memebuy23buy

Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2812
    • Tampere

    Originally posted by fraatti View Post
    Katsoin huvikseen mitä koneita jenkkien egr-kampanja koskee.
    Pieniä sävyeroja näyttää olevan:

    -Heillä kampanja on nimetty "Safety Recalliksi", kun Euroopassa se on "Die Technische Aktion".

    -Heillä B47-moottoriset eivät sitten ole riskiryhmässä, vai ei ole ollut edes myynnissä tuollapäin?

    -EGR-venttiilin osallisuutta ei tuoda mitenkään esille, vaan "The hallmark" kerrotaan olevan EGR-coolerin vuoto.
    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • Janzki
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 4947
      • Lohja

      Originally posted by zakspeed View Post
      Kummanmallisella jäähdytysnestekierrolla?
      Samaa kuin mitä nyt isketään paikalleen ongelman korjaajana.

      Tuosta kupletista on selvinnyt kyllä nyt yhtä sun toista kun eturistiriidan takia piti emännän auto käyttää paikallisella marmorilla..Ei kyllä tarvitse edes dieseliä harkita talliin.

      Btw..eilen tuli vastaan 2008 530d jossa EGR antautunut siten että jäähdytinnesteet paineella ahtimeen..Ihmeen kaupalla rytäkässä hajonnut vain ahdin.

      Ei sillä että BMW rypee tällaisessa, kun muuan Ranskalaiseen vaihdetaan ajamattomiin autoihin mm. vaihdelaatikoita, airbageja, hybrideihin akkuja jne. koska ovat turvallisuusriski
      Saa nähdä millon tuostakin tieto kunnolla julkisuuteen valahtaa, sen verran vakavista jutuista kyse että noille autoille ei rekisteröinti lupaa heru ennen kuin tehty..
      Sähköposti.
      IG: janzki_

      Comment

      • kimmon
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1461
        • Tuusulantien päässä...

        Tänään taas roihusi 318xd Nupurintiellä Espoossa
        Vain vieraita merkkejä ja mopoja tällä hetkellä

        Comment

        • Urpo_rotta
          BTCF Member
          • May 2012
          • 5336
          • Pirkkala

          Tätä minä sanon kohtuullisen fataaliksi ongelmaksi. Vakuutusyhtiöt ei liene hyvillään
          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
          E34 525i -90 twinturbo 427/519

          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
          Kysy jos tarvetta

          Comment

          • arpuC
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2006
            • 1377

            Autokeskus airportin huoltoneuvoja oli tästä egr:stä ja paloista sanonut 2014 N47 omistajalle, että ne on ollu yksittäistapauksia ja ajajan huolimattomuutta kun on ajettu vähäisillä nesteille Palaneet autot kuulemma huonosti huollettuja yksilöitä

            Autokeskus airport:

            Mulle samoja sieniä vitosella
            Last edited by arpuC; 21-12-2018, 15:38.
            Miks sä sytytit Bemarin palaa?
            En löydä enää sun luo
            Teitkö sä tän tahallaan?
            Nyt kaikki palaa.

            Comment

            • 4llu-
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1065
              • Esbo

              Mulla alkoi vähän ennen joulua 430d pyytämään lisää jäähdytinnestettä, Laakkoselle kun kiikutin niin viaksi paljastui vuotava EGR-Cooleri. Jäi pihalle seisomaan, ei kuulemma tietoa milloin saa osia, voi mennä pidemmänkin aikaa

              Ainakaan ei ehtinyt palaa koko vessa..
              Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
              Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
              Harley Davidson Dyna Streetbob -08

              Ex. M140i -17
              Ex. 430D -14
              Ex. F20 M135i -15

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4656
                • Tampere

                Läheltä liipannut ettei ole palanut koko auto... :think Tunnistaako kukaan onko kyseessä ollut 4 vai 6 sylinterinen auto?
                Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.


