Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JaniLap
    BTCF Member
    • Sep 2012
    • 2771
    • Tampere

    Originally posted by karis79 View Post
    7 823 210 08, KHY-J, 17.01.07 DEC 003, KORENS Korea.
    Samaa huttua vuodesta 2015 olleet ja näitä samoja on asennettu syttyneisiin autoihinkin, joten siinä mielessä mielenkiintoinen tilanne jos tämä olisi uusi osa, johon kyseistä vikaa ei ilmaantuisi. Toisaalta jos asiakas saadaan tällä kommentilla huolettomiaksi, niin parempi näin, vaikkei se kyseiseen tuotteeseen liittyvää ongelmaa varsinaisesti korjaakaan.
    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
    Tampere

    Comment

    • zakspeed
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 2000
      • Tampere/kainuu

      Originally posted by JaniLap View Post
      Samaa huttua vuodesta 2015 olleet ja näitä samoja on asennettu syttyneisiin autoihinkin, joten siinä mielessä mielenkiintoinen tilanne jos tämä olisi uusi osa, johon kyseistä vikaa ei ilmaantuisi. Toisaalta jos asiakas saadaan tällä kommentilla huolettomiaksi, niin parempi näin, vaikkei se kyseiseen tuotteeseen liittyvää ongelmaa varsinaisesti korjaakaan.
      Ei se varaosanumero vaan se indeksinumero on se juttu. Ei varaosanumeron tarvitse muuttua mihinkään päivitetyssä osassa, indeksi muuttuu.
      -M5- '00
      -i3 94 rex '19
      -Ascona B 4.0 '80
      Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
      -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
      -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

      Comment

      • JaniLap
        BTCF Member
        • Sep 2012
        • 2771
        • Tampere

        Originally posted by zakspeed View Post
        Ei se varaosanumero vaan se indeksinumero on se juttu. Ei varaosanumeron tarvitse muuttua mihinkään päivitetyssä osassa, indeksi muuttuu.
        Mikä tuossa on muuttunut vrt. esim. kuvan osaan?

        IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
        BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
        Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

        Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
        Tampere

        Comment

        • zakspeed
          BTCF Member
          • Nov 2003
          • 2000
          • Tampere/kainuu

          Originally posted by JaniLap View Post
          Mikä tuossa on muuttunut vrt. esim. kuvan osaan?
          Se, että edellä mainittu cooleri kuten kuvassakin on jo ties monettako painosta niistä alkupään ongelmallisimmista versioista.

          Kumpaakaan noista ei siis tilanne koske akuutisti niillä tiedoilla millä näitten kanssa pelataan.
          -M5- '00
          -i3 94 rex '19
          -Ascona B 4.0 '80
          Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
          -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
          -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

          Comment

          • TJJ
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2003
            • 7591
            • Jyväskylä

            Eikös BMW:llä nimenomaan muutu osanumero kun osiin tehdään parannuksia. Katso esim. F30 hammastangon numerohistoriaa...
            E39 528iA

            Comment

            • zakspeed
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 2000
              • Tampere/kainuu

              Originally posted by TJJ View Post
              Eikös BMW:llä nimenomaan muutu osanumero kun osiin tehdään parannuksia. Katso esim. F30 hammastangon numerohistoriaa...
              Hyvin usein muuttuu jos tehdään radikaalisti uusi osa. Pienemmissä päivityksissä ei. Kuten esim N53/54 suuttimet, nämä egr-kennot jne...
              -M5- '00
              -i3 94 rex '19
              -Ascona B 4.0 '80
              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

              Comment

              • JaniLap
                BTCF Member
                • Sep 2012
                • 2771
                • Tampere

                Originally posted by zakspeed View Post
                Se, että edellä mainittu cooleri kuten kuvassakin on jo ties monettako painosta niistä alkupään ongelmallisimmista versioista.

