On se 600kuutioinen 1-mukinen tai 1300 4-mukinen niin kaikissa on omat mukavat puolensa. Se vaan että mihin ja missä sitä käyttää? Smoto on kyläräppäilyssä ja kinttupoluilla erittäin hyvä ja mukava, mitä iso kyykky tai shopperi ei ole. Matkassa taas smoto on puuduttava tärinän takia. Kaverilla oli aprilian tuono 1000, ja siinä oli äänet ja ajettavuus erittäin kohdallaan! ulkonäkökin oli omaan silmään onnistunut. Hyvällä mutkapätkällä täysin kotonaan ja 5km jälkeen en enää nähnyt vilaustakaan vaan katosi jopa pitkien suorien päästä jo seuraavaan mutkaan
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöristä keskustelua II
Collapse
X
-
Originally posted by isolohko View PostMinulla on ollut Speed Triple 1050 vm 2008, ja todella hyvä peli! Vääntää laajalti, tehoa riittää ja mutkatiellä maukas. 188cm pitkänä mahtui kyllä, polvikulma napakka. Maantiellä tuuultahan se antaa, mutta kivempi suora virtaus, kuin katteen pyörteet.
Comment
-
-
Onkos täällä porukalla tietoutta miten paljon dp killeri vaikuttaa tuollaisessa kilosessa kikottimessa tehoihin ja vääntöön kun on katiton putki ja slipari?
Vai onko ero pelkästään äänissä?
Pitäisi käyädä säädättämässä powercommanderi, ja koittanut päättää säädättäisikö killerillä vai ilman. Tuohon commanderiin ei käsittääkseni saa useampaa karttaa kytkimien taakse.
Mielenkiinnosta olisi kiva säädättää molemmilla setupeilla ja katsoa erot, mutta on vähän turhan kallista testailua pelkästä mielenkiinnosta.
Comment
-
-
Originally posted by tereppa View PostOnkos täällä porukalla tietoutta miten paljon dp killeri vaikuttaa tuollaisessa kilosessa kikottimessa tehoihin ja vääntöön kun on katiton putki ja slipari?
Vai onko ero pelkästään äänissä?
Pitäisi käyädä säädättämässä powercommanderi, ja koittanut päättää säädättäisikö killerillä vai ilman. Tuohon commanderiin ei käsittääkseni saa useampaa karttaa kytkimien taakse.
Mielenkiinnosta olisi kiva säädättää molemmilla setupeilla ja katsoa erot, mutta on vähän turhan kallista testailua pelkästä mielenkiinnosta.
Olisi mielenkiintoista nähdä penkkilaput killereillä että ilman, sekä sama vakiona ja säädettynä.Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.
E91 330dA xDrive M-Sport '09
VW Golf Mk4 1.9TDI Automatic `05
Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
MB W108 250S '67
Comment
-
-
Mä säädättäisin pyörän ilman killeriä ja jos alkaa häiritsee ilman killeriä ajaminen, niin killerin laittaa paikalle. Ei se killeri välttämättä niin paljoa haittaa, vaikka pyörä on säädetty sille. En tiedä saako/miksi ei saisi, niin kuin crossipyörissä/motoissa/enduroissa saa ohjaus tankoon sellaisen napin missä on mahdollisuus valita kartta. Tuotakin voi kysellä sieltä mihin on viemässä pyörää penkitykseen.
Mun pyörässä oma tekemät killerit "tappoi" noin 2 heppaa ja noin 2Nm vääntöä, kiersi noin 1000kierrosta vähemmän ja penkittäjä sanoi, ettei jatka penkitystä, koska pyörä on niin nuhainen jne. No killerit irti ja penkitys ilman niitä, sitten joskus kokeilin killereillä penkityksen jälkee. Ääni kyllä hiljeni ja tehoa ehkä vähemmän. Kyseessä 1-sylinterinen 530cc pyöräEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostOstaa korvatulpat ja pukkaa killerit luiskaan. Tulpat korvissa muutenkin mukavampi ajaa.
Comment
-
-
Originally posted by Tojopa View PostMinä en koskaan ole oppinut ajamaan tulpat korvissa, vaikka pyörässä enemmän melua olisi ollutkin. Tulpat korvissa liikenteessä on jotenkin toistaitoinen olo
Mulla tosin oli 15cm vaimennin micron putkiston jatkona joten ei puhettakaan että ilman tulppia mihinkään...E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Noiden 1- ja 2-pyttyisten karkeaan kaasuvasteeseen vaikuttaa käytännössä muutama seikka riippuen merkistä ja mallista:
- ruiskun säätö. Jos käytetty pyörä niin hankala sanoa mistä johtuu kun niitä on säädetty päin mäntyä, vaihdettu osia säädön jälkeen tai joku muu juurisyy, jota yritetään paikata säädöllä (kts. seuraavat kohdat)
- läppärunkojen synkronointi. Joissain säädettävä jatkuvasti että toimii kunnolla esim. Apriliat, jotkut KTM:t ja Ducatit.