                Tuolla mainitaan että halkeaminen johtuisi jäähdytysnesteen kiehumisesta coolerissa suunnitteluvian takia. Samoin tuolla lukee että kyse ei ole softaviasta. Samalla mätkäistiin BMW:lle sakko.
                Korea confirms BMW’s defective EGR cooler as cause of car fires
                [THE INVESTOR] South Korea’s Transportation Ministry confirmed on Dec.24 that the cause of BMW engine fires that sent jitters across the country this summer was
                Last edited by fraatti; 04-01-2019, 13:44.
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • nappana
                  BTCF Member
                  • Apr 2011
                  • 30
                  • -

                  Minulla tehtiin tämä tarkistus viime viikolla Laakkosella normaalin huollon yhteydessä. Kuulemma kaikki kunnossa, egr coolerissa ei vuotoja ja mitään ei vaihdettu. Laskussa oli maininta että jäähdytysnestettä lisättiin 5dl. Kuulemma aika usein tarvitsee lisätä huollossa, ei syytä huoleen:think

                  Meneekö tämä niin että tästä eteenpäin mahdolliset korjaukset menee omaan piikkin kun osa on nyt todettu ehjäksi? Nyt vielä BPS takuu hetken voimassa mutta Entä jos vaikkapa vuoden kuluttua hajoaa.
                  Auto 335xd -14, 108 tkm ajettu

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4048
                    • Turku

                    Originally posted by fraatti View Post
                    Läheltä liipannut ettei ole palanut koko auto... :think Tunnistaako kukaan onko kyseessä ollut 4 vai 6 sylinterinen auto?
                    Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.


                    Tuolla mainitaan että halkeaminen johtuisi jäähdytysnesteen kiehumisesta coolerissa suunnitteluvian takia. Samoin tuolla lukee että kyse ei ole softaviasta. Samalla mätkäistiin BMW:lle sakko.
                    Korea confirms BMW’s defective EGR cooler as cause of car fires
                    http://www.theinvestor.co.kr/view.php?ud=20181224000677
                    6-Sylinterinen.
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4656
                      • Tampere

                      Löysin vielä paremman artikkelin tuosta korealaisten jutusta.

                      Käsitän siitä että bmw väitti että homma johtuu by-passista sekä coolerin halkeamisesta ja tähän yhdistettynä olevaan "nopeaan ajoon".

                      Mikäli ymmärrän tämä oikein niin korealaiset ovat kuitenkin tulleet siihen johtopäätökseen että vika johtuu siitä että egr-venttiili vuotaa.

                      Muutamia asioita mitä tuossa on sanottu:
                      -Egr-cooler alkaa vuotamaan(kiehumisen takia?)
                      -ja tämä töhnä sitten sekoittuu öljyyn yms ja tämä törky saa sitten egr-venttiilin jumimaan auki?
                      -Venttiilin jumiessa auki myöskään järjestelmä minkä pitäisi tarkkailla egr-coolerin lämpötiloja toimii hitaasti tai huonosti(tämä on mainittu vain tuossa alkuperäisessä korealaisessa jutussa).



                      Sakko mikä BMW:lle lätkäistiin johtui heidän hidastelustaan asioiden hoitamisessa, kuitenkin vuosilta 2015 ja 2017 löytyy merkintöjä siitä että coolerit halkeavat ja niiden muuttamiseksi on ollut jotain suunnitelmia.

                      Seassa saattaa olla käännöksestäkin johtuvia mokia mutta saako noista kukaan muu muodostettua mitään kokonaisuutta?
                      Olisi mukava nähdä koko korealaisten raportti. :think
                      (koreankielinen (chrome kääntää))
                      베엠베(BMW) 차량에서 잇따라 발생한 화재 사고의 원인을 조사해온 민관합동조사단(조사단)이 배기가스저감장치(EGR) 밸브 열림이 고정되는 현상을 화재 원인으로 지목했다. 저감장치 쿨러 균열에 따른 냉각수 침전물을 원인으로 지목했던 베엠베 쪽과 다른 결론을 내린 셈이다

                      engelska
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • E39Fin
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2013
                        • 1762
                        • HKI/Orimattila

                        Isäukon tapauksessa ainakin asioiden eteneminen meni järjestyksessä:
                        1.Egr-venttiili jumitti
                        2. Tämän aiheuttama kuumuus nosti imupuolen lämpötilaa sulattaen imusarjaan useampaan kohtaan reikiä.

