Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autotallin rakentamisesta vol 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 6Fears7
    Bimmer Rookie
    • May 2014
    • 37
    • Keski-Suomi

    Aihetta sivuten, onko kellään gsm etäohjausta autotallin oville tai porteille. Nykyisellä hallilla on noin 4 metrinen alumiiniportti, ihan perus liukumalli, ilman moottoria. Alkanut kyllästyttää autosta hyppiminen aina kun portista liikkuu, niin tuollainen etäohjattava malli tuli mieleen. Käyttäjiä on useampia niin puhelimella ohjattava olisi kätevämpi kuin erilliset kaukosäätimet. Moottori portille taitaa olla tässä se kallein osuus, pikaisella googlauksella etäohjauslaitetta saa noin pariinsataan euroon. Tietysti tarvitaan puhelinliittymä, mutta esimerkiksi Dna:lla laitenetti 1,90 €/kk.

    Kokemuksia ja yleisiä huomiota aiheeseen saa antaa

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      Jos hommaa semmoset moottorit oveen ja portteihin että ohjaimet eivät maksa montaa euroa kappale niin niitähän sit raskii ostaa useampia ja jakaa kaikille tarvitsijoille.

      Mietin vasta kun mainostettiin kännykällä avattavaa ovea että en kyllä haluais tommosta. Himpun verran menee hankalaksi kaivaa puhelin taskusta, avata lukitus, avaa sovellus ja sit vasta avataan ovi. Oven kaukosäädin kiinni avaimissa tai kojelaudassa ja painat nappia, mikäs sen kätevämpää.

      Tai jos on kauhee pakkanen tai sataa vettä ja meet kävellen talliin nii ala siinä sit sormet kohmeesa näppäileen puhelimella ovea auki.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8263
        • Järvikylä (Nakkila)

        Originally posted by 6Fears7 View Post
        Aihetta sivuten, onko kellään gsm etäohjausta autotallin oville tai porteille. Nykyisellä hallilla on noin 4 metrinen alumiiniportti, ihan perus liukumalli, ilman moottoria. Alkanut kyllästyttää autosta hyppiminen aina kun portista liikkuu, niin tuollainen etäohjattava malli tuli mieleen. Käyttäjiä on useampia niin puhelimella ohjattava olisi kätevämpi kuin erilliset kaukosäätimet. Moottori portille taitaa olla tässä se kallein osuus, pikaisella googlauksella etäohjauslaitetta saa noin pariinsataan euroon. Tietysti tarvitaan puhelinliittymä, mutta esimerkiksi Dna:lla laitenetti 1,90 €/kk.

        Kokemuksia ja yleisiä huomiota aiheeseen saa antaa

        Tätä tullut asennettua monille asiakkaille. https://eldesalarms.com/fi/product/esim320/


        Edit: Jaa niin se olikin manuaaliportti.. Pieni hetki


        Edit2: https://purait.fi/wp-content/uploads...nen-_esite.pdf Tuossa noita on. Itte valitsisin varmaan pelkästään tuon yksinkertaisimman moottorin ja hammastangon joilla saat nykysen portin sähköistettyä. Olettaen että nykyisen portin perustukset on semmoset että sen moottorin saa johonkin kiinni. Sitten pyydät paikallista sähkäriä tekemään perus kontaktoriohjauksen ja tuon eldesin ohjaamaan sitä. Noi valmiit keskukset meinaan maksaa enemmän kun se moottori.
        Last edited by peto2; 24-11-2021, 21:44.
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • e36coupe
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 722
          • Nokia

          Originally posted by GOOFY View Post
          . Oven kaukosäädin kiinni avaimissa tai kojelaudassa ja painat nappia, mikäs sen kätevämpää.

          Tai jos on kauhee pakkanen tai sataa vettä ja meet kävellen talliin nii ala siinä sit sormet kohmeesa näppäileen puhelimella ovea auki.

