Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottoripyöristä keskustelua II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jumbo
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 6602
    • Lappeenranta

    Originally posted by Juuzmo View Post
    Parin vuoden tauon jälkeen, tuli taas laitettua 2-pyöräinen kesäksi! Tällä kertaa valikoitui jammu MT-01, akran vaimentimet joten jytinää piisaa


    Ai juku, tämmönen kelpasi itellekkin
    M550d

    Comment

    • ripaxp86
      Bimmer Rookie
      • Jan 2020
      • 43
      • jkl

      Mut laitettiin töihin mopolla

      [ATTACH]158020[/ATTACH][ATTACH]158019[/ATTACH]
      Last edited by ripaxp86; 22-03-2021, 08:28.
      -e60 525 LCI - Honda X11

      ex. -e36 323 -e46 316 -e46 325

      Comment

      • BMW525Xda
        BTCF Member
        • Feb 2014
        • 8681
        • Xxxxxx

        Hieno. Foorumilta jonkun ?

        Comment

        • petrolhead
          Moderator
          • Feb 2004
          • 13793
          • Hyvinkää

          Dunlop D212:t tarjoaa enemmän pitoa kuin mitä mopossa on varaa kallistaa.
          Attached Files
          2015 VW Crafter
          1984 BMW 316
          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

          Comment

          • SkyMan
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2008
            • 518
            • Sirius

            Onko täällä porukalla kokemuksia K1200S -mallista? Jostain syystä tuommonen vähän houkuttais. :think
            Coffee isn´t my cup of tea

            Comment

            • jani
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 5151
              • Kuopio

              Originally posted by SkyMan View Post
              Onko täällä porukalla kokemuksia K1200S -mallista? Jostain syystä tuommonen vähän houkuttais. :think
              Kesäkuun alussa löysin itselleni ostokriteerit täyttävän yksilön pitkä etsinnän jälkeen ja reilun kuukauden jälkeen voin sanoa hankinnan olleen onnistunut.

              Etsin itselleni sporttista matkapyörää ja sellaisen juuri sain. Voimaa on vähintään tarpeeksi ja pidemmät matkat onnistuu helposti + kahdestaankin erittäin hyvä ajaa. Pyörä on yllättävän ketterä kaupungissa pituuteen ja painoon nähden, mutta valitettavasti lyhyelle kuskille voi siitä huolimatta olla konkelo pyörä.

              Ajolleen on kyllä erittäin makea laite, sanoisin että jopa helppo. Lisäksi olen erittäin yllättynyt kuinka vähän sivutuuli ottaa pyörään.

              Näyttävät keulimiset eivät tällä pyörällä kovin helposti onnistu, siihen se on huono.

              Alkupään malleissa on servotehostetut jarrut ja niitä ei voi suositella välttämättä, joten kannattaa suosiolla pyrkiä löytämään 2007 tai 2008 mallin pyörä.

              Taidanpa tehdä pienen showroom esittelyn myöhemmin...
              F33 435d Mineral-grau metallic
              K40 K1200s sondermodell

              Comment

              • naikou
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2010
                • 1668
                • vihti

                Joo varoituksen sanana tosiaan nääkin pyörät alkaa olemaan jo sen ikäsiä että se servopumpun uusiminen voi osua kohdalle ja muistaakseni on todella kallis osa, huollossa pari pyörää ollu missä servopumppu sökö. Eikä ne mitkään nautinnolliset oo ajossakaan, verrattuna tavallisiin jarruihin
                E39 523i Turbo

                Comment

                • SkyMan
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2008
                  • 518
                  • Sirius

                  Originally posted by jani View Post
                  Kesäkuun alussa löysin itselleni ostokriteerit täyttävän yksilön pitkä etsinnän jälkeen ja reilun kuukauden jälkeen voin sanoa hankinnan olleen onnistunut.

                  Etsin itselleni sporttista matkapyörää ja sellaisen juuri sain. Voimaa on vähintään tarpeeksi ja pidemmät matkat onnistuu helposti + kahdestaankin erittäin hyvä ajaa. Pyörä on yllättävän ketterä kaupungissa pituuteen ja painoon nähden, mutta valitettavasti lyhyelle kuskille voi siitä huolimatta olla konkelo pyörä.

                  Ajolleen on kyllä erittäin makea laite, sanoisin että jopa helppo. Lisäksi olen erittäin yllättynyt kuinka vähän sivutuuli ottaa pyörään.

