Originally posted by j-a
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Autokuumeilua ja autonvaihtopohdintaa IV
Collapse
X
-
-
-
Originally posted by Tojopa View PostMikäs näissä laatikossa ongelmana? Tuolla samaisella GM:n "ihmemoottorilla" ollutta vectraa kävin taannoin koeajamassa ja jäi kyllä huono maku. Koneesta oli laitettu juuri kaikki vikapaikat, eli ainakin jakopää, suuttimet ja korkeapainepumppu sekä antureita, mutta oli täysin hengetön laitos. Ilmeisesti kaikki ei ollut mennyt rempan osalta ihan maaliin, vaikka mitään vikavaloja ym. autossa ei palanut jne.Omasta mielestä tuo 2.2JTS on ~riittävä käyttöautoon, toki moottorin käytös voisi olla vähän tasaisempi, teho tulee hieman liian ylärekisteripainotteisesti.
Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä
Ylimääräisenä tarjolla:
E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa
F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
Comment
-
-
Originally posted by rizzo View PostItse olen vähän sitä mieltä, että ns. erikoismalleissa (johon E93 lukeutuu, vaikka sellaisen omistaneena x aikaa se ei siltä enää tunnukkaan) hinnat eivät laske niin rajusti. Toki näissä on sitten ostajakuntakin paljon suppeampi.
F30 omistajilla varmasti hiki valuu, tuossa kun katsoo halvimpia tuon korin autoja "suomalaiselle vähän ajettuna 200tkm", niin ei käy kateeksi
Omalla kohdalla on joutunut jo hyväksymään muistakin syistä tosiasioita, ja sigun auto voi hyvinkin pysyä aika monta vuotta vielä alla. Eikä siinä mitään, ihan OK. Vajaa 3v ja nyt 72tkm, arvo ei todellakaan ole ainakaan noussut. Muistetaan kuitenkin, että G20:ssä on sama kone & vaihteisto kuin F3x LCI:ssä, eli ei nyt aivan ajasta olla jääty jälkeen.
Mutta kääntäen todettuna, tämä voi olla myös yksi edullisimpia hetkiä hankkia F3x kun juurikin se uusi korimalli on tullut. Jos normaali 320i käy, niin Nettiauto.com odottaa. Parempi se on kuin E9x, joka oli parempi kuin E46, joka oli parempi kuin E36 jne. Kehitys kehittyy, tärkeintä on aivan oikeasti katsoa omaa auton käyttötarvettaan kokonaisuutena. Jos 95% liikennöintiä on cruise päällä kehäteillä, niin ei siinä aivan hirveää voimareserviä tarvitse.BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by Petteri75 View PostMutta kääntäen todettuna, tämä voi olla myös yksi edullisimpia hetkiä hankkia F3x kun juurikin se uusi korimalli on tullut..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by MajorDrake View PostCoupe ja Cäbi pitääkin arvonsa paljon paremmin kuin muut korimalit.
Esim. E92/93 335i on pitänyt suhteellisen hyvin hintansa...Saisi aika ison nipun euroja laittaa väliin, jos pitäisi nyt tuo äffä vaihtaa vähintään samoilla varusteilla olevaan uudempaan autoon. Saa nähdä milloin näitä saa alle 10k€ :think
Comment
-
-
Aika samat on pyynnit mitä oli kun hankin tuon oman E91 neli-viisvuotiaana. 320d farmari ja max 150tkm saa F31:stä tuohon reiluun pariin kymppiin ilman täyttä M-sportia. F3x 330d on kyllä suhteessa minun mielestä halvempi kun E91 330d aikoinaan, kun niitäkin saa melkein samaan hintaan. Mutta kyllähän E46 mallit pitäs enää maksaa 2000€ maksimissaan ja E9x max.7000€. Pyynnit on kovia, koska en usko kuitenkaan että esim liikkeiden hyvitykset on 10v ja 250tkm ajetulla montaa tonnia..?Last edited by Smistik; 21-05-2019, 21:21.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostAika samat on pyynnit mitä oli kun hankin tuon oman E91 neli-viisvuotiaana. 320d farmari ja max 150tkm saa F31:stä tuohon reiluun pariin kymppiin ilman täyttä M-sportia. F3x 330d on kyllä suhteessa minun mielestä halvempi kun E91 330d aikoinaan, kun niitäkin saa melkein samaan hintaan.
Comment
-
-
Originally posted by Puistis View Post220tkm ajetun 320d:n hyvityksen liikkeissä 12-13k€. Sporttinahat, proffa navi ja H/K hifit muun muassa varusteina.ex E91 320d käsiaskilla
ex E46 330dat
japski
ranu
ex E30 316i 4d
Comment
-
-
Originally posted by Smistik View PostMutta kyllähän E46 mallit pitäs enää maksaa 2000€ maksimissaan ja E9x max.7000€.
517kpl e46 yli 2000e pyynnillä
900kpl e9x yli 7000e pyynnillä
Eli et ihan ole noilla hintahaarukoillasi samalla aaltopituudella myyjien kanssa-
Käyttöautona: F20
Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
-
Comment
-
-
Originally posted by T3 View PostKyllä. Itse ostin 3/2018 rekisteröidyn 320d:n, jonka uushankintahinnasta Luxemburgissa oli sulanut yli puolet pois. Toki autolla oli vieläkin hintaa, mutta nyt siinä ei enää niin paljon tipu rahallisesti arvo. Harkitsin jopa ihan uutta F30:ä, mutta pikainen päässälasku varmisti hyvin nopeasti, että uutta olisi ollut ihan hullua ostaa tammikuussa. Nyt sain siis käytännössä uuden auton ja huomattavasti paremmilla varusteilla, kuin ne uudet, joita Suomivarastoissa myyjillä vielä oli.
