Originally posted by tommipommi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
BMW & Hiukkassuodatin (DPF) vol. II
Collapse
X
-
-
-
Lämmöt nousee 2007 e90 318d 90kW :ssa ainoostaan 70-75 asteeseen. Vaihdoin egr-termarin, ei parannusta lämpöihin. Pitää vaihtaa moottorin termari seuraavaksi. Oon aatellu että filtterin poltto ei käynnisty noin matalilla moottorin lämmöillä ja peljänny et millonhan tuo lie viimeksi polttanut?? No äsken kattoin sen verran bmwhatilla että: soot in the particle filter 5,99g ja Pressure difference.. 5mbar tyhjäkäynnillä ja kun poljetti 3000kierrosta niin nousi noin 80mbar. Eiks noi nyt ole ihan ok arvoja, eli toteutuuko niitä polttoja nyt kuitenkin?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by tampiow View PostPahoittelut jos aikaisemmin ketjussa tullut ilmi, mutta löytyisikö Pirkanmaan alueelta (tai lähimaastosta, Pk-seudulla tulee myös yleensä viikoittain liikuttua) käsistään kätevää jannua joka tämän kyseisen operaation osaisi suorittaa? Pöntön tyhjennys ja ohjelmointi siis. Muutamasta paikasta kysyin Tampereen seudulla tarjoukset ja hinta on noin 750-1100e jos liikkeeseen kiikuttaa..
E60 520d A 2008 kyseessä. Kovin nuhaisena tällä hetkellä.
Leave a comment:
-
-
Pahoittelut jos aikaisemmin ketjussa tullut ilmi, mutta löytyisikö Pirkanmaan alueelta (tai lähimaastosta, Pk-seudulla tulee myös yleensä viikoittain liikuttua) käsistään kätevää jannua joka tämän kyseisen operaation osaisi suorittaa? Pöntön tyhjennys ja ohjelmointi siis. Muutamasta paikasta kysyin Tampereen seudulla tarjoukset ja hinta on noin 750-1100e jos liikkeeseen kiikuttaa..
E60 520d A 2008 kyseessä. Kovin nuhaisena tällä hetkellä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Laku View PostJep. Tuolla kulutuksenlaskulla maksaa aika nopeasti homman ja reissukulut esim. Seinäjoelle takaisin.
Ja kyllä, ainakin vakiosoftalla rajottaa tehoja erittäinkin vahvasti
Leave a comment:
-
-
Originally posted by sonikk View PostKorvausputki tai tyhjäys ja ohjelmointi ehdottomasti, itsellä tippui kulutus n. 1,5 l / 100 km ihan tankilla laskettuna tuossa E91:ssä kun pöntön tyhjensi. Ja myös kulkupuoli parani huomattavasti..
Leave a comment:
-
-
Korvausputki tai tyhjäys ja ohjelmointi ehdottomasti, itsellä tippui kulutus n. 1,5 l / 100 km ihan tankilla laskettuna tuossa E91:ssä kun pöntön tyhjensi. Ja myös kulkupuoli parani huomattavasti.
Leave a comment:
-
-
No niin. Täällä eilen ilmaantui uusi potilas. Sigun toukkaan syttyi hiukkassuodattimen valo ja kehoitus ottaa yhteyttä BMW-huoltoon. OBC:n mukaan ajoa voi jatkaa (tietysti), mutta voi vaikuttaa tehoihin. Onko näin? Kulutushan on koko ajan ollut melko suuri minulla eli n. 7,2l/100km maantiepainotteisessa (moottoritie) ajossa.
Mitä tässä nyt pitäisi/kannattaisi tehdä?
1) Uusia suodatin, maksaa?
2) Pestä vanha jossain
3) Suodatin veke, korvausputki tilalle ja ohjelmointi
Olen taipumassa kolmanteen vaihtoehtoon. Ymmärtääkseni poisto ei aiheuta päästöissä ja katsastuksessa ongelmia vai aiheuttaako? Onko asian hoitamisella kiire? Tarvitaanko jotain DPF-poistokoodauksia samassa yhteydessä? Muuta huomioitavaa?
Edit: Mitään polttoja en ole onnistunut huomaamaan missään vaiheessa. Jotain DPF-herjaa on ollut kevättalvella vikakoodien luvussa eli ongelma on ollut tiedossa ja tulossa.Last edited by Laku; 25-07-2015, 11:16.
Leave a comment:
-
-
.
Se tuhka-arvo on lähinnä laskennallinen suure, kertoo oikeastaan sen, että miten poltot on onnistuneet, ikään kuin pönttöön kertyvän jäännösromun määrän, mutta se tosiaan on hatusta tempaistu.
Mitä huonommin poltot on onnistuneet, sitä nopeammin tuhkaa kertyy.
Olisko yksinkertaistetusti noin.
Nokimäärä kertoo pöntön vastuksen, polttotarpeen paineanturilla mitattuna.
