Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Titansilber
    BTCF Member
    • Apr 2006
    • 526

    I'm back!

    Minullehan vaihdettiin jo kertaalleen EGR-venttiili:


    Ja nyt sitten vaihdetaan imusarja ja cooleri. Konepellin alta alkoi nimittäin eilen tupruttaa savua. Haisi palaneelta muovilta. Arvasin heti, mistä on kyse. Nilkutin aamulla Espoon Laakkoselle, varoituskolmio ja palosammutin käden ulottuvilla valmiina, ihan oikeasti! Tämä diesel-autoilu alkaa olla liian jännää minulle.

    Laakkosella huomattiin heti reikä imusarjassa. Endoskoopilla nähtiin, että cooleri oli vahingoittunut. Huollon sijaisautolla ajellaan nyt.

    Hienoa palvelua Espoon Laakkosella, jälleen kerran! Mutta BMW:n laadusta ei valitettavasti oikein voi samaa sanoa.

    Anssi

    (2013 F30 330d xDrive M Sport N57-D30A, WBA3E31010F143855, 782321005 KORENS Korea)

    Comment

    • Weuli
      BTCF Member
      • Feb 2008
      • 1169
      • Turku

      Edellisen postauksen jälkeen ei liene epäselvää miksi joku harkitsee ehjän egr-järjestelmän poistamista kokonaan.
      F10 530da xDrive -14
      ----------------
      E92 330d -09
      E93 325i -08
      E92 330d -08
      E61 535d -06
      E91 320d -08
      E46 330Ci -01
      E61 525d -06
      E90 320i -05
      E46 325i -01
      E46 318i -99
      E36 316i -91

      Comment

      • TON-III
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2018
        • 480
        • Turku

        Originally posted by Titansilber View Post
        I'm back!

        Minullehan vaihdettiin jo kertaalleen EGR-venttiili:


        Ja nyt sitten vaihdetaan imusarja ja cooleri.
        Ohoh ! Omasta tuontiautostani on jo tuo kertaalleen korjattu/vaihdettu ulkomaan aikana, ajattelin että minun ei ole ehkä tarvetta ottaa osaa takaisinkutsuun ..... mutta ehkä sittenkin
        F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

        Comment

        • Laku
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 17568
          • Turku

          Originally posted by Weuli View Post
          Edellisen postauksen jälkeen ei liene epäselvää miksi joku harkitsee ehjän egr-järjestelmän poistamista kokonaan.
          Niinpä. Mahtava järjestelmä .
          Näillä mennään:
          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

          Comment

          • TON-III
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2018
            • 480
            • Turku

            On aie poistaa tuo härveli käytöstä, kannattaisiko minun silti käyttää tuo tarkistettavana ? Toki siellä voisi ilmetä imusarjan reikä ja näin saisin sen piikkiin.
            F13 640 DA X-Drive M-Sport -12

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              Originally posted by TON-III View Post
              On aie poistaa tuo härveli käytöstä, kannattaisiko minun silti käyttää tuo tarkistettavana ? Toki siellä voisi ilmetä imusarjan reikä ja näin saisin sen piikkiin.
              Pakkohan se on käyttää jossain vaiheessa, jos kampanja on auki (jossain vaiheessa tulee katsastus tökkäämään auki olevaan kamppanjaan). Itse käyttäisin sen nyt tarkistettava kun se on käytössä ja sitten vasta miettisin sen poistoa.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • zakspeed
                BTCF Member
                • Nov 2003
                • 2003
                • Tampere

                Originally posted by TON-III View Post
                Toki siellä voisi ilmetä imusarjan reikä ja näin saisin sen piikkiin.
                Voinee tuon imusarjan tiiveystestin tehdä kuka tahansa keltä ISTA löytyy... Jos ei siis kamppis nyt enään auki.
                Last edited by zakspeed; 25-10-2019, 13:55. Reason: kirjoitusvirheet.

                Comment

                • Titansilber
                  BTCF Member
                  • Apr 2006
                  • 526

                  Espoon Laakkosella olivat jälleen kerran todella ystävällisiä (kiitos!) ja kutsuivat minut oikein korjaamon puolelle katsomaan auton vaurioita.

