Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zakspeed
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 2003
    • Tampere

    Käsittämättömiä kommentteja ymmärtääkseni vielä (ilmeisesti) autoalan ammattilaisen puolelta nämä järjestelmien poistohommat.

    Comment

    • Ihmemies
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 83
      • Tampere

      Harmi kun EGR:n toteutus pitää tehdä noin monimutkaisesti. Esim jossain bensakoneissa (bemarista en tiedä) on EGR toteutettu imu- ja pakoventtiilien ajoituksella, jolloin osa pakokaasuista pääsee takaisin sylinteriin. Näin ei tarvita mitään jäähdytin-letku yms. hässäköitä. Mutta vissiin se ei tosiaan ole mahdollista näissä diisseleissä, muuten luulisi niissäkin yksinkertaisempaa EGR:ää käytettävän.
      Audi A6 1999 | Audi S8 2001

      Comment

      • Laku
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 17568
        • Turku

        Originally posted by zakspeed View Post
        Käsittämättömiä kommentteja ymmärtääkseni vielä (ilmeisesti) autoalan ammattilaisen puolelta nämä järjestelmien poistohommat.
        En ole samaa mieltä kyllä kaikilta osin ja tausta hänellä on ihan siitä samasta mahtavasta merkkiorganisaatiosta kuin sinullakin.
        Näillä mennään:
        - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
        - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
        - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
        - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


        Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          Originally posted by Bullitt View Post
          Enkä myöskään usko, että EGR täysin toimiessaankaan olis mikään vastaus ilmaston lämpenemiseen tai ilmanlaatuun muutenkaan.
          Ja tämä uskomus johtuu siitä etteivät uudet EGR-järjestelmät ole teknisesti ongelmattomia? NOx on nimenomaan ongelmallinen lähipäästö, ei mikään vaikeasti ymmärrettävä globaali ilmiö jonka vaikutuksista ei olla yksimielisiä.

          NOx on yhdistetty mm. lasten astmaan.

          Ei ne autot palaa saisi siltikään, mutta eiköhän se kuriin saada...
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • Wesku79
            Bimmer Rookie
            • Feb 2019
            • 99
            • Raahe

            Originally posted by Ihmemies View Post
            Harmi kun EGR:n toteutus pitää tehdä noin monimutkaisesti. Esim jossain bensakoneissa (bemarista en tiedä) on EGR toteutettu imu- ja pakoventtiilien ajoituksella
            esim. VAG:n 2.0 TFSi koneissa tätä on harrastettu. Paska systeemi sekin. Kun bensa ei pese imupuolta, niin noki tahmaa venttiilit ja kannen kanavat ihan tukkoon. Vie tehoja ja pahimmillaan tuloksena ihan käyntihäiriöitäkin.
            Last edited by Wesku79; 16-09-2019, 11:04.
            E87 116i N45B16 2007

            Comment

            • Ihmemies
              Bimmer Rookie
              • Aug 2004
              • 83
              • Tampere

              Originally posted by Wesku79 View Post
              esim. VAG:n 2.0 TFSi koneissa tätä on harrastettu. Paska systeemi sekin. Kun bensa ei pese imupuolta, niin noki tahmaa venttiilit ja kannen kanavat ihan tukkoon. Vie tehoja ja pahimmillaan tuloksena ihan käyntihäiriöitäkin.
              Nojuu. Myös 6.0 W12:ssa on tuollainen. Erona FSI-koneisiin on, että W12:ssa on ruiskut ennen imuventtiilejä. Eli suorasuihkutteisissa koneissa tuo on sitten huono ratkaisu, ellei erikseen ole lisäruiskuja/vesiruiskuja tms. imusarjaa pitämässä puhtaana.

              Edit: eikä tää enää oikein diisselibemaripuheeksi mene
              Last edited by Ihmemies; 16-09-2019, 11:18.
              Audi A6 1999 | Audi S8 2001

              Comment

              • -Markus-
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2005
                • 1463
                • Ihan Savossa

                Taitaa sähköautot tulla ihan kreivin aikaan

                Ford Mondeo Mk3 STW
                VW E-Golf 2015
                BMW 325i Cabriolet -87, pitkän ajan harrastus/sijoitus

                Comment

                • JHo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 297
                  • Vihanti

                  Auto kävi tarkastuksessa pari viikkoa sitten, tarkastus tehtiin mut ei muuta. Nyt kuitenkin egr:stä antaa vikakoodia: 255C00 EGR Valve, position control: Valve open too wide.. Liittyykö tämä tähän kampanja-asiaan vai joudunko vaihdattamaan tuon osan itse.
                  F87&E28