Olisi kyllä kovin kovin mielenkiintoista tietää, mitä autotehtaat oikein tekevät tuotantonsa ja myyntinsä kanssa juuri tällaisessa tilanteessa, kun uusi korimalli tulee ja vanhaa on pakko tehdä ja varastot myydä. Varsinkin kun farmari G20:nen taitaa olla vasta tulossa, niin F31 on tuotannossa vielä?BMW 530e iPerformance Luxury Line -20
Comment
-
-
Originally posted by poke View PostF31 330d tuli myytyä viikonloppuna ja miettinny että mitähän sitten laittaisi...
ajatuksena voimalinjaan vielä dieseli tai sitten siirtyminen hybridiin.
uutta en herkällä laita, mutta uusi kolmonen vois olla vaihtoehto, jos hybridiin päätyy. Taitais saada koukunkin uuteen kolmoshybridiin laittaa?
Toisena äärilaitana on sitten 640d grancoupe...
Nettiautossa ei oikein mitään mikä sytyttäisi kunnolla.
Mersujakin kattellu....
Koeajettu mersun C350e farkkuhybridi. Ihan ok peli ja vähän jo lämpesinkin..
Koeajettu Bemarin 530e. Tämä lämmitti jo enemmänkin..
Molemmissa oli suorituskyky talviautoksi riittävä jo sellaisenaan. Ohjelmalla saisi tietty lisääkin...
Ajatus oli vielä kokeilla GLC350e mese, mutta taitaa jäädä....
Sitten aloin lukea kokemuksia hybrideistä ja niiden käytöstä yleensä. Lataamisesta ja todellisista kulutuksista. Mahdollisesta jälleenmyynnin hankaluudesta kun autolla olisi ikää joku 5v ja kilsoja kenties jo 200tkm. Tämä on ehkä se suurin kynnys.
Lisäksi se, että miten hybridien huolto ja korjaaminen. Onko puhtaasti merkkiorganisaatioiden armoilla? Ja nyt en tarkoita perus öljynvaihtoja.
Mikäli hybridi vielä kuumottaa, valinta on joku saksantuonti m-sport 530e tai sitten tilaan uuden 330e:n M-sporttina...
Seuraavana katse siirtyy 640d GranCoupeen.
Miettinyt jopa ostavani E39:n väliaikaiseksi autoksi ja odottaa miten Rinne korottaa autoilun kustannuksia. ja vähentää kilsakorvauksia...
Ehdotettu mesen CLS SB ei sytytä lainkaan.Kulkineet/projektit:
M2 F87
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30+ G-power http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
En tiedä mistä päin olet. Mutta kaarinassa ahokas mun muistaakseni kykenee hybridejä huoltaa? Kaippa noissa hybrideissä enenmän ongelma on urbaanilegendat. Kyllähän se selvää on että kulutukset on isompia painosta johtuen jos ei pysty sähköä hyödyntää. Mä pääsisin just ja just kauppa käynnit hybridillä. Enenmän noi on tarkoitettu Eurooppaan kaupunki ihmisille, eikä Suomeen jossa kaupunkilaisillakin tulee yllättävän paljon kilsoja.G30 520d Xdrive -19 & BMW K1200S
Ex:
E61 535dA -05
E91 320dA -06
E53 X5 3.0dA - 03
E39 535iA -01
E39 520i -97
E39 530dA - 00
Comment
-
-
Autofiilistely on kokenut tässä pienen kolauksen. Auton tarve muuttui radikaalisti kun muutettiin ja työmatkat hoituu nykyään metrolla, pakollista ajoa tulee enää 2-3 krt viikossa. Aiemmin on aina ollut "krooninen autokuume" ja selkeänä mielessä että joku tietty pitää saada seuraavaksi, mutta nyt ei oikein tee mieli edes mitään.. :think
Pakollisia ominaisuuksia:
- ei farkkua
- automaatti
- max 5 vuotta vanha
- jollain tavalla hauska
- 2 bägiä vetävä tavaratila
- pitää pystyä pitämään ympärivuotisena käyttöautona
- hinta ihan max 50 ke mutta mielellään alle 40 ke
Lähimpänä vaatimukset täyttää 2014 tai uudempi TT, jollainen minulla on ollutkin ja tykkäsin kovasti ja on nelivetona hauska myös talvella, mutta ei tekisi mieli ostaa samaa uudestaan. F3x on nähty myös useampaan otteeseen. Mikäs tähän lääkkeeksi, vai pitääkö vaan ostaa joku reippaasti halvempi kehonliikutin ja odottaa nousevaa autokuumetta?Audi e-tron 55
Exiä:
1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.
Comment
-
-
Originally posted by Thmas View PostAutofiilistely on kokenut tässä pienen kolauksen. Auton tarve muuttui radikaalisti kun muutettiin ja työmatkat hoituu nykyään metrolla, pakollista ajoa tulee enää 2-3 krt viikossa. Aiemmin on aina ollut "krooninen autokuume" ja selkeänä mielessä että joku tietty pitää saada seuraavaksi, mutta nyt ei oikein tee mieli edes mitään.. :thinkE91 325XiA 2007 & 320dA 2009
Comment
-
Comment