          Lienee melko monella useampi auto niin äkkiä niitä kaukosäätimiä on melkoinen kassillinen hankittava jos useita käyttäjiä * useita autoja. Jos se ei taas ole autossa niin se on unohtunut kotiin ja portilla oot kusessa
          Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

          Työn alla: E21 320/6
          Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

          Comment

          • Haatainen
            BTCF Member
            • Jul 2009
            • 1451
            • Tampere

            Originally posted by e36coupe View Post
            Lienee melko monella useampi auto niin äkkiä niitä kaukosäätimiä on melkoinen kassillinen hankittava jos useita käyttäjiä * useita autoja. Jos se ei taas ole autossa niin se on unohtunut kotiin ja portilla oot kusessa
            Ne, jos kaukosäädin maksaa 2mk ja on kevyt, ettei säre virtalukkoa roikkuessaan (uudemmissa autoissa tälläkään aspektilla ei ole edes väliä) niin varmemmin ja sujuvammin sitä pääsee kulkemaan jos kaikkien auton avainten mukana on portin kaukosäädin, mitä jollakin älyluuriäpillä.

            Toki mikä kellekin sopii. Itse olen sillälailla dinosaurus, ettei huvita koko elämää sitoa taskussa kulkevaan lasilevyn kappaleeseen
            Alla:
            E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
            E24 635Csi -84 Polaris metallic

            Ennenkin on ollut autoja

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8263
              • Järvikylä (Nakkila)

              Eivät muuten ole toisiaan poissulkevia nuo kaukosäädin ja puhelinohjaus. Kaukosäätimet ja releet vaan joutuu tilaamaan kiinasta jos haluaa saada älylliseen hintaan. Vaikka tuota eldesiä pystyy käskyttämään äpillä niin normaali tapa on soittaa portin numeroon.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                Originally posted by e36coupe View Post
                Lienee melko monella useampi auto niin äkkiä niitä kaukosäätimiä on melkoinen kassillinen hankittava jos useita käyttäjiä * useita autoja. Jos se ei taas ole autossa niin se on unohtunut kotiin ja portilla oot kusessa
                No mulla on kahen oven avaajia käytössä pelkästään itselläni 7 kappaletta. Samalla ohjaimella aukeaa molemmat ovet. Molemmissa talleissa sisällä, eteisessä yks ja kahdessa autossa. Sit vielä kolmessa avainnipussa. Taitaa niitä olla vielä pari jemmassa. Hamstrasin nuita silloin kun ostin ovet.


                Mulla on tavallisen nosto-oven avaaja pariovissa. Portinkin saisi varmaan helposti toimimaan tollaisella.
                Last edited by GOOFY; 25-11-2021, 12:27.
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • Italia
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 246

                  Kokemuksia talliosakkeista? Onko näissä eroja varustelussa esim Citytallin ja Talliosakkeen talleissa? Neliöhinnat noissa on kyllä kovat, niin olen miettinyt talliosakkeen ja autotallin rakentamisen välillä :think

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by Italia View Post
                    Kokemuksia talliosakkeista? Onko näissä eroja varustelussa esim Citytallin ja Talliosakkeen talleissa? Neliöhinnat noissa on kyllä kovat, niin olen miettinyt talliosakkeen ja autotallin rakentamisen välillä :think
                    Tuntuu olevan noissa talliosakkeen hinnoissa ilmaa aivan pirusti tällä hetkellä, kun on jotenkin trendikästä ja suosittua hommailla noita ties ja mihin tarkoitukseen. Näinollen kaikki muutkin tuollaiset tilat tuntuu olevan pirun kalliita.

                    Tässä painitaan itsekin samojen ajatusten kanssa, ja jonkinsortin talliosake (ei siis sen firman) kiinnostaisi, kun tallin/hallin rakennus omaan pihaan ei välttämättä lisää kiinteistön arvoa ja saattaa jopa hankaloittaa myyntiä tulevaisuudessa, jos syystä tai toisesta joutuisi joskus luopumaan. Pitäisi omalla kohdalla selvittää saisiko tästä lohkottua pelkälle hallille oman tonttinsa, ja jos näin onnistuisi, olisi valinta päivänselvä. Mutta luultavasti ei tule onnistumaan, ainakaan ilman poikkeuslupaa. :think
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • BMW525Xda
                      BTCF Member
                      • Feb 2014
                      • 8681
                      • Xxxxxx

