Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kooma
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2004
    • 1022
    • Pikis

    Originally posted by arpuC View Post
    Koskahan jonkun tarvitsee kuolla palaneeseen autoon?
    Niinpä, esim F3x:n kyydissä jonka ovien lukkomoduulit tunnetusti präkää niin ettei lukitus aukea kahvasta vetämällä. Sekään ei ole tietenkään vika joka menisi tehtaan piikkiin.
    Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

    Comment

    • Bullitt
      BTCF Member
      • Jul 2002
      • 2786
      • Turku

      EGR-jäähdytin Bemarilla kuulemma 80000 kpl miinuksella, eli niitä osia saattaa joutua hetken aikaa odottamaan. Tästä syystä pistettiin yhteen Bemariin taas ihan vaan tulppasarja. Tuskin pistetään EGR-jäähdytintä takaisin, vaikka joskus vielä tulisi kuinka hyvä korvaava osa.


      Comment

      • nullzwei
        BTCF Member
        • Oct 2002
        • 11056
        • ?

        Originally posted by JaniLap View Post
        Toisaalta menihän tilanne Etelä-Koreassakin alkusyksystä vähän liiallisuuksiin, kun mm. BMW-autojen pysäköintiä alettiin rajoittamaan kaupunkialueilla. Todellisuudessa useimmat autot olivat syttyneet maantieajon yhteydessä eivätkä parkissa.
        Mielestäni oikea ratkaisu niin kauan kun ei voida sulkea pois vaihtoehtoa paikallaan syttymisestä.

        Comment

        • Janzki
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2005
          • 4947
          • Lohja

          Originally posted by Bullitt View Post
          EGR-jäähdytin Bemarilla kuulemma 80000 kpl miinuksella, eli niitä osia saattaa joutua hetken aikaa odottamaan. Tästä syystä pistettiin yhteen Bemariin taas ihan vaan tulppasarja. Tuskin pistetään EGR-jäähdytintä takaisin, vaikka joskus vielä tulisi kuinka hyvä korvaava osa.
          Ihan b-sarjan koneeseen tulppasarja? Katsastuksessa viimeksi katsoivat onko lauhdutin paikallaan
          Sähköposti.
          IG: janzki_

          Comment

          • timotopi
            Bimmer Rookie
            • Nov 2013
            • 35
            • Jyväskylä

            X3 35d 03/12

            Moi
            Mulla meni gw piikkiin koko hoito, ajettu 193tkm.
            Vaihtoivat ilmanputsarista lähtien koko paletin jopa kaikki letkut ja puhalsivat kannen pähkinän kuorilla. Kolme viikkoa auto oli Laakkosella JKL.
            T.Timo

            Comment

            • SULVEL
              Newbiemmer
              • Nov 2018
              • 11
              • Tuusula

              moi

              Olin pari viikkoa sitten yhteydessä autokeskukseen omaaloitteisesti, oma F30 kuulu "korjattavien" joukkoon. Hienosti otettiin tarkastukseen jo seuraavana päivänä, tuloksena oli EGR vuotaa. Ongelmana on ettei osaa ole saatavilla, eikä tietoa milloin olisi saatavilla! On hienoa kun pukkaa vikakoodia tuon johdosta, jota saa nollailla.....

              Comment

              • timotopi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2013
                • 35
                • Jyväskylä

                Originally posted by SULVEL View Post
                moi

                Olin pari viikkoa sitten yhteydessä autokeskukseen omaaloitteisesti, oma F30 kuulu "korjattavien" joukkoon. Hienosti otettiin tarkastukseen jo seuraavana päivänä, tuloksena oli EGR vuotaa. Ongelmana on ettei osaa ole saatavilla, eikä tietoa milloin olisi saatavilla! On hienoa kun pukkaa vikakoodia tuon johdosta, jota saa nollailla.....
                Moi
                Noin minullakin oli. Sanoivat ettei ole mahdollista saada tilattua ellei auto seiso
                heillä?? Onneksi minulla oli mahdollisuus toiseen autoon, joten ei haitannut.
                T.Timo

                Comment

                • radiaani
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2016
                  • 131
                  • Etelä-Suomi

                  Originally posted by Bullitt View Post
                  EGR-jäähdytin Bemarilla kuulemma 80000 kpl miinuksella, eli niitä osia saattaa joutua hetken aikaa odottamaan.
                  Tässä on varmaan ihan hyvä syy, miksi BMW on vähän priorisoinut EGR:ien uusimista. Edes korealainen osatoimittaja ei kykene yhdessä yössä tuottamaan miljoonia ylimääräisiä komponentteja. :think
                  Ajossa: F10 520d SE (2012)

                  Comment

                  • schwarze
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2004
                    • 2016
                    • Kangasala

                    Originally posted by radiaani View Post
                    Edes korealainen osatoimittaja ei kykene yhdessä yössä tuottamaan miljoonia ylimääräisiä komponentteja. :think
                    Palaneiden valossa olisi ihan hyvä ettei linjalta tulis enää mitään
                    Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                    Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                    Comment

                    • JaniLap
                      BTCF Member
                      • Sep 2012
                      • 2793
                      • Tampere

                      Tilanne alkaa kehittyä yhä mielenkiintoisemmaksi, mikäli on uutisia ja uutisia uskominen.

