Originally posted by hencca89
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöristä keskustelua II
Collapse
X
-
Originally posted by Turder View PostMillä porukka perustelee itselleen nuo talvisäilytyksen aikaiset starttailut, tai mitä sillä halutaan saavuttaa, tai mitä hyötyä siitä koetaan saavan?Originally posted by hencca89 View PostVarmaan siksi että öljy kieräisi joka rööriin. Ettei nostajat naputa tai jotain:think toinen ettei kaasari jumiudu?
.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Juu, eihän tuosta nyt mitään tarkkaan tutkittua selvitystä kyllä ikinä saa.
Itselläni se on myös että kunnolla lämpimäksi ja pienet päräytykset kerran tai kaksi säilytyksen aikana. Tosin, melkein aina talvisin pyörä käy atomeina joko jonkun muutoksen takia tai huollon takia, näkee samalla että kaikki toimii. Niin mittarit kuin muutkin. Ettei mitään unohdu ja pääsee "rauhassa" ajamaan ilman että täytyy taas ajaa talliin huoltoa varten.
Tosin itselläni ei tasalämpöistä hallia, lämmöt heiluu aika paljonkin...
Comment
-
-
Nykybensa aiheuttaa ainakin kaasareilla varustetussa Kawan kutosessa sen, että koko paketin saa nostaa keväällä pöydälle ja rassata puhtaaksi koska tyhjäkäyntipiirit menee tukkeeseen. Bensan säilöntäaine jeesaa tohon vammaan, mutta jos sen unohtaa niin mopoa on pakko käyttää vähintään pari kertaa talvessa ettei se paskabensa jankkiinnu sinne kaasareihin. Tuo on nyt ainakin kolme kertaa tullut oman ja muitten laiskuuden takia todennettua.
Comment
-
-
Originally posted by Macke View PostNykybensa aiheuttaa ainakin kaasareilla varustetussa Kawan kutosessa sen, että koko paketin saa nostaa keväällä pöydälle ja rassata puhtaaksi koska tyhjäkäyntipiirit menee tukkeeseen. Bensan säilöntäaine jeesaa tohon vammaan, mutta jos sen unohtaa niin mopoa on pakko käyttää vähintään pari kertaa talvessa ettei se paskabensa jankkiinnu sinne kaasareihin. Tuo on nyt ainakin kolme kertaa tullut oman ja muitten laiskuuden takia todennettua.Hullu saa olla muttei tyhmä.
e61 530xd LCI
Comment
-
-
Originally posted by miq View PostMulla oli tapana syksyllä käyttää pyörästä kaasarit kuivaksi kun jätin sen säilöön. Bensahana kiinni ja annoin käydä niin kauan kuin vain suostu käymään, niin ei mitään ongelmia. Keväällä hana auki muutamaksi minuutiksi ennen käynnistystä että ehti vähän bensat valua niin ei tarvinnut niin kovin pitkään startatakaan. Joskus taisin käyttää säilöntäaineita, mut en joka talvi. Pyörä oli siis ZX9R, kaasutinpeli.
Comment
-
-
Jos tiivisteet alkavat vuotamaan, niin ne on valmiiksi vaihtokunnossa, tai tiivistepinnat eivät ole suorat. Jytärin kaasuttimet ovat olleet 7 talvea kuivana ja eipä ole vielä vuotanut. Toisaalta, jos olisi jättänyt bensat kaasuttimiin, niin tiivisteet olisi nyt vaihdettu 7 kertaa.
Superissa on ollut vaihtelevasti tyhjänä, tai sitten ei, mutta sillä on ajettu enempi vähmempi myös talvella.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Ducati monster 750 -99
Onko kellään mitään sanottavaa mallista? Olisi yksi tosi siisti yksilö kiikarissa mitä tänään pitäisi käydä vilkaisemassa. Jakohihnojen vaihdon saa varmaankin heti tehdä kun ei ole tietoa koska vaihdettu mutta pitäisi olla suht edullinen homma..
En ainakaan pikaisella googlelttamalla löytänyt mitään isompaa moitetta. Pyörän koko mietityttää kun vartta on kuitenkin se reilu 190cm.. :think Tuo 750 pitäisi kuitenkin olla vähän isompi kooltaan kuin nuo 600 mosterit..EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91
Comment
-
-
Itsellä mittaa kaikki 176 senttiä ja yhtään isommalle en tuota voi suositella oman koeajon perusteella(600). 600 ja 750 on ainakin oman käsityksen mukaan ihan samankokoisia fillareita mukin koko eri, mutta ei se ulospäin mittoja kasvata. Kokeilemalla tietysti tietää, mutta ainakin 190 senttinen näyttää koomiselta ton päällä, vaikka jotenkin mahtuisikin - tuo on varmaan pienin yli 500 kuutioinen mopo markkinoilla(mutu).
Comment
-
-
sunnuntaina kävin pari tuntia nudalla suristelemassa. Tyyliltään herkkä edelleen mitä tuo pyörä onkin. Sarvien pieni taaksepäin kääntö tuntui auttavan ja poistavan "huteran" oloisuuden. Paremmilla keleillä tuo sitten selviää että kääntääkö vielä parit millit lisää. Muuten kaikki pelaa hienosti. Uusi pamppu on vaimentavampi kun vanha eikä tunnu niin kovaa niiausta enään (liekö unohtunut tunne).
Äänet on liian vaisut vakiopöntöllä remuksella oli hyvät metelit vedossa, ja mieli tekis leo vinceä kokeilla. On vaan hintaakin noilla prätkän pöntöillä aika makeasti..
Comment
-
-
En paljon ole prätkiä harrastellut, tieto on vähäistä, niin kysytäänpäs täältä osaisko joku suositella jotain. Nettimoton tarjonta on iso mutta kun ei tiedä mitä etsii niin kyllästyttää. Kiinnostaisi pyöreä lamppuinen n. 1000cc, joka rungoltaan ja pyrstöltään kuitenkin suht nykypäiväinen, ulkonäöllisesti olisi hieman samaa tyyliä kuin bmw r nine-t. Hintaluokka mitä maksaisin on tosin vain kolmas osan bemarista. Ducati Monster ei oikein sytytä jostai syystä. Mitä muuta kannattaisi harkita?
Monen vuoden kuolauksen kohde ollut speed triple, 1050 koneinen, single headlight konversiolla. (en välitä mitä triumph mies sanoo siihen) Näitä on suht vähän tällä hetkellä tarjolla.
Comment
-
-
monsteri on suht pieni. ite oon 178cm tai siinä nurkilla pitkä, ja hoikka, niin tuo 696 meni hienosti. Ei tuntunu liian pieneltä, vaan erittäin ketterä peli ja kevyt. Vääntöä mukavasti muttei todellakaan raketti. Normaaliin ajoon oli hyvä, mutta matkaan ei koska nakumalli. Ulkomuodoilta alkuun meni hetki tottua, mutta kyllä sitä tuli tuijoteltua ja oli se lopulta mukavan näköinen. Tuo hussen nudakin aika erikoinen, ja hetki meni totutellessa esim etulokarin lisäsiipeen. Nykyisellään onhan se vaan hieno luomus. Duke, superduke ja hypermotard vois olla vaihtoehtoina itsellä. Oikeista kyykyistä en niin välitä. Ennemmin vaikka kunnon bomber tyylinen, koska ei ole makaava ajoasento ja kapea ote.
Comment
-
Comment