memebuy23buy

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • [Snowboarder]
    replied
    Originally posted by Sto View Post
    Omassa autossa viallinen DPF:n paineanturi aiheutti polttotapahtumaa 20 - 40km välein. Kannattaa tarkistaa inpa/dis/ista, että käyttäytyykö paineanturi loogisesti ja mitä arvoja tarjoaa (dis/ista -ohjelmilla voi myös tehdä DPF "tukkoisuustestin"). Oma pönttö oli jo aika tukossa muutenkin, joten jouduin sen kuitenkin vaihtamaan.

    Hehkuilla ei ole vaikutusta polton onnistumiseen.

    Edit: Carlyllä kaiketi näkee myös DPF:n vastapaineen, josta voi päätellä kuinka tukossa pönttö on.
    Nyt kyllä väittäsin että jos hehkut ei pelaa niin estää polton:think

    Leave a comment:


  • Sto
    replied
    Omassa autossa viallinen DPF:n paineanturi aiheutti polttotapahtumaa 20 - 40km välein. Kannattaa tarkistaa inpa/dis/ista, että käyttäytyykö paineanturi loogisesti ja mitä arvoja tarjoaa (dis/ista -ohjelmilla voi myös tehdä DPF "tukkoisuustestin"). Oma pönttö oli jo aika tukossa muutenkin, joten jouduin sen kuitenkin vaihtamaan.

    Hehkuilla ei ole vaikutusta polton onnistumiseen.

    Edit: Carlyllä kaiketi näkee myös DPF:n vastapaineen, josta voi päätellä kuinka tukossa pönttö on.

    Leave a comment:


  • HC-Tuning
    replied
    Tulihan ne dpf ongelmat taas vaihteeksi. Poltot onnistuu mutta tekee sitä todella tiheään. Heti arvot lähtee nousemaan kun poltto onnistunut ja noin 40km ja taas uutta pyyntöä päälle. Kerkesin jo luulemaan että vaihdelaatikko oireilee mutta ainakun poltto niin laatikko alkaa sekoilemaan. Onko alettava kattelemaan uutta pönttöä vai saako vanhan pelittelee ja mitä arvoja carlylla pitäisi katsella että näkee pöntön kunnon?

    lisäksi yksi hehku pimeänä josta herjailee mutta poltot kuitenki onnistuu. Voiko olla yhteyttä tiheälle poltto välille?

    Leave a comment:


  • Sto
    replied
    Pönttö vaihdettu ja tyhjäkäynnillä vastapaineet lähes nollissa. Laitoin lopulta lähes alkuperäisen näköisen tarvikepöntön tilalle. Seurataan miten poltot taas käynnistyvät ja paineet muuttuvat!

    Tis sanoo, että vaihdon jälkeen pitää adaptioarvot nollata, mutta tällä tarkoitetaan varmaan vain ilmoitusta dpf-pöntön vaihdosta?

    Ja niille, jotka saattavat harkita pöntön vaihtoa LCI-malliin, niin pöntön saa lähes kivuttomasti vaihdettua yksin pelkästään ajamalla keula rampille/pukeille, eikä pakoputkistoa tarvitse irroittaa.
    Last edited by Sto; 17-09-2017, 17:41.

    Leave a comment:


  • zorb
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Kiinnostaisi katsoa missä kunnossa poltot/suodatin on tuossa omassa 235tkm ajetussa e90 330d (N57). Käytössä Carly ilman maksullista dpf puolta ja Ista-d.

    Näkeekö jommalla kummalla yksinkertaisesti esim edellistä polttoa tai jotain lukemia loukun kunnosta. Vai pystyykö loukun kuntoa edes arvioimaan / mahdollista jäljellä olevaa käyttöikää?
    Jos toimii ilman maksullista, niin parameters kohdasta saa Carlyllä näkyviin ajetun matkan edellisestä poltosta.

