Originally posted by suppari View Post
    Hehe vai uusi pönttö pitää regeneroida

    Antaako koodia siis liian isosta paineesta vai eliniän täyttymisestä?
    Ilmeisesti suodatin on ollut jo kuukausia paikallaan, joten voi hyvinkin olla tukossa, jos yhtään polttoa ei ole tapahnut. Enemmän ajava saa vastapaineet yli raja-arvojen jo viikossa.

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Hehe vai uusi pönttö pitää regeneroida

    Antaako koodia siis liian isosta paineesta vai eliniän täyttymisestä?

    Leave a comment:


  • jyrkij
    replied
    Niin tuo hiukkassuodatin alkoi täälläkin kiusata. 530dA 2004. Jokin kuukausi sitten hävisi tehot ylämäessä ja nopeus tippui 80 km/h -> 40 km/h. Tasaisella kulki vähän paremmin. Geneerinen vikakoodi hiukkassuodattimesta. Suodatin vaihdettiin, mutta tuo geneerinen vika tulee uudelleen päälle. Tänään vaihdettiin sitten anturikin, mutta ei auttanut. Wetteriltä tuli pikakommenttina, että pakkopoltto pitäisi suorittaa suodattimen vaihdon jälkeen. Mielipiteitä tai vinkkejä ennen kuin vien Wetterille?

    PS. Tiedän, jälkiviisaana olisi ehkä pitänyt tyhjentää suodatin... Kuinka moni loppujen lopuksi on tuon suodattimen vaihtanut? Nyt kun se kuitenkin on vaihdettu en halua tyhjätä tuota pönttöä...

    Leave a comment:


  • marsep
    replied
    Tänään katsastettu 535d dpf ja egr mekaanisesti ja ohjelmallisesti pois.

    Ajtechin ohjelma.

    K-arvo 0.17

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Supra tuossa jo edellä oleellisen tiivistikin. Tuohon jatkuvaan nollailuun Tool32 on paljon parempi, toki INPA:llakin ne saa melko nopeasti aina nollattua. Molemmat edellä mainitut toimii samalla kaapelilla.

    Leave a comment:


  • Supra^
    replied
    Originally posted by Poro- View Post
    Meikäläisen X5 E70 alkoi jokin aika sitten urputtamaan iDrivessä DPF herjaa. Kaverilta kiinanlukija lainaan ja havainto, että lämmöt ei nouse -> termarit vaihtoon. Nyt sitten tilasin carlyn ja tämän illan koitin koodeja putsailla ja saada polttoa käyntiin ilman menestystä. Käytännössä kun koodit poistaa, ne tulee samantien takaisin uudestaan. Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmaantuu myös joku throttle -herja.

    Olisko vinkkejä mitä seuraavaksi?
    No jos on throttle flap niin ei tuu poltto toimimaan jatkossakaan. Kunnon diagnostiikkavehkeillä pyytää pakkopolttoa ja nollailee koodeja ajossa kokoajan niin saa kyllä polton päälle. Niin kauan jatkaa kunnes ei herjaa enää ja kokonainen poltto onnistuu, ja vastapaineet jäävät vastapainetestissä alle raja-arvojen. Ja sitten se kaasuläppä kuntoon ja koodien nollaus, että osaa poltella itsestään jatkossa.

    Leave a comment:


  • Semiamis
    replied
    Originally posted by Poro- View Post
    Meikäläisen X5 E70 alkoi jokin aika sitten urputtamaan iDrivessä DPF herjaa. Kaverilta kiinanlukija lainaan ja havainto, että lämmöt ei nouse -> termarit vaihtoon. Nyt sitten tilasin carlyn ja tämän illan koitin koodeja putsailla ja saada polttoa käyntiin ilman menestystä. Käytännössä kun koodit poistaa, ne tulee samantien takaisin uudestaan. Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmaantuu myös joku throttle -herja.

    Olisko vinkkejä mitä seuraavaksi?
    Se throttle -herja voi olla kaasuläpästä aiheutuva. Kaasuläpän pitää olla myös kunnossa, että tekee polton. Ihan näin kokemuksesta tiedän sanoa, omassa kulkineessa (E91 320d) oli myös termarit rikki, vaihtoon ja yrittämään pakkopolttoa huonolla menestyksellä. Kaasuläpän kun uusi, niin johan onnistui. Toki se vikakoodi kannattaa varmistaa, että onko kaasuläppä rikki vai ei. On kumminkin suht arvokas osa, että ei ihan huvikseen viitsi uusia. Muistelen, että maksoin omastani (M47TUD2 kone) ~300e. Omassa autossa käytännössä kaasuläpän rikkonaisuuden huomasi aina sammuttaessa, kun koko auto heilahti selvästi puolelta toiselle.

