Diesel bemarit palaa?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Runtumaisteri
    Newbiemmer
    • Jul 2020
    • 3
    • Oulu

    Onko kellään tietoa ajetaanko moottorin ohjainlaitteeseen uutta softaa tai muita päivityksiä asetuksiin takaisinkutsussa EGR tarkastuksen tai vaihdon yhteydessä. Eli häviääkö optimointi tuon tarkastuksen yhteydessä? Tähän on kerran jo vaihdettu egr laihdutin reilu vuosi sitte, mutta nyt pitää käyttää uudelleen tarkastuksessa.

    Comment

    • BMWgollum
      Newbiemmer
      • Jun 2021
      • 5
      • HALIKKO

      EGR-vuoto?

      Moi täältäkin uutena kirjoittajana. Alla G31 520d xDrive -18 viime elokuusta. Kilsoja reilu satku ja tänään aamulla auto valitti jäähdytysnesteen määrästä. Nopealla vilkaisulla ei silminnähtävää vuotoa missään.

      Auto oli alkuvuodesta EGR:n tsekkauksessa, kun liikkeestä tuli soitto. Ei ollut mitään ongelmaa. Käsittääkseni tarkistivat vain järjestelmän toimivuuden ja ettei vuotoja? En ole bemareihin vielä tarkemmin perehtynyt tuolta VAG-puolelta siirtyneenä, mutta hiukkasen tulee mieleeni et se vuoto johtuisi EGR-jäähdyttimestä...

      Autossa loppui pidennetty tehdastakuu tammikuussa ja BPS-takuuta vielä yli vuosi jäljellä. Soitin aamulla liikkeeseen, että minne voin viedä tuon takuun piirissä, jos jäähdytysnestettä jatkossa lähtee. Lisäsin sitä reilun puoli litraa itse nyt. Eihän tuollainen nesteen häviäminen normaalia ole? Meinasin vaan että hoitaa takuun aikana kuntoon tuon, jos siellä orastavaa häikkää suuremmasta on.

      Comment

      • diablo
        Bimmer Rookie
        • Aug 2005
        • 41
        • Kirkkonummi

        Minulla ei päivitetty softaa. V.2016 auto on tasolla 9/2018, kuten oli ennen egr vaihtoa.

        BMW huolto korjaa EGR vian, vaikka takuuaika olisi ummessa. Kuuluu virhevastuun piiriin ja ovat muutenkin huomanneet että palavat autot ei ole parasta mainosta.

        Ikävämpi asia on että suurin osa omistajista ei osaa kiinnittää oireisiin huomiota.
        Last edited by diablo; 12-06-2021, 15:24.
        F10 530dxA -16
        ex E60 530dA -08 LCI
        ex E39 523iA -96
        Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16562
          • Asikkala

          Originally posted by diablo View Post
          ovat muutenkin huomanneet että palavat autot ei ole parasta mainosta.
          Mielestäni tässä meni kohtuuttoman kauan vai olenko väärässä ?

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 2004
            • Tampere

            Originally posted by jr66 View Post
            Mielestäni tässä meni kohtuuttoman kauan vai olenko väärässä ?
            Tässä asiassa olet.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              Originally posted by jr66 View Post
              Mielestäni tässä meni kohtuuttoman kauan vai olenko väärässä ?
              Yrittivät vitkutella, jos ei tarvitsisi korjauksia maksaa. Paljon pidempään BMW:llä meni myöntää E6x jne. akkukaapeliongelma, jonka seurauksena myös palaa autoja.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Calypsocoupe
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 2932
                • EFNU

                Oma EGR-venttiili alkoi kiukuttelemaan ennen 400tkm rajapyykkiä eikä puhdistus auttanut, ei kuitenkaan suurempaa dramatiikkaa E-korissa. Valmistusleimojen perusteella alkuperäinen. Näyttäisi että venttiiliin on kerran tullut päivitys ja ohjausgeometriaa on rukattu.

