Originally posted by arpuC
View Post
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
EGR-jäähdytin Bemarilla kuulemma 80000 kpl miinuksella, eli niitä osia saattaa joutua hetken aikaa odottamaan. Tästä syystä pistettiin yhteen Bemariin taas ihan vaan tulppasarja. Tuskin pistetään EGR-jäähdytintä takaisin, vaikka joskus vielä tulisi kuinka hyvä korvaava osa.
Comment
-
Mielestäni oikea ratkaisu niin kauan kun ei voida sulkea pois vaihtoehtoa paikallaan syttymisestä.Originally posted by JaniLap View PostToisaalta menihän tilanne Etelä-Koreassakin alkusyksystä vähän liiallisuuksiin, kun mm. BMW-autojen pysäköintiä alettiin rajoittamaan kaupunkialueilla. Todellisuudessa useimmat autot olivat syttyneet maantieajon yhteydessä eivätkä parkissa.
Comment
-
Ihan b-sarjan koneeseen tulppasarja? Katsastuksessa viimeksi katsoivat onko lauhdutin paikallaanOriginally posted by Bullitt View PostEGR-jäähdytin Bemarilla kuulemma 80000 kpl miinuksella, eli niitä osia saattaa joutua hetken aikaa odottamaan. Tästä syystä pistettiin yhteen Bemariin taas ihan vaan tulppasarja. Tuskin pistetään EGR-jäähdytintä takaisin, vaikka joskus vielä tulisi kuinka hyvä korvaava osa.
Sähköposti.
IG: janzki_
Comment
-
moi
Olin pari viikkoa sitten yhteydessä autokeskukseen omaaloitteisesti, oma F30 kuulu "korjattavien" joukkoon. Hienosti otettiin tarkastukseen jo seuraavana päivänä, tuloksena oli EGR vuotaa. Ongelmana on ettei osaa ole saatavilla, eikä tietoa milloin olisi saatavilla! On hienoa kun pukkaa vikakoodia tuon johdosta, jota saa nollailla.....
Comment
-
MoiOriginally posted by SULVEL View Postmoi
Olin pari viikkoa sitten yhteydessä autokeskukseen omaaloitteisesti, oma F30 kuulu "korjattavien" joukkoon. Hienosti otettiin tarkastukseen jo seuraavana päivänä, tuloksena oli EGR vuotaa. Ongelmana on ettei osaa ole saatavilla, eikä tietoa milloin olisi saatavilla! On hienoa kun pukkaa vikakoodia tuon johdosta, jota saa nollailla.....
Noin minullakin oli. Sanoivat ettei ole mahdollista saada tilattua ellei auto seiso
heillä?? Onneksi minulla oli mahdollisuus toiseen autoon, joten ei haitannut.
T.Timo
Comment
-
Tässä on varmaan ihan hyvä syy, miksi BMW on vähän priorisoinut EGR:ien uusimista. Edes korealainen osatoimittaja ei kykene yhdessä yössä tuottamaan miljoonia ylimääräisiä komponentteja. :thinkOriginally posted by Bullitt View PostEGR-jäähdytin Bemarilla kuulemma 80000 kpl miinuksella, eli niitä osia saattaa joutua hetken aikaa odottamaan.Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
Palaneiden valossa olisi ihan hyvä ettei linjalta tulis enää mitäänOriginally posted by radiaani View PostEdes korealainen osatoimittaja ei kykene yhdessä yössä tuottamaan miljoonia ylimääräisiä komponentteja. :think
Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity (Klassikot #8 -24), BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity
Comment
-
Tilanne alkaa kehittyä yhä mielenkiintoisemmaksi, mikäli on uutisia ja uutisia uskominen.
"The experiments showed that BMW cars catch fire when all three conditions are met - when there is a leak in EGR cooler, when the EGR valve is partially set to be left open and the car drives in high speed, and when diesel particulate-NOx reduction system is in operation."
