Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3564
    • Nla

    Hiukkassuodatin ongelmia täälläkin.

    Auto oli korjaamolla, kun ei tehnyt polttoja. Korjaamolla olivat tehneet pakkopolton. Itselläni on silti epäilys ettei toimisi kunnolla.
    Carly löytyy itseltä

    Arvot ennen korjaamoa.



    Korjaamon jälkeen.



    Kyseessä M57 moottori, termostaatti vika tuossa on selvästi, kun käy noin kylmänä. Kyseessä case missä väännetään korjauksista autoliikkeen kanssa.
    Saisiko joku sanoa noista carlyn arvoista mitään, itsellä epäilys että kuitattua vaan hiukkassuodatin vaihdetuksi ja palautettu auto ostajalle.
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

    Comment

    • MeisterW
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2017
      • 306
      • Uusimaa

      Originally posted by Spiddu View Post
      Hiukkassuodatin ongelmia täälläkin.
      Kyseessä M57 moottori, termostaatti vika tuossa on selvästi, kun käy noin kylmänä. Kyseessä case missä väännetään korjauksista autoliikkeen kanssa.
      Saisiko joku sanoa noista carlyn arvoista mitään, itsellä epäilys että kuitattua vaan hiukkassuodatin vaihdetuksi ja palautettu auto ostajalle.
      Ash nollautuminen viittaisi, että dpf vaihto ilmoitettu ja soot nopea nousu takaisin viittaisi, että dpf on aika tukkoinen. Termarit kuntoon ja sitten polttoa.
      E39 M5 2002
      E70 X5 3.0sd 2008
      E83 X3 3.0i 2005
      G21 330e

      Comment

      • macman_lahti
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2017
        • 290
        • Lahti

        Originally posted by Spiddu View Post
        Kyseessä M57 moottori, termostaatti vika tuossa on selvästi, kun käy noin kylmänä. Kyseessä case missä väännetään korjauksista autoliikkeen kanssa.
        Saisiko joku sanoa noista carlyn arvoista mitään, itsellä epäilys että kuitattua vaan hiukkassuodatin vaihdetuksi ja palautettu auto ostajalle.
        Kannattaa samalla tsekata se lämpötila-anturi. Helppo homma ja itsellä oli siitä eikä termareista kiinni.
        -08 E60 LCI
        -13 F10 3.0 xDrive

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          Originally posted by Spiddu View Post
          Hiukkassuodatin ongelmia täälläkin.

          Auto oli korjaamolla, kun ei tehnyt polttoja. Korjaamolla olivat tehneet pakkopolton. Itselläni on silti epäilys ettei toimisi kunnolla.
          Carly löytyy itseltä

          Arvot ennen korjaamoa.



          Korjaamon jälkeen.



          Kyseessä M57 moottori, termostaatti vika tuossa on selvästi, kun käy noin kylmänä. Kyseessä case missä väännetään korjauksista autoliikkeen kanssa.
          Saisiko joku sanoa noista carlyn arvoista mitään, itsellä epäilys että kuitattua vaan hiukkassuodatin vaihdetuksi ja palautettu auto ostajalle.

          Termari jumppaa nyt esimmäisenä. Ihan tyyppivika termarit M57:ssa. Ennen korjaamoa 71c ollut lämmöt vaikka melkein 4k kierrokset. Eli ei lämpene kunnolla, joten ei myöskään polta. Eli termarit ensin kuntoon ja sitten pakkopolttoa, kuten tuossa edellä jo todettiin. Sitten katsomaan mikä tilanne. Pakkopoltolla saa yleensä aina tilanteen kuntoon kunhan vain termarit on kunnossa, että lämpenee.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • BMW525Xda
            BTCF Member
            • Feb 2014
            • 8681
            • Xxxxxx

            Originally posted by HTK12 View Post
            Termari jumppaa nyt esimmäisenä. Ihan tyyppivika termarit M57:ssa. Ennen korjaamoa 71c ollut lämmöt vaikka melkein 4k kierrokset. Eli ei lämpene kunnolla, joten ei myöskään polta. Eli termarit ensin kuntoon ja sitten pakkopolttoa, kuten tuossa edellä jo todettiin. Sitten katsomaan mikä tilanne. Pakkopoltolla saa yleensä aina tilanteen kuntoon kunhan vain termarit on kunnossa, että lämpenee.
            Termarithan tuossa on rikki mutta eikös lämmöt nimenomaan laske kun kierrokset pidetään korkealla, 4000+ rpm työntää pakkokierrolla termaria auki ?
            Parhaiten toi M57 lämpeää matalilla kierroksilla jurnuttamalla ylämäkeen.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              Originally posted by BMW525Xda View Post
              Termarithan tuossa on rikki mutta eikös lämmöt nimenomaan laske kun kierrokset pidetään korkealla, 4000+ rpm työntää pakkokierrolla termaria auki ?
              Parhaiten toi M57 lämpeää matalilla kierroksilla jurnuttamalla ylämäkeen.
              En nyt ole M57 tarkemmin testannut, mutta mitä suurempi kuormitus moottorilla on sen nopeammin moottori yleensä lämpenee. Ei toki suositeltavaa polkea kylmää moottoria.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Rikardo
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2007
                • 715
                • Karkkila

                Mitäs sitä sitten pitäisi lähtä vaihtelemaan?

