Kyllä kyllä mutta kun kundit oli 14vrk ajelemassa ennen lopullista ilmoitusta niin Ellei ole niitä kauniita EST kilpiä sattunut jäämään kiinni siihen omaan arteeseen.
Ja täsmennetään nyt vielä:
- verolta väliaikaisen verottoman käytön lupa
- katsurilta siirtotarrat ja käyttöalue "vapaasti Suomessa"
- vakuutusyhtiöstä vakuutus runkonumerolle
Noiden voimin voi ajaa 5 päivää minkä sielu sietää ja sen jälkeen laittaa auton liiteriin odottamaan verotusta.
Useamman auton jo tolleen hakenut Hangosta, ja tallissa on yksi auto joka on jo neljä kuukautta odottanut motivaatiota verotuksen aloittamiseen Hangosta noudon jälkeen.
Edit: kun luin ehdot niin noissa 14 päivän lapuissa on ihan sama mahdollisuus (siirto tuontipaikalta ja korjaus jne), ja uskon, että siirtarit saa myös sille päiväluvulle mikä verottajan luvassakin on.
Itse ainakin olen 5 päivää koeajanut että varmasti menee leimasta läpi
Ja täsmennetään nyt vielä:
- verolta väliaikaisen verottoman käytön lupa
Noiden voimin voi ajaa 5 päivää minkä sielu sietää ja sen jälkeen laittaa auton liiteriin odottamaan verotusta.
Useamman auton jo tolleen hakenut Hangosta, ja tallissa on yksi auto joka on jo neljä kuukautta odottanut motivaatiota verotuksen aloittamiseen Hangosta noudon jälkeen.
Hieman modattu vaihtoehtoinen versio:
- verolta väliaikaisen verottoman käytön lupa (5pv)
- Kun verottoman käytön 5pv on mennyt, tee käyttöönottoilmoitus, jonka voimalla ajat toiset 5pv
- 10pv ajon jälkeen tee veroilmoitus
- verolta väliaikaisen verottoman käytön lupa (5pv)
- Kun verottoman käytön 5pv on mennyt, tee käyttöönottoilmoitus, jonka voimalla ajat toiset 5pv
- 10pv ajon jälkeen tee veroilmoitus
Ihan toimiva JA laillinen versio, näinhän mä olen tehnytkin jo monta vuotta
Haastan vielä sen verran, miksi siirtolupaa ei saa kuin 5vrk ajaksi vaikka kyseessä on "veroton vapaa käyttö Suomessa" - vai tarkoititko ETA-alueen ulkopuolelta tuotua, ja toki vaikka Saksasta haettuun saisit 14vrk?
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Haastan vielä sen verran, miksi siirtolupaa ei saa kuin 5vrk ajaksi vaikka kyseessä on "veroton vapaa käyttö Suomessa" - vai tarkoititko ETA-alueen ulkopuolelta tuotua, ja toki vaikka Saksasta haettuun saisit 14vrk?
Nyt vedän muistin varassa hatusta kun ei ole ko. tekstiä tässä nyt auki, mutta muistaakseni tuon 14pv version kohdalla on mainittu, että koskee ajoneuvoja, "joita ei ole tarkoituskaan rekisteröidä Suomeen". Tai joku muu vastaava lausahdus. Tuota olen toki itsekin miettinyt, että saisiko tuosta soveltamalla 14pv + 5pv ennen veroilmoitusta. 5pv + 5pv on toistaiseksi ollut hyvä vaihtoehto
Mä en ole seitsemään vuoteen hakenut ETA-alueelta autoa joten toi 5vrk tulee selkärangasta, ja siksi piti tuo ETA-versiokin lukea ajatuksella
Mutta nähdäkseni aivan sama kuvio siinäkin, mutta vain taivas tietää miksi ne on noin päättäneet (ETA vs non-ETA)
Tuohon 5vrk asiaan liittyen. Tuttuni sai mätkyjä (korotettuna autovero maksuun. Lisäys alle 100e, mutta kuitenkin), koska ei ollut laittanut autoverotusta käyntiin tuon 5vrk aikana. Ko. auto oli rikki ja sillä ei voinut ajaa tuossa välillä, eli mitään ei tehty väärin. Näin kuitenkin tulkitsivat ja kuulemma asialle ei voinut tehdä mitään.
Sopii yrittää omalla kohdalla....
Jos pistää paperillisena hakemuksen menemään,posti ”hävittääkin” sen eikä kirje löydä perille.
Kuka tuolloin on velvollinen maksamaan aiheutuneet lisäkulut?
^ Omasta pussista menee jos on mennäkseen. Vai meinasitko postilta jotain korvausta saada.
kirjattu kirje tai saantitodistus paketti/kirje.
Ei varmaan mene verottajalle läpi että laitoin kyllä postiin ja Kusti hävitti. Ei kelpaa myöskään te-toimistojen ja muidenkaan virastojen viskaaleille selitys postin kadottamasta kirjeestä. Oon jonkun viraston postitusohjeessa joskus nähnyt ohimennen, että pitäisi lähettää kirjattuna lähetyksenä, tms. En muista mikä instanssi kyseessä.
Soitin ja kysyin asiasta en saanut suoraa vastausta vaan että ”tee se nyt vaan”. Koska olen matkoilla suositteli tekemään vaimon tunnareilla asiamiehenä. Liitteet täytyy toimittaa jälkikäteen, mutta ainakin on tehty.
Soitin ja kysyin asiasta en saanut suoraa vastausta vaan että ”tee se nyt vaan”. Koska olen matkoilla suositteli tekemään vaimon tunnareilla asiamiehenä. Liitteet täytyy toimittaa jälkikäteen, mutta ainakin on tehty.
Miksi näin? Koska Murphy. Koska laki.
Vähän kun mä kysyin mihin tarttet kopiota ruottin otteesta,öö hän näkee tiedot.
Sul on nenän edessä suomen hyväksytty rekisteröintikatsastus lappu nenän edessä mistä varmaan selvii kaikki tarpeellinen.
Hiukan taitaa kesälomat painaa päälle veropäätösten tekijöillä. Nyt on pari kuukautta jo kestänyt veropäätös Autona tuo 335i Täytyy laittaa uusi hakemus kohta, kun auto on pari kk vanhempi ja enemmän kilometrejä
BMW F30 335i xDrive ///M-Sport Individual
Ex: BMW E60 535d LCI ///M-Sport Individual, BMW E60 535d ///M-Sport, E39 535i ///M-Sport, E39 528i
Nyt vedän muistin varassa hatusta kun ei ole ko. tekstiä tässä nyt auki, mutta muistaakseni tuon 14pv version kohdalla on mainittu, että koskee ajoneuvoja, "joita ei ole tarkoituskaan rekisteröidä Suomeen". Tai joku muu vastaava lausahdus. Tuota olen toki itsekin miettinyt, että saisiko tuosta soveltamalla 14pv + 5pv ennen veroilmoitusta. 5pv + 5pv on toistaiseksi ollut hyvä vaihtoehto
Kirjautumalla ajoneuvon väliaikaisen verottoman käytön ilmoituspalveluun näkee ehdot:
ETA-ajoneuvon väliaikainen veroton käyttö
Olet itse maahantuonut ajoneuvon Suomeen.
Saat käyttää ajoneuvoa yhden käyttöjakson kalenterivuoden aikana.
Käyttöjakson pituus on enintään 14 päivää. Ajoneuvoa ei ole tarkoitus rekisteröidä Suomeen Ajoneuvolla on toisessa EU/ETA-valtiossa voimassaoleva rekisteröinti ja liikennevakuutus
Eikö se nyt noissa kahdessa kohtaa mene pieleen tämä?
Comment