                      Originally posted by Supra^ View Post
                      Tuntuu olevan noissa talliosakkeen hinnoissa ilmaa aivan pirusti tällä hetkellä, kun on jotenkin trendikästä ja suosittua hommailla noita ties ja mihin tarkoitukseen. Näinollen kaikki muutkin tuollaiset tilat tuntuu olevan pirun kalliita.
                      Neliöhinnat on pilvissä mutta lisäksi noiden käyttökulut on ihan järjettömät ja lähes talliosake oy määritettävissä. Poskettoman luokattomasti tehtyjä, = halvalla ja kaikki kulut kaatuu käytöstä ostajalle. Mm lämmityskulut noissa on ihan järkyttävät neliölle, 50m2 kopissa on yksi 1000w sähköpatteri (uudemmissa, vanhoissa oli kaapelit lattiassa mutta jättivät kustannus syistä pois) ja poistoilmapuhallin joka vie ne vähäisetkin lämmöt taivaalle.

                      Ja kun katsoo markkinoita näitä on nyt tehty ylituotantona niin paljon että monella paikkakunnalla seisovat tyhjillään.

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4647
                        • Tuusula

                        Originally posted by BMW525Xda View Post
                        Neliöhinnat on pilvissä mutta lisäksi noiden käyttökulut on ihan järjettömät ja lähes talliosake oy määritettävissä. Poskettoman luokattomasti tehtyjä, = halvalla ja kaikki kulut kaatuu käytöstä ostajalle. Mm lämmityskulut noissa on ihan järkyttävät neliölle, 50m2 kopissa on yksi 1000w sähköpatteri (uudemmissa, vanhoissa oli kaapelit lattiassa mutta jättivät kustannus syistä pois) ja poistoilmapuhallin joka vie ne vähäisetkin lämmöt taivaalle.

                        Ja kun katsoo markkinoita näitä on nyt tehty ylituotantona niin paljon että monella paikkakunnalla seisovat tyhjillään.
                        .. ja edellämainittujen lisäksi nämä "talliosakkeet" ovat ymmärtääkseni järjestään luvitettu autojen yms säilyttämiseen eikä käytännössä minkäänlaiseen huolto- tai korjaustoimintaan. Turha siis haaveilla luvallisista tulitöistä, pesumahdollisuuksista tai oikeastaan mistään muustakaan säilyttämisestä poikkeavasta.
                        Isännästä ja naapureista toki riippuu vahvasti se kuinka tiukka linja näiden valvomisen kanssa on - eli jos sattuu vahinkoa tulemaan niin voi käydä äkkiä todella, todella kalliiksi eikä vakuutusyhtiön suunnalta myötätuntoa kannata lähteä hakemaan
                        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • miyli
                          BTCF Member
                          • Dec 2008
                          • 2089
                          • Naantali

                          Originally posted by BMW525Xda View Post
                          Neliöhinnat on pilvissä mutta lisäksi noiden käyttökulut on ihan järjettömät ja lähes talliosake oy määritettävissä. Poskettoman luokattomasti tehtyjä, = halvalla ja kaikki kulut kaatuu käytöstä ostajalle. Mm lämmityskulut noissa on ihan järkyttävät neliölle, 50m2 kopissa on yksi 1000w sähköpatteri (uudemmissa, vanhoissa oli kaapelit lattiassa mutta jättivät kustannus syistä pois) ja poistoilmapuhallin joka vie ne vähäisetkin lämmöt taivaalle.

                          Ja kun katsoo markkinoita näitä on nyt tehty ylituotantona niin paljon että monella paikkakunnalla seisovat tyhjillään.
                          Suomeen suunnitteilla 30 uutta Talliosaketta ensivuodeksi ja uusi markkina-alue heillä on nyt Ruotsi. Siellä on jo tehty kymmenkunta talliosaketta ja ensi vuonna tulossa toiset mokomat. Ihmettelen kyllä kanssa kuinka kauan näihin ostajia/vuokraajia riittää :think

                          Originally posted by Jonsku View Post
                          .. ja edellämainittujen lisäksi nämä "talliosakkeet" ovat ymmärtääkseni järjestään luvitettu autojen yms säilyttämiseen eikä käytännössä minkäänlaiseen huolto- tai korjaustoimintaan. Turha siis haaveilla luvallisista tulitöistä, pesumahdollisuuksista tai oikeastaan mistään muustakaan säilyttämisestä poikkeavasta.
                          Isännästä ja naapureista toki riippuu vahvasti se kuinka tiukka linja näiden valvomisen kanssa on - eli jos sattuu vahinkoa tulemaan niin voi käydä äkkiä todella, todella kalliiksi eikä vakuutusyhtiön suunnalta myötätuntoa kannata lähteä hakemaan
                          Suurin osa näistä on luokiteltu varastokäyttöön rakennusluvissa ja näissä tiloissa ei saa harjoittaa yritystoimintaa muuten kuin varastotilana. Myyjät ovat markkinoineet näitä monelle pienyrittäjälle harhaanjohtavasti monitoimitiloina. Moniin tiloihin on tehty parvi ja nämä on laittomia eikä mene rakennusvalvonnalla läpi. Osa omistajista kuulemma on harkinnut ryhmäkannetta Talliosakeelle harhaanjohtavasta mainonnasta.


                          Alla ote Turun Sanomien jutusta.(maksullinen niin ei aukea enempää)

                          Talliosake myi varastoja yrittäjille monitoimitiloina – nyt rakennusvalvonnan syynissä keittiöt ja parvien käyttö.
                          ⯀ Yrittäjät sanovat tulleensa huijatuksi.
                          ⯀ Talliosakkeen mukaan myyntipuheiden ja rakennusluvan eroavaisuus on inhimillinen virhe.
                          ⯀ Raisiossa seuraukset ovat lankeamassa osakkeenomistajille.
                          Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                          Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                          Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                          Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                          Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                          Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                          1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                          0-200km/h 11.40s
                          100-200km/h 6,00s
                          http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                          Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17532
                            • Turku

                            Nuo käyttötarkoitusasiat ja parven rakentaminen ovat yksi talliosakkeiden ongelma. Toinen on juurikin nuo korkeat käyttökustannukset - eivät ole minulle vaihtoehto, kun tottunut alhaisiin kuluihin, kun himassa on halli ja talli - jopa asuinkäyttöverotus.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Italia
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 246

                              Halvallahan nuo on tosiaan tehty ja silti neliöhinnat ovat nyt reilu 1600€. Osassa noissa on kohtalainen vastike, mutta sähkölämmitys, joka toisaalta voisi olla hyväkin asia kun ei tarvisi muiden lämmityksiä maksella..

                              Toinen vaihtoehto olisi rakentaa talli omalle pihalle, mutta talliosake olisi helpompi(?) muuttaa rahaksi tiukan paikan tullen Toki omaan pihaan saisi isomman tallin tehtyä kuin talliosakkeesta olisi varaa maksaa.

                              Comment

                              • ekkoo1
                                BTCF Member
                                • Jun 2019
                                • 1368
                                • Pohjanmaa

                                Originally posted by Italia View Post
                                Halvallahan nuo on tosiaan tehty ja silti neliöhinnat ovat nyt reilu 1600€. Osassa noissa on kohtalainen vastike, mutta sähkölämmitys, joka toisaalta voisi olla hyväkin asia kun ei tarvisi muiden lämmityksiä maksella..

                                Toinen vaihtoehto olisi rakentaa talli omalle pihalle, mutta talliosake olisi helpompi(?) muuttaa rahaksi tiukan paikan tullen Toki omaan pihaan saisi isomman tallin tehtyä kuin talliosakkeesta olisi varaa maksaa.
                                Omassa tallissa on myös luksusta kun sinne voi talsia ihan koska vain, vuokrahalli on kuitenkin oletettavasti aina x kilsan päässä niin vaatii käytännössä aina autoilua jne.
                                E39 540i -96 Ajamisen iloa
                                E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                                E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                                Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