Originally posted by ++500Nm
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset IV
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
-
-
Originally posted by bmw323it View PostEi se auto-moodissa ala puhaltamaan ennen kuin kone lämpenee riittävästi. Laita manuaalisesti puhallus päälle ja suuntaa se lasille.
Vasta liikkeellä jossaan vaiheessa alkaa puhaltaa.
Tai sit täytyis heti käynnistyksen jälkeen laittaa tuulilasille, eikä jättää automaatille. Oiskohan sillä vaikutusta?
bmw323it tais jo sen sanoa...Last edited by ++500Nm; 08-12-2016, 22:15.Blow My Whistle
Comment
-
-
Olisko päässyt vettä jonnekin minne sitä ei kuulu ja jäätyy se puhallin? Sitten kun on vähän aikaa ajanut ja auto lämmennyt, niin sulaa ja alkaa toimia? Ittellä kävi noin joskus MK3 Mondeon kanssa, tosin pakkasta oli tuolloin reippaasti, jotain -25.Exät E21/316, E28/525E, E34/540ia, E46/328ia, R1200S, K100RT/M, K100RS/SE, E38/728ia ja K1200S
Comment
-
-
Originally posted by ++500Nm View PostNäppäilemällä ei tapahdu mitään. Puhalluksen määrä/suunta muuttuu näytöllä, mutta ei puhalla.
Vasta liikkeellä jossaan vaiheessa alkaa puhaltaa.
Tai sit täytyis heti käynnistyksen jälkeen laittaa tuulilasille, eikä jättää automaatille. Oiskohan sillä vaikutusta?
bmw323it tais jo sen sanoa...
Jos ei manuaalisestikaan pihalla, niin sitten taitaa olla jossain vikaa. Siili?Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Ei ole välttämättä mitään vikaa siilissä tai puhaltimessa, tms., ainoastaan akussa ei virtaa/jännitettä sillä hetkellä. Akku vetelee viimeisiään.
Tuo puhallin jää pelistä pois ja muitakin sähkölaitteita alkaa tippumaan pois jos jännite liian alhainen auton mielestä.
Itellä ei tullut aina tullut alhaisen jänniteen varoitusta, tms., mutta silti virtaa oli liian vähän sähköjuttuja rupesi tippumaan pois. Uudella akulla, oikealla koolla koodattuna ei enää mitään ongelmia koko talvena.
Lisäksi jos ei ole koodattu, niin kannattaa käydä jonkun koodarin kautta että koodaa co2 paketin pois päältä, tuolla paketilla ei lataa akkua täyteen, vaan n. 80% paikkeille. Akun vaihdon ja koon muutoksen voi koodata vaikka kännyllä esim. Carlyllä, tai jollain korjaamolla tms. Tuon varaustilan koodaus vaatii järeämpää koodausta mitä carlyllä saa tehtyä.Last edited by bemmeri; 09-12-2016, 13:02.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEi ole välttämättä mitään vikaa siilissä tai puhaltimessa, tms., ainoastaan akussa ei virtaa/jännitettä sillä hetkellä. Akku vetelee viimeisiään.
Tuo puhallin jää pelistä pois ja muitakin sähkölaitteita alkaa tippumaan pois jos jännite liian alhainen auton mielestä.
Itellä ei tullut aina tullut alhaisen jänniteen varoitusta, tms., mutta silti virtaa oli liian vähän sähköjuttuja rupesi tippumaan pois. Uudella akulla, oikealla koolla koodattuna ei enää mitään ongelmia koko talvena.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTässä tapauksessahan auto on jo käynnissä, ja jos laturi on kunnossa niin jännitettäkin on riittävästi akun kunnosta riippumatta, eikö?EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostEi ole noin yksikertainen asia. Vaikka/kun latausjännite on ok, niin auton äly tietää paljonko varausta siellä akussa on ja tyhjän akun tapauksessa se pudottelee niitä sähkövermeitä pois käytöstä. Jos akku on huono ja varaus alhainen, niin ei se kylmä akku ota virtaa vastaan siellä kontin pohjalla. Samasta syystä akun vaihto uuteen pitää ilmoittaa autolle, jotta osaa ladata sitä oikein.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostTällainen "äly" tuntuu suorastaan tyhmyydeltä
Uutta akkua en ole koodannut, kun sellasesta en ole tiennyt. Eikä tuollaista pitäisi edes joutua tekemään...IMHO.Blow My Whistle
Comment
-
-
Hyvinkin pieni autoaiheinen kysymys, joka on alkanut itseä ärsyttämään alkutalvesta. Millaisia jääraappoja porukalla on käytössä ja millainen toimisi vähän kovempaankin jäähän? Nyt on muutamana aamuna ollut lasit niin paksun jään peitossa, ettei tuollaisen puuvartisen harjan päässä olevalla raapalla saa mitään aikaiseksi vaikka sisälämmitinkin on ollut päällä.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostHyvinkin pieni autoaiheinen kysymys, joka on alkanut itseä ärsyttämään alkutalvesta. Millaisia jääraappoja porukalla on käytössä ja millainen toimisi vähän kovempaankin jäähän? Nyt on muutamana aamuna ollut lasit niin paksun jään peitossa, ettei tuollaisen puuvartisen harjan päässä olevalla raapalla saa mitään aikaiseksi vaikka sisälämmitinkin on ollut päällä.- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
Kungsin harjat on hyviä, sellasia kun valitettavasti joutuu usein käyttämään. Tukeva joka suunnasta, eikä ole ihan kaikkein pahin teräsharjakaan.
Joskus tuli jostain semmonen hiton teleskooppiharja, jonka lukitus ei oikeen pidä, lopputuloksena harjaosa pyörii ympyrää joka pyyhkäsyllä.
Varmaan tuo ehdotettu sulatussuihkekkin voisi hyvin auttaa, jos jaksaa hetken antaa vaikuttaa. Tosin aika kiinteäksi se jäämoska jäi silti, ainakin omilla kokeiluilla, mutta saihan sen sitten jo harjalla/pyyhkijöillä tiputettua pois.
Comment
-
-
Originally posted by Axum View PostTaidan olla väärä ihminen vastaamaan kun auto lämpimässä tallissa, mutta autossa pyörivä Kungsin pitkä lumiharja on toiminut loistavasti ja raappaosa on käännettävissä. oletko kokeillut suihkepulloon 2/3 alkoholi ja 1/3 vesiseosta?
Tuon alkoholin kanssa en ole vielä alkanut läträämään. Sekin voisi olla yksi vaihtoehto, mutta sitä pitäisi käyttää sen verran kohtuudella ettei vie valuessaan vahoja mukana.BMW 530iA Touring -05
Comment
-
-
Originally posted by markok View PostHyvinkin pieni autoaiheinen kysymys, joka on alkanut itseä ärsyttämään alkutalvesta. Millaisia jääraappoja porukalla on käytössä ja millainen toimisi vähän kovempaankin jäähän? Nyt on muutamana aamuna ollut lasit niin paksun jään peitossa, ettei tuollaisen puuvartisen harjan päässä olevalla raapalla saa mitään aikaiseksi vaikka sisälämmitinkin on ollut päällä.G30 530e xDrive A M-Sport -20
ex-Bimmerit:
F10 525dA xDrive M-Sport -13
E21 316 -80
E91 330xdA M-Sport -06
E53 X5 3.0iA Sport -04
E91 335xiA M-Sport -08
E60 530iA M-Sport -06
E36 320i Cabriolet M-Sport -96
E91 320d -06
E39 530iAT M-Sport -01
E36 328iA -96
E39 528iA -96
E36 325i -92
Comment
-
Comment