    Leave a comment:


  • Poro-
    replied
    Meikäläisen X5 E70 alkoi jokin aika sitten urputtamaan iDrivessä DPF herjaa. Kaverilta kiinanlukija lainaan ja havainto, että lämmöt ei nouse -> termarit vaihtoon. Nyt sitten tilasin carlyn ja tämän illan koitin koodeja putsailla ja saada polttoa käyntiin ilman menestystä. Käytännössä kun koodit poistaa, ne tulee samantien takaisin uudestaan. Säännöllisen epäsäännöllisesti ilmaantuu myös joku throttle -herja.

    Olisko vinkkejä mitä seuraavaksi?

    Leave a comment:


  • lurkki3
    replied
    Eihän tuossa ollut mitään heikkoa.k-arvo 0.79 ku kävin päästöt ottaan.liekkö ollu ilmansuodatin tukosa ku niin korkeita arvoja näytti viime vuonna katsastuksesa

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Niilopi View Post
    200tkm ajettu diisseli joka nykyään kaupunkiajossa ajellaan 15min pätkiä. termari ollu paskana lämmöt ei noussu ku 73c parhaimmillaan. Termarit meni vaihtoon niin ei varmaan auto hirveen henkilökohtaisesti loukkaannu jos filtteristä poistetaan tehokkaammalla ohjelmalla jämiä pitkällä matkalla...
    ISTA:lla näkee vastapaineet, ne kannattaa vilkaista niin tietää miten tukossa suodatin on tai ei ole.

    Leave a comment:


  • Niilopi
    replied
    Originally posted by VolvoTDi View Post
    Luuletko, että auto ei tiedä milloin pitää regeneroida kun pitää "ennakoivana huoltona" tuo väkisin laittaa päälle? Käsittämätöntä "huoltoa"...

    Regenerointi loppuu itsestään, kuten myös tarvittaessa alkaa.

    200tkm ajettu diisseli joka nykyään kaupunkiajossa ajellaan 15min pätkiä. termari ollu paskana lämmöt ei noussu ku 73c parhaimmillaan. Termarit meni vaihtoon niin ei varmaan auto hirveen henkilökohtaisesti loukkaannu jos filtteristä poistetaan tehokkaammalla ohjelmalla jämiä pitkällä matkalla...

    Leave a comment:


  • VolvoTDi
    replied
    Originally posted by Niilopi View Post
    Tere,

    DPF regenerointia starttailin ISTAlla ennakoivana huoltona, sain regenerointikäskyn läpi mutta yhteys katkesi (piuha irtosi) ajon alkuvaiheessa joten en nähnyt koneelta aktivoituiko regen. Ainakin kone nosti lämmöt alussa 95-96c hetkeksi mutta sen jälkeen taas tasaantui sinne 90c tietämille. Toinen asia mikä jäi mietityttämään että pitääkö tuo regenerointi sammuttaa ISTAlla vai sammuuko ajosyklien jälkeen automaattisesti ettei sinne jääny mikään pysyvä prosessi päälle.

    e70 2008 3.0d
    Luuletko, että auto ei tiedä milloin pitää regeneroida kun pitää "ennakoivana huoltona" tuo väkisin laittaa päälle? Käsittämätöntä "huoltoa"...

    Regenerointi loppuu itsestään, kuten myös tarvittaessa alkaa.

    Leave a comment:


  • Niilopi
    replied
    Tere,

    DPF regenerointia starttailin ISTAlla ennakoivana huoltona, sain regenerointikäskyn läpi mutta yhteys katkesi (piuha irtosi) ajon alkuvaiheessa joten en nähnyt koneelta aktivoituiko regen. Ainakin kone nosti lämmöt alussa 95-96c hetkeksi mutta sen jälkeen taas tasaantui sinne 90c tietämille. Toinen asia mikä jäi mietityttämään että pitääkö tuo regenerointi sammuttaa ISTAlla vai sammuuko ajosyklien jälkeen automaattisesti ettei sinne jääny mikään pysyvä prosessi päälle.

    e70 2008 3.0d

    Leave a comment:

Working...
X