                  Tältä se näytti.

                  Anssi
                  Attached Files

                  Comment

                  • Bullitt
                    BTCF Member
                    • Jul 2002
                    • 2786
                    • Turku

                    Eli ainakin tämän yhden auton kohdalla tulipalon riski oli ilmeinen, ja jos imusarjaan oli jo sulanut reikä, niin varmaan se syttyminen on lähellä ollutkin. Mitenkähän mahtaa olla muiden Bemarien kanssa, joihin EGR on jo vaihdettu/tarkastettu?


                    Comment

                    • welderi
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2006
                      • 32

                      Kyllä voi sanoa että suunnittelussa jotain kummallista kun tälläistä autopalon riskiä ei huomioitu.

                      Hyvä sammutin peräkonttiin varalle.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10946
                        • Joensuu

                        Originally posted by Bullitt View Post
                        Eli ainakin tämän yhden auton kohdalla tulipalon riski oli ilmeinen, ja jos imusarjaan oli jo sulanut reikä, niin varmaan se syttyminen on lähellä ollutkin. Mitenkähän mahtaa olla muiden Bemarien kanssa, joihin EGR on jo vaihdettu/tarkastettu?
                        Ainakin tarkistuissa on edelleen sama vaiva. Vajaa kk sitten kävi auto, jossa EGR oli aiemmin tarkastettu. Nyt oli nilkutus moodissa EGR auki jumisen takia ja käry oli jo sellainen, että kaukana ei varmasti palaminen ollut.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • arpuC
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1377



                          Ja taas yksi lisää uutisiin.
                          Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                          En löydä enää sun luo
                          Teitkö sä tän tahallaan?
                          Nyt kaikki palaa.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17568
                            • Turku

                            Originally posted by Titansilber View Post

                            Tältä se näytti.

                            Anssi
                            Näyttää siltä, ettei hyvältä näytä .
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • Nysse
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2015
                              • 39
                              • Capital area

                              Originally posted by zakspeed View Post
                              Voinee tuon imusarjan tiiveystestin tehdä kuka tahansa keltä ISTA löytyy...

                              Voineepi tehdä joku, joka usein ISTAa käyttää.
                              Tällainen laiska ISTAn omaava vättö kun alkaa kerran kolmessa vuodessa ISTAa käyttämään ilman suomenkielisiä OHJEITA, niin eihän siitä tule mitään?

                              Comment

                              • fraatti
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2002
                                • 4644
                                • Tampere

                                Originally posted by Titansilber View Post
                                I'm back!

                                Minullehan vaihdettiin jo kertaalleen EGR-venttiili:


                                Ja nyt sitten vaihdetaan imusarja ja cooleri. Konepellin alta alkoi nimittäin eilen tupruttaa savua. Haisi palaneelta muovilta. Arvasin heti, mistä on kyse. Nilkutin aamulla Espoon Laakkoselle, varoituskolmio ja palosammutin käden ulottuvilla valmiina, ihan oikeasti! Tämä diesel-autoilu alkaa olla liian jännää minulle.

                                Laakkosella huomattiin heti reikä imusarjassa. Endoskoopilla nähtiin, että cooleri oli vahingoittunut. Huollon sijaisautolla ajellaan nyt.

                                Hienoa palvelua Espoon Laakkosella, jälleen kerran! Mutta BMW:n laadusta ei valitettavasti oikein voi samaa sanoa.

                                Anssi

                                (2013 F30 330d xDrive M Sport N57-D30A, WBA3E31010F143855, 782321005 KORENS Korea)
                                Sinällään ei ihmetytä että riskialttiiksi todettu cooleri pettää kampanjan jälkeen. Jos riski on aikaisemmin niin miksi ei myöhemmin... Tuo sinun 7823210 index 05hän kuului niihin kiikaroitaviin versioihin...
                                Liekö sitten vasta tuo viimeinen versio se mikä mahtaa olla luotettava?
                                F11 535dX LCI
                                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                                Comment

                                Working...
                                X