Usein tehdään myös niin, että vahinko korvataan vakuutuksen ottajalle, ja peritään sitten vahingosta maksetut korvaukset maahantuojalta.
Tuo kuulostaa minusta oikeudenmukaiselta ottaen huomioon BMW:n toiminnan tässä asiassa. Noissa ehdoissa tuntuu olevan, että mitään ei korvata .
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
Saatiinpa viikon sisään kolmaskin sauhuava E-sarjalainen.
Kuutostiellä tänään matkatessani satuin paikalle, kun tiensivuun pysähtyi E60 530d vahvan savunkäryn saattamana. Isompaa soihtua ei onneksi ehtinyt kehittyä, mutta selvästi imusarjassa näkyy ammottava reikä, johtosarjat edestä sulaneet ja konehuone savusta mustunut. Imusarjakin näkyi "karamellisoituneen" ja saanen metallimasta kiiltoa kuumentumisen seurauksena.
Lyhyesti kun kuskia jututin, niin kertoi savujen ilmaantuneen yllättäen ja sen kummempia edeltäviä käyntihäiriöitä huomaamatta. EGR:n toiminnasta kysyessäni vastasi, että oli kuulemma ohjelmoitu pois käytöstä samalla kun auto oli softattu. Tuo kuvissa näkyvä reikä vaikuttaa kyllä EGR:n kautta kuuman pakokaasun polttamalta, joten olisiko sitten jäänyt osittain auki kuitenkin.
Muutama kuvan nappasin paikan päältä ennen hinausauton saapumista:
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Onko tuo egr putken klemmari todella ollut nuin kiinni? Tuohan on jäljistä päätellen vuotanut pakokaasua pitkin moottoritilaa pitkän aikaa. Venttiili ehkä ohjelmoitu kiinni mutta tuohon lähes irti olevaan klemmariliitokseen astihan näissä vaikuttaa aina pakokaasupaine.
Uskoisin syyn tuossa olevan edellisen asentelijan surkeasti asentaman klemmariliitoksen vuoto.
Edittiä: tai sitten vähän tietoisesti raotettu ja vaurioitettu tuota liitosta ja lähdetty antamaan autolle viimeinen "voitelu" epä onnistuen.
[QUOTE=JaniLap;4111290]Saatiinpa viikon sisään kolmaskin sauhuava E-sarjalainen.
EGR:n toiminnasta kysyessäni vastasi, että oli kuulemma ohjelmoitu pois käytöstä samalla kun auto oli softattu. Tuo kuvissa näkyvä reikä vaikuttaa kyllä EGR:n kautta kuuman pakokaasun polttamalta, joten olisiko sitten jäänyt osittain auki kuitenkin.
Näyttää kuvista päätellen ASENNUS VIRHEELTÄ!!
EGR putken klemmari rikottu ja putken liitos on auki.
__________________________________________________ ____________
Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!
Näyttää kuvista päätellen ASENNUS VIRHEELTÄ!!
EGR putken klemmari rikottu ja putken liitos on auki.
Siltähän tuo minustakin näyttää, että tuo EGR-jäähdyttimen klemmari on vähän sinnepäin laitettu. Olisiko termarinvaihdon tms. remontin jäljiltä jäänyt noin?
Noita jos on vähänkään joutunut irroittelemaan, niin ymmärtää että ne pitää olla just eikä melkein oikein asennettu - muuten vuotavat.
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Siltähän tuo minustakin näyttää, että tuo EGR-jäähdyttimen klemmari on vähän sinnepäin laitettu. Olisiko termarinvaihdon tms. remontin jäljiltä jäänyt noin?
Noita jos on vähänkään joutunut irroittelemaan, niin ymmärtää että ne pitää olla just eikä melkein oikein asennettu - muuten vuotavat.
Kun täällä on tullu luettu noista palavista autoista niin päätin tilata tällaisen egr delete kit vaikka nyt kyseessä on e60 mutta varman päälle mennään ja hyvä niin koska vähän oli täälläkin liitos vuotanut kun mustaa oli egr jäähdyttimen takana
Kun täällä on tullu luettu noista palavista autoista niin päätin tilata tällaisen egr delete kit vaikka nyt kyseessä on e60 mutta varman päälle mennään ja hyvä niin koska vähän oli täälläkin liitos vuotanut kun mustaa oli egr jäähdyttimen takana
joo voihan sen noinkin tehdä, mutta en ole viitsinyt noin monimutkaiseen hommaan alkaa.
Eli R3/4 DIN 906 sulkutulppa 1kpl ja R 3/4 kierretappi
lopputulos näkyy kuvassa joka on e39, mutta KAIKISSA Exx koristen EGR sama sisähalkaisija ja onnistuu tuolla R3/4 sulkutulpalla tehdä.
Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers! Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"
Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers! Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"
Olikin tuossa ihan liki kotia tämä yksi palanut Bemari, aika surkean näköinen tulos
Perjantaina näin tuon itsekin siellä risteyksessä palaneena kun sattuu olemaan työmaan lähellä ja matkan varrella. Surkean näköinen on. Mutta parempi että palaa kunnolla sitten kun alkaa, kunhan ihmiset pääsevät pois autosta ensin.
Enemmän taitaa tätä menoa palaa vanhoja E koppaisia syystä x, kun näitä egr jäähdytin vikaisia.
Tekisi melkein mieli väittää, että eniten noita E6x malleja kuitenkin syttyy akkukaapelivian johdosta, johon BMW:llä on ollut tekninen kampanja.
AVK:llakin on usein vähintään yksi sähköpalovaurioinen E-sarjalainen valikoimissaan, kuten näkyy olevan tälläkin kertaa.
IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20 BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä. Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben. Tampere
Comment