Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista vol. 3

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mäkki
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2010
    • 2190
    • Orimattila

    Laakeriviat ja ilmeisesti ketjuakin on mennyt, joten eiköhän tämä tilaisuus ole päättynyt. Harmi kun ei kiinnosta tämän vuosituhannen auto, jossa lähinnä lisävarusteena on polttomoottori ja ohjainpyörä

    Maasto ei ole vaativaa mihin käyttöön on tulossa, mutta lähinnä pitäisi tuota isompaakin roinaa kuljetella vähän useammin.
    #Ilmastoahdistus

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      Ei noissa japanilaisissa lava-autoissa oo oikein mitään järkeä. Lava onnettoman kokoinen ja kulutus voimansiirtoon ja painoon nähden pienellä koneella lähes samaa luokkaa kun esim Chevyn duramaxissa. Kaveri just nauroi, kun oli ajellut toisen tutun kanssa lava-autoilla Turusta Helsinkiin ja Mitsun uuden karhea L-joku vei lähes saman kuin tuo duramax. Siellä silveradon konttorissa on pikkusen mukavammin tilaa... On noissakin tietysti omat miinuksensa, mutta aika leppoisaa kyytiä niilä saa ja lavalle mahtuu muutakin kuin riisipussi. Kaupungissa sit tietty soppaa palaa paljon enemmän ja eihän noita saa enää parkkiin oikein mihinkään.

      Comment

      • AnttiJuhani
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 2056
        • Kittilä

        Onhan nuo nyt ihan eri hintaluokissakin ja toisella saa ajaa 80km/h max ja vaatii C-kortin. Veron pienuus kyllä auttaa kannattamaan ison jenkin hankkimista koska kulutus on tosiaan suht kova japseissakin ja vero melkoinen.

        Comment

        • mikae34
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 4987
          • Forssa

          En ole oikein koskaan ymmärtänyt, että mikä järki noissa lava-autoissa on. Onko se sitten se, että lastin kanssa pitää päästä oikeasti pahoihin paikkoihin, koska en keksi mitään muuta syytä sille miksi ostaa lava-auto pakettiauton sijasta.
          Auto on liikkumaväline.

          Comment

          • BeamR
            BTCF Member
            • Jul 2007
            • 13363
            • Espoon takametsät

            Originally posted by mikae34 View Post
            En ole oikein koskaan ymmärtänyt, että mikä järki noissa lava-autoissa on. Onko se sitten se, että lastin kanssa pitää päästä oikeasti pahoihin paikkoihin, koska en keksi mitään muuta syytä sille miksi ostaa lava-auto pakettiauton sijasta.
            Niitä on aika paljon kiinteistöhuoltofirmoilla, talvella saa hiekkavehkeet ja puskulevyn kiinni.
            F46 Gran Tourer -20
            Boxster 2.5 -97

            Comment

            • mikae34
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 4987
              • Forssa

              Originally posted by BeamR View Post
              Niitä on aika paljon kiinteistöhuoltofirmoilla, talvella saa hiekkavehkeet ja puskulevyn kiinni.
              No tuo on kyllä totta. Lisäksi ymmärrän maatiloilla noiden käytön. Mutta en oikein muuta äkkiä keksi ja noita on kuitenkin aika paljon. Jollain kaivinkoneurakoitsijoilla näkyy välillä myös.
              Auto on liikkumaväline.

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                No vaikka harrastukset. Pari crossia tai vaikka downhill maastopyörät on aika kiva kuskata lavalla. Meneehän ne kärryssä tai kattotelineelläkin, mutta olishan se mukavaa, jos vois vaikka nakata vaan lavalle. Samoin sukset ja kaikki muukin reissukama. Tommonen crew cab + lava on kyllä hiton monikäyttöinen kokonaisuus. Kyllä mua ainakin polttelis kunnon 5h hytillä oleva jenkkilava. Mä en keksi mitään syytä, miks ajaisin jollain hiasella, kun voi sen matkan taittaa nahkasohvallakin Raksamiehet ja niiden hommat sit erikseen. Noissa jenkeissä on sit vielä erikseen tuo osapuolikin. Kun valmistusmäärät on ihan älyttömiä, kaikea saa, eikä maksa edes kohtuuttomasti. Ei välttikseen motonetista, mutta jos viitsii tilailla itse, niin hyvin löytyy kyllä palikkaa.
                Last edited by Juppe; 05-08-2019, 20:46.