    Leave a comment:


  • Sto
    replied
    Originally posted by Sto View Post
    Sigun E61 polttaa pönttöä noin 200km (+- 20 km) välein, joka tuntuu hieman tiheältä. Autolla ajettu 160tkm ja noin 2tkm sitten vaihdettu DPF-paineanturi. Vaihdos kerrottu autolla Tool32-ohjelmalla. Vanhalla anturilla vastapaineet heitteli miten sattui ja poltto tapahtui 15 - 30 km välein. Välillä antoi myös vikakoodia kys. anturista.

    Kokeilin STP dpf cleaneria ja se tankissa pakkopoltin pöntön seitsemän kertaa peräkkäin ilman minkäänlaista hyötyä. Polttojen jälkeen vastapaineet oli tyhjäkäynnillä 7 - 8 mbar ja täyskiihdytyksessä pysyi alle 210 mbar. 150 km ajon jälkeen vastapaine tyhjäkäynnillä oli 13 - 14 mbar. (poltto tapahtui 210 km peräkkäisten polttojen jälkeen). Vikakoodeja ei ole ja termarit ok.

    Voisiko syynä olla lyhyet ajomatkat (lähinnä päivässä 2 x 20 km työmatkaa kehien sisällä, myy syy vai tukkeutunut suodatin?
    Nyt oli sitten DPF:stä vikakoodi 4CE0 muistissa, joka viittaisi osittain tukkeutuneeseen suodattimeen. Eli kaiketi uutta pönttöä Ebaystä sopuhintaan etsimään.

    Edit:

    Onko kellään kokemuksia tarvikepöntöistä (esim: Tämä ) tai noista korjatuista, joihin on vain suodatinpanos uusittu?
    Last edited by Sto; 23-08-2017, 22:33.

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Näkeekö jommalla kummalla yksinkertaisesti esim edellistä polttoa tai jotain lukemia loukun kunnosta. Vai pystyykö loukun kuntoa edes arvioimaan / mahdollista jäljellä olevaa käyttöikää?
    ISTA:lla voi katsoa polttovälejä ja se ilmoittaa myös pöntön jäljellä olevan laskennallisen iän (kilometrit).

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Ei näy tosiaan liitettä.

    Leave a comment:


  • Järppä
    replied
    Originally posted by lassiv View Post
    Kiinnostaisi katsoa missä kunnossa poltot/suodatin on tuossa omassa 235tkm ajetussa e90 330d (N57). Käytössä Carly ilman maksullista dpf puolta ja Ista-d.

    Näkeekö jommalla kummalla yksinkertaisesti esim edellistä polttoa tai jotain lukemia loukun kunnosta. Vai pystyykö loukun kuntoa edes arvioimaan / mahdollista jäljellä olevaa käyttöikää?
    Kyllä mulla Carly kertoo dpf:stä ohessa olevat tiedot ilman maksullista dpf:ää. Ei kerro viimeisintä polttoa mutta lukemista voi päätellä onko poltto tapahtunut ja onko jäänyt suorittamatta.

    Edit: nyt pitäis näkyä liite
    Attached Files
    Last edited by Järppä; 23-08-2017, 21:40.

    Leave a comment:


  • lassiv
    replied
    Kiinnostaisi katsoa missä kunnossa poltot/suodatin on tuossa omassa 235tkm ajetussa e90 330d (N57). Käytössä Carly ilman maksullista dpf puolta ja Ista-d.

    Näkeekö jommalla kummalla yksinkertaisesti esim edellistä polttoa tai jotain lukemia loukun kunnosta. Vai pystyykö loukun kuntoa edes arvioimaan / mahdollista jäljellä olevaa käyttöikää?

    Leave a comment:


  • Sto
    replied
    Sigun E61 polttaa pönttöä noin 200km (+- 20 km) välein, joka tuntuu hieman tiheältä. Autolla ajettu 160tkm ja noin 2tkm sitten vaihdettu DPF-paineanturi. Vaihdos kerrottu autolla Tool32-ohjelmalla. Vanhalla anturilla vastapaineet heitteli miten sattui ja poltto tapahtui 15 - 30 km välein. Välillä antoi myös vikakoodia kys. anturista.

