Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2003
    • Tampere

    Originally posted by fraatti View Post

    Eikö tämä tässä videossa ole aivan samanlainen venttiili? Tuo ainakin näyttää siltä että varsi takertelisi kiinni ja rasvanpoistolla tms muulla muljulla venttiilin toiminta palautuu sellaiseksi että jousivoima jaksaa palauttaa sen takaisinpäin. Huomattavaa on myös että kopan sisälle on myös kertynyt jotain tauhkaa joka kertoo siitä että venttiilin varren ympäriltä on tapahduttava vuotoa jonkinverran.

    https://youtu.be/vOXXpAVJAzk?t=192
    Kyllä, tuo on samanlainen. Sähköllä ajetaan molempiin suuntiin, jousivoima ns. failsafe moodi.

    Comment

    • Masander
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2010
      • 1398
      • Dingolfing



      Positiivinen yllätys sinänsä ettei ollut BMW:think onkohan palon alkulähde kuitenkin sama..
      sigpic

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5312
        • Pirkkala

        Originally posted by Masander View Post
        https://www.iltalehti.fi/viihdeuutis...2-54fbf0d6e2a6

        Positiivinen yllätys sinänsä ettei ollut BMW:think onkohan palon alkulähde kuitenkin sama..
        Konehuonehan on kuvassa ehjä? Sisältä näyttää palaneen pahasti.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • Pred
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 442
          • E-Pohjanmaa

          Just varasin huollon F36 Gran coupelle, niin sanoivat että juuri avautunut kampanja jossa tarkistavat EGR:n. Osista kuulemma kova pula
          Tesla Model 3 Performance
          EX: BMW F36 420d Gran Coupé x-drive M-Sport
          EX: VW Touran 2.0 TDI
          EX: VW R6 Polo GTI
          EX: Audi 4F A6 Avant 3.0Tdi Quattro
          EX: BMW E91 325dA M-sport
          EX: BMW E46 320d touring M-sport
          EX: VW Golf IV Variant 1.9 Tdi PD
          EX: Seat Leon 1.9 Tdi PD
          EX: Peugeot 605 3.0 v6 sr
          EX: Ford Sierra 4D 2.0i DOCH

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4644
            • Tampere

            Originally posted by Pred View Post
            Osista kuulemma kova pula
            Näyttää olevan jos osaa on joutunut odottamaan 70 päivää.. :think
            (*teksti google translatella joten voipi olla hiukan sekavan oloista)


            Ilmeisesti hiljattain on ollut sama tilanne erg venttiilien kanssa. Laatuosia.

            Last edited by fraatti; 09-01-2019, 00:34.
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • Petteri75
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 2567
              • Kirkkonummi

              Jos paikalla on koneinsinöörejä, niin kuinka vaativa osa tuo EGR-komponentti olisi valmistaa ja vielä niin paranneltuna, että se kestäisi? Sellainen pari tuhatta kappaletta ensi alkuun? Ottaen huomioon, että BMW AG:lle tieto ei ole uutta, parisen vuotta ollut aikaa valmistautua?
              BMW 530e iPerformance Luxury Line -20

              Comment

              • ///MJ
                BTCF Member
                • Jan 2004
                • 1869
                • Joensuu

                Originally posted by Petteri75 View Post
                Jos paikalla on koneinsinöörejä, niin kuinka vaativa osa tuo EGR-komponentti olisi valmistaa ja vielä niin paranneltuna, että se kestäisi? Sellainen pari tuhatta kappaletta ensi alkuun? Ottaen huomioon, että BMW AG:lle tieto ei ole uutta, parisen vuotta ollut aikaa valmistautua?
                Huonostihan tuo kuullostaa olevan suunniteltu, Pierburgin huonoimmat?

                Huonot materiaalit ja/tai osien toleranssit voinevat olla syynä noinkin vähän ajettujen venttiilien jumittamiseen.

