memebuy23buy

Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ptikkala
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1578

    eikö nuo egrään liittyvät vikakoodit estä dpfn regeneroinnin?

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 2004
      • Tampere

      Originally posted by ptikkala View Post
      eikö nuo egrään liittyvät vikakoodit estä dpfn regeneroinnin?
      Muun muassa ja moni muukin vikakoodi.

      Comment

      • hksport
        Newbiemmer
        • Jan 2019
        • 1
        • Hämeenlinna

        520d -16 100t km.
        Joulukuun alkupuolella suli imusarja ja muovit koneeseen.
        Kahdesta sylinteristä puuttui puristukset, tehtaan laskuun uusi kone.
        Reilu 4vk meni aikaa, nyt pari viikkoa ajettu uudella koneella.
        Näyttää ongelma koskevan uudempaakin kalustoa.

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 2004
          • Tampere

          Originally posted by hksport View Post
          520d -16 100t km.
          Joulukuun alkupuolella suli imusarja ja muovit koneeseen.
          Kahdesta sylinteristä puuttui puristukset, tehtaan laskuun uusi kone.
          Reilu 4vk meni aikaa, nyt pari viikkoa ajettu uudella koneella.
          Näyttää ongelma koskevan uudempaakin kalustoa.
          Autosi osuu kutakuinkin "kuumimpaan" ryhmään vieläpä.

          Hyvä, että nyt kunnossa.

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4657
            • Tampere

            Originally posted by ptikkala View Post
            eikö nuo egrään liittyvät vikakoodit estä dpfn regeneroinnin?
            Yllämainittu egr:n vikakoodi koodi ei estä DPF:n regeneroitumista. Tuli myös ohitusleikattua bypass vikaisesta tuo alipaineputki. Katsotaan millaisen koodin se saa aikaiseksi....
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • henka
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2011
              • 251
              • inkoo

              Originally posted by hksport View Post
              520d -16 100t km.
              Joulukuun alkupuolella suli imusarja ja muovit koneeseen.
              Kahdesta sylinteristä puuttui puristukset, tehtaan laskuun uusi kone.
              Reilu 4vk meni aikaa, nyt pari viikkoa ajettu uudella koneella.
              Näyttää ongelma koskevan uudempaakin kalustoa.
              Kun minulla oli 520d -16 niin pakoputkesta tuli välillä paljon kovempi ääni ja vein sen sitten bmw näytille ja ne tarkisti että ei ota pakoputki mihinkään kiinni ja autossa oli jo egr vaihdettu takaisinkutsuna, no ne ei tietenkään löytänyt mitään vikaa vaan sanoivat että on luultavasti äänenvainennin jäätynyt vaikka sanoin heille että kelistä ja lämpötilasta riippumatta kuuluu välillä no siihen sitten vastasivat että se on sitten kun auto polttaa hiukkas suosattimen.
              Äänen sain joskis kuulumaan kun kaasua painoi tosi nopeasti paikallaan ja tyhjäkäynnillä ja joskis tuli itsestään ja ajossa oli sitten isotie tai taajamaa ja jäi vielä päälle vaikka pysähtyi. Joskus kuului vain sekunnin ja joskus jopa 20min
              Oliko sinulla minkäänlaista oireita missä olis autossa ollut kovempi ääni
              F30 LCI 330d M-sport -16

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 2004
                • Tampere

                Originally posted by henka View Post
                Kun minulla oli 520d -16 niin pakoputkesta tuli välillä paljon kovempi ääni ja vein sen sitten bmw näytille ja ne tarkisti että ei ota pakoputki mihinkään kiinni ja autossa oli jo egr vaihdettu takaisinkutsuna, no ne ei tietenkään löytänyt mitään vikaa vaan sanoivat että on luultavasti äänenvainennin jäätynyt vaikka sanoin heille että kelistä ja lämpötilasta riippumatta kuuluu välillä no siihen sitten vastasivat että se on sitten kun auto polttaa hiukkas suosattimen.
                Äänen sain joskis kuulumaan kun kaasua painoi tosi nopeasti paikallaan ja tyhjäkäynnillä ja joskis tuli itsestään ja ajossa oli sitten isotie tai taajamaa ja jäi vielä päälle vaikka pysähtyi. Joskus kuului vain sekunnin ja joskus jopa 20min
                Oliko sinulla minkäänlaista oireita missä olis autossa ollut kovempi ääni
                Hiukkassuodattimen regenerointiääni.

