Originally posted by baier4ever
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autotallin rakentamisesta vol 2
Collapse
X
-
Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
-
-
Oon vetäny nyt kahteen halliin epoksin TELAAMALLA reilu ohennus vaan etanolilla. Tulee tosi hyvän näkönen ja kestävä ja ei maksa paljon maalia enempää. Solmasterin kamalla vedin.
Ei se nastoilla sudittelua kestä sentään.
Mutta se puhtaanapidettävyys on aivan huippu, se ei ime yhtään mitään, vaikka olis öljyläikkä viikon lattialla.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by poke View Posttäältä myös. siitä on joku kilpailevakin merkki joka on vastaava. vaalean harmaan kun laittaa niin ei ime valoakaan pahasti.Originally posted by vekkuli View PostFescon F10 aika vastaava tuote.Originally posted by Urpo_rotta View PostOon vetäny nyt kahteen halliin epoksin TELAAMALLA reilu ohennus vaan etanolilla. Tulee tosi hyvän näkönen ja kestävä ja ei maksa paljon maalia enempää. Solmasterin kamalla vedin.
Ei se nastoilla sudittelua kestä sentään.
Mutta se puhtaanapidettävyys on aivan huippu, se ei ime yhtään mitään, vaikka olis öljyläikkä viikon lattialla.
Epoxien yms maalattavien ongelma on tippuvat työkalut, hitsauskipinät ja nastat. Nastat jyrsii pienillä eturenkaiden kääntelyllä epoxin pois muutamassa vuodessa.
Masterin pesen pinelinellä kun öljyä tms muuta sontaa on pinnassa.
Kyllä mastertopp on huolettomin vaikkei nätein, epoxi tms on nätti sen aikaa mitä se pysyy kuin formulatallin tiloina, sitten kun siinä on muutaman vuoden harrastellut saakin timantilla pöllytellä ja uudelleen valaa pinnan
Mutta jokainen tekee itselleen talleja, valinta on tekijänsä näköinen.
Comment
-
-
Mastertop on hyvä ja kustannustehokkain jos se vaan onnistuu oikein. Olen nähnyt lukemattomia Mastertop lattioita joissa se sirotepinta korkkaa irti, joten kannattaa olla tarkkana tekiöistä. Mastertop pintaan kannattaa laittaa vielä pölynsidonta/pinnankovetin aine josta ei jää mitään pintaa vaan se imeytyy huokosiin ja tukkii ne. Näin pinta on helpompi pitää puhtaana ja öljyt ym. aineet eivät imeydy siihen.Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by miyli View PostMastertop on hyvä ja kustannustehokkain jos se vaan onnistuu oikein. Olen nähnyt lukemattomia Mastertop lattioita joissa se sirotepinta korkkaa irti, joten kannattaa olla tarkkana tekiöistä. Mastertop pintaan kannattaa laittaa vielä pölynsidonta/pinnankovetin aine josta ei jää mitään pintaa vaan se imeytyy huokosiin ja tukkii ne. Näin pinta on helpompi pitää puhtaana ja öljyt ym. aineet eivät imeydy siihen.
Toki kaikki pinnat voi ryssiä. Masterissa tärkein on oikea aikainen hiertäminen kopterilla valun jälkeen johon suurin vaikutus on valun paksuus, mitä paksumpi lattia sitä pidempi aika valun ja hiertämisen välille jätettävä. Mulla valu ukko hierti liian aikaisin kun lattiavalu 200mm olisi pitänyt odottaa valun kuivumista 4-5h ennen masterin hiertämistä, nyt valu ukko aloitti lähes heti. Tuli esteettinen moka, muuten kaikki ominaisuudet kunnossa. Onneksi.
Comment
-
-
Mikäköhän betoni tai pinnoite minulla on hallissa ja tallissa, kun on vain betoninväristä ja nastarenkaistakaan ei jää juuri mitään jälkiä? Hallissa sileämpi pinta, tallissa vähän rouheampi.
Jos joskus rakennan tallia/hallia, ottaisin jatksossakin tuollaisen pinnan, vaikkei ulkonäöllisesti olekaan showroom-talli tasoa tai tyyppiä.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Mastertoppiakin on eri versioita ja niillä eri ominaisuudet. Tuossa aiempi kirjoitteli nelinkertaisesta kovuudesta pinnoittamattomaan verrattuna ja siinä kohtaa lienee tuo Mastertop 450 -tuote kyseessä. Itsellä juurikin tuo vaalean harmaana.
"Asennus" lattiavalun yhteydessä ja hintaeroa ei merkittävästi ainakaan ollut muihin versioihin verrattuna.Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20
Työn alla: E21 320/6
Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21
Comment
-
-
Itsellä tallissa jonkinlainen sirotebetoni. Merkistä ei tarkkaa tietoa, mutta ilmeisesti joku tuollaisen fesconin ja mastertopin tapainen. Metallipalkeillaon nyt tullut lattiaa kolhittua eikä siihen ole kyllä jälkiä jäänyt. Myöskin öljyläikät on pyyhkiytyneet nätisti pois vaikka ois kuukauden ollut. Ainoa mikä ehkä harmittaa on, että esimerkiksi pölyn pyyhkiminen ei ole aivan helppoa kun lattia on vähän karhea, mutta toisaalta pito on hyvä.
