eikö nuo egrään liittyvät vikakoodit estä dpfn regeneroinnin?
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by hksport View Post520d -16 100t km.
Joulukuun alkupuolella suli imusarja ja muovit koneeseen.
Kahdesta sylinteristä puuttui puristukset, tehtaan laskuun uusi kone.
Reilu 4vk meni aikaa, nyt pari viikkoa ajettu uudella koneella.
Näyttää ongelma koskevan uudempaakin kalustoa.
Hyvä, että nyt kunnossa.
Comment
-
-
Originally posted by ptikkala View Posteikö nuo egrään liittyvät vikakoodit estä dpfn regeneroinnin?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by hksport View Post520d -16 100t km.
Joulukuun alkupuolella suli imusarja ja muovit koneeseen.
Kahdesta sylinteristä puuttui puristukset, tehtaan laskuun uusi kone.
Reilu 4vk meni aikaa, nyt pari viikkoa ajettu uudella koneella.
Näyttää ongelma koskevan uudempaakin kalustoa.
Äänen sain joskis kuulumaan kun kaasua painoi tosi nopeasti paikallaan ja tyhjäkäynnillä ja joskis tuli itsestään ja ajossa oli sitten isotie tai taajamaa ja jäi vielä päälle vaikka pysähtyi. Joskus kuului vain sekunnin ja joskus jopa 20min
Oliko sinulla minkäänlaista oireita missä olis autossa ollut kovempi ääniF30 LCI 330d M-sport -16
Comment
-
-
Originally posted by henka View PostKun minulla oli 520d -16 niin pakoputkesta tuli välillä paljon kovempi ääni ja vein sen sitten bmw näytille ja ne tarkisti että ei ota pakoputki mihinkään kiinni ja autossa oli jo egr vaihdettu takaisinkutsuna, no ne ei tietenkään löytänyt mitään vikaa vaan sanoivat että on luultavasti äänenvainennin jäätynyt vaikka sanoin heille että kelistä ja lämpötilasta riippumatta kuuluu välillä no siihen sitten vastasivat että se on sitten kun auto polttaa hiukkas suosattimen.
Äänen sain joskis kuulumaan kun kaasua painoi tosi nopeasti paikallaan ja tyhjäkäynnillä ja joskis tuli itsestään ja ajossa oli sitten isotie tai taajamaa ja jäi vielä päälle vaikka pysähtyi. Joskus kuului vain sekunnin ja joskus jopa 20min
Oliko sinulla minkäänlaista oireita missä olis autossa ollut kovempi ääni
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostVoinee niitä löytää muistakin malleista. Samalla tavalla indeksillä rajataan pahimmat valmistuserät niissäkin. Eri indeksirajat. Oisko ollu 04 se rajaversio.
B sarjan koneissa taas kahta päätyypiä coolereita ja omat indeksirajat kummassakin.
Millähän lottokoneella noita coolereita on oikein arvottu noihin koneisiin kun myös N57:ssa tuota 8517724 osanumerolla olevaa cooleria voi löytää faceliftistä? Onko näissä eri osanumeron coolereissa eroa keskenään päällepäin/ulkonäöllisesti?
Tuossa mallissa viimeisin indeksinumero lienee 05, tuo cooleri oli vaihdettu juuri 140tkm ajettuun 04/2014 530d:n vuodon takia. Autossa oli ollut jäähdytinnesteen hävikkiä ja imusatsiin oli myös sulanut reijät. Omistaja oli odottanut osia 13 viikkoa. 9 viikon kohdalla vuora-auton lasku oli ollut 4900€. Taitaa käydä aika kalliiksi valmistajalle... :think
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostYllämainittu egr:n vikakoodi koodi ei estä DPF:n regeneroitumista. Tuli myös ohitusleikattua bypass vikaisesta tuo alipaineputki. Katsotaan millaisen koodin se saa aikaiseksi....
