Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2000
    • Tampere/kainuu

    Tämä egr venttiili kun olisikin b47 moottoreissa . Wehlerin valmistama ja varsin toimintavarma.
    -M5- '00
    -i3 94 rex '19
    -Ascona B 4.0 '80
    Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
    -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
    -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

    Comment

    • fraatti
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 4629
      • Tampere

      Originally posted by zakspeed View Post
      Tämä egr venttiili kun olisikin b47 moottoreissa . Wehlerin valmistama ja varsin toimintavarma.
      Toimintaperiaate lienee molemmissa varsin samankaltainen. Sähköllä kait tämäkin liikkuu?

      Kustannusoptimointi lienee käynyt sitten täälläkin. Näyttää olevan Pierburgin valmistetta tuon B47:n venttiili. Valujälkikin on jo hiukan karkeamman näköistä. Onkohan laadun suunta vain näiden "optimointien" myötä vain alaspäin?

      F11 535dX LCI
      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2000
        • Tampere/kainuu

        Tiedä syytä, mutta varsin heikko esitys tuo pierburg on ollut. Jumivat jo 30tkm ajettuina. Wehlerissä venttiililautanen vastaa ja tiivistyy "omaan" runkoonsa nähden ja se lienee keston salaisuus. Pierbug taas vastaa egr jähdyttimen ns. seetirenkaaseen.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • fraatti
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 4629
          • Tampere

          Originally posted by zakspeed View Post
          Tiedä syytä, mutta varsin heikko esitys tuo pierburg on ollut. Jumivat jo 30tkm ajettuina. Wehlerissä venttiililautanen vastaa ja tiivistyy "omaan" runkoonsa nähden ja se lienee keston salaisuus. Pierbug taas vastaa egr jähdyttimen ns. seetirenkaaseen.
          Niin tuo näyttää olevan. Tuolla ohjurin mitalla ja lautasen kohdistumisella seetiin saattaa olla myös jotain tekemistä asian kanssa. Tämän ilmeisesti saa myös rikki jos asentaa sen ilman että venttiili on ajautunut sähköllä hiukan sisäänpäin. Onko venttiilivarsien karstaisuuksissa ollut eroa vanhemman ja uudemman venttiilin kesken?


          F11 535dX LCI
          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2000
            • Tampere/kainuu

            Ei ne mitenkään pahannäköisiä ole varsistaan vaikka jumissa ovatkin. Kylmiltään asentaessa vaarana kyllä rikkoa jo asentaessa. Voi olla, että varsi vääntyy lämpötilarasitusten seurauksena.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              Muutaman tommosen uudemman venttiilin olen suolestanut..kaikissa sama vika, pakolaasut noussu vartta pitkin ylös ja muoviset hilut sisällä osittain sulaneet ja jumissa.
              Moottori joka noita säätää on kutakuinki penskana tutusti käytetty hobby moottori.

              Surkea on esitys näiden uudempien dieselien kanssa, tästä syystä meidän taloudessa alkaa / alkaneet autot liikkumaan etanolilla. Seuraavana vuorossa tuo susipaska n63 koneellinen ja jos intoa riittää nykästään tuo ahdettu kymppi myös etanolille.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4629
                • Tampere

                Originally posted by Janzki View Post
                Muutaman tommosen uudemman venttiilin olen suolestanut..kaikissa sama vika, pakolaasut noussu vartta pitkin ylös ja muoviset hilut sisällä osittain sulaneet ja jumissa.
                Moottori joka noita säätää on kutakuinki penskana tutusti käytetty hobby moottori.
                Löytyihän se vika sieltä sitten. Onko tuon venttilin moottoriosan päällipuoli ilmatiivis? Painerohan sitä pakokaasua sinne ajaa ja jos yläosa on tiivis niin myöskään kaasu ei virtaa. Jos koppa ei ole tiivis niin pystyykö sitä tiivistämään?

                Toki aukijuminut venttiili saattaa myöskin kohdata sulamiskuoleman jos venttiilin lämpötila pääsee nousemaan hallitsemattomasti esim vuodon takia. Tässä lähinnä mietin vain sitä että onko sulaminen tapahtunut venttilin vuotamisen ennen vai jälkeen. No euron osaltahan tuo päällepäinkin kyllä näyttää...ehkä suunnittelu on vain epäonnistunut.

