Announcement
Collapse
No announcement yet.
25 Jahre Jubileum "Kuka halavattu teki sedanistani kupeen!?" - Wanhoja muisteloja
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Sitte olis oma lehmä ojassa. Kuka tämän on alunperin tehnyt?
Jäljet päättyy omaan talliin, mutta mistä ne alkaa? Onko tämä tyyppilisimpiä, "koppa ja tekniikka erikseen, suomen ajoneuvoverotuksen alttarille"-projektin ruumiillistumia? Mistä tekniikka on tullut, ja mihin se lopulta muuten päätyi? Onko tuon tekniikan alkuperäinen kori jossain? Tässä autossa oli muitakin M3spec-osia.
Comment
-
-
Originally posted by turbobliz View PostAhtoipa hyvinkin ja purki jossain vaiheessa suurimman ajoinnostuksen loputtua. Hylsy kävi mulla kasvamassa sammalta vuoden pari siinä vaiheessa kun itsellä oli vielä suunnaton into haaveilla jokaisen mahdollisen auton ahtamisesta.
Nykyään Tiikeri menee Seinäjoella. Tietääkseni jälleen ahdettu S38 konehuoneessa. Sen osti minulta joku reipas nuori kaveri Joonas/Juuso tai sinne päin nimeltään, joka hoiti projektin nippuun.
Comment
-
-
Originally posted by nullzwei View PostTästä ripakopallinen muistelon/ihmettelyn aihetta; http://www.tuning.fi/?s=bmw
Melkein kyynel silmäkulmassa tuli selattua kuinka hienoja autoja nykypolvi rakentaa. On merkkiharrastus hyvissä voimissa tässä maassa."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by *makke* View PostYhtä punaista M3 korista papereissa 316 m10 e30ppiä kävin Tuusulassa katsomassa parivuotta takaperin. Prosentit tapissa ja leimaamaton m42 konehuoneessa. Takana oli vielä M3 5x120 osat, edessä e36 romut. Jäi ostamatta
Taisi olla ihan e36 compactin taka-akselilla ja kori meni vissiin rallimiehelle.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Originally posted by Mörökölli View PostOsaavan, määrätietoisen nuorison muuten tunnistaa heti."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by 928 GTS View PostTehtiinkö noita jossain enemmänkin? Hämärä muistikuva, että Kenian kaivoautoa ostaessa noin vuonna -93 olisi samaan aikaan KePössä ollut 320i samanlaisilla vireillä tyrkyllä Porvoon suunnalla.
"Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by 9313juha View PostNoin mäkin ajattelin, vaikka olen toistaiseksi vain sun juttuja lukenut ja autoja lehdissä nähnyt.
Comment
-
-
Huikeeta lentoa siis...
Originally posted by Mörökölli View PostMä pääsin muuten tänään ikämiesluokkaan, täytin tänään 35v. Muistaa aina siitä että samana päivänä romahti maailman korkeimmat kaksoistornit.
Onnea Sinulle, juhlin merkkipäivää kanssa jälkikasvun, då Hon har födelsedag på samma Dag. (Nykyään pitää muuten miettiä voiko kirjoittaa hon vai han vai onko sittenkin sukupuolineutraali HEN hyväksyttävämpi. )
Onko kenelläkään tietoa minne päätyi Neue Klasse 2000TI, rekkari taisi olla alusta loppuun saakka UAA-899. Auto on ensi kerran rekisteröity Helsingissä, kulkeutunut Vantaan kautta Oittiin (autoliike Oitin Auto ja Rengas) ja sieltä Turun kautta (Läntisellä Pitkälläkadulla) Suomen suurimpaan tienristeykseen eli Raisioon. Harmaan väriseksi otteessa luokiteltu TI on käyttämättömyyspoistettu rekisteristä ihan äskettäin eli 1986. Viimeinen omistaja taisi olla Olkkonen-niminen mies. Kunnaankadulla asusti.
Vähän katseltavaa: http://www.rtsauto.com/different-bmw...tge-schnitzer/Last edited by nullzwei; 11-09-2015, 13:59.
Comment
-
-
Nyt kun kerta Kälviälle asti päästiin, niin sieltä 90-luvun puoliväli ja hyvän ystäväni Dakar gelb e30 M3 look rek. VSN-xxx, Jyväskylän kiertueella kyseinen auto pisti koko paikan sekaisin ja teki vankkaa käännytys työtä BMW:n eduksi erittäin menestyksekkäästi.
Auto oli tuohon aikaan muun erikoisuuden ja näyttävyyden lisäksi kohtuu matala. Mm. sumuvalot hajosivat, kun ajoin sillä hidastetöyssyyn, joita ei muuten tuohon aikaan ollut vielä useitakaan. Toinen hauska muisto kyseisestä autosta. Meillä oli mukana etuauto, jonka kyydissä kulki riittävästi puutavaraa, jotta VSN saatiin mm. Asema-aukiolle ihmeteltäväksi.
Tuosta autosta on itselläni vain kaksi kuvaa ajalta, kun auto oli vielä valkoinen ja ilman pullistuksia, hyviä muistoja sadoittain.
Originally posted by Köpi View PostEi tule paljon tänne kirjoiteltua, mutta alkaa olla niin nostalgista tarinaa että täytyy jo kommentoidakin. Vihannan autot on hyvinkin muistissa ja tulipa jokunen kerta käytyä silloisella Jänismaalla olleella pajallakin. Tämä taisi olla joskus 97-98. Ensimmäinen kosketus tähän herraan tapahtui minulla -93 ammattikoulussa, jossa hän toimi opettajana. Aika erikoinen persoona oli kyllä kyseessä ja autoja liikkui kyllä jo tuolloin.
Oma harrastaminen alkoi Kokkolan seudulla tuolloin 94-95. Näihin aikoihin alkoi kori-/tekniikan vaihtoja ilmestyä Keski -pohjanmaalle enemmänkin ja niissä tuli oltua jonkin verran mukana. Toki alkuperäisiäkin autoja oli ja siihen aikaan pyörineitä autoja taitaa ainakin Kälviällä olla eräs e30 M3:kin vielä samalla omistajalla.
Aikamoista harrastamista 90 -luvun puoliväli kyllä tuolla seudulla oli. Meitä silloin nuoremman polven harrastajia ilmaantui Kokkola - Kälviä - Kannus akselilta enemmänkin ja intoa oli varmaan kyllä enempi kuin tietoa tai taitoaLast edited by cojama; 11-09-2015, 13:28.
Comment
-
-
Originally posted by Mörökölli View PostMä pääsin muuten tänään ikämiesluokkaan, täytin tänään 35v. Muistaa aina siitä että samana päivänä romahti maailman korkeimmat kaksoistornit.
Tyydyn kuitenkin vain sanomaan, että sydämellisesti onnea. Iässäsi en ollut onnistunut vielä saamaan ensimmäistäkään lasta puhumattakaan, että rakentaisin koskaan sellaista autoa kuin 02:sesi on."Jimi Hendrix poltti kitaransa, mutta te ette pysty polttamaan edes kirjanpitoanne. Excel-taulukko kun ei pala." Valtteri Väkevä
Comment
-
-
Originally posted by Touniks View PostJyväskylässä pyöri ainakin pari keltaista e30 m3 lookkeria joskus kun ei itellä ollut vielä edes ajokorttia. Niiden lisäksi muistan hopeisen 318is:n azev a vanteilla,jota tuli myös kuolattua
Comment
-
Comment