Tämä egr venttiili kun olisikin b47 moottoreissa . Wehlerin valmistama ja varsin toimintavarma.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by zakspeed View PostTämä egr venttiili kun olisikin b47 moottoreissa . Wehlerin valmistama ja varsin toimintavarma.
Kustannusoptimointi lienee käynyt sitten täälläkin. Näyttää olevan Pierburgin valmistetta tuon B47:n venttiili. Valujälkikin on jo hiukan karkeamman näköistä. Onkohan laadun suunta vain näiden "optimointien" myötä vain alaspäin?
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Tiedä syytä, mutta varsin heikko esitys tuo pierburg on ollut. Jumivat jo 30tkm ajettuina. Wehlerissä venttiililautanen vastaa ja tiivistyy "omaan" runkoonsa nähden ja se lienee keston salaisuus. Pierbug taas vastaa egr jähdyttimen ns. seetirenkaaseen.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTiedä syytä, mutta varsin heikko esitys tuo pierburg on ollut. Jumivat jo 30tkm ajettuina. Wehlerissä venttiililautanen vastaa ja tiivistyy "omaan" runkoonsa nähden ja se lienee keston salaisuus. Pierbug taas vastaa egr jähdyttimen ns. seetirenkaaseen.
F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Ei ne mitenkään pahannäköisiä ole varsistaan vaikka jumissa ovatkin. Kylmiltään asentaessa vaarana kyllä rikkoa jo asentaessa. Voi olla, että varsi vääntyy lämpötilarasitusten seurauksena.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Muutaman tommosen uudemman venttiilin olen suolestanut..kaikissa sama vika, pakolaasut noussu vartta pitkin ylös ja muoviset hilut sisällä osittain sulaneet ja jumissa.
Moottori joka noita säätää on kutakuinki penskana tutusti käytetty hobby moottori.
Surkea on esitys näiden uudempien dieselien kanssa, tästä syystä meidän taloudessa alkaa / alkaneet autot liikkumaan etanolilla. Seuraavana vuorossa tuo susipaska n63 koneellinen ja jos intoa riittää nykästään tuo ahdettu kymppi myös etanolille.Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
-
Originally posted by Janzki View PostMuutaman tommosen uudemman venttiilin olen suolestanut..kaikissa sama vika, pakolaasut noussu vartta pitkin ylös ja muoviset hilut sisällä osittain sulaneet ja jumissa.
Moottori joka noita säätää on kutakuinki penskana tutusti käytetty hobby moottori.
Toki aukijuminut venttiili saattaa myöskin kohdata sulamiskuoleman jos venttiilin lämpötila pääsee nousemaan hallitsemattomasti esim vuodon takia. Tässä lähinnä mietin vain sitä että onko sulaminen tapahtunut venttilin vuotamisen ennen vai jälkeen. No euron osaltahan tuo päällepäinkin kyllä näyttää...ehkä suunnittelu on vain epäonnistunut.
Onko tälläisten venttiilien omaavat moottorit olleet alttiimpia paloille? Eikös moni ole ollut juurikin noita 2l pannuja? Näissä pikkukoneissa ei tainnut myöskään olla takaisinkierrätys kaasun lämpötilalle mitään valvontaa?
Näin kun ajattelee niin eikös n57 koneissa ole kaikissa se lämpötilaanturi. Luulis että sillä pysytys haistelemaan jos että jos takaisinkierrätettävän kaasun lämmöt raketoivat että tällöin pelit lyötäisiin heti toppiin?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View Post
Näin kun ajattelee niin eikös n57 koneissa ole kaikissa se lämpötilaanturi. Luulis että sillä pysytys haistelemaan jos että jos takaisinkierrätettävän kaasun lämmöt raketoivat että tällöin pelit lyötäisiin heti toppiin?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKyllä lämpöanturi löytyy B47 moottoristakin. Mutta kyllä sanoisin että suurempi riski on nelisylinterisissä pierburgilaisissa.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostOk. Eikä sitä muutenkaan tiedä että kuinka ko. anturia käsitellään moottorinohjauksen päässä. Onko se käytössä vain kun egr on auki ja ylipäätään ymmärtääkö se "ylilämmön" päälle mitään. Ainakin egr pitäisi olla kiinni ja lämmöt ovat korkealla niin luulisi että tuosta voisi päätellä jotain...-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTaitaa olla pääasiallisesti valvomassa bybass ohitusläpän vaikutusta suuntaan ja toiseen.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEikös ERG cooleri testissä näy myös lämpötilat? Kait tuo jollaintapaa myös valvoo silloin jäähdyttimen tehoa/kuntoakin?E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Tulipa availtua nuita bertan venttiileitä. Väittäisin ettei noen tai karstan vuoksi jumiin mene. Varsi tuntuu jumivan niissä missä vika tilanne päällä. Vaikka sisään kaasua menisikin se pääsee sieltä ulos, ei ole suljettu tila.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostTulipa availtua nuita bertan venttiileitä. Väittäisin ettei noen tai karstan vuoksi jumiin mene. Varsi tuntuu jumivan niissä missä vika tilanne päällä. Vaikka sisään kaasua menisikin se pääsee sieltä ulos, ei ole suljettu tila.F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by fraatti View PostEli todennäköisesti sitten varsi on joko kiero tai kulunut portaalle?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
Comment