Ei tule menemään pitkään niin myös poliisi tulee ottamaan käyttöön lakipykälän ”ajoneuvon omistajan tulee tietää omistamansa ajoneuvon käyttäjä sekä ajo-oikeuden voimassaolo”- pykälää.
Siinä on ihan turha rimpuilla kenenkään vastaan jos ei autoa ole ilmoitettu varastetuksi, olet laiminlyönyt velvollisuutesi tarkistaa em tiedot ja antanut ajoneuvon tuntemattomalle henkilölle, mahdollisesti juopolle, ajo-oikeudettomalle ja alaikäiselle.
Viittaan suoraan parkkipate vastaan rimpuilijat
Oikeus päätynyt parkkipaten hyväksi.
Näin se ymmärtääkseni menee perheenjäsenien kohdalla. Mutta mitä sanoa laitoksella kun katsotaan poliisin kanssa kuvaa ja kysymys tulee että kuka ajaa? Jos vetoaa ettei tarvii perheestä kannella ja kuvassa on naisen kasvot niin meneekö sakko seuraavaksi automaattisesti vaimolle? Vai riittääkö vaan että sanoo ettei kommentoi? Mitäs sen jälkeen tapahtuu? Selväähän on se ettei tuossa on turha sanoa ettei tiedä kuskia, koska tuskin kukaan tuntematon autoani ajaa minun tietämättäni. Tietysti jos auto on myynnissä niin voi sanoa ettei muista kuka oli koeajolla.
"En kommentoi" tai "En kerro". Siinä se.
Tuolla ajatuksella kannattaa siis auto pitää aina showroomissa (myynnissä)
Eikös se laissa ollut että perheenjäsentä ei tarvitse käräyttää? :think
Näin se ymmärtääkseni menee perheenjäsenien kohdalla. Mutta mitä sanoa laitoksella kun katsotaan poliisin kanssa kuvaa ja kysymys tulee että kuka ajaa? Jos vetoaa ettei tarvii perheestä kannella ja kuvassa on naisen kasvot niin meneekö sakko seuraavaksi automaattisesti vaimolle? Vai riittääkö vaan että sanoo ettei kommentoi? Mitäs sen jälkeen tapahtuu? Selväähän on se ettei tuossa on turha sanoa ettei tiedä kuskia, koska tuskin kukaan tuntematon autoani ajaa minun tietämättäni. Tietysti jos auto on myynnissä niin voi sanoa ettei muista kuka oli koeajolla.
Tuli taas firman autolla räpsähdys poliisin pakusta työmaarajoituksen ( 30kmh) kohdalla. Olin merkinnyt itseni auton haltijaksi ja nyt tuli sitten lappu kotiin. Kuvassa oli poikani ajamassa. Taustapeili peitti osan kasvoista , mutta kuvasta näki kylllä , että ajaja on aivan eri ikäluokkaa. Kiistin ajavani , mutta en ilmiantanut kuljettajaa. Nyt tuli pollisilta ilmoitus , että oikeiasuvaatimus on hyväksytty , koska olen saattanut todennäköiseksi , etten ole syyllistynyt liikennerikkomukseen.
Saa nähdä , rupeavatko tutkimaan , vai jääkö asia sikseen. En ainakaan vielä saanut kutsua kuultavaksi. Jos tulee kutsu , taidan vastata vaan kovien poikien tapaan , että "en kommnentoi"
Tulipahan ajeltua ku mikäkin torvelo, seurasivat joku 5min vähän etäämmällä mun ajoa Joku bemarimies pysäytti tunnuksettomalla farmari škodalla, varmaa kuuteen vuoteen ei oo otettu sivuun ja nyt taas. Videolla olis ollu kuulemma ainekset vaikka ja mihin syytteisiin mutta päätyivät että kortti pysyy ja 250 pikavoitto tällä kertaa kun ei mitään entisiä juttuja ole. Loppuun kyseli kaikkea autosta mutta kerrankin voi sanoa että asiallista palvelua kyybeleiltä.
E: Rikkeet oli olematon turvaväli(perussettiä kehällä ruuhkassa) ja 28 ylitys isolla tiellä jne…juttuja mitä nyt voi takavedolla liukkaalla tiellä sattua
Tämän kaalepin video pyöri joskus täällä foorumilla, muistanko oikein että kommentoinkin tyyliin ”en pistäisi nettiin ettei synny seuraamuksia”. No nyt on syntynyt ja tänne monen omia videoitaan linkkaaviakin kehotan jälleen peittämään kilvet
Ite hommasin goprot ja systeemit ja kävin viime syksynä ajelemassa mukavia pätkiä ennen talviunia. Poistin täydelliset matskut sitten itseltäkin kovalevyiltä pääosin kun ei niitä voi mihinkään postata kumminkaan.
Valitettavasti meillä on suomessa tämä "vapaus" niin kortilla jo muutenkin. Tämä on jonkun Mongolian jälkeen harvimmin asuttu maa ja nopea liikenneverkko voisi olla matkailuvaltti ja kaikilla kivaa ja nopeaa liikkumista. Mutta sen sijaan on tämä loputtomien kieltojen ja kyttäyksen suo, ja pk-seudulla pääosin 30 tai 40kmh nopeusrajoitus mikä on täysin posketonta. Joku autobaana missä ois kesäisin 200 kmh Kehä 3 ja oulun välillä ei olisi yhtään keneltäkään pois.
Tämän kaalepin video pyöri joskus täällä foorumilla, muistanko oikein että kommentoinkin tyyliin ”en pistäisi nettiin ettei synny seuraamuksia”. No nyt on syntynyt ja tänne monen omia videoitaan linkkaaviakin kehotan jälleen peittämään kilvet
Meillä myös toimari käy kuumana kun 20 pakua firmassa joilla ajellaa ympäri Suomea ja jatkuvasti tulee poliisilta lappuja hänelle kameraan ajetuista ylinopeuksista
Itse myös ajanut kameratolppaan usita kertoja tässä vuosien varrella ylinopeutta ja useampaan kertaan jäänyt tulematta huomautus tai sakko noista.
Leave a comment: