Announcement

Collapse
No announcement yet.

25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AP535
    BTCF Member
    • Feb 2004
    • 34
    • Hollola

    Originally posted by 9313juha View Post
    Tää meni multa hiukan ohi. Tuliko oikeaan ketjuun vai onko tää auto siis joskus ollut Suomessa?

    Aasinsillaksi tuokin sikäli käy, että nimierkillä A.G oli Suomessakin aikoinaan usein tapahtumissa 2006-2007 näkynyt vuosimallin 1986 B7 Turbo Coupe/1.
    theALPINAregister.com Latest updated ALPINAs page. See the most recently added and amended registry entries. Keep an eye on the latest BMW ALPINAs.

    Auto oli muistaakseni vuoden 1986 Frakfurtin IIA:ssa Alpinan osastolla ollut yksilö. Se oli uutena varustettu aikansa levikesarjalla, jonka Ando poisti ja palautti auton normi-Alpinan lookkiin. Muistan vieläkin miten hän luonnehti korisarjaa "Det var så hemsk Kebab!". Milenkiintoinen pointti palautuksessa oli tarvittava E24/1 sarjan mallin 628CSi peltinen etuhelma. Alpinan spoilerin runkona käytetään tuota 628-mallin matalampaa peltihelmaa. Auto on myyty joitakin vuosia sitten käsittääkseni Ruotsiin. Muita Andon Suomen tapahtumissa näkyneitä autoja on ainakin: kustomoidulla korisarjalla ollut Zinnoberrot E24 M6, kirkkaanpunainen E31 850i, Lachsilber E28 Alpina B7 Porschen jarruilla ja kirkkaanpunainen E34 Alpina B10 BiTurbo. Viimeinen taidettiin myydä foorumilakin kirjoittaneelle nimimerkille Suomeen.
    Tässä nuo E28 ja E34 Ahvenistolla:
    Attached Files
    2000 touring tii-->2002-->e30 318i-->e28 528i-->e28 535i+e90 320i

    Comment

    • 9313juha
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 1272
      • Ratissa vuodesta 1968

      Originally posted by nullzwei View Post
      Nousisko tuo ratti vielä nahkamaalilla

      Surkea tapaus, kova riesa, vieläpä ulkopuolisille.

      Samanlaisia ikuisuusprojekteja (ikinä ei aloiteta) on paaljon ympäri Suomenniemeä.
      Ratissa olis porno sellainen 60-70-lukujen rei'itetty kehän suojus, joka punottiin kiinni muovinyörillä. Niitä oli kaikissa autoissa paksentamassa sen aikaisia luirukehäratteja. Kokonaan kadonnutta kansanperinnettä.

      Oudoksi tuon ämmäläisen kohtalon tekee se, että tarinan mukaan mies on ostanut auton melko uutena.
      "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

      Comment

      • 9313juha
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 1272
        • Ratissa vuodesta 1968

        Originally posted by AP535 View Post
        Tässä nuo E28 ja E34 Ahvenistolla:
        Andon autot olivat detaljeiltaan aivan tip top -tasoa aina. Voi sanoa, että hänen vierailuidensa myötä standardit suomalaisissa harrastebemareissa nousivat pari pykälää. Entinen tosi siisti olikin enää melkein siisti.
        "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

        Comment

        • *Kaide
          Moderator
          • Nov 2002
          • 3233
          • HELLsinki

          Kaivelin taas arkistoja...

          Andon kalustoa:

          Tästä E28:sta en ole ihan varma oliko Andon?










          BLE M3/5 vuonna 2001:



          Täällä paljon puhuttu E28, kuvattu Alastarolla, konepelti oli hieman aiemmin kohdannut tuulilasin...


          Oliko tämä se M3 cabrio joka lojui vuosia Rännärillä?
          E9, E21, E46/5, G01

          Comment

          • 9313juha
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 1272
            • Ratissa vuodesta 1968

            Kaiden, E9-miehen kirjaimellisesti Jumalan armosta, postauksen jälkeen en malta olla kysymättä muistatteko Andon ekaa, jolla Suomessa vieraili? Se oli erikoisen värinen vaalean turkoosi (turkis 065) E9 pinnavantein. Hän myi auton 15 vuotta sitten ja on nyt ehkä hankkimassa sitä takaisin. Ei pääse Porsche-mies karvoistaan Kuulemma hänen ensimmäinen autonsa. BBS RA:t on jo hyllyssä odottamassa.
            Last edited by 9313juha; 21-09-2015, 10:06.
            "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

            Comment

            • 9313juha
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 1272
              • Ratissa vuodesta 1968

              Originally posted by poke View Post
              Muistaako kukaan korinvaihtoa, jossa aito m635csi kori ja kanta-autona 524td? Liekö vielä jollain liikenteessä?

              Itse muistan, että auton omisti joku Juha, kenen sukunimeä muista. Korinvaihdon oli tehnyt Juhalle tilaustyönä Toivasen Arto Nilsiässä. Auto tuli jossain vaiheessa minulle piristeltäväksi. Asensin autoon välijäähdyttimen sekä säätelin pumppua ja ahtoja.

              Toissaalta missä lie minun korinvaihtotekeleeni nykyään. Kori 628csi -81 ja kanta-autona 520i -78. kilpi muistaskseni NBM- 846 tjsp. Värinä oli minulta lähtiessä bemarin Daytona violet.
              Tuo diisselicoupe oli kyllä aikaansa edellä. E24-korinvaihtosirkuksessa sen pystyi lyömään vain 518-kaasari-mallista tehty coupe. Tänään melko huima positiivisesti voisi olla aito E24 suurella viridieselillä.
              "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17844
                • PKS

                Ando kommentoi kiittävästi omaa 5-autoa, mutta saatesanoin "Det är för lågt!"

                Hienoa oli äijän kalusto, monesti tuli ihmeteltyä. Muistan erääkin kerran kun Stadin keskiviikkokahveilla ihmeteltiin kesäillassa hänen E24 ALPINA:aa jonnekin 22:30 asti (normaalisti kaikki katoaa 21 mennessä) - ja juttua vaan riitti.

                Originally posted by *Kaide View Post
                BLE M3/5 vuonna 2001:




                Oliko tämä se M3 cabrio joka lojui vuosia Rännärillä?
                Ehkä itse olisin pitänyt tuon BLE:n ihan tuollaisena ja tunkenut talliin kauniita kesäpäiviä varten. Mutta mä olenkin jo tällänen vanhanaikainen jäärä. Ei sillä, nostan hattua kyllä seuraavallekin evoluutiolle joka veti aikoinaan aika hiljaiseksi afterburner -efektillään monilla ratapäivillä.

                XNF- on vaihtanut kilpeä ja omistaja varsin aktiivinen BTCF:läinen
                Auton muistan myös hyvin vuosien varrella kesän Ahveniston ratapäiviltä parkkialueelta, karkeasti 2005-2010. Ne oli niitä vuosia kun kilpailevan kerhon ratapäivillä oli parkissa vielä jotain asiallistakin - ne monet E21-E24-E28... Suomen hienoin autonäyttely.
                Last edited by Dualfun; 21-09-2015, 10:27.
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
                ½
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Bmw Master
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2004
                  • 13155
                  • Kokomo

                  Lohjalla liikkuu violetti e30 m3(?) cabrio.

                  Comment

                  • nullzwei
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 11056
                    • ?

                    Originally posted by 9313juha View Post
                    Tuo diisselicoupe oli kyllä aikaansa edellä. E24-korinvaihtosirkuksessa sen pystyi lyömään vain 518-kaasari-mallista tehty coupe. Tänään melko huima positiivisesti voisi olla aito E24 suurella viridieselillä.
                    Jep. Kaveri kertoi jo vuosia sitten ihmetelleensä miten diesel raksuttaa vaikka äänilähde voi olla vain jeesuscoupe... No, olihan se se.

                    ALPINACS-sivusto on btw "under construction" joten ei pääse tarkistamaan kenen auto ja missä menee.

                    Comment

                    • *Kaide
                      Moderator
                      • Nov 2002
                      • 3233
                      • HELLsinki

                      Originally posted by Dualfun View Post

                      Ehkä itse olisin pitänyt tuon BLE:n ihan tuollaisena ja tunkenut talliin kauniita kesäpäiviä varten. Mutta mä olenkin jo tällänen vanhanaikainen jäärä. Ei sillä, nostan hattua kyllä seuraavallekin evoluutiolle joka veti aikoinaan aika hiljaiseksi afterburner -efektillään monilla ratapäivillä.
                      BLEn rakennutti vanha luokkatoverini faijaltaan ostamaansa autoon. Auto oli siis perheessä uudesta asti.
                      Muistaakseni se varastettiin kaksi tai kolme kertaa. Yhden keikan jälkeen löytyi Tuusulasta ilman sisustaa ja takasiipeä.

                      Auto kasattiin Viiskulmassa Jacekin tallilla mutta suurimman osan töistä taisi tehdä pitkän linja Opel-harrastaja ().

                      Kaverini ajoi autolla sen valmistumisen jälkeen jonkun aikaa mutta pisti sen sitten kiertoon. Käsittääkseni hänen ja Valtin välissä oli parikin omistajaa...

