Abs jarruja kyllä kaipaisin tohon 2010 mallin supermotoon, varsinkin kaarre abs olis kyllä hemmetin hyvä lisä
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöristä keskustelua II
Collapse
X
-
ABSt on hyvä varuste, ristiin toimivat jarrut ei.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostMuistanko väärin että Honda CBR1000F olis ollu jo ysärillä yhdistelmäjarrut ?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Combined_braking_systemBMW F10 520d '10 Alpinweiss III
BMW F11 530dxa '12 Sophisto Grey
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by petrolhead View PostEn oikein ymmärrä ton mopon pointtia. Litrasissa kyykyissä on enemmän tehoa ja painaa vähemmän.
.."etujarrua painaessa takajarru aktivoituu" No hyh
Oman kokemukseni pohjalta en keksi yhtäkään asiaa miksi ei yhdistelmäjarrua mp:ssä katukäytössä. kymmenen vuotta sitten K7 busalla meinasin satasen alueella täräyttää edellä menneen corollan perään kun kääkkä keksi keskellä peltoaukeaa painaa mitään ilmoittamatta jarrut pohjaan. Mulla lähti bussi välittömästi poikittain koska paniikkitilanteessa takajarrun voiman säätely on mallia säikähdys, ja gen1 malleissa ei ollut mitään abs yms. avustimia. Tuuria oli sen verran että kun pyörä lähti sivuluisuun niin sain taitettua itseni hiuksen hienosti vasemmalta ohi. Mietin jo sekunnin ajan että kumpaan ajan pahki perään vai kylkeen koska herra virtsapää oli kääntymässä tietenkin vasemmalle.Last edited by Guest; 19-02-2021, 07:06.
Comment
-
Originally posted by Mr.Speed View PostItse en ymmärrä näitä kilokyykkyjä lainkaan. Busassa on isomman moottorin takia huomattavasti enemmän vääntöä ja moottorin luonne on hieman säyseämpi. Pienellä ranneliikkeellä 100--> 160 lasiin parissa sekunnissa, eikä tarvi pykältää.
Oman kokemukseni pohjalta en keksi yhtäkään asiaa miksi ei yhdistelmäjarrua mp:ssä katukäytössä. kymmenen vuotta sitten K7 busalla meinasin satasen alueella täräyttää edellä menneen corollan perään kun kääkkä keksi keskellä peltoaukeaa painaa mitään ilmoittamatta jarrut pohjaan. Mulla lähti bussi välittömästi poikittain koska paniikkitilanteessa takajarrun voiman säätely on mallia säikähdys, ja gen1 malleissa ei ollut mitään abs yms. avustimia. Tuuria oli sen verran että kun pyörä lähti sivuluisuun niin sain taitettua itseni hiuksen hienosti vasemmalta ohi. Mietin jo sekunnin ajan että kumpaan ajan pahki perään vai kylkeen koska herra virtsapää oli kääntymässä tietenkin vasemmalle.
Ns. Tiukassa paikassa jalka kannattaa pitää pois polkimelta ja keskittyä siihen, että saa maksimaalisen jarrutuksen etypäällä aikaiseksi.
Ainakin kyykkypyörissä kovassa jarrutuksessa takapää on niin kevyenä että takajarrun käyttö on pitkälti hyödytöntä, ja on vienyt monta kuskia sairaalaan tai jopa hautaan
Edit: automatiikat sitten erikseen, ne osaa jarruttaa takapäällä sopivastiLast edited by Urpo_rotta; 19-02-2021, 08:47.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Mr.Speed
Originally posted by Urpo_rotta View PostMoottoripyörässä takajarrulla ei tee käytännössä mitään. Paitsi jossain hd:ssa jossa etujarru on niin paska että pakko jarruttaa myös takapäällä.
Ns. Tiukassa paikassa jalka kannattaa pitää pois polkimelta ja keskittyä siihen, että saa maksimaalisen jarrutuksen etypäällä aikaiseksi.
Ainakin kyykkypyörissä kovassa jarrutuksessa takapää on niin kevyenä että takajarrun käyttö on pitkälti hyödytöntä, ja on vienyt monta kuskia sairaalaan tai jopa hautaan
Edit: automatiikat sitten erikseen, ne osaa jarruttaa takapäällä sopivasti
Comment
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMoottoripyörässä takajarrulla ei tee käytännössä mitään. Paitsi jossain hd:ssa jossa etujarru on niin paska että pakko jarruttaa myös takapäällä.
Ns. Tiukassa paikassa jalka kannattaa pitää pois polkimelta ja keskittyä siihen, että saa maksimaalisen jarrutuksen etypäällä aikaiseksi.
Ainakin kyykkypyörissä kovassa jarrutuksessa takapää on niin kevyenä että takajarrun käyttö on pitkälti hyödytöntä, ja on vienyt monta kuskia sairaalaan tai jopa hautaan
Edit: automatiikat sitten erikseen, ne osaa jarruttaa takapäällä sopivasti
Kyykyllä ainoa tilanne kun käytän takajarrua, on kyytiläisen kanssa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostKustomi pystyy pysähtymään aika hyvin. Akseliväli on niin pitkä ja painopiste niin matalalla, että kovemmassakin jarrutuksessa pystyy käyttämään molempia renkaita vielä.
Kyykyllä ainoa tilanne kun käytän takajarrua, on kyytiläisen kanssa.
Nämä luvut yleensä tasoittuvat merkittävästi, koska kuski on jarrutuksessa heikon lenkki, harva osaa oikeasti jarruttaa mopolla tai edes harjoittelee sitä.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
No joo kyllä munkin mopo varmaan pysähtyy ratakumeilla faktisesti äkäsemmin kuin HD(Pthyi) jollain touring everlast kumeilla. Mutta mutta.. Edellämainituista syistä silläkin on edellytykset ihan hyvään jarrutusmatkaan.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by jani View PostEsim. 100km/h vauhdista minun BMW pitäis pysähtyä alle 40metriin. Intruder1800 ja H-D NightTraing vaativat lähes 50metriä.
Nämä luvut yleensä tasoittuvat merkittävästi, koska kuski on jarrutuksessa heikon lenkki, harva osaa oikeasti jarruttaa mopolla tai edes harjoittelee sitä.
Itse tulee nykyään joka kevät osallistuttua EAK-kurssille tai vähintään Ducati Clubin ruosteenpoistopäivälle. Huomaa tehokkaasti miten talven aikana on totaalisesti menettänyt pyöränkäsittelytaidot..BMW 325i E91 LCI "330i" -09
BMW 530i E39 M-Sport -01
Alfa Romeo GT 3.2 -05
Comment
-
-
Originally posted by JarppiR View PostOlisi mielenkiintoista teettää tutkimus aiheesta, eli kuinka iso osuus moottoripyöräilijöistä ylläpitää taitojaan muuten kuin lähikuppilaan kurvaamalla. Mutulla veikkaan että osuus jää johonkin 10% pintaan ja suurin osa vetelee tuurilla
Itse tulee nykyään joka kevät osallistuttua EAK-kurssille tai vähintään Ducati Clubin ruosteenpoistopäivälle. Huomaa tehokkaasti miten talven aikana on totaalisesti menettänyt pyöränkäsittelytaidot..
Comment
-
Comment