Originally posted by BMW525Xda
View Post
Diesel bemarit palaa?
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Tuo kuulostaa minusta oikeudenmukaiselta ottaen huomioon BMW:n toiminnan tässä asiassa. Noissa ehdoissa tuntuu olevan, että mitään ei korvata
.
Näillä mennään:
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
Saatiinpa viikon sisään kolmaskin sauhuava E-sarjalainen.
Kuutostiellä tänään matkatessani satuin paikalle, kun tiensivuun pysähtyi E60 530d vahvan savunkäryn saattamana. Isompaa soihtua ei onneksi ehtinyt kehittyä, mutta selvästi imusarjassa näkyy ammottava reikä, johtosarjat edestä sulaneet ja konehuone savusta mustunut. Imusarjakin näkyi "karamellisoituneen" ja saanen metallimasta kiiltoa kuumentumisen seurauksena.
Lyhyesti kun kuskia jututin, niin kertoi savujen ilmaantuneen yllättäen ja sen kummempia edeltäviä käyntihäiriöitä huomaamatta. EGR:n toiminnasta kysyessäni vastasi, että oli kuulemma ohjelmoitu pois käytöstä samalla kun auto oli softattu. Tuo kuvissa näkyvä reikä vaikuttaa kyllä EGR:n kautta kuuman pakokaasun polttamalta, joten olisiko sitten jäänyt osittain auki kuitenkin.
Muutama kuvan nappasin paikan päältä ennen hinausauton saapumista:



IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Onko tuo egr putken klemmari todella ollut nuin kiinni? Tuohan on jäljistä päätellen vuotanut pakokaasua pitkin moottoritilaa pitkän aikaa. Venttiili ehkä ohjelmoitu kiinni mutta tuohon lähes irti olevaan klemmariliitokseen astihan näissä vaikuttaa aina pakokaasupaine.
Uskoisin syyn tuossa olevan edellisen asentelijan surkeasti asentaman klemmariliitoksen vuoto.
Edittiä: tai sitten vähän tietoisesti raotettu ja vaurioitettu tuota liitosta ja lähdetty antamaan autolle viimeinen "voitelu" epä onnistuen.Last edited by zakspeed; 28-04-2019, 09:28.
Comment
-
[QUOTE=JaniLap;4111290]Saatiinpa viikon sisään kolmaskin sauhuava E-sarjalainen.
EGR:n toiminnasta kysyessäni vastasi, että oli kuulemma ohjelmoitu pois käytöstä samalla kun auto oli softattu. Tuo kuvissa näkyvä reikä vaikuttaa kyllä EGR:n kautta kuuman pakokaasun polttamalta, joten olisiko sitten jäänyt osittain auki kuitenkin.
Näyttää kuvista päätellen ASENNUS VIRHEELTÄ!!
EGR putken klemmari rikottu ja putken liitos on auki.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Originally posted by zakspeed View PostOnko tuo egr putken klemmari todella ollut nuin kiinni?Siltähän tuo minustakin näyttää, että tuo EGR-jäähdyttimen klemmari on vähän sinnepäin laitettu. Olisiko termarinvaihdon tms. remontin jäljiltä jäänyt noin?Originally posted by e46touring View PostNäyttää kuvista päätellen ASENNUS VIRHEELTÄ!!
EGR putken klemmari rikottu ja putken liitos on auki.
Noita jos on vähänkään joutunut irroittelemaan, niin ymmärtää että ne pitää olla just eikä melkein oikein asennettu - muuten vuotavat.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
Kun täällä on tullu luettu noista palavista autoista niin päätin tilata tällaisen egr delete kit vaikka nyt kyseessä on e60 mutta varman päälle mennäänOriginally posted by JaniLap View PostSiltähän tuo minustakin näyttää, että tuo EGR-jäähdyttimen klemmari on vähän sinnepäin laitettu. Olisiko termarinvaihdon tms. remontin jäljiltä jäänyt noin?
Noita jos on vähänkään joutunut irroittelemaan, niin ymmärtää että ne pitää olla just eikä melkein oikein asennettu - muuten vuotavat.
ja hyvä niin koska vähän oli täälläkin liitos vuotanut kun mustaa oli egr jäähdyttimen takana
Last edited by henka; 28-04-2019, 13:04.F30 LCI 330d M-sport -16
Comment
-
joo voihan sen noinkin tehdä, mutta en ole viitsinyt noin monimutkaiseen hommaan alkaa.Originally posted by henka View PostKun täällä on tullu luettu noista palavista autoista niin päätin tilata tällaisen egr delete kit vaikka nyt kyseessä on e60 mutta varman päälle mennään
ja hyvä niin koska vähän oli täälläkin liitos vuotanut kun mustaa oli egr jäähdyttimen takana
Eli R3/4 DIN 906 sulkutulppa 1kpl ja R 3/4 kierretappi
lopputulos näkyy kuvassa joka on e39, mutta KAIKISSA Exx koristen EGR sama sisähalkaisija ja onnistuu tuolla R3/4 sulkutulpalla tehdä.Last edited by e46touring; 27-12-2021, 23:07.__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Comment
-
Olikin tuossa ihan liki kotia tämä yksi palanut Bemari, aika surkean näköinen tulos
Last edited by tonkain; 11-08-2021, 17:21.Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"
BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D
Comment
-
-
Aika kauttaaltaan palanut koko auto, jossain järvisuomessa tuikattava hädässä ajellessa auton keula järveen :thinkLast edited by tonkain; 11-08-2021, 17:21.Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"
BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D
Comment
-
Perjantaina näin tuon itsekin siellä risteyksessä palaneena kun sattuu olemaan työmaan lähellä ja matkan varrella. Surkean näköinen on. Mutta parempi että palaa kunnolla sitten kun alkaa, kunhan ihmiset pääsevät pois autosta ensin.Originally posted by tonkain View PostOlikin tuossa ihan liki kotia tämä yksi palanut Bemari, aika surkean näköinen tulos
Auto on liikkumaväline.
Comment
-
Tekisi melkein mieli väittää, että eniten noita E6x malleja kuitenkin syttyy akkukaapelivian johdosta, johon BMW:llä on ollut tekninen kampanja.Originally posted by zakspeed View PostEnemmän taitaa tätä menoa palaa vanhoja E koppaisia syystä x, kun näitä egr jäähdytin vikaisia.
AVK:llakin on usein vähintään yksi sähköpalovaurioinen E-sarjalainen valikoimissaan, kuten näkyy olevan tälläkin kertaa.IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
Comment