Joskus täällä joku mainosti että rakentelee tallin ykkös tonneilla. Kiva olisi nähdä kuvia valmistuneista budjettitalleista.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autotallin rakentamisesta vol 2
Collapse
X
-
Originally posted by jani View PostJoskus täällä joku mainosti että rakentelee tallin ykkös tonneilla. Kiva olisi nähdä kuvia valmistuneista budjettitalleista.E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by GOOFY View PostRakentaminen laillisesti on nykyään niin naamattoman kallista että jos haluaa hieman suuremman tallin niin melkein kannattaa ostaa vanha talo isolla tallilla ja sitä sit pikkusen entraa toimivammaksi ku ei kauheesti vanhoissa taloissa osata arvostaa sitä tallia eikä sitä pidetä minkään hintasena, pitäs osata laskeskella että mitäpä se 100 neliöinen uus talli tulis maksamaan.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Originally posted by e36coupe View PostItse miettisin myös mitä siellä tallissa säilyttää. Jos siellä on vahoja, öljyjä, jarrunesteitä, kittiä, maalia jne. niin nämä kemikaalit voi tykätä eri lämpötilasta kuin oma rahapussi. Myös jos jotain pesuvälineitä meinaa kuivata tallissa niin lämpöä lienee hyvä olla enemmän kuin 5 astetta.e28 535i Touring
e28 m535i + s38
e34 535i --> ?
Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi
Comment
-
-
Originally posted by leksii View PostMulla on peltikaappi jossa on pakkasvahti nii pysyy kaikki kemikaalit lämpimänä kun ei tallissa oo kovilla pakkasilla kovin lämmintäNäillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostNykyiset maalit on pääasiassa varmaankin vesiohenteisia ja pilaantuu kylmässä/pakkasessa. Mutta ei ne liuotinpohjaiset mene pakkasessakaan pilalle. (Itse en ole ainakaan huomannut). Tasainen plusasteinen lämpötila olisi tietysti paras säilymisen kannalta.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by leksii View PostEioo, ihan perus IKH:peltikaappi ovillaNyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Mulla olisi vanha Valion kylmäkuljetuskaappi. Mietin sitä, jos saan kaivettua sen esiin romujen seasta.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by JH. View PostMulla oli tallissa jonkinlainen pintaan hierretty sirote tms. rakennusvaiheessa (vähän perseelleen) laitettu. Se oli kuitenkin karhea ja hieman pölisikin. Lattiamies-niminen firma kävi kiillottamassa lattian puolikiiltäväksi ja veti silikaatin pintaan. Tuli pirun hyvä! Ei ole liukas myöskään. Hintaa tuli n. 500€, 50-neliöinen halli.Lattiamies kävi meikäläisellekin tekemässä lattian ja tuli kyllä aikalailla selainen mitä halusinkin. Tosiaan alunperin oli vähän karhea ja ihme väriläikkiä jokapuolella. Värivirheet ei kyllä pienellä hionnalla parantuneet, mutta lattia on nyt huomattavasti mukavempi ja pölyjen pyyhintäkin onnistuu paremmin. Showroom tasoa se ei kylläkään ole mutta ajaa varmasti asiansa ja vaikuttaa kyllä kestävältä.
Originally posted by miyli View PostEpäilen kanssa että Mastertop pinta sinulla on kun 20v sitten näitä silikaattipintoja ei juurikaan vielä tehty. Noita silikaattipintoja on sitten olemassa montaa eri systeemiä ja hinta riippuu ihan siitä miten se tehdään. Jos se tehdään kunnolla hinnat alkaa ainakin isommissa neliömäärissä n.25€/m2 alv0%.
Olen nähnyt myös yhden urakoitsian tekevän tälläisen niin että hio hiukan betonipintaa lattianhoitokoneella/santapaperilaikalla ja veti litkut siihen päälle vaan, kehtasi vielä laskuttaa sen kunnolla tehdyn markkinahinnan verran.
Oikeasti pitäisi betonipinta hioa timanttihiomakoneella kunnolla ja levittää 2-3 kertaa litkut pintaan.
Silikaattikäsitelty lattia hyvin tehtynä on kyllä ihan kelpo lattia esim. jos haluaa betonipintaisen ja siistimmän lattian kuin kuin perinteiset sirotelattia (Mastertop ym.)
Comment
-
-
Originally posted by rgaweer View PostKiitos tästä vinkistäLattiamies kävi meikäläisellekin tekemässä lattian ja tuli kyllä aikalailla selainen mitä halusinkin. Tosiaan alunperin oli vähän karhea ja ihme väriläikkiä jokapuolella. Värivirheet ei kyllä pienellä hionnalla parantuneet, mutta lattia on nyt huomattavasti mukavempi ja pölyjen pyyhintäkin onnistuu paremmin. Showroom tasoa se ei kylläkään ole mutta ajaa varmasti asiansa ja vaikuttaa kyllä kestävältä.
Tuo meikäläisen käsittely maksoin noin 10e/m2 sisältäen alvit, joten en tiedä mitä on sitten tehty väärin? Jos lattiapinnassa on jo siroite ja se halutaan säilyttää niin eikai sitä auta hieroa pois määräänsä enempää? Nyt tosiaan hiottiin vain pintaa sileämmäksi ja muistoksi jäi kaupan muovipussillinen jauhoa lattiasta. Silikaattia laitettiin 2 kerrosta.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostPystytkö laittamaan kuvan millainen lattiasta tuli? Meillä on myös sirotepinnoite, mutta en ole ihan täysin tyytyväinen tuohon. Lattia ei pölise ja on kohtuu tasainenkin, mutta haluaisin, että vesi ei imeytyisi betoniin ihan niin herkästi kuin nyt. Oliko tuolla hionnalla vaikutusta pinnan tiiveyteen?
Comment
-
Comment