                Tuli iDriven näytölle herjaa DPF:stä tuossa jokin aikaa sitten. Tsekkasin jäähdytysnesteen lämmöt ja perus termarivikahan se. Termarien vaihdossa vähän venähti kuitenkin. Itse vaihdoin EGR-termarin ja päätermarin vaihdatutin kun tuli jo "Increased emissions" herjoja. Tässä vaiheessa alkoi olla kulkupuolellakin jo ongelmia.

                Carlylla katsoin niin vikakoodia pukkasi useammasta hehkusta, kaasuläpästä ja parista muusta. Nyt on uusi kaasuläppäkin mutta ei lähtenyt vieläkään regeneroimaan. Carlyllä katoin että olis Exhaust Gas Temperature tasainen 1 aste, mikä sai googlettelemaan että jos olisi lämpöanturi viallinen mutta ilmeisesti tuo on jokin "väärä" arvo seurattavaksi.

                Tänään käytin auton paikallisella korjaamolla DFP:n "pesussa" mikä vaikuttaisi ollen yhtä tyhjän kanssa. Sai sieltä sentään Autocomin vikakoodit ennen ja jälkeen puhdistusta.

                Code:
                Ennen puhdistusta:
                - Hehkutulpat 1-4
                - Hiukkassuodatinjärjestelmä 480A
                - Ilmamassamittari
                - Paineanturin singaalin tehostin
                - Ympäristöpainetunnistin (asennettu ohjausyksikköön)
                - Esilämmityksen ohjausyksikkö
                
                Puhdistuksen jälkeen:
                - Paineanturi, uskottavuus
                - Ilmankuormituksen painetunnistin
                - Esilämmityksen ohjausyksikkö
                - Paineanturin signaalin tehostin
                - Ympäristöpainetunnistin (asennettu ohjausyksikköön)
                - Ilmamassamittari
                - Hiukkassuodatinjärjestelmä 480A
                - Hiukkassuodatinjärjestelmä 481A
                Testailin kyllä että meno oli yhtä tukkoista oli ilmassamittarin johto kiinni tai ei, joten vähän epäilen että johtuu jostain muusta. Voisihan sen ehkä varalta vaihtaa kun on vielä jemmassa ylimääräinen.

                Seuraavaksi sitten hehkut ja niiden rele vaihtoon? Ilmeisesti ne kuitenkin vaikuttaa tuohon regenerointiin?

                Tuossa vielä kuva missä näkyy vielä lämpötilat ennen DPF:ää ja ilmeisesti ennen kattia.
                https://www.dropbox.com/s/5wfw2h0z42...40.24.png?dl=0
                ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                ex:TitanSilber E91 330da
                -Karkkila Connection-

                Comment

                • MeisterW
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2017
                  • 306
                  • Uusimaa

                  Ei ne hehkut tuohon ongelmaan auttane. 480 481 koodit ainakin estää polton. Eli voit koittaa ajaa auto lämpimäksi ja sitten ajon aikana poistaa noita koodeja, jos sitten lähtisi poltto päälle.

                  Kannattaisi kyl selvittää myös et mitkä tarkat koodit sinne tulee aina uudestaan. Eli jos joku anturi ei pelaa niin saattaa vaatia sen vaihdon myös.
                  E39 M5 2002
                  E70 X5 3.0sd 2008
                  E83 X3 3.0i 2005
                  G21 330e

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    Originally posted by Rikardo View Post
                    Mitäs sitä sitten pitäisi lähtä vaihtelemaan?

                    Tuli iDriven näytölle herjaa DPF:stä tuossa jokin aikaa sitten. Tsekkasin jäähdytysnesteen lämmöt ja perus termarivikahan se. Termarien vaihdossa vähän venähti kuitenkin. Itse vaihdoin EGR-termarin ja päätermarin vaihdatutin kun tuli jo "Increased emissions" herjoja. Tässä vaiheessa alkoi olla kulkupuolellakin jo ongelmia.

                    Carlylla katsoin niin vikakoodia pukkasi useammasta hehkusta, kaasuläpästä ja parista muusta. Nyt on uusi kaasuläppäkin mutta ei lähtenyt vieläkään regeneroimaan. Carlyllä katoin että olis Exhaust Gas Temperature tasainen 1 aste, mikä sai googlettelemaan että jos olisi lämpöanturi viallinen mutta ilmeisesti tuo on jokin "väärä" arvo seurattavaksi.

                    Tänään käytin auton paikallisella korjaamolla DFP:n "pesussa" mikä vaikuttaisi ollen yhtä tyhjän kanssa. Sai sieltä sentään Autocomin vikakoodit ennen ja jälkeen puhdistusta.