                  Näyttävät keulimiset eivät tällä pyörällä kovin helposti onnistu, siihen se on huono.

                  Alkupään malleissa on servotehostetut jarrut ja niitä ei voi suositella välttämättä, joten kannattaa suosiolla pyrkiä löytämään 2007 tai 2008 mallin pyörä.

                  Taidanpa tehdä pienen showroom esittelyn myöhemmin...
                  Kiitos vastauksesta! Joo, haussa ”helppo ja mukava” pyörä pääasiassa rauhalliseen maantieajoon. En ollu kova keulimaan mopoiässäkään, eikä ole tarkoitus nytkään aloittaa.

                  Yhden Triumphin ajelin ja se oli tosi kankea ja haastava pikkuajossa mm. ainakin sen yksilön hirvittävän pitkien välitysten takia. Sitten taas oli yks Kawa, joka oli kyllä älyttömän helppo ja ketterä, mutta kuitenkin yllättävän vakaa isommallakin tiellä. Täytyy nyt kattoa, puolensahan noissa on kaikissa, mutta sattuneesta syystä tuo bemmi houkuttaa. Tarjonta on aika heikkoa, mutta tuskin olen enää tälle kesälle pyörää edes ostamassa, vaan käytän talven sopivan löytämiseen.

                  Onko muuten sun pyörässä tuo ESA? Annatko sille kuinka paljon painoarvoa?
                  Coffee isn´t my cup of tea

                  Comment

                  • jani
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 5151
                    • Kuopio

                    Originally posted by SkyMan View Post
                    Onko muuten sun pyörässä tuo ESA? Annatko sille kuinka paljon painoarvoa?
                    Kyllä on. Pyörää etsiessä ESA oli vain plussaa mikäli sellainen sattui kohdalle mutta täytyy sanoa että näppärä varuste. Todennäköisesti ilman ESA:a tulisi ajettua aina samoilla iskarin säädöillä.

                    RDC ja ASC olisivat myös kivoja varusteita.
                    F33 435d Mineral-grau metallic
                    K40 K1200s sondermodell

                    Comment

                    • SkyMan
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2008
                      • 518
                      • Sirius

                      Originally posted by jani View Post
                      Kyllä on. Pyörää etsiessä ESA oli vain plussaa mikäli sellainen sattui kohdalle mutta täytyy sanoa että näppärä varuste. Todennäköisesti ilman ESA:a tulisi ajettua aina samoilla iskarin säädöillä.

                      RDC ja ASC olisivat myös kivoja varusteita.
                      Jep jep, harvinaisen vähän noita vaan on tarjolla ja sitten tosiaan on vielä sekin juttu, että aika äkkiä noiden uudempiin hinnat alkaa olla sellaisia, että samalla rahalla saa jo K1300S -mallia. Mutta no, onneksi on aikaa
                      Coffee isn´t my cup of tea

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Käykö kukaan muu radalla pyörimässä mopolla?
                        Ahveniston oon päässy 1:43 ja Pesämäen 1:11. Motoparkin ajoista ei kannata puhua mitään. Yhden kerran oon ollu siellä kylmällä kelillä ilman lämppäreitä ja menin kyllä niin prkl hiljaa. Ei sillä, noi mainitut kierrosajatkaan ei ihmeellisiä ole.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • jani
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 5151
                          • Kuopio

                          Originally posted by SkyMan View Post
                          Jep jep, harvinaisen vähän noita vaan on tarjolla ja sitten tosiaan on vielä sekin juttu, että aika äkkiä noiden uudempiin hinnat alkaa olla sellaisia, että samalla rahalla saa jo K1300S -mallia. Mutta no, onneksi on aikaa
                          Näitä on monen hintaisia ja ne joissa hinta on ns. "kohdallaan" menevät nopeasti kaupan. Itse olisin halunnut ostaa K1300s kanssa mutta sellainen alle 40tkm mentynä oli vielä valitettavasti liian kallis omaan pörssiin.
                          F33 435d Mineral-grau metallic
                          K40 K1200s sondermodell

                          Comment

                          • jani
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 5151
                            • Kuopio