Miten sitä nokea on saatu loukkuun tarttumaan.
Lyhentyneet polttovälit kertoo joko tukkeentuneesta hiukkaspöntöstä, tai vikaantuneesta anturista.
Leave a comment:
-
-
Onkohan täällä joku suorittanut yhdistelmäpöntön puhdistusta omatoimisesti? Onko pesu edes mahdollista kun tulopuolella on ensin katti ja vasta sen perässä DPF. Eikös tuossa se pahin mahdollinen tuhka keräänny jonnekkin noiden välimaastoon? Onhan toki mahdollista tehdä luukku kylkeen ja sitä kautta koittaa jotain tehdä tai sitten siinä samalla DPF kenno pois, puhdistus ja takaisin. En oikein mistään löytänyt infoa tuon yhdistelmäpöntön käsittelystä. Toki tiettyjä pesuaineita löytyy mutta tehoaako ne myös tuolla sisällä mahdollisesti lymyvään tuhkaan?
Kulkineena lci 535d 230tkm ja arvot tällä hetkellä heti 15min polton jälkeen:
idle: ~10mbar
2000 rpm: ~40mbar
cutoff: 150mbar
Se miksi pientä tukkoisuutta epäilisin on että polttelee suhteellisen usein (400-500km) ja myös tuntuu että pienen poljennon jälkeen aloittelee uuden polton. Eikös näissä ollut joku tietyn vastapaineen ylityttyä alkava poltto myös sen kilometri/polttoainemääräisen lisäksi.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Saarikoski View PostEi oo kylläkään kokemusta täysin ontosta pöntöstä, mutta itellä ainakin vastaava viritys. Ei tarvi hakata kun putkelle reikä kennoon ja toimii 100% kuin suora putki/dpf korvausputki. Näyttää silti ehjältä dpf:ltä.
En tiiä kumisisko tuo totaaliryhjänä/miten vaikuttaa pakoääniin. Ainakin katsurin kopisutellessa on riski tulla hylky leimasta tyhjästä dpf:stä.
No onhan tuo riski olemassa, mutta suotta sitä kyllä pelkäämään.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Mikiis View PostAi miksi paksu rosteriputki?
En tiiä kumisisko tuo totaaliryhjänä/miten vaikuttaa pakoääniin. Ainakin katsurin kopisutellessa on riski tulla hylky leimasta tyhjästä dpf:stä.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Saarikoski View PostKatti ja dpf:hän oli eri juttuja. Älä ainakaan kattia tyhjää, mun käsittääkseni ei vaikuta muuhun kuin alkaa haisemaan hylylle.
Tuosta 2.0 koneesta en osaa sanoa, mutta ainakin 3.0 koneiseen on joskus porailtu dpf:n läpi oikeankokoisia reikiä. Oisko ollu 17mm x3 kpl jotta vastapaine pysyy oikeana.
Koko toosan tyhjääminen/poistaminen vaatii ohjelmointia. Samalla tietty pitää poltto osata ottaa pois käytöstä.
Dpf:n olemassa oleminen ei kuitenkaan oo mikään este ohjelmoinnille jos se tehdään oikein, eli ehjää pyttyä ei kannata välttämättä sieltä lähteä pois ottamaan.
Jos kuitenkin päätät pytyn tyhjätä, niin laita sisälle paksu rosteriputki ja muista varmistaa softaajalta että polton, vikavalon ja egr:n saa kaikki samalla pois.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BulletEye View PostOmasta E91 320D(m47) turbo alkaa olla elin kaarensa päässä. Uusi turbo on nyt hankittu Ja dpf tyhjennys kiinnoistaisi samalla.
Voiko koko pöntön tyhjentään vai pitääkö katti jättää (katsastus)?
Muuttuuko äänet törkeäksi kokonaan tyhjällä pöntöllä?
Kuinka herkästi auto menee vikatilaan tyhjällä dpf ja ilman koodausta, tarkoitus softata auto tämän operaation jälkeen.
-MM
Tuosta 2.0 koneesta en osaa sanoa, mutta ainakin 3.0 koneiseen on joskus porailtu dpf:n läpi oikeankokoisia reikiä. Oisko ollu 17mm x3 kpl jotta vastapaine pysyy oikeana.
Koko toosan tyhjääminen/poistaminen vaatii ohjelmointia. Samalla tietty pitää poltto osata ottaa pois käytöstä.
Dpf:n olemassa oleminen ei kuitenkaan oo mikään este ohjelmoinnille jos se tehdään oikein, eli ehjää pyttyä ei kannata välttämättä sieltä lähteä pois ottamaan.
Jos kuitenkin päätät pytyn tyhjätä, niin laita sisälle paksu rosteriputki ja muista varmistaa softaajalta että polton, vikavalon ja egr:n saa kaikki samalla pois.Last edited by Saarikoski; 10-07-2015, 23:59.
Leave a comment:
-
Leave a comment: