Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autotallin rakentamisesta vol 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jani
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 5171
    • Kuopio

    Joskus täällä joku mainosti että rakentelee tallin ykkös tonneilla. Kiva olisi nähdä kuvia valmistuneista budjettitalleista.
    F33 435d Mineral-grau metallic
    K40 K1200s sondermodell

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      Originally posted by jani View Post
      Joskus täällä joku mainosti että rakentelee tallin ykkös tonneilla. Kiva olisi nähdä kuvia valmistuneista budjettitalleista.
      Rakentaminen laillisesti on nykyään niin naamattoman kallista että jos haluaa hieman suuremman tallin niin melkein kannattaa ostaa vanha talo isolla tallilla ja sitä sit pikkusen entraa toimivammaksi ku ei kauheesti vanhoissa taloissa osata arvostaa sitä tallia eikä sitä pidetä minkään hintasena, pitäs osata laskeskella että mitäpä se 100 neliöinen uus talli tulis maksamaan.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • jani
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 5171
        • Kuopio

        Originally posted by GOOFY View Post
        Rakentaminen laillisesti on nykyään niin naamattoman kallista että jos haluaa hieman suuremman tallin niin melkein kannattaa ostaa vanha talo isolla tallilla ja sitä sit pikkusen entraa toimivammaksi ku ei kauheesti vanhoissa taloissa osata arvostaa sitä tallia eikä sitä pidetä minkään hintasena, pitäs osata laskeskella että mitäpä se 100 neliöinen uus talli tulis maksamaan.
        Jos tuonne metsään rakentaa Azimutille vajan talvisäilytystä varten niin eipä siihen kannata paljoa lupia hakea.
        F33 435d Mineral-grau metallic
        K40 K1200s sondermodell

        Comment

        • leksii
          BTCF Member
          • May 2012
          • 1034
          • Turku

          Originally posted by e36coupe View Post
          Itse miettisin myös mitä siellä tallissa säilyttää. Jos siellä on vahoja, öljyjä, jarrunesteitä, kittiä, maalia jne. niin nämä kemikaalit voi tykätä eri lämpötilasta kuin oma rahapussi. Myös jos jotain pesuvälineitä meinaa kuivata tallissa niin lämpöä lienee hyvä olla enemmän kuin 5 astetta.
          Mulla on peltikaappi jossa on pakkasvahti nii pysyy kaikki kemikaalit lämpimänä kun ei tallissa oo kovilla pakkasilla kovin lämmintä
          e28 535i Touring
          e28 m535i + s38
          e34 535i --> ?


          Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

          Comment

          • Laku
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 17532
            • Turku

            Originally posted by leksii View Post
            Mulla on peltikaappi jossa on pakkasvahti nii pysyy kaikki kemikaalit lämpimänä kun ei tallissa oo kovilla pakkasilla kovin lämmintä
            Tämähän on hyvä idea myös maaleille! Onko peltikaappisi mitenkään eristetty?
            Näillä mennään:
            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

            Comment

            • MPV
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1193
              • Muhos

              Originally posted by Laku View Post
              Tämähän on hyvä idea myös maaleille! Onko peltikaappisi mitenkään eristetty?
              Käytöstä poistettu jääkaappi?

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10059
                • KVLA

                Nykyiset maalit on pääasiassa varmaankin vesiohenteisia ja pilaantuu kylmässä/pakkasessa. Mutta ei ne liuotinpohjaiset mene pakkasessakaan pilalle. (Itse en ole ainakaan huomannut). Tasainen plusasteinen lämpötila olisi tietysti paras säilymisen kannalta.

                Comment

                • Taski
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2009
                  • 380
                  • Tampere

                  Originally posted by Laku View Post
                  Samaa 15-17 on täälläkin haettu. Pystyy hikoilematta tekemäänkin jotain.
                  Näyttää ilpissä olvevan minimilämpökin 16c niin sillä mennään.
                  Erikoismies Tampereen Kauniaisista.

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17532
                    • Turku

                    Originally posted by Heguli 31 View Post
                    Nykyiset maalit on pääasiassa varmaankin vesiohenteisia ja pilaantuu kylmässä/pakkasessa. Mutta ei ne liuotinpohjaiset mene pakkasessakaan pilalle. (Itse en ole ainakaan huomannut). Tasainen plusasteinen lämpötila olisi tietysti paras säilymisen kannalta.
                    Vesiohenteisia juurikin mietin.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • leksii
                      BTCF Member
                      • May 2012
                      • 1034
                      • Turku

                      Originally posted by Laku View Post
                      Tämähän on hyvä idea myös maaleille! Onko peltikaappisi mitenkään eristetty?
                      Eioo, ihan perus IKH:peltikaappi ovilla
                      e28 535i Touring
                      e28 m535i + s38
                      e34 535i --> ?


                      Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                      Comment

                      • bmw323it
                        BTCF Member
                        • Mar 2008
                        • 1828
                        • N/A

                        Originally posted by leksii View Post
                        Eioo, ihan perus IKH:peltikaappi ovilla
                        Minä tein vanhasta vaatekaapista lämpökaapin pakkasherkille kemikaaleille. Eristeeksi 30mm sauna-finnfoamia, ja lämmönlähteeksi laitoin 200W pakkasvahdin, kun sattui olemaan hyllyssä. Tuolla saa kaappiin halutessaan 55 astetta lämmintä joten vähempikin riittäisi.
                        Nyt:
                        BMW 530e (g30)
                        BMW 335i (e90)
                        BMW 323iC (e36)
                        BMW 850i (e31)
                        Golf GTE
                        ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17532
                          • Turku

                          Mulla olisi vanha Valion kylmäkuljetuskaappi. Mietin sitä, jos saan kaivettua sen esiin romujen seasta .
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • rgaweer
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 1670
                            • Vantaa

                            Originally posted by JH. View Post
                            Mulla oli tallissa jonkinlainen pintaan hierretty sirote tms. rakennusvaiheessa (vähän perseelleen) laitettu. Se oli kuitenkin karhea ja hieman pölisikin. Lattiamies-niminen firma kävi kiillottamassa lattian puolikiiltäväksi ja veti silikaatin pintaan. Tuli pirun hyvä! Ei ole liukas myöskään. Hintaa tuli n. 500€, 50-neliöinen halli.
                            Kiitos tästä vinkistä Lattiamies kävi meikäläisellekin tekemässä lattian ja tuli kyllä aikalailla selainen mitä halusinkin. Tosiaan alunperin oli vähän karhea ja ihme väriläikkiä jokapuolella. Värivirheet ei kyllä pienellä hionnalla parantuneet, mutta lattia on nyt huomattavasti mukavempi ja pölyjen pyyhintäkin onnistuu paremmin. Showroom tasoa se ei kylläkään ole mutta ajaa varmasti asiansa ja vaikuttaa kyllä kestävältä.

                            Originally posted by miyli View Post
                            Epäilen kanssa että Mastertop pinta sinulla on kun 20v sitten näitä silikaattipintoja ei juurikaan vielä tehty. Noita silikaattipintoja on sitten olemassa montaa eri systeemiä ja hinta riippuu ihan siitä miten se tehdään. Jos se tehdään kunnolla hinnat alkaa ainakin isommissa neliömäärissä n.25€/m2 alv0%.

                            Olen nähnyt myös yhden urakoitsian tekevän tälläisen niin että hio hiukan betonipintaa lattianhoitokoneella/santapaperilaikalla ja veti litkut siihen päälle vaan, kehtasi vielä laskuttaa sen kunnolla tehdyn markkinahinnan verran.
                            Oikeasti pitäisi betonipinta hioa timanttihiomakoneella kunnolla ja levittää 2-3 kertaa litkut pintaan.
                            Silikaattikäsitelty lattia hyvin tehtynä on kyllä ihan kelpo lattia esim. jos haluaa betonipintaisen ja siistimmän lattian kuin kuin perinteiset sirotelattia (Mastertop ym.)
                            Tuo meikäläisen käsittely maksoin noin 10e/m2 sisältäen alvit, joten en tiedä mitä on sitten tehty väärin? Jos lattiapinnassa on jo siroite ja se halutaan säilyttää niin eikai sitä auta hieroa pois määräänsä enempää? Nyt tosiaan hiottiin vain pintaa sileämmäksi ja muistoksi jäi kaupan muovipussillinen jauhoa lattiasta. Silikaattia laitettiin 2 kerrosta.
                            E34 x2, E12 x2, E30
                            E28 520i -82 & 520iA -86
                            Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                            Comment

                            • markok
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 3018
                              • Kuopio

                              Originally posted by rgaweer View Post
                              Kiitos tästä vinkistä Lattiamies kävi meikäläisellekin tekemässä lattian ja tuli kyllä aikalailla selainen mitä halusinkin. Tosiaan alunperin oli vähän karhea ja ihme väriläikkiä jokapuolella. Värivirheet ei kyllä pienellä hionnalla parantuneet, mutta lattia on nyt huomattavasti mukavempi ja pölyjen pyyhintäkin onnistuu paremmin. Showroom tasoa se ei kylläkään ole mutta ajaa varmasti asiansa ja vaikuttaa kyllä kestävältä.


                              Tuo meikäläisen käsittely maksoin noin 10e/m2 sisältäen alvit, joten en tiedä mitä on sitten tehty väärin? Jos lattiapinnassa on jo siroite ja se halutaan säilyttää niin eikai sitä auta hieroa pois määräänsä enempää? Nyt tosiaan hiottiin vain pintaa sileämmäksi ja muistoksi jäi kaupan muovipussillinen jauhoa lattiasta. Silikaattia laitettiin 2 kerrosta.
                              Pystytkö laittamaan kuvan millainen lattiasta tuli? Meillä on myös sirotepinnoite, mutta en ole ihan täysin tyytyväinen tuohon. Lattia ei pölise ja on kohtuu tasainenkin, mutta haluaisin, että vesi ei imeytyisi betoniin ihan niin herkästi kuin nyt. Oliko tuolla hionnalla vaikutusta pinnan tiiveyteen?
                              BMW 530iA Touring -05

                              Comment

                              • rgaweer
                                BTCF Member
                                • May 2012
                                • 1670
                                • Vantaa

                                Originally posted by markok View Post
                                Pystytkö laittamaan kuvan millainen lattiasta tuli? Meillä on myös sirotepinnoite, mutta en ole ihan täysin tyytyväinen tuohon. Lattia ei pölise ja on kohtuu tasainenkin, mutta haluaisin, että vesi ei imeytyisi betoniin ihan niin herkästi kuin nyt. Oliko tuolla hionnalla vaikutusta pinnan tiiveyteen?
                                Pitää koittaa läträtä vedellä ja ottaa kuvia niin palaan sitten asiaan. Tosiaan sellainen havainto tehty että pölyn poispyyhkiminen on ainakin ihan juhlaa nyt verrattuna aiempaan, sillä ennen jos vaikka ruostepölyä/leikkauspölyä metallista oli lattialla ja pyyhki harjalla, niin sitä silti jäi siihen vaikka kuinka hinkutti. Nyt lähtee yhdellä vedolla oikein nätisti puhtaaksi. Tämä tietenkin loogista kun lattia on sileämpi kuin aiemmin, mutta kunhan fiilistelen
                                E34 x2, E12 x2, E30
                                E28 520i -82 & 520iA -86
                                Ex: 2xE30, 1x39, E36 318i -91, E34 530iA Touring -94

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