Tuli myös silmäiltyä 05 ja 08 indeksinumeron egr coolereita vierekkäin. Niistä ei kyllä päällepäin löydä mitään oleellisia eroja keskenään. Hiukan joissain hitsaussaumoissa oli jotain pientä eroa mutta ei juurikaan mitään merkittävää. Suurin ero ehkä tuossa bypass läpän? kiinnityskohdan paikkeilla jossa vanhemmassa on monttu ja uudempi on tasainen. Jotain muutosta lienee siis ainakin tuossa läpässä tapahtunut. Tuo oli 200tkm ajetusta 2012 530d:stä ja tuossa oli bypass retkahtanut, käytössä oli vielä alkuperäinen cooleri ja erg-venttiili. Merkkiliikkeessä(autocenter) asiasta ja kärystä ilmoittaminen ei ollut aiheuttanut mitään mielenkiintoa.
Vaihtoyksilö sattui löytymään ruotsista ~200e:lla. Tuo oli peräisin 64tkm ajatusta autosta johon cooleri oli kuitenkin vaihdettu vuonna 2018 osien valmistuspäivämäärän mukaan. Kovin pitkäikäisiä eivät nuo ainakaan olleet...
Indeksinumeron 04 coolerissa myös tuo akselinkohta on omanlaisensa.
Jostain syystä myös alkuperäinen klemmari oli vaihdettu eli ilmeisesti egr-venttiilikin oli käynyt vielä tuon jälkeen irti.
Bypass oli retkahtanut haitarin välistä
Tuossa kuva imusarjanpäästä coolerista, jos tuo vuotaa jäähdytinnestettä niin vuodon näkee tuosta kirkkaana kohtana? Tuo selvinnee myös jäähdytysjärjestelmän painetestillä?
Last edited by fraatti; 26-01-2019, 23:35.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostTuo oli 200tkm ajetusta 2012 530d:stä ja tuossa oli bypass retkahtanut, käytössä oli vielä alkuperäinen cooleri ja erg-venttiili. Merkkiliikkeessä(autocenter) asiasta ja kärystä ilmoittaminen ei ollut aiheuttanut mitään mielenkiintoa.
Nythän kampanja ei etene jos se vielä suorittamatta, koska autossa noin tuore cooleri. Tarvii sen vanhan paikoilleen kampanjatarkastuksen ajaksi.
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostJuuri näin. Vaihdettu nestevuodon takia vai bybassputki vai bybassläppävuodon takia?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Täällä kans luovutusjonossa oleva bemu. 2 litraa ehti jo jäähdytinnestettä valua. Viime huollossa lieneet jotain tehty, kun oli uutena autoon tehty start/stop off -asetus hävinnyt.
Kulku huononi tämän jälkeen ja kulutus tällä hetkellä 11 litraa.Aiemmin 8 pinnassa. Lupailivat "paikata" egr-venttiilin jo joulun välipäivinä, mutta mitään ei ole kuulunut. Mitään myöskään eivät huollossa maininneet viasta, vasta kun otin itse puheeksi, myönsivät vian olemassaolon.
Auto siis F11 530xd 2014 ja ajettu 70 000 km.
Oliko niin, ettei tuota start stopia saanut ohjelmoitua uudelleen, jos jotain vaihdettu?
Comment
-
-
Originally posted by fxt06 View PostTäällä kans luovutusjonossa oleva bemu. 2 litraa ehti jo jäähdytinnestettä valua. Viime huollossa lieneet jotain tehty, kun oli uutena autoon tehty start/stop off -asetus hävinnyt.
Kulku huononi tämän jälkeen ja kulutus tällä hetkellä 11 litraa.Aiemmin 8 pinnassa. Lupailivat "paikata" egr-venttiilin jo joulun välipäivinä, mutta mitään ei ole kuulunut. Mitään myöskään eivät huollossa maininneet viasta, vasta kun otin itse puheeksi, myönsivät vian olemassaolon.
Auto siis F11 530xd 2014 ja ajettu 70 000 km.
Oliko niin, ettei tuota start stopia saanut ohjelmoitua uudelleen, jos jotain vaihdettu?sigpic
P:0409699000
JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
huollot/korjaukset!
BMW E&F sarjaan.
Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!
Comment
-
Comment