Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset V

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hencca89
    BTCF Member
    • Sep 2011
    • 619
    • ikaalinen

    Originally posted by racing02 View Post
    Vanha luotettu Transporter jätti aamulla tienvarteen. Yhtäkkiä paha kolina ja ravistus, ei itse sammunut mutta sammutuksen jälkeen ei enää lähde käyntiin, pyörii kyllä. Ei öljyä tai savuja pihalle eikä mitään merkkivaloja. Koodien lukua koitan järjestellä mutta olisiko tässä kohtaa veikkauksia "helpoista vioista" mihin oireet täsmäisi? Voisko olla kampuran asentotunnistin tai vastaava?

    Kone on 2,5l TDI 65kW versiona ja 270tkm ajettuna. Hihna ei pitäisi olla vielä poikki ja muutenhan mekaanisesti nuo yleensä kestää puolen miljoonaa kilometriä.
    Töissä työnalla parhaillaan samoilla oireilla oleva t4.
    Oli menny hampaat pumpun remmistä. Syy miksi remmi hajonnut ennen vaihtoväliä on se että nokka-akselin stefa vuotanut öljyä remmiin.
    Voiskohan olla samanmoinen keissi:think
    BMW E91 320
    MB W108 280SE
    SUZUKI GSX-R
    BMW K100 "cafe"

    Comment

    • ooopeee
      BTCF Member
      • Dec 2011
      • 2114
      • Kouvola

      Eberspächer d4wsc ja vikakoodi 31. Eli puhaltimen moottorilla joku katkos. Vinkkejä mitä voisi tehdä? Kerran on lähtenyt polttamaan minun aikana.
      VW passat 1.9tdi 4motion
      E36 "328" cabrio

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2051
        • Riihimäki

        Kiitos kaikista veikkauksista. Jakohihnan kiristimen pultti löystynyt, kiristin irronnut ja jako sekaisin. Jos joku tarvitsee muuten hyvää ja siistiä Portteria niin ottaa toki yhteyttä.

        Comment

        • Jii_Koo
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 785
          • Jkl

          Olisin vailla 12v:llä ohjattavaa suuntaventtiiliä alipaineelle. Automaailmasta näitä varmasti löytyy useampiakin, mutta mulla ei nyt osu silmään kuin tämä VAG:n 1.8T koneiden "N75 venttiili".

          Tuommoisella hintaa 65€. Tuleeko jollain heti mieleen joku Bemari, Toyota, Oldsmobile tai Rolls Royce jossa olisi vastaava osa 10€:llä?

          Tarkoituksena siis yksinkertaisesti ohjata alipaine 0v:llä paikasta A paikkaan B, ja 12V:llä paikasta A paikkaan C.

          (Tai onko jollain Keski-Suomessa purussa joku VAG:n 1.8T:llä varustettu auto )
          '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

          Comment

          • ooopeee
            BTCF Member
            • Dec 2011
            • 2114
            • Kouvola

            Originally posted by Jii_Koo View Post
            Olisin vailla 12v:llä ohjattavaa suuntaventtiiliä alipaineelle. Automaailmasta näitä varmasti löytyy useampiakin, mutta mulla ei nyt osu silmään kuin tämä VAG:n 1.8T koneiden "N75 venttiili".

            Tuommoisella hintaa 65€. Tuleeko jollain heti mieleen joku Bemari, Toyota, Oldsmobile tai Rolls Royce jossa olisi vastaava osa 10€:llä?

            Tarkoituksena siis yksinkertaisesti ohjata alipaine 0v:llä paikasta A paikkaan B, ja 12V:llä paikasta A paikkaan C.

            (Tai onko jollain Keski-Suomessa purussa joku VAG:n 1.8T:llä varustettu auto )

            Ebayn ihmeellinen maailma tarjoaa edullisesti
            VW passat 1.9tdi 4motion
            E36 "328" cabrio

            Comment

            • MikkoJII
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 1807
              • Lapua

              Mitenkäs avonaisen perän pysty testaamaan onko ok?

              Muistikuvien mukaan:
              Perä ilmaan, vaihde vapaalla ja käsijarru pois pyöritetään rengasta eteenpäin.
              Molemmat renkaat pyörii samaan suuntaan = rikki
              Molemmat pyörii eri suuntiin = kunnossa
              Toinen rengas vain pyörii = rikki

              Pitää tutkia tuo e36 perä kun tuntuu olevan vähä omituinen.