                        Ihme kyllä cooleri ei ole näyttänyt mitään antautumisen merkkejä, mutta imusarja tosiaan kuin reikäjuusto. :think
                        Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                        E39 523iA Oxfordgreen

                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4656
                          • Tampere

                          Originally posted by E39Fin View Post
                          Isäukon tapauksessa ainakin asioiden eteneminen meni järjestyksessä:
                          1.Egr-venttiili jumitti
                          2. Tämän aiheuttama kuumuus nosti imupuolen lämpötilaa sulattaen imusarjaan useampaan kohtaan reikiä.

                          Ihme kyllä cooleri ei ole näyttänyt mitään antautumisen merkkejä, mutta imusarja tosiaan kuin reikäjuusto. :think
                          Samalla tavalla tiedän sen muissakin edenneen ja onhan tuo selvä juttu osa menee vain EGR-venttiilin vaihdolla. Onko coolerin halkeaminen sitten vain seurausta siitä että egr on vuotanut? Jossain kuitenkin vaihdetaan imusarja jos on todettu että cooleri vuotaa. Onko coolerin vuoto vain merkki siitä että todennäköisesti myös imusarja on ottanut kipeää?

                          Kuulin että eräässä autossa venttiili myös vuosi ja tarkoitus oli softata tuo koko egr pois ja vaihtaa ehjä imusarja. Tällöin kuitenkin softauksen yhteydessä tehoja jäi uupumaan muutama kymmenen heppaa luvatusta. Tällöin omistaja epäili että mahtaakohan egr silti vuotaa vaikka se on softasta laitettukin pois päältä. Loppujen lopuksi kaikki tehot löytyikin mutta softaaja ei koskaan sanonut että oliko erg lopulta vuotanut. Softaaja torjui kuitenkin vaihtoehdon kun omistaja oli sitä ehdottanut. Tietääkö kukaan onko pakopaine suurempi kuin ahtopaine täyskaasutilanteessa?
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4656
                            • Tampere

                            Joku kertoi suolestaneensa tuollaisen wahlerin egr-termostaatin. Onko siellä tuollainen DuPont's Vespel TP polyamidia oleva holkki todellakin sisällä? Tuo lämmönkesto ei kuitenkaan ole kuin 220 astetta..


                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 2004
                              • Tampere

                              Originally posted by fraatti View Post
                              Joku kertoi suolestaneensa tuollaisen wahlerin egr-termostaatin. Onko siellä tuollainen DuPont's Vespel TP polyamidia oleva holkki todellakin sisällä? Tuo lämmönkesto ei kuitenkaan ole kuin 220 astetta..
                              Tuo egr venttiili on taasen bensakoneesta.

                              Wahlerin venttiilit n47 ja n57 moottoreissa eivät jumi kuten b sarjan koneissa olevat pierburgit. Toki poikkeuksia yksilötasolla saattaa olla. Koreans kennoissa on kahta jäähdytysnestekierto järjestelmää joista toinen vaikuttaisi tehokkaamman näköiseltä.
                              Last edited by zakspeed; 04-01-2019, 20:58. Reason: Tarkennusta

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4656
                                • Tampere

                                Originally posted by zakspeed View Post
                                Tuo egr venttiili on taasen bensakoneesta.

                                Wahlerin venttiilit n47 ja n57 moottoreissa eivät jumi kuten b sarjan koneissa olevat pierburgit. Toki poikkeuksia yksilötasolla saattaa olla. Koreans kennoissa on kahta jäähdytysnestekierto järjestelmää joista toinen vaikuttaisi tehokkaamman näköiseltä.
                                Voipi olla olla että venttiili on päällisin puolin erilainen(en nyt sattunut löytämään kuvaa bmw:n venttiilistä missä olisi selitetty sen rakenne) mutta toimintaperiaate sekä komponentit lienee aivan samanlaiset kaikissa noissa vaikka tuossa linkissä lukikin että bensa-autoissa.



                                Eikö tämä tässä videossa ole aivan samanlainen venttiili? Tuo ainakin näyttää siltä että varsi takertelisi kiinni ja rasvanpoistolla tms muulla muljulla venttiilin toiminta palautuu sellaiseksi että jousivoima jaksaa palauttaa sen takaisinpäin. Huomattavaa on myös että kopan sisälle on myös kertynyt jotain tauhkaa joka kertoo siitä että venttiilin varren ympäriltä on tapahduttava vuotoa jonkinverran.

                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X