                Comment

                • henka
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2011
                  • 251
                  • inkoo

                  Originally posted by zakspeed View Post
                  Hiukkassuodattimen regenerointiääni.
                  Teki sitä myös kylmänä
                  F30 LCI 330d M-sport -16

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4657
                    • Tampere

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Voinee niitä löytää muistakin malleista. Samalla tavalla indeksillä rajataan pahimmat valmistuserät niissäkin. Eri indeksirajat. Oisko ollu 04 se rajaversio.

                    B sarjan koneissa taas kahta päätyypiä coolereita ja omat indeksirajat kummassakin.
                    04 indeksi vielä ok?

                    Millähän lottokoneella noita coolereita on oikein arvottu noihin koneisiin kun myös N57:ssa tuota 8517724 osanumerolla olevaa cooleria voi löytää faceliftistä? Onko näissä eri osanumeron coolereissa eroa keskenään päällepäin/ulkonäöllisesti?

                    Tuossa mallissa viimeisin indeksinumero lienee 05, tuo cooleri oli vaihdettu juuri 140tkm ajettuun 04/2014 530d:n vuodon takia. Autossa oli ollut jäähdytinnesteen hävikkiä ja imusatsiin oli myös sulanut reijät. Omistaja oli odottanut osia 13 viikkoa. 9 viikon kohdalla vuora-auton lasku oli ollut 4900€. Taitaa käydä aika kalliiksi valmistajalle... :think

                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4657
                      • Tampere

                      Originally posted by fraatti View Post
                      Yllämainittu egr:n vikakoodi koodi ei estä DPF:n regeneroitumista. Tuli myös ohitusleikattua bypass vikaisesta tuo alipaineputki. Katsotaan millaisen koodin se saa aikaiseksi....
                      Kaveri ajoi muutamat sadat kilsat niin että tuo bypass oli halki sekä bypass läppä suljettuna tuolla letkumuutoksella. Bypassi putki lienee ollut halki jo ties kuinkakauan. Kumma kyllä mitään vikakoodeja tuosta ei tuona aikana ilmaantunut vaikka läppä oli deaktioitu ja auton toimi ihan normaalisti. Mutta eipä se vuotoakaan kyllä lopettanut. Vuoto tapahtuu sitten niin että coolerin kautta menevä pakokaasu palaa takaisinpäin tuolta bypass putkesta. Toki vuoto voi olla hiukan pienempää koska alle 50 asteisen koneen egr roippeet menee kaiketi tuon bypass putken kautta koneeseen ja letkumuutoksella alle 50 asteisella koneella egr:n kautta ei mene mitään.

                      Tuli myös silmäiltyä 05 ja 08 indeksinumeron egr coolereita vierekkäin. Niistä ei kyllä päällepäin löydä mitään oleellisia eroja keskenään. Hiukan joissain hitsaussaumoissa oli jotain pientä eroa mutta ei juurikaan mitään merkittävää. Suurin ero ehkä tuossa bypass läpän? kiinnityskohdan paikkeilla jossa vanhemmassa on monttu ja uudempi on tasainen. Jotain muutosta lienee siis ainakin tuossa läpässä tapahtunut. Tuo oli 200tkm ajetusta 2012 530d:stä ja tuossa oli bypass retkahtanut, käytössä oli vielä alkuperäinen cooleri ja erg-venttiili. Merkkiliikkeessä(autocenter) asiasta ja kärystä ilmoittaminen ei ollut aiheuttanut mitään mielenkiintoa.
                      Vaihtoyksilö sattui löytymään ruotsista ~200e:lla. Tuo oli peräisin 64tkm ajatusta autosta johon cooleri oli kuitenkin vaihdettu vuonna 2018 osien valmistuspäivämäärän mukaan. Kovin pitkäikäisiä eivät nuo ainakaan olleet...



                      Indeksinumeron 04 coolerissa myös tuo akselinkohta on omanlaisensa.


                      Jostain syystä myös alkuperäinen klemmari oli vaihdettu eli ilmeisesti egr-venttiilikin oli käynyt vielä tuon jälkeen irti.