                      "The experiments showed that BMW cars catch fire when all three conditions are met - when there is a leak in EGR cooler, when the EGR valve is partially set to be left open and the car drives in high speed, and when diesel particulate-NOx reduction system is in operation."

                      Last edited by JaniLap; 27-11-2018, 07:11.
                      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                      Tampere

                      Comment

                      • zakspeed
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 2003
                        • Tampere

                        Originally posted by JaniLap View Post
                        Tilanne alkaa kehittyä yhä mielenkiintoisemmaksi, mikäli on uutisia ja uutisia uskominen.

                        "The experiments showed that BMW cars catch fire when all three conditions are met - when there is a leak in EGR cooler, when the EGR valve is partially set to be left open and the car drives in high speed, and when diesel particulate-NOx reduction system is in operation."
                        Tämän suuntaisiin johtopäätöksiin omassa mielessä päässyt myöskin. Palaneita autoja, kun ei valitettavasti pääse töpseliin enään laittamaan niin luulenpa siellä ensin esiintyneen valve jammed koodia ja sitten nämä kaksi muuta tekijää sopivasti lisäksi. Nelisylinterisiin ainakin tulee nyt uudenlaista pakettia kampanjaosana. Kuusisylinterisessä venttilin rakenne erilainen ja niissä sen jumiutumista ei juurikaan esiinny.

                        Comment

                        • JaniLap
                          BTCF Member
                          • Sep 2012
                          • 2793
                          • Tampere

                          Originally posted by zakspeed View Post
                          Tämän suuntaisiin johtopäätöksiin omassa mielessä päässyt myöskin. Palaneita autoja, kun ei valitettavasti pääse töpseliin enään laittamaan niin luulenpa siellä ensin esiintyneen valve jammed koodia ja sitten nämä kaksi muuta tekijää sopivasti lisäksi. Nelisylinterisiin ainakin tulee nyt uudenlaista pakettia kampanjaosana. Kuusisylinterisessä venttilin rakenne erilainen ja niissä sen jumiutumista ei juurikaan esiinny.
                          Kyllä, looginen johtopäätös ja itsekin samoilla linjoilla noiden syy-seuraus -suhteiden osalta, että EGR-venttiililläkin jonkinlainen osallisuus silläkin on oltava. Siinä mielessä tuo linkkaamani uutinen ei ole kovin yllättävä ja tieto, ja kun ymmärrys ilmiöstä täsmentyy ei ole mitenkään poikkeuksellista että esim. BMW:n alkuperäinen selvitys autopalojen aiheittajastakin täsmentyy, ilman että kyse olisi ollut tiedon tai "todellisen syyn" vääristelystä.
                          IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                          BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                          Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                          Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                          Tampere

                          Comment

                          • radiaani
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2016
                            • 131
                            • Etelä-Suomi

                            Originally posted by JaniLap View Post
                            Tilanne alkaa kehittyä yhä mielenkiintoisemmaksi, mikäli on uutisia ja uutisia uskominen.

                            "The experiments showed that BMW cars catch fire when all three conditions are met - when there is a leak in EGR cooler, when the EGR valve is partially set to be left open and the car drives in high speed, and when diesel particulate-NOx reduction system is in operation."

                            Tuon jutun mukaan riskitilanne syntyy siis hiukkaspolton aikana, jos EGR jäähdytin vuotaa samalla kun EGR-venttiili on jäänyt osittain auki.


                            Tämä alkaa vaikuttaa jo aika uskottavalta skenaariolta. Eikö näissä ole aika tavallista, että auto on palanut aika pian, kun taajamapyörityksestä on siirrytty motarille -> hyvä tilaisuus polton käynnistämiseen.
                            Ajossa: F10 520d SE (2012)

                            Comment

                            • JaniLap
                              BTCF Member
                              • Sep 2012
                              • 2793
                              • Tampere

                              Originally posted by radiaani View Post
                              Tuon jutun mukaan riskitilanne syntyy siis hiukkaspolton aikana, jos EGR jäähdytin vuotaa samalla kun EGR-venttiili on jäänyt osittain auki.

                              Tämä alkaa vaikuttaa jo aika uskottavalta skenaariolta.
                              Kyllähän se hyvinkin sopii, kun aktivisen regeneroinnin onnistumiseksi pakolämpöjä nostetaan selvästi korkeammaksi ja samalla auki jumittuneen EGR:n kautta sitä "normaalia" kuumempaa tavaraa kulkee coolerin kautta imusarjaa kohti.

                              Tässä skenaariossa myös tuo aiemmin kommentoimani korealaisten määräämä pysäköintikielto BMW-autoille kuulostaa liioittelulta, mutta toisaalta jos palo on lähtenyt kytemään niin kai se voi palaa parkissakin. Useimmin nuo kuitenkin syttyneet kesken maantieajon.
                              IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                              BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                              Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                              Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                              Tampere

                              Comment

                              • racing02
                                BTCF Member
                                • Nov 2004
                                • 2062
                                • Riihimäki

                                Onko tilanne edelleen se että saksalaisella jäähdyttimellä varustettuja ei ole palanut? Eli korealaisvalmisteiset EGR-jäähdyttimet vuotaa joka saa aikaan sen syttymisherkän mömmön kertymisen systeemiin.

                                Comment

                                Working...
                                X