Announcement

Collapse
No announcement yet.

Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17546
    • Turku

    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Luulen että tällä mennään aika pitkälle:

    Usein tehdään myös niin, että vahinko korvataan vakuutuksen ottajalle, ja peritään sitten vahingosta maksetut korvaukset maahantuojalta.
    Tuo kuulostaa minusta oikeudenmukaiselta ottaen huomioon BMW:n toiminnan tässä asiassa. Noissa ehdoissa tuntuu olevan, että mitään ei korvata .
    Näillä mennään:
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2769
      • Tampere

      Saatiinpa viikon sisään kolmaskin sauhuava E-sarjalainen.

      Kuutostiellä tänään matkatessani satuin paikalle, kun tiensivuun pysähtyi E60 530d vahvan savunkäryn saattamana. Isompaa soihtua ei onneksi ehtinyt kehittyä, mutta selvästi imusarjassa näkyy ammottava reikä, johtosarjat edestä sulaneet ja konehuone savusta mustunut. Imusarjakin näkyi "karamellisoituneen" ja saanen metallimasta kiiltoa kuumentumisen seurauksena.

      Lyhyesti kun kuskia jututin, niin kertoi savujen ilmaantuneen yllättäen ja sen kummempia edeltäviä käyntihäiriöitä huomaamatta. EGR:n toiminnasta kysyessäni vastasi, että oli kuulemma ohjelmoitu pois käytöstä samalla kun auto oli softattu. Tuo kuvissa näkyvä reikä vaikuttaa kyllä EGR:n kautta kuuman pakokaasun polttamalta, joten olisiko sitten jäänyt osittain auki kuitenkin.

      Muutama kuvan nappasin paikan päältä ennen hinausauton saapumista:







      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 2000
        • Tampere/kainuu

        Onko tuo egr putken klemmari todella ollut nuin kiinni? Tuohan on jäljistä päätellen vuotanut pakokaasua pitkin moottoritilaa pitkän aikaa. Venttiili ehkä ohjelmoitu kiinni mutta tuohon lähes irti olevaan klemmariliitokseen astihan näissä vaikuttaa aina pakokaasupaine.

        Uskoisin syyn tuossa olevan edellisen asentelijan surkeasti asentaman klemmariliitoksen vuoto.

        Edittiä: tai sitten vähän tietoisesti raotettu ja vaurioitettu tuota liitosta ja lähdetty antamaan autolle viimeinen "voitelu" epä onnistuen.
        Last edited by zakspeed; 28-04-2019, 08:28.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1327
          • Tornio

          [QUOTE=JaniLap;4111290]Saatiinpa viikon sisään kolmaskin sauhuava E-sarjalainen.

          EGR:n toiminnasta kysyessäni vastasi, että oli kuulemma ohjelmoitu pois käytöstä samalla kun auto oli softattu. Tuo kuvissa näkyvä reikä vaikuttaa kyllä EGR:n kautta kuuman pakokaasun polttamalta, joten olisiko sitten jäänyt osittain auki kuitenkin.


          Näyttää kuvista päätellen ASENNUS VIRHEELTÄ!!
          EGR putken klemmari rikottu ja putken liitos on auki.
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • JaniLap
            BTCF Member
            • Sep 2012
            • 2769
            • Tampere

            Originally posted by zakspeed View Post
            Onko tuo egr putken klemmari todella ollut nuin kiinni?
            Originally posted by e46touring View Post
            Näyttää kuvista päätellen ASENNUS VIRHEELTÄ!!
            EGR putken klemmari rikottu ja putken liitos on auki.
            Siltähän tuo minustakin näyttää, että tuo EGR-jäähdyttimen klemmari on vähän sinnepäin laitettu. Olisiko termarinvaihdon tms. remontin jäljiltä jäänyt noin?

            Noita jos on vähänkään joutunut irroittelemaan, niin ymmärtää että ne pitää olla just eikä melkein oikein asennettu - muuten vuotavat.
            IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
            BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
            Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

            Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
            Tampere

            Comment

            • henka
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2011
              • 251
              • inkoo

              Originally posted by JaniLap View Post
              Siltähän tuo minustakin näyttää, että tuo EGR-jäähdyttimen klemmari on vähän sinnepäin laitettu. Olisiko termarinvaihdon tms. remontin jäljiltä jäänyt noin?