                Kumpaakaan noista ei siis tilanne koske akuutisti niillä tiedoilla millä näitten kanssa pelataan.
                Jos tämä indeksiluvun "08" omaava painos on kertomasi mukaan "luotettava", niin millä indeksinumeroilla ne ongelmatapaukset on valmistettu?
                IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                Tampere

                Comment

                • mikakoo
                  Newbiemmer
                  • Aug 2009
                  • 2
                  • Sawo

                  Originally posted by JaniLap View Post
                  Samaa huttua vuodesta 2015 olleet ja näitä samoja on asennettu syttyneisiin autoihinkin, joten siinä mielessä mielenkiintoinen tilanne jos tämä olisi uusi osa, johon kyseistä vikaa ei ilmaantuisi. Toisaalta jos asiakas saadaan tällä kommentilla huolettomiaksi, niin parempi näin, vaikkei se kyseiseen tuotteeseen liittyvää ongelmaa varsinaisesti korjaakaan.
                  Tänään piipahdin Laakkosella varaamassa huoltoa ja tarkastamassa koskeeko kutsu mun luisupulkkaa joka on 07/2012 530d. Tämä kuului kamppikseen ja osasivat kertoa myös, että jos coolerin osanumero alkaa 78 ja päättyy 07 tai alle, niin silloin se tarkastetaan kuvaamalla se sisältä. Mikäli jotain ongelmaa/vuotoa havaitaan, niin sitten tehdään tehtaalle ilmoitus ja pyydetään uutta osaa. Mulla on 05 numeroon päättyvä Korean tekele, joten tarkastavat sen sitten ens torstaina huollon yhteydessä. Ei tuo nestettä juuri hävitä ja imusarjakin näyttää ehjältä, mutta hieman on kyllä epävarma olo tuon tarkastuksen suhteen. Tällä hetkellä on rullattu 124tkm ja osaahan se varmaan jumia/vuotaa myöhemmin vaikka nyt olisikin ehjä. Trafille ei heidän mukaan ole mennyt tästä takaisinkutsusta vielä tietoa. Ajatus oli että taidan nyppästä tarkastuksen jälkeen koko härpäkkeen koneesta pois tallin hyllyä koristamaan. Jos alkaavat sitä katsastuksessa kaipaamaan, niin saahan sen takaisin laitettua.

                  Comment

                  • JaniLap
                    BTCF Member
                    • Sep 2012
                    • 2771
                    • Tampere

                    Originally posted by mikakoo View Post
                    Tänään piipahdin Laakkosella varaamassa huoltoa ja tarkastamassa koskeeko kutsu mun luisupulkkaa joka on 07/2012 530d. Tämä kuului kamppikseen ja osasivat kertoa myös, että jos coolerin osanumero alkaa 78 ja päättyy 07 tai alle, niin silloin se tarkastetaan kuvaamalla se sisältä. Mikäli jotain ongelmaa/vuotoa havaitaan, niin sitten tehdään tehtaalle ilmoitus ja pyydetään uutta osaa.
                    Tuon osanumeron alkuosan osalta F-sarjassa N57 ja N47 kohdalla EGR-jäähdyttimen osanumero on ollut saksalaisvalmisteisena numerolla 7810751 ja sittemmin myös korealaisvalmisteistena (jotka nyt asiaan liittyen erityisiä murheenkryynejä) osanumerolla 7823210. Kyseistä korealaisvalmisteista osaa (7823210) tuolla "luotettavammalla" indeksinumerolla "08" on asennettu moottoreihin vuodesta 2015 alkaen N-sarjan moottoreihin. N47-moottoreissa on asennettu EGR-jäähdytintä myös osanumerolla 8517724, joka ei ilmeisesti sitten kuulu akuuteimpaan riskiryhmään, korealaisvalmisteisuudesta huolimatta. Mitenkähän tuo 85-alkuinen mahtaa erota 78-alkuisesta?
                    Last edited by JaniLap; 17-01-2019, 19:09. Reason: Täsmennetty 85-alkuisia coolereita koskien
                    IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                    BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                    Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                    Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                    Tampere

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4629
                      • Tampere

                      Tässä on nyt tullut lueskeltua hetken aikaa maailmalta millaisia kokemuksia ihmisillä on tästä kampanjasta ja omat fiilikset on hiukan ristiriitaiset. :think

                      -Ilmeisesti "egr-rate" eli raittiin ilman määrää ei saa enää kasvatettua mitenkään vaan se on lukittu uuden moottorin ohjaimen softan jälkeen.
                      -polttoaineen kulutus on joillain kasvanut ja sen on epäilty liittyvän lisääntyneeseen pakokaasun takaisin kierrätykseen
                      -eräs on raportoinut että imuputken muutoksen jälkeen auto ei saavuta autobaanaalla enää samaa nopeutta kuin aikaisemmin
                      -start-stop napin koodaaminen pois käytöstä ei onnistu enää