Last edited by JaniLap; 27-11-2018, 08:11.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Tämän suuntaisiin johtopäätöksiin omassa mielessä päässyt myöskin. Palaneita autoja, kun ei valitettavasti pääse töpseliin enään laittamaan niin luulenpa siellä ensin esiintyneen valve jammed koodia ja sitten nämä kaksi muuta tekijää sopivasti lisäksi. Nelisylinterisiin ainakin tulee nyt uudenlaista pakettia kampanjaosana. Kuusisylinterisessä venttilin rakenne erilainen ja niissä sen jumiutumista ei juurikaan esiinny.Originally posted by JaniLap View PostTilanne alkaa kehittyä yhä mielenkiintoisemmaksi, mikäli on uutisia ja uutisia uskominen.
"The experiments showed that BMW cars catch fire when all three conditions are met - when there is a leak in EGR cooler, when the EGR valve is partially set to be left open and the car drives in high speed, and when diesel particulate-NOx reduction system is in operation."
Comment
-
Kyllä, looginen johtopäätös ja itsekin samoilla linjoilla noiden syy-seuraus -suhteiden osalta, että EGR-venttiililläkin jonkinlainen osallisuus silläkin on oltava. Siinä mielessä tuo linkkaamani uutinen ei ole kovin yllättävä ja tieto, ja kun ymmärrys ilmiöstä täsmentyy ei ole mitenkään poikkeuksellista että esim. BMW:n alkuperäinen selvitys autopalojen aiheittajastakin täsmentyy, ilman että kyse olisi ollut tiedon tai "todellisen syyn" vääristelystä.Originally posted by zakspeed View PostTämän suuntaisiin johtopäätöksiin omassa mielessä päässyt myöskin. Palaneita autoja, kun ei valitettavasti pääse töpseliin enään laittamaan niin luulenpa siellä ensin esiintyneen valve jammed koodia ja sitten nämä kaksi muuta tekijää sopivasti lisäksi. Nelisylinterisiin ainakin tulee nyt uudenlaista pakettia kampanjaosana. Kuusisylinterisessä venttilin rakenne erilainen ja niissä sen jumiutumista ei juurikaan esiinny.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Originally posted by JaniLap View PostTilanne alkaa kehittyä yhä mielenkiintoisemmaksi, mikäli on uutisia ja uutisia uskominen.
"The experiments showed that BMW cars catch fire when all three conditions are met - when there is a leak in EGR cooler, when the EGR valve is partially set to be left open and the car drives in high speed, and when diesel particulate-NOx reduction system is in operation."
Tuon jutun mukaan riskitilanne syntyy siis hiukkaspolton aikana, jos EGR jäähdytin vuotaa samalla kun EGR-venttiili on jäänyt osittain auki.
Tämä alkaa vaikuttaa jo aika uskottavalta skenaariolta. Eikö näissä ole aika tavallista, että auto on palanut aika pian, kun taajamapyörityksestä on siirrytty motarille -> hyvä tilaisuus polton käynnistämiseen.Ajossa: F10 520d SE (2012)
Comment
-
Kyllähän se hyvinkin sopii, kun aktivisen regeneroinnin onnistumiseksi pakolämpöjä nostetaan selvästi korkeammaksi ja samalla auki jumittuneen EGR:n kautta sitä "normaalia" kuumempaa tavaraa kulkee coolerin kautta imusarjaa kohti.Originally posted by radiaani View PostTuon jutun mukaan riskitilanne syntyy siis hiukkaspolton aikana, jos EGR jäähdytin vuotaa samalla kun EGR-venttiili on jäänyt osittain auki.
Tämä alkaa vaikuttaa jo aika uskottavalta skenaariolta.
Tässä skenaariossa myös tuo aiemmin kommentoimani korealaisten määräämä pysäköintikielto BMW-autoille kuulostaa liioittelulta, mutta toisaalta jos palo on lähtenyt kytemään niin kai se voi palaa parkissakin. Useimmin nuo kuitenkin syttyneet kesken maantieajon.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
Comment