              Oliko se näin kuten kirjoitin? :think
              E32 750i 11/89

              Comment

              • racing02
                BTCF Member
                • Nov 2004
                • 2051
                • Riihimäki

                Originally posted by MikkoJII View Post
                Mitenkäs avonaisen perän pysty testaamaan onko ok?
                :think
                Ei se nyt ihan noin yksiselitteistä ole. Jos vaikka toisen puolen jarru vähänkin laahaa niin eihän se pyöri. Ja voi siellä melko isoakin vikaa olla vaikka tuon "testin" läpi menisikin. Öljyt kun laskee pois ja katsoo mitä tulee mukana kertoo aika paljon enemmän.

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  Originally posted by racing02 View Post
                  Ei se nyt ihan noin yksiselitteistä ole. Jos vaikka toisen puolen jarru vähänkin laahaa niin eihän se pyöri. Ja voi siellä melko isoakin vikaa olla vaikka tuon "testin" läpi menisikin. Öljyt kun laskee pois ja katsoo mitä tulee mukana kertoo aika paljon enemmän.
                  No joo, hyvä kun varmistin. Vaihtoon menee kuitenkin kun ujeltaa satasen vauhdissa sen verran, että ottaa kupoliin.
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • Laku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2007
                    • 17546
                    • Turku

                    Tietääkö kukaan Uudellamaalla tai miksei Turun seudullakin kaveria, joka voisi porata uudet kierteen alumiiniseen öljypohjaan? Vanhat paskottu ja porattu uusiksi vinoon - vuotaa öljyä.
                    Näillä mennään:
                    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                    Comment

                    • van cleef
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1894
                      • 01830

                      Originally posted by Laku View Post
                      Tietääkö kukaan Uudellamaalla tai miksei Turun seudullakin kaveria, joka voisi porata uudet kierteen alumiiniseen öljypohjaan? Vanhat paskottu ja porattu uusiksi vinoon - vuotaa öljyä.
                      Kuinka iso reikä? Öljypropun?
                      ...

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16503
                        • Asikkala

                        Originally posted by Jii_Koo View Post
                        Olisin vailla 12v:llä ohjattavaa suuntaventtiiliä alipaineelle. Automaailmasta näitä varmasti löytyy useampiakin, mutta mulla ei nyt osu silmään kuin tämä VAG:n 1.8T koneiden "N75 venttiili".

                        Tuommoisella hintaa 65€. Tuleeko jollain heti mieleen joku Bemari, Toyota, Oldsmobile tai Rolls Royce jossa olisi vastaava osa 10€:llä?

                        Tarkoituksena siis yksinkertaisesti ohjata alipaine 0v:llä paikasta A paikkaan B, ja 12V:llä paikasta A paikkaan C.

                        (Tai onko jollain Keski-Suomessa purussa joku VAG:n 1.8T:llä varustettu auto )
                        Etsi/kysy Skodan varaoasien myyjältä, halvempi kuin vw ja Audi tiskillä vaikka sama osa. Oli ainakin pari v. sitten Lahdessa.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17546
                          • Turku

                          Originally posted by van cleef View Post
                          Kuinka iso reikä? Öljypropun?
                          Jep, juurikin se.
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • van cleef
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1894
                            • 01830

                            Viimeksi kun epäilin omia taitoja vetää makitalla suoraa reikää öljypohjaan, niin heitin Kometille yhden kardaanin tasapainotuksen yhteydessä ja he duunasivat.

                            Vai voisko siihen vaan vaihtaa tiivistävän prikan, jos joku purkkaviritelmä kelpais?
                            ...

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17546
                              • Turku

                              Originally posted by van cleef View Post
                              Viimeksi kun epäilin omia taitoja vetää makitalla suoraa reikää öljypohjaan, niin heitin Kometille yhden kardaanin tasapainotuksen yhteydessä ja he duunasivat.

                              Vai voisko siihen vaan vaihtaa tiivistävän prikan, jos joku purkkaviritelmä kelpais?
                              Yritetty on. Edes kaksi kupariprikkaa ei estä öljyvuotoa lämpimänä .

                              Komet voisi kyllä olla, pitäisi sinne muutenkin yhdet vanteet roudata.
                              Näillä mennään:
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              • van cleef
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2006
                                • 1894
                                • 01830

                                Originally posted by Laku View Post
                                Yritetty on. Edes kaksi kupariprikkaa ei estä öljyvuotoa lämpimänä .

                                Komet voisi kyllä olla, pitäisi sinne muutenkin yhdet vanteet roudata.
                                Se kupariprikka onkin liian kovaa kamaa. Sellainen prikka jossa on kuumuutta kestävää kumia tai nylonia kaverina. Sellaisella korjasin vastaavan vian transportterista joskus edellisen nakkisodan aikaan. En ny enää muista mistä löysin. Olisko ollut Salhydro tai joku muu hydrauli-/raskaan kaluston varaosaliike.
                                ...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