                      Minä myös olisin pitänyt auton tuollaisenaan, kilpurin olisi voinut rakentaa johonkin tyhjään runkoon.
                      E9, E21, E46/5, G01

                      Comment

                      • 9313juha
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 1272
                        • Ratissa vuodesta 1968

                        Originally posted by *Kaide View Post
                        Minä myös olisin pitänyt auton tuollaisenaan, kilpurin olisi voinut rakentaa johonkin tyhjään runkoon.
                        Kun rakentaa kilpurin valmiista hyvästä, ei tarvitse ensin korjata jokaista kulunutta osaa. Kuvassa se aikoinaan Suomen yksi harvoista M635 CSi -malliesta, josta tehtiin harrastekilpuri biturbo-M30-tekniikalla reilut kymmenen vuotta sitten. Auto on asiallisesti varastoitu Uudellamaalla ja kertaalleen kajahtanut (?) viritekniikka alkaa olla uudelleen osien puolesta hankittuna. Tämän puhvelisustus tuli mun Japanista tuotuun valkoiseen.
                        Attached Files
                        "Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä

                        Comment

                        • Appe
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 590
                          • Salo

                          Täällä ilmoittautuu M3 Cabrion omistaja. Tosiaan eri kilvissä liikkuu nykyään. (henkilökohtaiset kilvet)
                          Attached Files
                          Last edited by Appe; 21-09-2015, 14:27.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17526
                            • Turku

                            Originally posted by jussi_r View Post
                            Tähän kohtaan on hyvä heittää viittaus BMW-kerhon tallin pihaan hylättyyn alkuperäiseen M635CSi:hin, josta on tullut melkoinen riesa kerholle:

                            http://www.bmwclub.fi/index.php/foru...lainen-hvp-355
                            Törmäsin omistajaan kerran, kun oli tutkimassa yksilön kattoluukkua. Kyselin luopumisesta; ilmoitti ykskantaan mieluummin vievänsä paaliin kuin antavansa kenellekään kunnostettavaksi. Ei tullut siis minusta E24 M635 omistajaa vieläkään .

                            Tähän kohtaan sopii suomalainen uusi sanonta mukailtuna, jonka sisältö on, että kateus voittaa kiimankin .
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Morriz
                              BTCF Member
                              • Nov 2005
                              • 1611
                              • Honkajoki

                              Originally posted by Laku View Post
                              Törmäsin omistajaan kerran, kun oli tutkimassa yksilön kattoluukkua. Kyselin luopumisesta; ilmoitti ykskantaan mieluummin vievänsä paaliin kuin antavansa kenellekään kunnostettavaksi. Ei tullut siis minusta E24 M635 omistajaa vieläkään .

                              Tähän kohtaan sopii suomalainen uusi sanonta mukailtuna, jonka sisältö on, että kateus voittaa kiimankin .
                              Onko tosiaan niin ettei rahallakaan lähde Huutava vääryys, että tuollainen auto tarkoituksella mätänee.

                              Loistava topikki, mielenkiintoisinta luettavaa pitkään aikaan, jokainen tarina on tullut tarkasti luettua ja seurattua alusta asti. Toivottavasti tämä jatkuu aktiivisena vielä pitkään.

                              Kv:t ja tv:t on lähellä mun sydäntä Omasta romukokoelmasta löytyy timantinmustat kv m535i/525 -85 SIK-417 ja 528i -82 hartgen h5 tekniikalla RIF-477.
                              -NO FARMS NO FOOD-

                              M5 -93 Diamantschwarz
                              525i -86 Diamantschwarz
                              528i -82 Diamantschwarz Hartge 3.5
                              X5 3.0d -05 Titansilber metallic

                              Comment

                              • Robi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2002
                                • 7606
                                • Vantaa

                                Originally posted by 9313juha View Post
                                Kun rakentaa kilpurin valmiista hyvästä, ei tarvitse ensin korjata jokaista kulunutta osaa. Kuvassa se aikoinaan Suomen yksi harvoista M635 CSi -malliesta, josta tehtiin harrastekilpuri biturbo-M30-tekniikalla reilut kymmenen vuotta sitten. Auto on asiallisesti varastoitu Uudellamaalla ja kertaalleen kajahtanut (?) viritekniikka alkaa olla uudelleen osien puolesta hankittuna. Tämän puhvelisustus tuli mun Japanista tuotuun valkoiseen.
                                Kaverilla tosiaan tämä M635 CSi ja käsittääkseni moottorinohjausta vaille valmis paketti. Aloitti rakentamisen silloin kun rahaa oli, sitten hiukan huonoja bisneksiä ja kaikki meni.. Porscheja oli 996 turbo ja Cayenne turbo. Kaikki muu meni mut tämä jäi talteen ja nyt pikkuhiljaa taas nousemassa pohjalta. Bemarista ei taida luopua koskaan.



                                Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                                Tiedustelut priva tai 0452210069

                                Current
                                E61 530d
                                E39 530d
                                E39 520iA
                                E46 330xd
                                E28 528i

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