Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kulmikas
    Bimmer Rookie
    • Nov 2015
    • 98
    • Kajaani

    Onko kellään ollut ongelmaa, että puhdistuspoltto ei lähde pois päältä, vaikka ajaisit kuinka kauan.
    Vikakoodeja ei ollut kuin öljyn taso/paineanturista millä nimellä kutsutaankaan.
    Voisiko muka johtua juurikin tuosta anturista tämä :think
    Kohteena e61 530d -04.
    BMW 530D E61 -04
    BMW 530D E60 -04

    Comment

    • Urpo_rotta
      BTCF Member
      • May 2012
      • 5270
      • Pirkkala

      Originally posted by Kulmikas View Post
      Onko kellään ollut ongelmaa, että puhdistuspoltto ei lähde pois päältä, vaikka ajaisit kuinka kauan.
      Vikakoodeja ei ollut kuin öljyn taso/paineanturista millä nimellä kutsutaankaan.
      Voisiko muka johtua juurikin tuosta anturista tämä :think
      Kohteena e61 530d -04.
      Mitenkä olet asian diagnosoinut? Ja millä?
      Äkkiseltään kuulostaa väärälle diagnoosille tai toinen on sitten se että pönttö tukossa ja kohta on herjat taulussa.

      Öljyntaso ja -paineanturit ovat eri asioita ja eivät tietääkseni vaikuta polttohommiin
      E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
      E34 525i -90 twinturbo 427/519

      N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
      VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
      Kysy jos tarvetta

      Comment

      • Kulmikas
        Bimmer Rookie
        • Nov 2015
        • 98
        • Kajaani

        Originally posted by Urpo_rotta View Post
        Mitenkä olet asian diagnosoinut? Ja millä?
        Äkkiseltään kuulostaa väärälle diagnoosille tai toinen on sitten se että pönttö tukossa ja kohta on herjat taulussa.

        Öljyntaso ja -paineanturit ovat eri asioita ja eivät tietääkseni vaikuta polttohommiin
        Ainakin ennen kun, puhdistuspoltto on alkanut, auto on toiminut "karkeammin", sekä tulee se kauhea haju. Nyt vklp aikana kun ajelin noin 900km, nämä olivat kokoajan päällä aina koneen lämmettyä, sekä polttoaineen kulutus nousi sinne 9.25l/100km. En itse ainakaan äkkiseltään, muuta keksinyt mikä tämän olisi voinut aiheuttaa.
        Näkeekö jollakin ohjelmalla suoraan onko poltto päällä vaiko ei? Ista tmv.?
        Last edited by Kulmikas; 26-08-2020, 01:36.
        BMW 530D E61 -04
        BMW 530D E60 -04

        Comment

        • bem035
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 91
          • P-Pohjanmaa

          Dpf:n käyttäytyminen

          Omassa E70 tuo hiukkaspönttö tuntuu elävän ihan omaa elämää ja vastoin kaikkia "normeja". Olen ymmärtånyt että jos koodi 480A on päällä ei auton pitäisi tehdä polttoa, kuitenkin tässä istan mukaan tekee.

          Lisäksi monet ovat kirjoittaneet täällä että kun tekee polttoa, kulutus huitelee "hurjissa" lukemissa, tässä tämäkin on päinvastoin. Sillon kun tekee polttoa ja heti sen päätyttyä kulutus on n.1,5-2l pienempää.

          Olen yrittänyt etsiä mitkä on "normaalit" paineet kunnossa olevassa pöntössä niin olisko jollain tieto?

          Kuuluuko mm. exhaust-gas ja exhaust-gas backpressure kulkea käsikädessä vai olenko löytänyt edes oikeita parametrejä?

          Comment

          • MeisterW
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2017
            • 306
            • Uusimaa

            Originally posted by bem035 View Post
            Omassa E70 tuo hiukkaspönttö tuntuu elävän ihan omaa elämää ja vastoin kaikkia "normeja". Olen ymmärtånyt että jos koodi 480A on päällä ei auton pitäisi tehdä polttoa, kuitenkin tässä istan mukaan tekee.

            Lisäksi monet ovat kirjoittaneet täällä että kun tekee polttoa, kulutus huitelee "hurjissa" lukemissa, tässä tämäkin on päinvastoin. Sillon kun tekee polttoa ja heti sen päätyttyä kulutus on n.1,5-2l pienempää.

