Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2003
    • Tampere

    Originally posted by JaniLap View Post
    Tilanne alkaa kehittyä yhä mielenkiintoisemmaksi, mikäli on uutisia ja uutisia uskominen.

    "The experiments showed that BMW cars catch fire when all three conditions are met - when there is a leak in EGR cooler, when the EGR valve is partially set to be left open and the car drives in high speed, and when diesel particulate-NOx reduction system is in operation."

    Kuvassa esitellään N47 moottorin osia, jotka ei liity suoranaisesti tähän palo kampanjaan millään tavalla. Niissä vanhan mallin EGR-venttiili joka löytyy myös N57 koneista.

    Tuo imusarja lienee sulanut EGR bybass läppävian takia.

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2794
      • Tampere

      Originally posted by zakspeed View Post
      Kuvassa esitellään N47 moottorin osia, jotka ei liity suoranaisesti tähän palo kampanjaan millään tavalla. Niissä vanhan mallin EGR-venttiili joka löytyy myös N57 koneista.

      Tuo imusarja lienee sulanut EGR bybass läppävian takia.
      Tarkoitatko että kyseinen (N47-moottorin) EGR-venttiili ei jumita ja ettei kyseinen (N47-moottorin) EGR-jäähdytin voi vuotaa? Ja tästä syystä syttymissyy on aina jokin muu kuin jumittava EGR-venttiili ja -jäähdytin, joka näiden autopalojen taustalla näyttää olevan?

      Hämmentävää, kun BMW on kuitenkin kutsunut myös N47 -koneella varustettuja autoja, ja tässäkin ketjussa on tullut esille syttymistapauksia, joissa auton moottori on ollut N47.

      Last edited by JaniLap; 29-11-2018, 09:15.
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2003
        • Tampere

        Originally posted by JaniLap View Post
        Tarkoitatko että kyseinen (N47-moottorin) EGR-venttiili ei jumita ja ettei kyseinen (N47-moottorin) EGR-jäähdytin voi vuotaa? Ja tästä syystä syttymissyy on aina jokin muu kuin jumittava EGR-venttiili ja -jäähdytin, joka näiden autopalojen taustalla näyttää olevan?

        Hämmentävää, kun BMW on kuitenkin kutsunut myös N47 -koneella varustettuja autoja, ja tässäkin ketjussa on tullut esille syttymistapauksia, joissa auton moottori on ollut N47.

        Niin on kutsunut, mutta vika on ollut lähtökohtaisesti toinen. Lopputulos lähelle sama. Reikäisiä imusarjoja onneksi pääosin.

        Comment

        • JaniLap
          BTCF Member
          • Sep 2012
          • 2794
          • Tampere

          Originally posted by zakspeed View Post
          Niin on kutsunut, mutta vika on ollut lähtökohtaisesti toinen. Lopputulos lähelle sama. Reikäisiä imusarjoja onneksi pääosin.
          Entä EGR-jäähdytin?
          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
          Tampere

          Comment

          • pexodus
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2009
            • 1577
            • Leppävirta/Oravikoski

            Mulla menee egr lauhdutin ja imusarja vaihtoon, mikä ihmeellistä marmori itse sanoi ilman mitään kyselyjä että kampanja päällä ja viulut maksaa pnv.

            Mittarilukema 225tkm, ei juuri oireita. Nestettä pyytänyt kerran litran, nyt ajettu 4tkm ei vajausta.
            BMW F11 LCI 530da x-drive
            Opel Vivaro biturbo - 18 vuokrattavana

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 2003
              • Tampere

              Originally posted by JaniLap View Post
              Entä EGR-jäähdytin?
              Jäähdyttimen ohivirtausläpässä oli vikoja -> kuumat kaasut aina suoraan imusarjaan. Ei tietääkseni itse coolerissa ollut vikoja vaikkakin se niihin uusittiin, koska läppä sijaitsee ko. komponentissa.

              Edellä mainittu vain tekstiksi muotoiltua omaa ajattelua omiin havaintoihin perustuen. Eivät siis edusta minkään virallisen tahon kantaa.

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2794
                • Tampere

                Originally posted by zakspeed View Post
                Jäähdyttimen ohivirtausläpässä oli vikoja -> kuumat kaasut aina suoraan imusarjaan. Ei tietääkseni itse coolerissa ollut vikoja vaikkakin se niihin uusittiin, koska läppä sijaitsee ko. komponentissa.