- nokkien ajoitus. Kun hieroo kohdilleen niin on ihan järkyttävä ero. Ennen jos twini ryskytti jostian 4000rpm kohdilla niin vetää nätisti jo alle 2500rpm kun on ajoitukset ja säädöt kohdillaan.
- uusissa ride-by-wire tuo vielä lisäharmia kun muuttujia on paljon enemmän. Ja kiristyneet päästömääräykset. Mutta toisaalta nykyään on paljon paremmat ecut ja moni malli on vakionakin tosi hyvä, toisissa vielä saastekohdan tuntee. Monissa on ecussa fuel cut moottorijarrulla ja sitten pieni kaasun avaus on hankala tehdä tasaisesti kun moottori saa bensaa off/on tyylillä.
- käyteyissä vielä osien kunto: tulpat, ruiskusuuttimet, onko imuvuotoja, ilmanputsarin kunto jne.Last edited by Turder; 15-04-2019, 09:49.
Comment
-
-
Originally posted by jokes911 View PostJostain syystä en myös itse ole noista tykännyt vaikka V2 koneisella on tullutkin jokunen kymppitonni ajeltua. Supedukessa ei oikein ole tehoa ja se on aika lyhyellä alueella. Normi RC8 sama homma ja aika monessa on ollut koneen kanssa ongelmia. RC8 R:ssä oli sitten jo jotain mutta ne on sellaisissa hinnoissa että kilpailijoilta löytyy parempaa.
Tuo kulmikkuus esiintyy enemmänkin kaupunkiajossa, mutta mutkateillä V2 vääntö on kyllä aika maukasta. Suurelta osalta se on kyllä sellanen tunneasia. Uudehkoissa rivitonneissa on sen verran vääntöä että ihan samalla tavalla ne lähtee mutkista vaikka kierrokset ei ole ylärekisteristä. Ei vain tunnu siltä. Tosin sitten kun lähtee siitä kunnolla syöttämään niin nelarissa on 3-4 tuhatta kierrosta vielä jäljellä ja veto vain kiristyy kun V2 joutuu jo vaihtamaan.
Tänään taas jännän äärellä. Ties vaikka tulis Gixxerin omistaja uudestaan. Ja vieläpä samanlaisen.
Comment
-
-
Originally posted by Turder View PostNoiden 1- ja 2-pyttyisten karkeaan kaasuvasteeseen vaikuttaa käytännössä muutama seikka riippuen merkistä ja mallista:
- ruiskun säätö. Jos käytetty pyörä niin hankala sanoa mistä johtuu kun niitä on säädetty päin mäntyä, vaihdettu osia säädön jälkeen tai joku muu juurisyy, jota yritetään paikata säädöllä (kts. seuraavat kohdat)
- läppärunkojen synkronointi. Joissain säädettävä jatkuvasti että toimii kunnolla esim. Apriliat, jotkut KTM:t ja Ducatit.
- nokkien ajoitus. Kun hieroo kohdilleen niin on ihan järkyttävä ero. Ennen jos twini ryskytti jostian 4000rpm kohdilla niin vetää nätisti jo alle 2500rpm kun on ajoitukset ja säädöt kohdillaan.
- uusissa ride-by-wire tuo vielä lisäharmia kun muuttujia on paljon enemmän. Ja kiristyneet päästömääräykset. Mutta toisaalta nykyään on paljon paremmat ecut ja moni malli on vakionakin tosi hyvä, toisissa vielä saastekohdan tuntee. Monissa on ecussa fuel cut moottorijarrulla ja sitten pieni kaasun avaus on hankala tehdä tasaisesti kun moottori saa bensaa off/on tyylillä.
- käyteyissä vielä osien kunto: tulpat, ruiskusuuttimet, onko imuvuotoja, ilmanputsarin kunto jne.
Toinen hauska peli mikä oli taloudessa joskus, kun täytti sen 18 oli Suzuki Savage 650. Isossa 1-pyttyisessä oli omalaatuinen soundi suoralla putkella ja vääntöä oli juuri sopivasti tommoiseen pikku kurvailuun.
Comment
-
-
Originally posted by tereppa View PostOnkos täällä porukalla tietoutta miten paljon dp killeri vaikuttaa tuollaisessa kilosessa kikottimessa tehoihin ja vääntöön kun on katiton putki ja slipari?
Vai onko ero pelkästään äänissä?F13 640 DA X-Drive M-Sport -12
Comment
-
-
Originally posted by TON-III View PostOmassa ex-twinissä tein huomion että oli killerin kanssa (sekä hiljaisempi ääneltään että) omasi paremman ala- ja keskirekisteriväännön. Eli ajelin killerien kera kun ajo oli 99% alle sadan vauhteja.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
Comment