                      Bypass oli retkahtanut haitarin välistä


                      Tuossa kuva imusarjanpäästä coolerista, jos tuo vuotaa jäähdytinnestettä niin vuodon näkee tuosta kirkkaana kohtana? Tuo selvinnee myös jäähdytysjärjestelmän painetestillä?
                      Last edited by fraatti; 26-01-2019, 23:35.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 2004
                        • Tampere

                        Originally posted by fraatti View Post
                        04 indeksi vielä ok?
                        Tuossa mallissa viimeisin indeksinumero lienee 05, tuo cooleri oli vaihdettu juuri 140tkm ajettuun 04/2014 530d:n vuodon takia.
                        Juuri näin. Vaihdettu nestevuodon takia vai bybassputki vai bybassläppävuodon takia?

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 2004
                          • Tampere

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Tuo oli 200tkm ajetusta 2012 530d:stä ja tuossa oli bypass retkahtanut, käytössä oli vielä alkuperäinen cooleri ja erg-venttiili. Merkkiliikkeessä(autocenter) asiasta ja kärystä ilmoittaminen ei ollut aiheuttanut mitään mielenkiintoa.
                          Onko autoa käytetty kampanjan aikana näytillä vai ennen N57 koneisille avattua kampanjaa? Vuotava bybassputki ei oikeuta kampanjan mukaiseen komponentin vaihtoon mikäli kampanjan pääasialliset tarkastuskriteerit, eivät täyty.

                          Nythän kampanja ei etene jos se vielä suorittamatta, koska autossa noin tuore cooleri. Tarvii sen vanhan paikoilleen kampanjatarkastuksen ajaksi.
                          Last edited by zakspeed; 27-01-2019, 08:58. Reason: Kirjoitusvirheet

                          Comment

                          • fraatti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 4657
                            • Tampere

                            Originally posted by zakspeed View Post
                            Juuri näin. Vaihdettu nestevuodon takia vai bybassputki vai bybassläppävuodon takia?
                            Jäädytinnestettä oli kulunut, imusarjaan oli sulanut reijät ja en tiedä oliko tuossa ollut lisäksi vielä jotain muuta vikaa. Saksa foorumeilta bongattu tapaus.
                            F11 535dX LCI
                            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                            Comment

                            • fxt06
                              Newbiemmer
                              • Jan 2019
                              • 6
                              • Espoo

                              Täällä kans luovutusjonossa oleva bemu. 2 litraa ehti jo jäähdytinnestettä valua. Viime huollossa lieneet jotain tehty, kun oli uutena autoon tehty start/stop off -asetus hävinnyt.

                              Kulku huononi tämän jälkeen ja kulutus tällä hetkellä 11 litraa. Aiemmin 8 pinnassa. Lupailivat "paikata" egr-venttiilin jo joulun välipäivinä, mutta mitään ei ole kuulunut. Mitään myöskään eivät huollossa maininneet viasta, vasta kun otin itse puheeksi, myönsivät vian olemassaolon.

                              Auto siis F11 530xd 2014 ja ajettu 70 000 km.

                              Oliko niin, ettei tuota start stopia saanut ohjelmoitua uudelleen, jos jotain vaihdettu?

                              Comment

                              • suppari
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4048
                                • Turku

                                Originally posted by fxt06 View Post
                                Täällä kans luovutusjonossa oleva bemu. 2 litraa ehti jo jäähdytinnestettä valua. Viime huollossa lieneet jotain tehty, kun oli uutena autoon tehty start/stop off -asetus hävinnyt.

                                Kulku huononi tämän jälkeen ja kulutus tällä hetkellä 11 litraa. Aiemmin 8 pinnassa. Lupailivat "paikata" egr-venttiilin jo joulun välipäivinä, mutta mitään ei ole kuulunut. Mitään myöskään eivät huollossa maininneet viasta, vasta kun otin itse puheeksi, myönsivät vian olemassaolon.

                                Auto siis F11 530xd 2014 ja ajettu 70 000 km.

                                Oliko niin, ettei tuota start stopia saanut ohjelmoitua uudelleen, jos jotain vaihdettu?
                                Saa ohjelmoitua pois vieläkin.
                                sigpic
                                P:0409699000

                                JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                                tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                                huollot/korjaukset!

                                BMW E&F sarjaan.
                                Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                                8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                                AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                                Comment

                                Working...
                                X