                            Originally posted by SkyMan View Post
                            Jep jep, harvinaisen vähän noita vaan on tarjolla ja sitten tosiaan on vielä sekin juttu, että aika äkkiä noiden uudempiin hinnat alkaa olla sellaisia, että samalla rahalla saa jo K1300S -mallia. Mutta no, onneksi on aikaa
                            Mielestäni tässä on hinta sellainen ettei pitkään mätäne myynnissä: https://www.nettimoto.com/bmw/k/2572412 Tosin tästä kyllä pitää tarkistaa huolella että on oikeasti ns. facelift malli eikä vaan katteet maalattu ja 2kilpinen, nimittäin K1200S tarrat puuttuvat katteista.
                            F33 435d Mineral-grau metallic
                            K40 K1200s sondermodell

                            Comment

                            • SkyMan
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2008
                              • 518
                              • Sirius

                              Originally posted by jani View Post
                              Mielestäni tässä on hinta sellainen ettei pitkään mätäne myynnissä: https://www.nettimoto.com/bmw/k/2572412 Tosin tästä kyllä pitää tarkistaa huolella että on oikeasti ns. facelift malli eikä vaan katteet maalattu ja 2kilpinen, nimittäin K1200S tarrat puuttuvat katteista.
                              Totta, on kyllä siisti paketti ja hinta/laatu äkkiseltään kohdillaan. Tarrat tekee kyllä paljon, jotenkin alaston ilman niitä.
                              Coffee isn´t my cup of tea

                              Comment

                              • baku
                                Bimmer Fanatic
                                • Jun 2006
                                • 346
                                • Kausala

                                Originally posted by SkyMan View Post
                                Onko täällä porukalla kokemuksia K1200S -mallista? Jostain syystä tuommonen vähän houkuttais. :think
                                Jaahas, tästähän tulikin jo aika paljon kommentteja. Mulla on ollut tuollainen K12S kolme vai neljä vuotta ja jonkin verran kokemuksia siitä kerttynyt.

                                Mulla on pyörä rekisteriotteen mukaan -07, mutta tehty -06 puolella ja siinä on kanssa servojarrut. Tää on jo kolmas mulla samanlaisilla jarruilla eikä onneksi ole yhtään ongelmia noiden kanssa ollut. Usein mainitaan, että männät rupeaa ABS- boxissa jumittamaan kun ei jarrunesteitä vaihda riittävän usein. Itse olen ollut nesteitä laiska vaihtamaan, mutta tosiaan ei ole ollut ongelmia. Toinen juttu jarruihin liittyen on ihan sama kuin samanikäisissä autoissakin, eli ABS-pumpun hiilet jumii. Jos tuon ABS mötikän ostaa uuden niin se on kyllä sikahintainen.

                                Teholtaan ja väännöltään tuo on aika mukava, vääntää jo 2t kierroksista lähtien. Tehoa tulee ehkä enemmänkin kuminauhamaisesti kun kierrokset nousee, ei tuo oikein missään vaiheessa hirveästi nykäise. Pieni häiritsevä juttu on pienillä kierroksilla pintakaasulla oleva kevyt hakkaus. Aika lähellä silleen jos ajetaan 60 kmh kutosella. Tuohon on yritetty keksiä mitä erilaisimpia virityksiä, mutta kaiketi vasta tuossa 1300 cc koneessa on oireesta päästy eroon. Yhtään K13S:ää en ole kokeillut, niin ei voi verrata.

                                Penkkihän noista kannattaa vaihtaa tai modata. Omaani kun kiikutin verhoilijalle, niin totesi, että penkki on muuten hyvä, mutta kolme vikaa siinä on: kova, liukas ja väärän mallinen. Oli kaiketi kymmeniä noita tehnyt uusiksi. Ittelle vaihdoin vielä Helibarsin tangot, ne on orkkista kai tuuman korkeammat. Aavistuksen pystympää ajoasentoa hain.

                                ESAa ei mulla tuossa ole, mutta siitäkin on kokemusta kun mulla oli melkein samanlainen K12R, jossa ESA oli. Onhan se aika makee, varsinkin jos usein vaihtelee yks ja kakspäälläajon kanssa. En mä kyllä ostopäätöstä empisi vaikka ESAa ei olisikaan jos vaan muuten pyörä on hyvä.

                                Sitten pieni vinkki diagnostiikkaan liittyen: noissa on pieni, pyöreä diagnostiikkaliitin, johon saa adapterin normaaliin OBD pistokkeeseen. Sitä kautta pääsee ISTAlla pyörään kiinni.
                                F20 116d
                                E63 645
                                E28 528
                                F30 320d x-drive
                                F31 335d x-drive

                                ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                                KTM 1290 Super Adventure
                                K1200S
                                ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