                Edit: Jollain oli alkanut vuotaa siitä etupuolen kuulasta nestettä ulos remontin jälkeen, näemmä tekee niin jos siitä kohdilta koputtelee venttiiliä irti.
                Attached Files
                Last edited by Calypsocoupe; 10-07-2021, 21:35.
                - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  Ihan jokapäiväinen näky teillä edelleen.
                  Attached Files


                  Comment

                  • 205/65-15H
                    BTCF Member
                    • Mar 2008
                    • 1424

                    Videota palon alusta, jenkeissä ei taideta diiseleitä myydä?

                    e39 M54B22 manual
                    Polestar2 LRDM -21
                    Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

                    Comment

                    • Jarger
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 4182
                      • Finnland

                      Originally posted by 205/65-15H View Post
                      Videota palon alusta, jenkeissä ei taideta diiseleitä myydä?

                      https://youtu.be/OGanf4hcyWc
                      Myyvät otsikot.com.
                      Renkaathan tuolla vaan räjähtelee. Rakenne sama muissakin.
                      Ja auton alla pohjassa jotain vauriota muoveissa, saattaa hyvin vahvasti liittyä palon alun syyhyn... Ajettu johonkin ja eipä liene tarkistettu menikö jotain rikki tai pakoputken suunnalle
                      Kasuaalia autonpitoa ja totta kai auton vika sitten kun syttyy palamaan. Liekkö vielä jotain turpasta pakoputkessa jos ajettu jossain missä pohja muutenkin vaurioituu
                      Negatiiviset kauppakokemukset:
                      Kaj Blomqvist nick kaizzu ja juttu sekä suolaus

                      Comment

                      • Leimu
                        Newbiemmer
                        • Oct 2019
                        • 22
                        • Satakunta

                        Onko ollut ongelmia jo kertaalleen vaihdettujen EGR-venttiilien kanssa? Vaihdettiin kamppiksessa pari vuotta ja n 20tkm sitten. Nyt tänään taas taulussa drivetrain malfuction ja muistissa useampi EGR:ään viittaava vikakoodi.
                        F31 330D -13
                        Avensis 1.8 Multidrive S -17

                        Comment

                        • diablo
                          Bimmer Rookie
                          • Aug 2005
                          • 41
                          • Kirkkonummi

                          Uusi tapaushttps://www.is.fi/kotimaa/art-2000008617023.html
                          F10 530dxA -16
                          ex E60 530dA -08 LCI
                          ex E39 523iA -96
                          Vikakoodinluku, Livedata, E- ja F-sarjat (Rheingold ISTA, ISTA+, INPA)

                          Comment

                          • Bullitt
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 2786
                            • Turku

                            Originally posted by Leimu View Post
                            Onko ollut ongelmia jo kertaalleen vaihdettujen EGR-venttiilien kanssa? Vaihdettiin kamppiksessa pari vuotta ja n 20tkm sitten. Nyt tänään taas taulussa drivetrain malfuction ja muistissa useampi EGR:ään viittaava vikakoodi.
                            En tiedä onko syttynyt palamaan, mutta on tullut vastaan useampia autoja, missä on kolme tai jopa neljä kertaa vaihdettu EGR.


                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 2004
                              • Tampere

                              B47 egr-venttiilin kestoikä näkyy olevan väliltä 30-160tkm. Tänään esimerkkinä 150tkm ajettu venttiili meni vaihtoon.

                              Vähän ajetun egr-venttiilin vaurioitumisen syynä voi olla myös asennusvirhe jos venttiili ruuvattu "kylmänä" kiinni.

                              Comment

                              • Juize
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2010
                                • 238
                                • Joensuu

                                Onko jo alkanut missä määrin tulla tekninen kamppanja (0013460300) kutsuja moottorin ohjainlaitteen uuden ohjelmiston päivitykseen, joka muka pystyy ennakoimaan ja estämään imusarjan mahdollisen ylikuumenemisen EGR jäähdyttimen vuodon takia.
                                Pari viikkoa sitten kysyivät huollossa saako päivittää moottorin softan ja parin päivän päästä tuli autoon ilmoitus kamppanjasta.
                                i20 iX xdrive 40 -22, Sophisto Grey Brilliant Effect
                                ex G31 530e -20 lci M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic

                                ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
                                ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
                                ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

                                Comment

                                Working...
                                X