                Edellä mainittu vain tekstiksi muotoiltua omaa ajattelua omiin havaintoihin perustuen. Eivät siis edusta minkään virallisen tahon kantaa.
                Kiitos, ja oli virallista tai ei, niin arvokasta tietoa joka tapauksessa tämän ketjun jatkoksi.
                IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • SULVEL
                  Newbiemmer
                  • Nov 2018
                  • 11
                  • Tuusula

                  Originally posted by SULVEL View Post
                  moi

                  Olin pari viikkoa sitten yhteydessä autokeskukseen omaaloitteisesti, oma F30 kuulu "korjattavien" joukkoon. Hienosti otettiin tarkastukseen jo seuraavana päivänä, tuloksena oli EGR vuotaa. Ongelmana on ettei osaa ole saatavilla, eikä tietoa milloin olisi saatavilla! On hienoa kun pukkaa vikakoodia tuon johdosta, jota saa nollailla.....
                  Tänään totesivat, imusarjavuoto vikakoodin jälkeen ettei ole ajokuntoinen. Nyt odotellaan milloin tulee kuntoon....

                  Comment

                  • sonikk
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2010
                    • 1664
                    • Kerava

                    Originally posted by pexodus View Post
                    Mulla menee egr lauhdutin ja imusarja vaihtoon, mikä ihmeellistä marmori itse sanoi ilman mitään kyselyjä että kampanja päällä ja viulut maksaa pnv.
                    Mikäs tässä on ihmeellistä, aina ne avoimet aktiot tehdään pois jonkun käynnin yhteydessä jos vaan mahdollista.

                    Comment

                    • arpuC
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 1377

                      Originally posted by sonikk View Post
                      Mikäs tässä on ihmeellistä, aina ne avoimet aktiot tehdään pois jonkun käynnin yhteydessä jos vaan mahdollista.
                      Ainoastaan kos teet merkkiliilleessä huollon. Bmw suomi sanoi ettei ole kuullutkaan paloista
                      Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                      En löydä enää sun luo
                      Teitkö sä tän tahallaan?
                      Nyt kaikki palaa.

                      Comment

                      • Grapes
                        BTCF Member
                        • Jul 2008
                        • 607
                        • Hämeenlinna

                        Aamulla puoli yhdeksän aikaan VT3 Hyvinkään liittymän kohdalla pohjoiseen päin menevälle kaistalla F11 koppanen bemu ja palokunta. Taas roihuaa, huh huh.
                        F11 M550d -13

                        ex:
                        E60 535d -08 405/800
                        E39 M5 -99
                        E60 530dA -03 302/660
                        E39 523iA -98
                        Lada 1600 -91
                        Ford Escort Sport -72

                        Comment

                        • arpuC
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1377

                          Originally posted by Grapes View Post
                          Aamulla puoli yhdeksän aikaan VT3 Hyvinkään liittymän kohdalla pohjoiseen päin menevälle kaistalla F11 koppanen bemu ja palokunta. Taas roihuaa, huh huh.
                          Oliko F11? Olin katsovinani, että 3-sarja
                          Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                          En löydä enää sun luo
                          Teitkö sä tän tahallaan?
                          Nyt kaikki palaa.

                          Comment

                          • arpuC
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1377

                            Katsoin iltalehteä, niin löysin kolme artikkelia joissa oli video kun F10 palaa. Ja tämän viikon tiistaina tosiaan yksi kappale Hyvinkään rampilla. Varmasti ei ole ainoat? Joku löytänyt enemmän, niin vois laittaa koosteen.

                            Yksittäistapauksia sanois Günther.
                            Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                            En löydä enää sun luo
                            Teitkö sä tän tahallaan?
                            Nyt kaikki palaa.

                            Comment

                            • TON-III
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2018
                              • 480
                              • Turku

                              Originally posted by fraatti View Post



                              Mutta onko näihin tarvinnut liittyä jäähdytinnesteen vuoto?
                              "BMW blames a coolant leak in the exhaust recirculation module in diesel engines for the spontaneous fires, but the ministry has yet to identify the exact cause.."
                              Hyvä kysymys, noita takaisinkutsuja on näemmä tehty vaihtelevasti, omaani siihen vasta saksasta tuodussa tuo jäähdytykseen liittyvä update on tehty (mitä se sitten tarkoittaakaan).
                              F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4644
                                • Tampere

                                Näyttävät ne N-koneidenkin läpätkin menevän koneeseen kun tarpeeksi lämpöä annetaan...





                                Egr-venttiilin toiminta



                                Poikkileikkaus:
                                Last edited by fraatti; 08-12-2018, 22:19.
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X