              Noita jos on vähänkään joutunut irroittelemaan, niin ymmärtää että ne pitää olla just eikä melkein oikein asennettu - muuten vuotavat.
              Kun täällä on tullu luettu noista palavista autoista niin päätin tilata tällaisen egr delete kit vaikka nyt kyseessä on e60 mutta varman päälle mennään ja hyvä niin koska vähän oli täälläkin liitos vuotanut kun mustaa oli egr jäähdyttimen takana
              Attached Files
              Last edited by henka; 28-04-2019, 12:04.
              F30 LCI 330d M-sport -16

              Comment

              • e46touring
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1327
                • Tornio

                Originally posted by henka View Post
                Kun täällä on tullu luettu noista palavista autoista niin päätin tilata tällaisen egr delete kit vaikka nyt kyseessä on e60 mutta varman päälle mennään ja hyvä niin koska vähän oli täälläkin liitos vuotanut kun mustaa oli egr jäähdyttimen takana
                joo voihan sen noinkin tehdä, mutta en ole viitsinyt noin monimutkaiseen hommaan alkaa.

                Eli R3/4 DIN 906 sulkutulppa 1kpl ja R 3/4 kierretappi
                lopputulos näkyy kuvassa joka on e39, mutta KAIKISSA Exx koristen EGR sama sisähalkaisija ja onnistuu tuolla R3/4 sulkutulpalla tehdä.
                Last edited by e46touring; 27-12-2021, 22:07.
                __________________________________________________ ____________
                Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

                Comment

                • tonkain
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 376
                  • 44500--33960

                  Olikin tuossa ihan liki kotia tämä yksi palanut Bemari, aika surkean näköinen tulos
                  Last edited by tonkain; 11-08-2021, 16:21.
                  Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
                  Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"

                  BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    Originally posted by tonkain View Post
                    Olikin tuossa ihan liki kotia tämä yksi palanut Bemari, aika surkean näköinen tulos
                    Sammuttimessa sokka paikallaan

                    Comment

                    • atcc
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2014
                      • 373
                      • Joensuu

                      Originally posted by tonkain View Post
                      Olikin tuossa ihan liki kotia tämä yksi palanut Bemari, aika surkean näköinen tulos
                      Hyvin näkyy alumiini osat sulavan palossa. Vanne näyttää kestäneen vähän paremmin kuumuutta
                      F15 X5 M50d -15
                      Ex:
                      F11 530dA xDrive -11
                      E61 530xdA M-sport LCI -07

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6938
                        • N/A

                        Originally posted by tonkain View Post
                        Olikin tuossa ihan liki kotia tämä yksi palanut Bemari, aika surkean näköinen tulos
                        Huhhuh.

                        Comment

                        • tonkain
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2004
                          • 376
                          • 44500--33960

                          Aika kauttaaltaan palanut koko auto, jossain järvisuomessa tuikattava hädässä ajellessa auton keula järveen :think
                          Last edited by tonkain; 11-08-2021, 16:21.
                          Some cars gets older but goes faster.. but not faster than your guardian angel can fly - Vuck the vucking vuckers!
                          Nino Russo - Lancia Team Manager 83-92 "Not all the drivers entered with feelings for it, Only Henri was able to do this"

                          BMW 530D xDrive "11, työwaunu Avensis Verso D4D

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4996
                            • Forssa

                            Originally posted by tonkain View Post
                            Olikin tuossa ihan liki kotia tämä yksi palanut Bemari, aika surkean näköinen tulos
                            Perjantaina näin tuon itsekin siellä risteyksessä palaneena kun sattuu olemaan työmaan lähellä ja matkan varrella. Surkean näköinen on. Mutta parempi että palaa kunnolla sitten kun alkaa, kunhan ihmiset pääsevät pois autosta ensin.
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 2000
                              • Tampere/kainuu

                              Enemmän taitaa tätä menoa palaa vanhoja E koppaisia syystä x, kun näitä egr jäähdytin vikaisia.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • JaniLap
                                BTCF Member
                                • Sep 2012
                                • 2769
                                • Tampere

                                Originally posted by zakspeed View Post
                                Enemmän taitaa tätä menoa palaa vanhoja E koppaisia syystä x, kun näitä egr jäähdytin vikaisia.
                                Tekisi melkein mieli väittää, että eniten noita E6x malleja kuitenkin syttyy akkukaapelivian johdosta, johon BMW:llä on ollut tekninen kampanja.

                                AVK:llakin on usein vähintään yksi sähköpalovaurioinen E-sarjalainen valikoimissaan, kuten näkyy olevan tälläkin kertaa.
                                IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
                                BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
                                Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

                                Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
                                Tampere

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