Nokipönttöongelma saapui nyt sitten viimein tännekkin.
Tai on se ollu jo jonkin aikaa, maanantaina vasta tajusin todellisuuden kun auto ei kulje juuri mihinkään.
BMW Whatilla katselin vastapaineita, tyhjäkäynnillä n.50mbar, 2000 kierroksella lähelle 200 ja vedättäessä helposti yli 500.
Vikakoodeja oli koko liuta, nollailin ne ja heti lähti koeajolla poltto päälle, jo alle 50 vauhdissa ja vaikka moottorin lämmöt oli alle 70.![Eek](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_eek.gif)
Poltto pysyy päällä noin minuutin pari ja tippuu pois.
Taas kilometrin päästä menee uudestaan päälle, pakolämmöt käy jossain 530 asteen tietämillä, pysyy hetken yli 500 ja taas tippuu pois.
Tätä tuntuu jatkuvan loputtomiin, vastapaineet ei juuri kummene ja seuraavana päivänä on taas koodit tukkosesta pöntöstä ja jostain short circuit 3AA-jotain.
Koodit kun nollaa, polttokokeilut alkaa taas.
Kulkupuoli on tosin parantunut hurjasti.
Tämä ongelma juontaa juurensa niinkin kauas kuin vuoden taakse jolloin hehkut ja rele oli rikki.
Ne vaihdoin, kaveri nollasi koodit jollain testerillä ja samalla laittoi jonkinlaisen pakkopolttopyynnön päälle.
Kotimatkan teki ensimmäisen kerran tuota samaa, eli poltto päälle minuutiksi ja kahdeksi pois ja taas uudelleen.
Sitten homma jäi taka-alalle muiden kiireiden takia ja unohtu kokonaan.
Kesällä tosin kerran kiinnitin huomiota aivan umpi nokisiin putken päihin.
Pesin ne ja ovat pysyneet puhtaahkona siitä asti.
Lompakko kielsi huolestumasta asiasta tuon enempää.
Polttoa en ole huomannut tapahtuvan viimevuotisen koodien nollailun jälkeen kertaakaan.![Rolleyes](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Olenko siis ääliö ajellu jo kohta vuoden umpitukkosen DPF:n kanssa?
(Jos en kerta ole tuota aiemmin itse tajunnut niin kertoo ehkä hiukan jotain ajotavasta: aamulla masentuneena hallintoalamaisena paskapalkkaisiin töihin ja illalla lyhintä tietä takas, mennen tullen samojen saatanan avensiskuskien perässä 10 alle rajoitusten könnätessä...)
Voiko tuo pakkopolttopyyntö jäädä jotenkin päälle ja aiheuttaa vikatilan jonnekkin?
Eikö tuon olisi luullut jo sytyttäneen kaikki mahdolliset valot mittaristoon?
Moottorin termostaatit on kunnossa, lämmöt nousee 88 asteeseen, tosin todella hitaasti, nollakelilläkin menee joku 15 km.
Pitäs vissiin se automaatin termostaattikin vaihtaa.
Saako sitä erillisenä vai pakkomyykö ne ahneet paskat aina koko vaihtimen?
Saakohan tuon pöntön enää pelastettua?
Ei todellakaan olis varaa/innostusta maksaa lähelle tonnia siitä ilosta että auton perä on yhtä nokinen kuin V70 farmari Volvossa ja savuttaa polkaistessa kuin joku vanha tdi volkkari.
Tai on se ollu jo jonkin aikaa, maanantaina vasta tajusin todellisuuden kun auto ei kulje juuri mihinkään.
BMW Whatilla katselin vastapaineita, tyhjäkäynnillä n.50mbar, 2000 kierroksella lähelle 200 ja vedättäessä helposti yli 500.
Vikakoodeja oli koko liuta, nollailin ne ja heti lähti koeajolla poltto päälle, jo alle 50 vauhdissa ja vaikka moottorin lämmöt oli alle 70.
![Eek](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_eek.gif)
Poltto pysyy päällä noin minuutin pari ja tippuu pois.
Taas kilometrin päästä menee uudestaan päälle, pakolämmöt käy jossain 530 asteen tietämillä, pysyy hetken yli 500 ja taas tippuu pois.
Tätä tuntuu jatkuvan loputtomiin, vastapaineet ei juuri kummene ja seuraavana päivänä on taas koodit tukkosesta pöntöstä ja jostain short circuit 3AA-jotain.
Koodit kun nollaa, polttokokeilut alkaa taas.
Kulkupuoli on tosin parantunut hurjasti.
Tämä ongelma juontaa juurensa niinkin kauas kuin vuoden taakse jolloin hehkut ja rele oli rikki.
Ne vaihdoin, kaveri nollasi koodit jollain testerillä ja samalla laittoi jonkinlaisen pakkopolttopyynnön päälle.
Kotimatkan teki ensimmäisen kerran tuota samaa, eli poltto päälle minuutiksi ja kahdeksi pois ja taas uudelleen.
Sitten homma jäi taka-alalle muiden kiireiden takia ja unohtu kokonaan.
Kesällä tosin kerran kiinnitin huomiota aivan umpi nokisiin putken päihin.
Pesin ne ja ovat pysyneet puhtaahkona siitä asti.
Lompakko kielsi huolestumasta asiasta tuon enempää.
Polttoa en ole huomannut tapahtuvan viimevuotisen koodien nollailun jälkeen kertaakaan.
![Rolleyes](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Olenko siis ääliö ajellu jo kohta vuoden umpitukkosen DPF:n kanssa?
(Jos en kerta ole tuota aiemmin itse tajunnut niin kertoo ehkä hiukan jotain ajotavasta: aamulla masentuneena hallintoalamaisena paskapalkkaisiin töihin ja illalla lyhintä tietä takas, mennen tullen samojen saatanan avensiskuskien perässä 10 alle rajoitusten könnätessä...)
Voiko tuo pakkopolttopyyntö jäädä jotenkin päälle ja aiheuttaa vikatilan jonnekkin?
Eikö tuon olisi luullut jo sytyttäneen kaikki mahdolliset valot mittaristoon?
Moottorin termostaatit on kunnossa, lämmöt nousee 88 asteeseen, tosin todella hitaasti, nollakelilläkin menee joku 15 km.
Pitäs vissiin se automaatin termostaattikin vaihtaa.
Saako sitä erillisenä vai pakkomyykö ne ahneet paskat aina koko vaihtimen?
Saakohan tuon pöntön enää pelastettua?
Ei todellakaan olis varaa/innostusta maksaa lähelle tonnia siitä ilosta että auton perä on yhtä nokinen kuin V70 farmari Volvossa ja savuttaa polkaistessa kuin joku vanha tdi volkkari.
Comment