    Kokeilin STP dpf cleaneria ja se tankissa pakkopoltin pöntön seitsemän kertaa peräkkäin ilman minkäänlaista hyötyä. Polttojen jälkeen vastapaineet oli tyhjäkäynnillä 7 - 8 mbar ja täyskiihdytyksessä pysyi alle 210 mbar. 150 km ajon jälkeen vastapaine tyhjäkäynnillä oli 13 - 14 mbar. (poltto tapahtui 210 km peräkkäisten polttojen jälkeen). Vikakoodeja ei ole ja termarit ok.

    Voisiko syynä olla lyhyet ajomatkat (lähinnä päivässä 2 x 20 km työmatkaa kehien sisällä, myy syy vai tukkeutunut suodatin?

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Polteltiin tukkeutunutta pönttöä veljen 530da '08:sta ja kyllä otti koville. Alkuun oli vastapaineet kaksinkertaisesti yli sallitun ja poltto ei halunnut lähteä päälle millään.

    Aikamme ISTAlla poisteltiin koodeja ja polttoa päälle niin saatiin hetkellisesti polttamaan kun ajoi reilulla kaasulla ja kiihdytellen, lopuksi poltto pysyi jo jotenkin päällä ja vastapaineet ok lukemissa.

    Silti tulee dpf vikakoodi ja auton näytöstä ei nollaannu dpf herja vaikka eculle on ilmoitettu dpf vaihdetuksi sekä näyttää 250 000km pöntön iäksi?

    Mitähän seuraavaksi, auto lähti ajoon ja palaa takuulla jonkin ajan kuluttua taas poltettavaksi...
    Kunnolla tukossa olevaa suodatinta kannattaa pari polttoa tehdä peräkkäin kun alkaa polttamaan. Koodien nollaukseen INPA/Tool32 on näppärämpi, kun nollaaminen onnistuu nopeammin.

    Leave a comment:


  • vexu524tdic
    replied
    Polteltiin tukkeutunutta pönttöä veljen 530da '08:sta ja kyllä otti koville. Alkuun oli vastapaineet kaksinkertaisesti yli sallitun ja poltto ei halunnut lähteä päälle millään.

    Aikamme ISTAlla poisteltiin koodeja ja polttoa päälle niin saatiin hetkellisesti polttamaan kun ajoi reilulla kaasulla ja kiihdytellen, lopuksi poltto pysyi jo jotenkin päällä ja vastapaineet ok lukemissa.

    Silti tulee dpf vikakoodi ja auton näytöstä ei nollaannu dpf herja vaikka eculle on ilmoitettu dpf vaihdetuksi sekä näyttää 250 000km pöntön iäksi?

    Mitähän seuraavaksi, auto lähti ajoon ja palaa takuulla jonkin ajan kuluttua taas poltettavaksi...

    Leave a comment:


  • TuusBim
    replied
    Ei välttämättä edes tiheämmin jos ei ole vastapaineet ole nousseet. Mulla nykyään välit yleensä 5-600km:a, joskus yli 900km:a ja antanut tuota koodia jo usean 10tkm:n ajan aina välistä, nykyään 200tkm:n ylitettyä aika useasti

    Leave a comment:


  • Fabsu
    replied
    Originally posted by Järppä View Post
    00452A koodi eli km pohjainen dpf elinikä ei vissiin estä polttoa?
    Carlyn mukaan mulla on soot mass 20 g ja ash mass 56 g
    Regeneration reguested oli viivana ja nämä arvot siis ei maksetulta puolelta.

    Pitää huomenna ihmetellä live dataa.
    Ei estä. Poltot vaan tapahtuvat tiheämmin. Tai näin ainakin oli e70.

    Leave a comment:

Working...
X