                Comment

                • Guest's Avatar

                  Koneurakoitsijat käyttää lava-autoja lähinnä sen takia että niissä on oikea neliveto eli kunnollinen jakolaatikko alueineen, napalukot, kunnon renkaat ja lavalle saa melko reilun kokoisen polttoainesäiliön (jolla tankata metsässä oleva kaivinkone, moto, ajokone jne.) Lavalle saa nostettua isompiakin raskaita varaosia yms. jos työkone hajoaa ja tarvii saada vanhaa kelkottua pajalle ja uutta/korjattua osaa tilalle.

                  Pakettiautojen nelivedot on lähinnä kallis vitsi.

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 4987
                    • Forssa

                    Originally posted by Juppe View Post
                    No vaikka harrastukset. Pari crossia tai vaikka downhill maastopyörät on aika kiva kuskata lavalla. Meneehän ne kärryssä tai kattotelineelläkin, mutta olishan se mukavaa, jos vois vaikka nakata vaan lavalle. Samoin sukset ja kaikki muukin reissukama. Tommonen crew cab + lava on kyllä hiton monikäyttöinen kokonaisuus. Kyllä mua ainakin polttelis kunnon 5h hytillä oleva jenkkilava. Mä en keksi mitään syytä, miks ajaisin jollain hiasella, kun voi sen matkan taittaa nahkasohvallakin Raksamiehet ja niiden hommat sit erikseen. Noissa jenkeissä on sit vielä erikseen tuo osapuolikin. Kun valmistusmäärät on ihan älyttömiä, kaikea saa, eikä maksa edes kohtuuttomasti. Ei välttikseen motonetista, mutta jos viitsii tilailla itse, niin hyvin löytyy kyllä palikkaa.
                    Kukin tyylillään mutta eikös nuo mainitsemasi olisi helpompi nakata vaikka sinne hiaseen. Kopissa ovat suojassakin paremmin.

                    Originally posted by Mr.Speed View Post
                    Koneurakoitsijat käyttää lava-autoja lähinnä sen takia että niissä on oikea neliveto eli kunnollinen jakolaatikko alueineen, napalukot, kunnon renkaat ja lavalle saa melko reilun kokoisen polttoainesäiliön (jolla tankata metsässä oleva kaivinkone, moto, ajokone jne.) Lavalle saa nostettua isompiakin raskaita varaosia yms. jos työkone hajoaa ja tarvii saada vanhaa kelkottua pajalle ja uutta/korjattua osaa tilalle.

                    Pakettiautojen nelivedot on lähinnä kallis vitsi.
                    Kuten mainitsinkin tiedustelussani, niin tuollaisen käytön ymmärrän. Tosin, kyllä niitä on koneurakoitsijoitakin, jotka käyttävät isohkoja pakuja karkeammilla renkailla.
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      Kukin tyylillään mutta eikös nuo mainitsemasi olisi helpompi nakata vaikka sinne hiaseen. Kopissa ovat suojassakin paremmin.
                      Siinä on vaan se ongelma, että siellä hiasessa joutuu matkustamaan/ajamaan itsekin eikä sinne mee viittä henkeä... Lavaan saa toki peitteenkin.

                      Comment

                      • Guest's Avatar

                        Originally posted by mikae34 View Post
                        Kuten mainitsinkin tiedustelussani, niin tuollaisen käytön ymmärrän. Tosin, kyllä niitä on koneurakoitsijoitakin, jotka käyttävät isohkoja pakuja karkeammilla renkailla.
                        Työkäytössä aina tarpeen mukaan. Jos pitää päästä työmaalle säällä kuin säällä niin se vaatii oikean nelivetoauton. Varsinkin talvella metsäautoteitä ei olla välttämättä heti lumipyryn jälkeen aurattu, niin sinne on millään takapotku hiacella turha edes yrittää. Puhumattakaan että siitä metsäautotieltä pitäisi vielä poiketa jonnekin kärrypolulle. Onhan näihin pick-up malleihin saatavilla joka lähtöön lavakatteita, joten lavan saa kyllä suojattua sekä lukittua.

