Originally posted by hjenkka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöristä keskustelua II
Collapse
X
-
Järjetön tuuri mäkillä käynyt matkassa. Oma kypäräni ei näyttänyt noin pahalta kolarin jälkeen, vaikka murtui molemmat kädet ja vasen jalka. Sekä sain aivovamman.
Kuinka nopeasti pääsit sairaalasta? Toivottavasti kuvauttivat pääsi magneetissa? Ihan vain jatkoa ajatellen, näistä asioista on myöhemmin vaikea saada vakuutusyhtiötä vastuuseen...G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
-
Originally posted by _Bäri_ View PostJärjetön tuuri mäkillä käynyt matkassa. Oma kypäräni ei näyttänyt noin pahalta kolarin jälkeen, vaikka murtui molemmat kädet ja vasen jalka. Sekä sain aivovamman.
Kuinka nopeasti pääsit sairaalasta? Toivottavasti kuvauttivat pääsi magneetissa? Ihan vain jatkoa ajatellen, näistä asioista on myöhemmin vaikea saada vakuutusyhtiötä vastuuseen...
Vielä ei ole vakuutusyhtiöstä otettu yhteyttä, viime viikolla tuli vasta oikeuden päätös. Nyt ollaan molemmat molempina osapuolina. Parin viikon päästä olisi myös röntgen leuan osalta ja samalle päivälle vielä lääkärin lausunto kuville.
Nyt on alettu jo syömään vähän vehnä leipää, mutta töissä vielä pillin kautta ruuat helppouden takia#Ilmastoahdistus
Comment
-
-
Eipä siihen ole kuin yksi neuvo. Mitä pahemmalta näyttää, sitä enemmän kaasua.
Mulla on ollut aina samat varusteet läpi vuoden ja jos jotain noista muuttaisin, niin ostaisin kelkkakypärän lämmitettävällä visiirillä. Muuten on pärjännyt kesäkamppeilla laittamalla lisää lämmikettä alle. Takkien vetoketjut tahtovat päästää aina hieman ilmaa läpi, joten olen pitänyt telttapatjan palaa rinnan/mahan edessä takin alla. Sarviin pitää olla tietysti kahvapussit.Last edited by OVi; 10-11-2021, 18:04.Pemari, Sitikka, Viiatti, sekä usiampi moottoripyörä.
Comment
-
-
Originally posted by Masander View PostOstin 250cc maxiskootterin. Eilen oli lämpötila reilusti miinuksella mutta se ei paljoo hidastanut. Talvirenkaat pitäis laittaa alle mutta 14" vähän heikko valikoima. Onko täällä muita ympäri vuoden ajelijoita?
Originally posted by OVi View PostEipä siihen ole kuin yksi neuvo. Mitä pahemmalta näyttää, sitä enemmän kaasua.
Mulla on ollut aina samat varusteet läpi vuoden ja jos jotain noista muuttaisin, niin ostaisin kelkkakypärän lämmitettävällä visiirillä. Muuten on pärjännyt kesäkamppeilla laittamalla lisää lämmikettä alle. Takkien vetoketjut tahtovat päästää aina hieman ilmaa läpi, joten olen pitänyt telttapatjan palaa rinnan/mahan edessä takin alla. Sarviin pitää olla tietysti kahvapussit.Last edited by Masander; 12-11-2021, 17:08.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Masander View PostKahvalämppäreitä oon miettinyt mutta onko niistä oikeasti mitään hyötyä kunnon pakkasessa vai ovatko enemmänkin ns. keskieuroopan talveen tarkoitettuja kapistuksia?Last edited by BMW525Xda; 19-11-2021, 07:20.
Comment
-
-
Originally posted by Masander View PostOstin 250cc maxiskootterin. Eilen oli lämpötila reilusti miinuksella mutta se ei paljoo hidastanut. Talvirenkaat pitäis laittaa alle mutta 14" vähän heikko valikoima. Onko täällä muita ympäri vuoden ajelijoita?
On. Rallinastat on ehdottomat. Normi pitkä talvitakki ja toppahousut, alle fleeceä ja windstopperia. Itse käytän crossisuojia takin alla, pöksyissä ja polvissa ja samaa suosittelen kaikille. Kaulassa putkihuivi ja lisätoppauksia. Joskus joutuu jäähdytintä teippaamaan umpeen ja telttapatjalla eristämään kaasutinta. Jos on kaasarivehje, suutinjumppaa ja neulan säätöä voi joutua tekemään. Tärkein on kuitenkin ennakointi kesää enemmän. Urat ja kanssaihmiset ovat pahimpia. Itse ajan 200 cc enskalla tiellä ja tien vieressä. Melkein aina on hauskaa, mutta ei aina. 20 C pakkasella viima menee joka lävestä sisään, lasit huurtuu ja potuttaa. Mutta se on motorsporttia. Tuon jälkeen kesämotoristien jutut jo hymyilyttää.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
Originally posted by jaskap View PostNormi pitkä talvitakki ja toppahousut, alle fleeceä ja windstopperia. Itse käytän crossisuojia takin alla, pöksyissä ja polvissa ja samaa suosittelen kaikille. Kaulassa putkihuivi ja lisätoppauksia.
Vuosia itseasiassa pari vuosikymmentä käyttänyt talvet tätä anorakkimallista, saappaat sitten pyörän tai kelkan, mönkijän mukaan.Last edited by BMW525Xda; 19-11-2021, 07:20.
Comment
-
-
Originally posted by BMW525Xda View PostHommaa 2-0sainen kelkkapuku jossa irroitettava sisävuorit. Muuttuu ajaminen astetta mukavammaksi talvella. Ei tartte julmaa kerrospukeutumista.e39 540i Sport Wagon manuaali -98. Pitää olla veekasi.
e32 750 iA -88 DoubleSex.
Kyllähän näillä ajamaan pystyvät kaikki. Mutta korjaapa romusta helmeksi ja ylläpidä.
Vitriinissä (koska BMW on kaunis auto)
e32 735 1/18
e34 M5 1/18
e24 635 Csi 1/18
e9 3.0 CSi 1/18
e31 850 Csi
Comment
-
-
Motonetin Outlet osiosta löytyy hyvään hintaan Yokon kelkkakamoja jos vaan koko löytyy ja on läheisessä liikkeessä (eivät lähetä noita). Itse ostin 2-osaiset viime vuonna -70% alella ja olen katsonut 1-osaisia sillä silmällä kun hinta on alle 100eur. Jäi viime vuonna kauppaan kun jotenkin kummallisen mallisia olivat 2-osaisiin verrattuna. Mutta on hyvät, lämpimät ja selkeesti kevyemmät kuin mitkään Mp-varusteet.2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
-
Originally posted by Masander View PostKahvalämppäreitä oon miettinyt mutta onko niistä oikeasti mitään hyötyä kunnon pakkasessa vai ovatko enemmänkin ns. keskieuroopan talveen tarkoitettuja kapistuksia?
Kiitos vinkeistäF33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Raapasin heräteostoksen ja nyt tallista löytyy myös -99 CBR 900. Näitähän saa samaan hintaan kun pussillisen perunoita. Honda kun on niin kone käy kuin uutena, vaikka melkein satatonnia mittarissa.
Joskohan kolmen pyörän käpistely talvi-iltoina riittäis, vaikka mieli jo katselee kelkkoja :think2015 Ford Transit Custom Trend, 125hv -> +180hv
2022 X3 Charged Edition Msport
1999 Honda CBR 900 SC33
2009 Husqvarna SMR 510
2017 KTM EXCF 350
Comment
-
Comment