                Videosta ei saanut selvää mikä tarkalleen jumitti, mutta lienee karstaa päässyt johonkin noiden akselien väliin :think

                Miten lie jos paremman version valmistaisi, myisi niitä ja sen jälkeenkin auto palaisi, kenen vastuu silloin?
                F36 428iA GC M-Sport
                Z3 2.8i Roadster Myytävänä

                M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

                M: E36 328i osia

                M: E39 business cd ja info display

                M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

                Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 2003
                  • Tampere

                  Originally posted by ///MJ View Post

                  Miten lie jos paremman version valmistaisi, myisi niitä ja sen jälkeenkin auto palaisi, kenen vastuu silloin?
                  Eiköhän edelleen siellä coolereita valmistavan tehtaan johtajan pöydän takana melkosia jankon betoneja vedetä.

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2016
                    • Kangasala

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Eiköhän edelleen siellä coolereita valmistavan tehtaan johtajan pöydän takana melkosia jankon betoneja vedetä.
                    Ot: Viittaat ilmeisesti Jankon Betoni 3:een Oli pakko keventää tämän kaiken egr kurjuuden keskellä
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4644
                      • Tampere

                      Itsellä on tässä väkisinkin käynyt mielessä että onko päästöskandaalilla mitään tekemistä asian kanssa? Bemarilla lurahtanut kurat housuun jonka johdosta takaisinkierrätyksen määrää on kasvatettu? Tämän johdosta aikaisempi kierrätyksen määrä jolle osat mitoitettu on kasvattanut osien rasitusta johtaen ennenaikaisiin osien rikkoontumiseen? Vai onko vikoja ollut myös alkupään autoissa samalla tavalla?

                      Tietääkö kukaan mitään tuosta adblue säiliön koko syytös keissistä ja voiko sillä olla mitään tekemistä tämän asian kanssa?
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 2003
                        • Tampere

                        Kaikkien olisi hyvä katsoa netflix dokomentti likainen raha vw päästösotkuista niin antaa näkökulmaa missä mennään.

                        Comment

                        • karis79
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2007
                          • 145
                          • Oulu

                          11/2011 530xd kävi marmorilla huollossa ja samalla tarkistivat jonku osanumeron (egr cooler?) että tartteeko vaihtaa. Ei tarttenu kun oli tarpeeks uus osa. Egr coolerit ym roippeet mulle vaihdettiin 1,5v sitten kun imusarjaan sulas reiät.

                          Joskus aikaisemmin katoin että 11/11 ei edes kuulunut kampanjaan mutta nyt näemmä kuuluu
                          F11 530xd 11/11
                          E39 530d 05/03

                          Comment

                          • JaniLap
                            BTCF Member
                            • Sep 2012
                            • 2794
                            • Tampere

                            Originally posted by karis79 View Post
                            11/2011 530xd kävi marmorilla huollossa ja samalla tarkistivat jonku osanumeron (egr cooler?) että tartteeko vaihtaa. Ei tarttenu kun oli tarpeeks uus osa.
                            Mielenkiintoista. Viitsisitkö tarkistaa autostasi kyseisen EGR-jäähdyttimen osanumeron, niin selviäisi mikä versio on kyseessä?
                            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                            Tampere

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 2003
                              • Tampere

                              Taashan tätä tarkastus listaa on laajennettu. Toki vain väliaikainen vaihe tämäkin.

                              Comment

                              • karis79
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2007
                                • 145
                                • Oulu

                                Originally posted by JaniLap View Post
                                Mielenkiintoista. Viitsisitkö tarkistaa autostasi kyseisen EGR-jäähdyttimen osanumeron, niin selviäisi mikä versio on kyseessä?
                                7 823 210 08, KHY-J, 17.01.07 DEC 003, KORENS Korea.
                                F11 530xd 11/11
                                E39 530d 05/03

                                Comment

                                Working...
                                X