            Olen yrittänyt etsiä mitkä on "normaalit" paineet kunnossa olevassa pöntössä niin olisko jollain tieto?

            Kuuluuko mm. exhaust-gas ja exhaust-gas backpressure kulkea käsikädessä vai olenko löytänyt edes oikeita parametrejä?
            Jos sulla ISTA on käytössä, niin sieltä pitäis löytyy valmiit testit vastapaineille.

            Tähän tyyliin: https://youtu.be/X0guYv_51_U
            E39 M5 2002
            E70 X5 3.0sd 2008
            E83 X3 3.0i 2005
            G21 330e

            Comment

            • bem035
              Bimmer Rookie
              • Mar 2017
              • 91
              • P-Pohjanmaa

              Originally posted by MeisterW View Post
              Jos sulla ISTA on käytössä, niin sieltä pitäis löytyy valmiit testit vastapaineille.

              Tähän tyyliin: https://youtu.be/X0guYv_51_U


              Kiitos vinkistä. Ainut että minulla ei löydy kohtaa "counterpressure test". En löydä myöskään haulla.:think

              Comment

              • melperri
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2011
                • 250
                • espoo

                Nyt ensimmäinen katsastus tammikussa tehdyn DpF tyhjennyksen ja softauksen jälkeen E92 30D. Savutusarvo pyöreä 0. Kulutus tippui toimenpiteen jälkeen n 0,5l/100km.

                Comment

                • 325E
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 1227
                  • LAHTI

                  Voiko E60 530D LCI Hiukkassuodattimen vaihtaa Euro 4 vanhempaan Euro 3 malliin

                  Voiko Hiukkasloukun vaihtaa Euro 4 vanhempaan Euro 3 malliin, koska E60 530D LCI 2008 mallin Euro 4 hiukkasloukun pönttö maksaa vähän yli 2000€ ja taas Euro 3

                  Hiukkasloukku uusi BMW orginal maksaa vain n. 1000€.

                  Onko molemmissa em. Hiukkasloukku malleissa samat 3 kpl antureiden paikkoja.

                  Mitä em. pöntöt sisältää koska Euro 4 painaa 9.3 kg ja Euro 3 vaan 6.947 kg.

                  Jos nyt ajatellaan laittaa Euro 3 hiukkasloukun tilalle Euro 4 malli. Onko joku näin tehnyt ja millä tulkoksilla ja arvoilla päästöt on vaihdon jälkeen.

                  Kiinnostaisi vaihtaa Euro 4 tilalle tuo puolta halvempi Euro 3 hiukkaspönttö iis uusi.

                  Auto BMW E60 630D LCI vm-2008

                  Hiukkasloukujen BMW Orginaali tiedot:

                  Hiukkasloukku Euro 3 Varaosanumero. 1830 779 59 98 paino: 6.947 kg

                  Hiukkasloukku Euro 4 varaosanumero 1830 780 64 11 paino: 9.3 kg

                  Mikä tekee osille painoeron ja mitä eroa on noilla ja miksi autossa ei toimisi Euro 3 Hiukkasloukku.



                  Originally posted by kalevi67 View Post
                  Osaako joku sanoa mistä saa Nox Vaxia Tampereen seudulla? Tietysti jotain muutakin vastaavaa saa suositella suodattimen pesuun.
                  Last edited by 325E; 15-10-2020, 01:07.

                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6741
                    • PK-seutu

                    Originally posted by 325E View Post
                    Voiko Hiukkassuodattimen vaihtaa Euro 4 vanhempaan Euro 3 malliin, koska E60 530D LCI 2008 mallin Euro 4 hiukkasuodatin pönttö maksaa vähän yli 2000€ ja taas Euro 3 Hiukkaspönttö uusi BMW orginal maksaa vain n. 1000€. Onko molemmissa malleissa samat 3 kpl antureiden paikkoja. Mitä em. pöntöt sisältää koska Euro 4 painaa yli 8kg ja Euro 3 vaan vähän yli 6 kg. Jos nyt ajatellaan laittaa Euro 3 hiukkassuodatin Euro 4 mallisen tilalle, onko joku näin tehnyt ja millä tulkoksilla ja arvoilla päästöt on vaihdon jälkeen. Kiinnostaisi vaihtaa Euro 4 tilalle tuo puolta halvempi Euro 3 hiukkaspönttö iis uusi.