                        Nämät lifestyle harrastelijat on sitten tietysti oma lukunsa. Nuot isot jenkki maasturit on verrattomia

                        Comment

                        • Mäkki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2010
                          • 2190
                          • Orimattila

                          Originally posted by Mr.Speed View Post
                          Työkäytössä aina tarpeen mukaan. Jos pitää päästä työmaalle säällä kuin säällä niin se vaatii oikean nelivetoauton. Varsinkin talvella metsäautoteitä ei olla välttämättä heti lumipyryn jälkeen aurattu, niin sinne on millään takapotku hiacella turha edes yrittää. Puhumattakaan että siitä metsäautotieltä pitäisi vielä poiketa jonnekin kärrypolulle. Onhan näihin pick-up malleihin saatavilla joka lähtöön lavakatteita, joten lavan saa kyllä suojattua sekä lukittua.
                          Tuolla takaveto hiasella on ihan turha edes yrittää uneksia tavan liikenteestä talvella. Se on jokaisessa ylämäessä jumissa.

                          Lava-auto lähinnä helppouden takia viehättää. Crewcäbiin mahtuisi sisään vielä bassokin soittamaan musiikkia ja pakollisen touhupaketin esimerkiksi talven leikkeihin. Joutuu näitä kinnereitä tuijottamaan ihan jo pelkästään kortista puuttuvien aakkosten takia, enkä kyllä ajatellut enää tänä päivänä ajella raskaalle kalustolle sopivaa. Ihan jo pelkästään hinnan takia.

                          Dodgea olisi varmasti mahdollisuus päästä koeajamaan, mutta ainakin omistajan puheiden perusteella ei tule kyllä olemaan se numero yksi.
                          Last edited by Mäkki; 05-08-2019, 21:54.
                          #Ilmastoahdistus

                          Comment

                          • Heguli 31
                            BTCF Member
                            • Oct 2004
                            • 9997
                            • KVLA

                            Originally posted by Mäkki View Post
                            Tuolla takaveto hiasella on ihan turha edes yrittää uneksia tavan liikenteestä talvella. Se on jokaisessa ylämäessä jumissa.
                            Talvella tuppaa jopa tasaisella olla lähtö hankalaa/hidasta. Ainakin tyhjiltään. Ei auta edes 100kg hiekkasäkkejä taluukun edessä. Viime talven pitkällä Haisulilla ajelin,mutta oli pakko vaihtaa nelivetoon. Tuollaiseen (täällä parjattuun) japsi avolavaan.

                            Comment

                            • Mäkki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2010
                              • 2190
                              • Orimattila

                              Originally posted by Heguli 31 View Post
                              Talvella tuppaa jopa tasaisella olla lähtö hankalaa/hidasta. Ainakin tyhjiltään. Ei auta edes 100kg hiekkasäkkejä taluukun edessä. Viime talven pitkällä Haisulilla ajelin,mutta oli pakko vaihtaa nelivetoon. Tuollaiseen (täällä parjattuun) japsi avolavaan.
                              Ei noilla japsi avolavoilla kuulemma mitään tee, mutta olen toki kiinnostunut kuuntelemaan teikäläisen mielipiteen ja käyttökokemukset kyseisestä laitteesta
                              #Ilmastoahdistus

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4987
                                • Forssa

                                Originally posted by Mäkki View Post
                                Ei noilla japsi avolavoilla kuulemma mitään tee, mutta olen toki kiinnostunut kuuntelemaan teikäläisen mielipiteen ja käyttökokemukset kyseisestä laitteesta
                                Mikäs niissä on vikana? Eikös hiluxikin ole varsin varma peli?
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