                  Comment

                  • fraatti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 4644
                    • Tampere

                    Originally posted by JHo View Post
                    Auto kävi tarkastuksessa pari viikkoa sitten, tarkastus tehtiin mut ei muuta. Nyt kuitenkin egr:stä antaa vikakoodia: 255C00 EGR Valve, position control: Valve open too wide.. Liittyykö tämä tähän kampanja-asiaan vai joudunko vaihdattamaan tuon osan itse.
                    Itesasiassa et ole ensimmäinen jolle käy samalla tavalla tai näin ainakin muistelen kuulleeni. Kait tuossa tarkastuksessa on mahdollisuus että venttiili ottaa selkäänsä irroituksessa tms... tai sitten vain huonoa tuuria...
                    F11 535dX LCI
                    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                    Comment

                    • zakspeed
                      BTCF Member
                      • Nov 2003
                      • 2003
                      • Tampere

                      Originally posted by JHo View Post
                      Auto kävi tarkastuksessa pari viikkoa sitten, tarkastus tehtiin mut ei muuta. Nyt kuitenkin egr:stä antaa vikakoodia: 255C00 EGR Valve, position control: Valve open too wide.. Liittyykö tämä tähän kampanja-asiaan vai joudunko vaihdattamaan tuon osan itse.
                      Moottorityyppi kertoisi paljon. Ilmeisesti b sarjan diesel kysessä. Kävisin melkein uudestaan pajalla katsomassa kuinka voisivat asiassa auttaa. Melko varmasti saat sinne uuden venttiilin ag:n piikkiin.

                      Näihin saa nyt ihka uutta venttiillivariaatiota, vihdoin.

                      Comment

                      • fraatti
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2002
                        • 4644
                        • Tampere

                        Originally posted by zakspeed View Post
                        Moottorityyppi kertoisi paljon. Ilmeisesti b sarjan diesel kysessä. Kävisin melkein uudestaan pajalla katsomassa kuinka voisivat asiassa auttaa. Melko varmasti saat sinne uuden venttiilin ag:n piikkiin.

                        Näihin saa nyt ihka uutta venttiillivariaatiota, vihdoin.
                        Tämä taisi olla se missä egr-venttiilimalli missä venttiili sojotti ilman sitä kehystä? Onko osassa silmiin nähtävää eroa vanhaan vai ainoastaan indeksinumero muuttunut?
                        Last edited by fraatti; 30-09-2019, 07:58.
                        F11 535dX LCI
                        Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                        Comment

                        • zakspeed
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 2003
                          • Tampere

                          Originally posted by fraatti View Post
                          Tämä taisi olla se missä egr-venttiilimalli missä venttiili sojotti ilman sitä kehystä? Onko osassa silmiin nähtävää eroa vanhaan vai ainoastaan indeksinumero muuttunut?
                          Kyllä ja sen jos käyttää irti niin asennettava ehdottomasti sen 20prossaa sisään vedettynä takaisin.

                          En ole fyysisesti hypistellyt käsissä vielä. Uusi numero kokonaisuutena.

                          Comment

                          • Jorma1
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 82

                            Kirje tuli tänään F11 520d vm -12

                            Kampanja näköjään jatkuu...

                            Comment

                            • JHo
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2006
                              • 297
                              • Vihanti

                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Moottorityyppi kertoisi paljon. Ilmeisesti b sarjan diesel kysessä. Kävisin melkein uudestaan pajalla katsomassa kuinka voisivat asiassa auttaa. Melko varmasti saat sinne uuden venttiilin ag:n piikkiin.

                              Näihin saa nyt ihka uutta venttiillivariaatiota, vihdoin.
                              N47N moottori. Pitää soitella pajalle että miten tehdään.

                              Ei löytynyt netistä puma raporttia tähän hommaan, mutta mitä järkeä tässä koko kampanjassa edes on jos osaa ei vaihdeta uuteen vaikka siinä on se mahdollisuus että se aiheuttaa auton palamisen. Paras korjaus lienee auton ohjelmointi ja koko laitoksen poistaminen käytöstä..
                              Last edited by JHo; 30-09-2019, 20:01.
                              F87&E28

                              Comment

                              • Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17568
                                • Turku

                                Originally posted by Jorma1 View Post
                                Kampanja näköjään jatkuu...
                                Minulle tuli kirje eilen. Sigun F11 2012 myöskin.
                                Näillä mennään:
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                                Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                                Comment

                                Working...
                                X