                    Auto BMW E60 630D LCI vm-2008

                    Hiukkasloukujen BMW Orginaali tiedot:

                    Hiukkasloukku Euro 3 Varaosanumero. 1830 779 59 98 paino: 6.947 kg

                    Hiukkasloukku Euro 4 varaosanumero 1830 780 64 11 paino: 9.3 kg

                    Mikä tekee osille painoeron ja mitä eroa on noilla ja miksi autossa ei toimisi Euro 3 Hiukkasloukku.
                    Höpöhöpö. 2008 E60 530D malliin maksaa uusi DPF pari sataa euroa. Ei tuhatta.
                    S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                    Comment

                    • 325E
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 1227
                      • LAHTI

                      Ne halvat on vaan putsattuja ei uusia

                      Ne halvat muutaman satasen myytävät on vaan putsattuja ei uusia, alappa katsoo netistä tarkemmin. Nyt pitää löytää ihan uusi ei putsattu, jolla ei kauaa ajele kun ollaa näissä tämän topiikin hiukkasloukku herjaus ongelmissa.


                      Originally posted by pyroz View Post
                      Höpöhöpö. 2008 E60 530D malliin maksaa uusi DPF pari sataa euroa. Ei tuhatta.

                      Comment

                      • pyroz
                        BTCF Member
                        • Nov 2002
                        • 6741
                        • PK-seutu

                        Originally posted by 325E View Post
                        Ne halvat muutaman satasen myytävät on vaan putsattuja ei uusia, alappa katsoo netistä tarkemmin. Nyt pitää löytää ihan uusi ei putsattu, jolla ei kauaa ajele kun ollaa näissä tämän topiikin hiukkasloukku herjaus ongelmissa.
                        Jos noin tarkkaa on, niin minkä takia mietit säästäväsi ja asentavasi väärän mallin filtterin?
                        S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

                        Comment

                        • rikuh1
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2009
                          • 518
                          • Hämeenlinna

                          Originally posted by 325E View Post
                          Ne halvat muutaman satasen myytävät on vaan putsattuja ei uusia, alappa katsoo netistä tarkemmin. Nyt pitää löytää ihan uusi ei putsattu, jolla ei kauaa ajele kun ollaa näissä tämän topiikin hiukkasloukku herjaus ongelmissa.
                          Vanha pönttö irti ja esim Dpf Prolle pesuun, tulee puhdasta ja jatkaa pöntön käyttöikää, saat vieläpä ennen ja jälkeen mittaustodistukset.

                          Tälläinen oikein pesty toimii siinä missä uusikin, mikäli autossa kaikki muuten ok että tekee polttoja jatkossakin.
                          E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                          Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                          RikunAutofix.fi

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2724
                            • Tampere

                            Originally posted by 325E View Post
                            Mikä tekee osille painoeron ja mitä eroa on noilla ja miksi autossa ei toimisi Euro 3 Hiukkasloukku.
                            EURO4-hiukkassuodatin sisältää myös katalysaattorin. EURO3 on vastaavasti erillisellä katalysaattorilla. Eivät ole em. syystä yhteensopivia.
                            IB1 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja. Myös etäyhteydellä
                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • 325E
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 1227
                              • LAHTI

                              Kiitos tuosta valaisevasta tiedosta

                              Kiitos tuosta tiedosta, tuo valaisi ettei ole oikotietä. Tuli kysymys eli voiko tuota Euro 4 pestä ja puhdistaa jos siinä on indekroitu katalisaattori samaan.


                              Originally posted by JaniLap View Post
                              EURO4-hiukkassuodatin sisältää myös katalysaattorin. EURO3 on vastaavasti erillisellä katalysaattorilla. Eivät ole em. syystä yhteensopivia.

                              Comment

                              • Urpo_rotta
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 5270
                                • Pirkkala

                                Originally posted by 325E View Post
                                Kiitos tuosta tiedosta, tuo valaisi ettei ole oikotietä. Tuli kysymys eli voiko tuota Euro 4 pestä ja puhdistaa jos siinä on indekroitu katalisaattori samaan.
                                Kyllä sen pestä voi
                                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                                Kysy jos tarvetta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