                      Saksassa on ilmeisesti ollut myös jotain kampajaa euro5 autoille jossa on epäilty että pakokaasuntakaisinkierratystä ruuvataan suuremmalle. Mahtaako nämä kaikki softien päivitykset olla sitten vain päästöripulointia? :think

                      Kertokaas joku saksantaitoinen mitä näissä lapuissa oikein lukee, en jaksa alkaa sönkkäämään noista kuvista pelkästään:






                      Tässäkin taitaa tulla hiukan karvasta tilitystä, sulaneelle imusarjalleko on lupaitu toimitusaikaa kesäkuulle?
                      "Moin Kollegen, bin seit dieser Woche auch Mitglied im Club der verlorenen Freude am Fahren wegen Stillstand:

                      - 530 dx mit M Performance PowerKit, 07.2014, 85.000 km
                      - Anfrage beim Kundenservice 08.2018 wurde mit ‚Standard-Hinhalteaussage-Service-Partner-wird-sich-melden‘ auf Premium-Niveau abgewimmelt.
                      - Beim Ölservice 10.2018 (Premium 500 €) wurde ein Fall eröffnet, untersucht und für unauffällig befunden.
                      - 12.2019 Adblue-Anlage defekt, premiummässig auf Kulanz repariert, wiederum Fall eröffnet, untersucht und für unauffällig befunden.
                      - 01.2019, nach 1.500 km leuchtet Motorsteuerungsleuchte, Diagnose ergibt verschmorte Premium-Ansaugbrücke.
                      - Vielen Dank für den Premium-Ersatzwagen.
                      - ABER: Angekündigte Premium-Teilelieferung 06.2019 ???

                      Ich bin fassungslos. Was für ein Premium-Desaster an Motortechnik, Informationspolitik und Kundenbetreuung?

                      Angesichts von 1.6 Millionen betroffenen Fahrzeugen und dem hier auf 88 Seiten beschriebenen Chaos, drängt sich die Sorge auf, dass hier mutmaßlich möglichst kostengünstig zusammengeflickt wird und Sorgfalt und Dauerhaftigkeit als betriebswirtschaftlich contraproduktives Luxusproblem abgetan werden.

                      In Korea steht der BMW-Boss vor der Öffentlichkeit und macht einen Bückling, in Good-Old-Germany reichen Salami-Taktik-Pressemitteilungen.

                      Es ist absehbar, dass der Wiederverkaufswert der Fahrzeuge nach Dieselgate, mutmaßlichen Fahrverboten und dann auch noch diesem Desaster ins bodenlose fällt. „Dann fahr ich das Teil bis zum bitteren Ende“ wird wohl auch nichts mehr, zu kompliziert, zu viele Probleme, das Standing der Elektronik und die Kulanzkultur wird sich nach den finanziellen Folgen nicht verbessern. Die Langlebigkeit der früheren Baureihen werden wir auf Oldtimertreffen bestaunen können, während unsere aktuellen Fahrzeuge zu wirtschaftlichen Totalschäden verkommen werden.

                      Mir ist die Freude am Fahren gerade verhagelt!

                      Oder anders: Dem Vertrauensverlust etwas entgegenzusetzen, da muss sich München bewegen!"
                      Last edited by fraatti; 19-01-2019, 00:08.
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 2000
                        • Tampere/kainuu

                        Originally posted by fraatti View Post
                        Tässä on nyt tullut lueskeltua hetken aikaa maailmalta millaisia kokemuksia ihmisillä on tästä kampanjasta ja omat fiilikset on hiukan ristiriitaiset. :think

                        -Ilmeisesti "egr-rate" eli raittiin ilman määrää ei saa enää kasvatettua mitenkään vaan se on lukittu uuden moottorin ohjaimen softan jälkeen.
                        -polttoaineen kulutus on joillain kasvanut ja sen on epäilty liittyvän lisääntyneeseen pakokaasun takaisin kierrätykseen
                        -eräs on raportoinut että imuputken muutoksen jälkeen auto ei saavuta autobaanaalla enää samaa nopeutta kuin aikaisemmin
                        -start-stop napin koodaaminen pois käytöstä ei onnistu enää