                Onko tälläisten venttiilien omaavat moottorit olleet alttiimpia paloille? Eikös moni ole ollut juurikin noita 2l pannuja? Näissä pikkukoneissa ei tainnut myöskään olla takaisinkierrätys kaasun lämpötilalle mitään valvontaa?

                Näin kun ajattelee niin eikös n57 koneissa ole kaikissa se lämpötilaanturi. Luulis että sillä pysytys haistelemaan jos että jos takaisinkierrätettävän kaasun lämmöt raketoivat että tällöin pelit lyötäisiin heti toppiin?
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • zakspeed
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 2000
                  • Tampere/kainuu

                  Originally posted by fraatti View Post

                  Näin kun ajattelee niin eikös n57 koneissa ole kaikissa se lämpötilaanturi. Luulis että sillä pysytys haistelemaan jos että jos takaisinkierrätettävän kaasun lämmöt raketoivat että tällöin pelit lyötäisiin heti toppiin?
                  Kyllä lämpöanturi löytyy B47 moottoristakin. Mutta kyllä sanoisin että suurempi riski on nelisylinterisissä pierburgilaisissa.
                  -M5- '00
                  -i3 94 rex '19
                  -Ascona B 4.0 '80
                  Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                  -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                  -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4629
                    • Tampere

                    Originally posted by zakspeed View Post
                    Kyllä lämpöanturi löytyy B47 moottoristakin. Mutta kyllä sanoisin että suurempi riski on nelisylinterisissä pierburgilaisissa.
                    Ok. Eikä sitä muutenkaan tiedä että kuinka ko. anturia käsitellään moottorinohjauksen päässä. Onko se käytössä vain kun egr on auki ja ylipäätään ymmärtääkö se "ylilämmön" päälle mitään. Ainakin egr pitäisi olla kiinni ja lämmöt ovat korkealla niin luulisi että tuosta voisi päätellä jotain...
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 2000
                      • Tampere/kainuu

                      Originally posted by fraatti View Post
                      Ok. Eikä sitä muutenkaan tiedä että kuinka ko. anturia käsitellään moottorinohjauksen päässä. Onko se käytössä vain kun egr on auki ja ylipäätään ymmärtääkö se "ylilämmön" päälle mitään. Ainakin egr pitäisi olla kiinni ja lämmöt ovat korkealla niin luulisi että tuosta voisi päätellä jotain...
                      Taitaa olla pääasiallisesti valvomassa bybass ohitusläpän vaikutusta suuntaan ja toiseen.
                      -M5- '00
                      -i3 94 rex '19
                      -Ascona B 4.0 '80
                      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4629
                        • Tampere

                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Taitaa olla pääasiallisesti valvomassa bybass ohitusläpän vaikutusta suuntaan ja toiseen.
                        Eikös ERG cooleri testissä näy myös lämpötilat? Kait tuo jollaintapaa myös valvoo silloin jäähdyttimen tehoa/kuntoakin?
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17855
                          • PKS

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Eikös ERG cooleri testissä näy myös lämpötilat? Kait tuo jollaintapaa myös valvoo silloin jäähdyttimen tehoa/kuntoakin?
                          Luulisi, että BMW ajaisi samalla uuden softan sisään joka sytyttäisi moottorin vikavalon jos lämmöt ylittyy asetetusta turvarajasta (joka voisi olla mallia "nyt on varmasti jotain paskana")... :think Tai niin mä ainakin tekisin.
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                          E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 2000
                            • Tampere/kainuu

                            Tulipa availtua nuita bertan venttiileitä. Väittäisin ettei noen tai karstan vuoksi jumiin mene. Varsi tuntuu jumivan niissä missä vika tilanne päällä. Vaikka sisään kaasua menisikin se pääsee sieltä ulos, ei ole suljettu tila.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4629
                              • Tampere

                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Tulipa availtua nuita bertan venttiileitä. Väittäisin ettei noen tai karstan vuoksi jumiin mene. Varsi tuntuu jumivan niissä missä vika tilanne päällä. Vaikka sisään kaasua menisikin se pääsee sieltä ulos, ei ole suljettu tila.
                              Eli todennäköisesti sitten varsi on joko kiero tai kulunut portaalle?
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • zakspeed
                                BTCF Member
                                • Nov 2003
                                • 2000
                                • Tampere/kainuu

                                Originally posted by fraatti View Post
                                Eli todennäköisesti sitten varsi on joko kiero tai kulunut portaalle?
                                Kyllä.
                                -M5- '00
                                -i3 94 rex '19
                                -Ascona B 4.0 '80
                                Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                                -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                                -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