Kaveri suosittelisi laittaa epoksia pintaa, mutta se varmaan tietäisi tuon nykyisen pinnoituksen pois hiomista mikä on oma hommansa ja mitä täältä nyt lukenut niin ei näköjään se epoksi autuaaksi tee.
Kuitenkin sellainen valkoinen showroomi lattia olisi aika komea:think
Piti kysyä raadilta mielipidettä siroitebetonista, mutta ilmeisesti kun tuo mastertoppikin sellainen on niin taidan pysytellä nykyisessä lattiassa.
Comment
-
-
Originally posted by rgaweer View PostPiti kysyä raadilta mielipidettä siroitebetonista, mutta ilmeisesti kun tuo mastertoppikin sellainen on niin taidan pysytellä nykyisessä lattiassa.MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks
Käyttis i4 eDrive40
Kesällä E36 M3
Radalla E36 325i track day tool
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostMikäköhän betoni tai pinnoite minulla on hallissa ja tallissa, kun on vain betoninväristä ja nastarenkaistakaan ei jää juuri mitään jälkiä? Hallissa sileämpi pinta, tallissa vähän rouheampi.
Jos joskus rakennan tallia/hallia, ottaisin jatksossakin tuollaisen pinnan, vaikkei ulkonäöllisesti olekaan showroom-talli tasoa tai tyyppiä.
Omaan rakenteilla olevaan halliin tulee tuota lattiat.Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by j-a View PostKuulostais silikaattipinnalta. https://www.google.com/url?sa=t&sour...l9OmEcfCc-DHAM
Omaan rakenteilla olevaan halliin tulee tuota lattiat.
Erään mestarin kanssa jutellessa arveli lattioitani Mastertopilla käsitellyksi.Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Comment
-
-
Originally posted by Laku View PostNoin kiiltävä se ei ole, mutta toisaalta kuvassa on uusi pinta ja minun on yli 20v. vanha. Minkä hintaista tuo on per m2?
Erään mestarin kanssa jutellessa arveli lattioitani Mastertopilla käsitellyksi.
Olen nähnyt myös yhden urakoitsian tekevän tälläisen niin että hio hiukan betonipintaa lattianhoitokoneella/santapaperilaikalla ja veti litkut siihen päälle vaan, kehtasi vielä laskuttaa sen kunnolla tehdyn markkinahinnan verran.
Oikeasti pitäisi betonipinta hioa timanttihiomakoneella kunnolla ja levittää 2-3 kertaa litkut pintaan.
Silikaattikäsitelty lattia hyvin tehtynä on kyllä ihan kelpo lattia esim. jos haluaa betonipintaisen ja siistimmän lattian kuin kuin perinteiset sirotelattia (Mastertop ym.)
Kuten joa aiemmin jossain kohtaa mainitsin tällä niin tuo Mastertopin päälle voi laittaa jonkin tälläisen silikaattikäsittelyn tai pölynsidontakäsittelyn suojaamaan sitä Mastertop pintaa. Tässä esim. Pölynsidonta aine https://tikkurila.fi/sites/default/f...1629730949.pdfKäyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
2:lla vai 3:lla kannattaa tai pitää kertoa karkea kokonaiskustannusarvio "valmiista" autotallipaketeista?
Smartia vai joku muu? Mites Virosta?
Smartialla ainakin tarjolla ihan fiksulta vaikuttavia paketteja.
Omalla tontilla (okt) olis tilaa ja mahdollista rakentaa esim. 80-90m2 talli (halli).
Karkeesti vaan pitäis alkaa laskemaan noita kustannuksia mitä tulisi maksamaan, jotta voi tehdä päätöksen mitä tekee.. mahdollisesti ensi vuonna, tai sit tarvittaessa venyttää vielä 2023 vuodelle.
"Työtilaksi", johon saa tarvittaessa 2 autoa ja koneita.
Tällä hetkellä n. 50m2 vuokratalli, jonka ongelmat on riittämätön tila, välimatka (n. 12km kotoa) ja ei järkevää asentaa nosturia; reilun metrin korkeuteen mahdollista nostaa mikä ei omasta mielestä oo oikein mielekästä..
Plus autot hajoaa käsiin, kun tota väliä ajelee. Huonossa kunnossa tiet.
Tilat rajoittaa sen, ettei pysty sorvia ja jyrsintä hankkimaan. Jälkimmäinen löytyy, kun vaan käy hakemassa, nyt ei saa muuta kun pihalle tönöttämään.. mikä on vähän kehno ajatus sinäänsä.
Eli nuo miun pitäisi osata ottaa huomioon tallia suunnitellessa sitten.
Vaikka maksaisi 2-3x enemmän per kk maksaa lainaa pois mitä nykyisen vuokratallin vuokra (on suht edullinen), niin silti olisi ihan kannattava kun ei tarvii ajella aina sinne tallille + saa laajennettua tuota askareltua vähän pidemmälle.
Kustannuksien selvityksen jälkeen, toki pitäisi luvat sitte hankkia vielä et saako rakentaa vai eikö saa.
Comment
-
Comment