                        Saksassa on ilmeisesti ollut myös jotain kampajaa euro5 autoille jossa on epäilty että pakokaasuntakaisinkierratystä ruuvataan suuremmalle. Mahtaako nämä kaikki softien päivitykset olla sitten vain päästöripulointia? :think

                        Kertokaas joku saksantaitoinen mitä näissä lapuissa oikein lukee, en jaksa alkaa sönkkäämään noista kuvista pelkästään:






                        Tässäkin taitaa tulla hiukan karvasta tilitystä, sulaneelle imusarjalleko on lupaitu toimitusaikaa kesäkuulle?
                        Parisen vuotta sitten, kun niitä imusarjoja suli bybass vian vuoksi oli imusarjojen kanssa sama tilanne. Oli jälkitoimitusessa suuret erät.

                        Tuosta euro 5 päivityksestä lukenut joskus sivusilmällä kuinka nuiden osalta toimia, mutta jaksa muistaa mitä tarina piti tarkalleen sisällään.

                        Tuota 724 loppuista cooleria käytetään meidän markkinoilla X-malleissa. Suunniteltu kaiketi suuremmalle lämpörasitukselle.
                        Last edited by zakspeed; 19-01-2019, 07:58. Reason: Lisäys 724 loppuisista osista.
                        -M5- '00
                        -i3 94 rex '19
                        -Ascona B 4.0 '80
                        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2771
                          • Tampere

                          Originally posted by zakspeed View Post
                          Tuota 724 loppuista cooleria käytetään meidän markkinoilla X-malleissa. Suunniteltu kaiketi suuremmalle lämpörasitukselle.
                          Ilmeisesti käytetään muissakin malleissa, koska itse tällä viikolla tarkastin yhden vajaavetoisen LCI 518d, jossa kyseinen 724-loppuinen cooleri (8517724 03)?

                          Onko näiden 85-alkuisten osalta indeksinumerolla vastaavaa merkitystä vrt. 78-alkuisissa kun ilmeisesti ei ole y,htä akuutista vikaantumisongelmasta kyse?

                          Entä tilanne B-sarjan moottoreiden kohdalla, joissa on 85-alkuisia coolereita?
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • zakspeed
                            BTCF Member
                            • Nov 2003
                            • 2000
                            • Tampere/kainuu

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Ilmeisesti käytetään muissakin malleissa, koska itse tällä viikolla tarkastin yhden vajaavetoisen LCI 518d, jossa kyseinen 724-loppuinen cooleri (8517724 03)?

                            Onko näiden 85-alkuisten osalta indeksinumerolla vastaavaa merkitystä vrt. 78-alkuisissa kun ilmeisesti ei ole y,htä akuutista vikaantumisongelmasta kyse?

                            Entä tilanne B-sarjan moottoreiden kohdalla, joissa on 85-alkuisia coolereita?
                            Voinee niitä löytää muistakin malleista. Samalla tavalla indeksillä rajataan pahimmat valmistuserät niissäkin. Eri indeksirajat. Oisko ollu 04 se rajaversio.

                            B sarjan koneissa taas kahta päätyypiä coolereita ja omat indeksirajat kummassakin.
                            -M5- '00
                            -i3 94 rex '19
                            -Ascona B 4.0 '80
                            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4629
                              • Tampere

                              Originally posted by fraatti View Post
                              Ei näyttänyt saksantaitoisia olevan. No se mitä noista itse ymmärsin niin tuossa on asiakkaalle lähetetty kirje vapaaehtoiseen NOX-talkoisiin ilmanlaadun parantamiseksi. Kyseessä EURO5-autot ja tuon kait pitäisi vaikuttaa nox päästöihin kylmällä moottorilla. Kirjeessä on vakuuteltu että se ei vaikuta auton kulutukseen eikä suorituskykyyn mutta kuitenkin parantaa saksalaisten kaupunkien ilmanlaatua(Of course, updating will not affect the certified values ​​of fuel consumption, performance, or life of your vehicle's engine, nor will it have any negative impact on the measurable size of your vehicle in the field.). Kirjeessä todetaan mikäli asiakas suostuu vapaaehtoiseen softapäivitykseen helmikuun loppuun mennessä niin hänelle annetaan 100€ lahjakortti huoltoja varten. Softat näitä varten on kait kehitelty loppuvuoden 2018 aikana...