                    Code:
                    Ennen puhdistusta:
                    - Hehkutulpat 1-4
                    - Hiukkassuodatinjärjestelmä 480A
                    - Ilmamassamittari
                    - Paineanturin singaalin tehostin
                    - Ympäristöpainetunnistin (asennettu ohjausyksikköön)
                    - Esilämmityksen ohjausyksikkö
                    
                    Puhdistuksen jälkeen:
                    - Paineanturi, uskottavuus
                    - Ilmankuormituksen painetunnistin
                    - Esilämmityksen ohjausyksikkö
                    - Paineanturin signaalin tehostin
                    - Ympäristöpainetunnistin (asennettu ohjausyksikköön)
                    - Ilmamassamittari
                    - Hiukkassuodatinjärjestelmä 480A
                    - Hiukkassuodatinjärjestelmä 481A
                    Testailin kyllä että meno oli yhtä tukkoista oli ilmassamittarin johto kiinni tai ei, joten vähän epäilen että johtuu jostain muusta. Voisihan sen ehkä varalta vaihtaa kun on vielä jemmassa ylimääräinen.

                    Seuraavaksi sitten hehkut ja niiden rele vaihtoon? Ilmeisesti ne kuitenkin vaikuttaa tuohon regenerointiin?

                    Tuossa vielä kuva missä näkyy vielä lämpötilat ennen DPF:ää ja ilmeisesti ennen kattia.
                    https://www.dropbox.com/s/5wfw2h0z42...40.24.png?dl=0
                    Nollaa koodit ja katso mitä tulee takaisin. Tarkista paljonko vastapaine on. Korkeat vastapaineet aiheuttaa sen ettei kulje kunnolla. Jos ei enää tulee kaasuläpästä, niin pakkopoltto ja koodien nollausta ajossa kunnes poltto pysyy päällä.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Oswald1
                      Newbiemmer
                      • Apr 2021
                      • 2
                      • Vantaa

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Nollaa koodit ja katso mitä tulee takaisin. Tarkista paljonko vastapaine on. Korkeat vastapaineet aiheuttaa sen ettei kulje kunnolla. Jos ei enää tulee kaasuläpästä, niin pakkopoltto ja koodien nollausta ajossa kunnes poltto pysyy päällä.
                      Uskoisin, että myös hiukkassuodattimen puhdistuksella tilanne paranisi.

                      Comment

                      • Rikardo
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2007
                        • 715
                        • Karkkila

                        Tässä on nyt kuukauden päivät kokeiltu pakkopolttoa mutta ei ole auttanut.
                        Aina ollut samat vikakoodit hehkusta, DPF:stä ja eri paineantureista.

                        Välillä ollut kulkupuoli hyvin heikkoa mutta enimmäkseen vaan heikkoa. Keskiviikkona on varattu aika DPF:n perusteelliseen "puhdistukseen" niin jospa se sitten sillä ongelmat poistuis. :think
                        ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                        ex:TitanSilber E91 330da
                        -Karkkila Connection-

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          Originally posted by Rikardo View Post
                          Tässä on nyt kuukauden päivät kokeiltu pakkopolttoa mutta ei ole auttanut.
                          Aina ollut samat vikakoodit hehkusta, DPF:stä ja eri paineantureista.

                          Välillä ollut kulkupuoli hyvin heikkoa mutta enimmäkseen vaan heikkoa. Keskiviikkona on varattu aika DPF:n perusteelliseen "puhdistukseen" niin jospa se sitten sillä ongelmat poistuis. :think
                          Eihän se taida tehdä polttoa edes pakolla jos hehkuista on vikakoodi päällä :think

                          Comment

                          • Rikardo
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2007
                            • 715
                            • Karkkila

                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Eihän se taida tehdä polttoa edes pakolla jos hehkuista on vikakoodi päällä :think
                            Näihän tuo varmaan taitaa olla. :think Tuosta tulikin paljon googleteltua että vaikuttaako hehkut tuohon polttoon. Vähän oli mielipiteet jakautuneet.

                            Pitäisköhän se sittenkin vaan hommata uudet hehkut ja rele ja perua toi tyhjäys niin säästäis ainakin vähän rahaa...:think
                            ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                            ex:TitanSilber E91 330da
                            -Karkkila Connection-

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 10043
                              • KVLA

                              Jos se poltto on jo pidempään ollut pois pelistä,niin ei ole takuita,että auto kuntoon tullessaankaan pystyy itse enää sitä (pakko)poltollakaan puhdistamaan. Mutta toki ne hehkut olisi ensin korjattava kuitenkin ja kokeiltava.

                              Comment

                              • Rikardo
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2007
                                • 715
                                • Karkkila

                                Originally posted by Heguli 31 View Post
                                Jos se poltto on jo pidempään ollut pois pelistä,niin ei ole takuita,että auto kuntoon tullessaankaan pystyy itse enää sitä (pakko)poltollakaan puhdistamaan. Mutta toki ne hehkut olisi ensin korjattava kuitenkin ja kokeiltava.
                                Totta tuokin. No, otan "varman päälle" ja hoidan tuon tyhjennyksen niin saa tämän ehkä nopeimmin pois alta.
                                ex:TitanSilber E60 530xda M-Sport
                                ex:TitanSilber E91 330da
                                -Karkkila Connection-

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