                              Softapäivitykseen saksalaisen voi käydä ilmoittautumassa täällä: https://dialog.bmw.de/fbk/page/eu5_s...ktualisierung/

                              Ja oli tuolla keskustelua myös mitä tuo voi käytännössä tarkoittaa softan osalta... korkeampaa railpainetta sekä lisääntynyttä erg-kierrätystä.... :think
                              Tästä voi tsekata olisiko oman auton vinin mukaan softaa tarjolla... https://www.bmw.de/de/topics/faszina...Zpbj1ldXJvNQ==
                              Muutamia autoja mihin softaa on tyrkytetty:
                              F11- 520d, 9/2012, Euro 5
                              F11- 520d, 9/2010, Euro 5
                              BMW 320 dA E92, EZ: 06/13
                              BMW E93 - 320d - EZ 04/2010
                              Testasin myös itse muutamia vinejä ilman tärppiä. 535d/530d... en tiedä osaako tuo kattoa auton softaversiotkin...

                              edit... löysinkin jo mitä tuo softapäivitys tekee...
                              Why will BMW not retrofit all Diesel Euro 5 vehicles with the software upgrade?
                              The Euro 5 software update uses the field experience of the vehicles from the period 2010 to 2015 and now allows an even higher rate of exhaust gas recirculation in many areas of the engine map.
                              The software update is initially limited to the Euro 5 models of the BMW Group from the year of construction 2011.
                              How many BMW Diesel cars get the Euro 5 upgrade?
                              In Germany, approx. 690,000 BMW and MINI diesel models with emissions levels of Euro 5 are currently permitted.
                              Of these, around 300,000 vehicles will receive the upgrade.
                              Which reduction in NOx emissions does the update of the updatable Euro 5 Diesel bring?
                              Today, our Euro 5 diesel cars already account for 40% of the NOx fleet budget for RealEmission Deutschland Innerstats of the Euro 5 emissions standard, which was published by the Federal Environmental Agency in 04/2017.
                              The update will achieve an additional 20% NOx reduction.
                              tiedot täältä: https://www.tekken.de/service/umruestung-diesel.html
                              Strange that a simple update causes such significant improvements. You could have offered that earlier without Summit Tamtam.
                              We will incorporate our real-world experience into the software update from 2010 to 2015. This allows us to increase the effectiveness - especially in the temperature range below 15 degrees.


                              Saksan baanaillehan jotkut haluavat jo maks 130km/h rajoitusta päästöjen takia...
                              Last edited by fraatti; 21-01-2019, 00:37.
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4629
                                • Tampere

                                Egr-coolereihin liittyen myös noita bypass-putkia on näistä coolereita korkannut ja tämä tietysti johtaa siihen että vuotava bypass-putki nokeaa konehuoneen. Ilmeisesti bypass venttiiliä ohjaavan kellon alipaineputket voi ohittaa tälläisessä tapauksessa korjaukseen saakka ja asiasta tulee vain vikakoodi mutta se ei aiheuta toimintaan muita häiriöitä. Nokeaminen kuitenkin lakkaa siihen paikkaan.

                                Eräässä autossa missä by-pass putkessa on vuoto löytyi DDE:stä vikakoodina 255C00 exhaust gas recirculation actuator, position control valve too far open/negative cor...

                                Tietääkö kukaan liittyykö tuohon by-pass putken retkahtamiseen mitään muita vikakoodeja tai mistä moottorin ohjaus tunnistaa että tuossa on jotain vikaa? Veikkaisin itse että tällöin pyydetty ja toteutunut ilmamäärä eivät enää vastaa toisiaan?

                                Saksalaisten kuva aiheesta. Onko tuon venttiilin toiminta tosiaan niin että putket yhdistämällä venttiili pysyy kiinni? Tässäkin vaihtoehdossa tosin egr-coolerin läpi kulkeva pakokaasu voi vielä kulkea "väärään" suuntaan bypass putkessa ja vuotaa sitä kautta.... :think

                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