Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muun merkkisistä autoista Vol 4.

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw323it
    BTCF Member
    • Mar 2008
    • 1838
    • N/A

    Bemarilta on hankala löytää speksit täyttävää omaan budjettiin sopivaa autoa, joten on tullut vilkuiltua Audin suuntaan.

    Onkos kenelläkään kokemusta Audin A6 diesel-nelivetofarmareista, jotain 2015-2016 ikäluokkaa, about 100tkm. Onko tämä nyt sitten C7 facelift Audi-kielellä?

    Onko näissä sitä öljynkulutusongelmaa, entä jakopää/vaihteisto-ongelmia? Ruostuminen? Muuta mitä pitäisi huomioida?
    Nyt:
    BMW X3 xDrive30e (g01)
    BMW 335i (e90)
    BMW 323iC (e36)
    BMW 850i (e31)
    BMW 320i (e30)
    Golf GTE
    ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

    Comment

    • E39Fin
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2013
      • 1761
      • HKI/Orimattila

      Originally posted by bmw323it View Post
      Bemarilta on hankala löytää speksit täyttävää omaan budjettiin sopivaa autoa, joten on tullut vilkuiltua Audin suuntaan.

      Onkos kenelläkään kokemusta Audin A6 diesel-nelivetofarmareista, jotain 2015-2016 ikäluokkaa, about 100tkm. Onko tämä nyt sitten C7 facelift Audi-kielellä?

      Onko näissä sitä öljynkulutusongelmaa, entä jakopää/vaihteisto-ongelmia? Ruostuminen? Muuta mitä pitäisi huomioida?

      Tällaista sivusta seuranneena voisin sanoa, että jos ostat ja meinaat rullata yli 100tkm mittariin niin hanki aidolla automaatilla sekä torsenilla oleva, toisin sanoen bitdi. Jonkun verran ilmeisesti on jakoketjuhäikkiä 3.0tdi:ssä ja sitten se kaksoiskytkinlaatikko 3.0tdi:n perässä tykkää antautua pikkuhiljaa jossain 200tkm jälkeen. Pahoja ruostumaan tuon korimallin ei taida vielä olla.

      Jos ei ole ajatuksissa tuupata hirveesti yli 200tkm niin melkein mikä tahansa yhdistelmä pitäisi kestää. Osathan noissa on vielä melkoisen kalliita ihan perus alustan osia myöten, mutta niin taitaa olla kaikissa saman ikäluokan premiumautoissakin. :think
      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
      E39 523iA Oxfordgreen

      Comment

      • Kanerv4
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2009
        • 982
        • Tampere

        Originally posted by bmw323it View Post
        Bemarilta on hankala löytää speksit täyttävää omaan budjettiin sopivaa autoa, joten on tullut vilkuiltua Audin suuntaan.

        Onkos kenelläkään kokemusta Audin A6 diesel-nelivetofarmareista, jotain 2015-2016 ikäluokkaa, about 100tkm. Onko tämä nyt sitten C7 facelift Audi-kielellä?

        Onko näissä sitä öljynkulutusongelmaa, entä jakopää/vaihteisto-ongelmia? Ruostuminen? Muuta mitä pitäisi huomioida?

        Erittäin hyviä tuotteita, itselläni on ollut jo monta. Ollut 218hv, 245hv ja bi-tdi malleja. Ovenkahvat jäätää ja lukkoja joutuu uusimaan silloin tällöin. Vikoja ollut erittäin vähän ja varoittelee kyllä esimerkiksi vauhtipyörästä hyvissä ajoin kun olisi tiensä päässä. Saksasta saa osia edullisesti.

        Comment

        • Thmas
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2008
          • 531
          • HEL

          Originally posted by bmw323it View Post
          Bemarilta on hankala löytää speksit täyttävää omaan budjettiin sopivaa autoa, joten on tullut vilkuiltua Audin suuntaan.

          Onkos kenelläkään kokemusta Audin A6 diesel-nelivetofarmareista, jotain 2015-2016 ikäluokkaa, about 100tkm. Onko tämä nyt sitten C7 facelift Audi-kielellä?

          Onko näissä sitä öljynkulutusongelmaa, entä jakopää/vaihteisto-ongelmia? Ruostuminen? Muuta mitä pitäisi huomioida?
          Yksi mieluisimpia matka-autoja, mitä itsellä ollut. Oma oli tosin oli pre-facelift. Tuntuu Audilla myös jälkimarkkinointi pelaavan: etulaakeri meni 120 tkm huollossa vielä 100 % tehtaan goodwilliin kun oli täydellinen merkkihuoltohistoria ja ikää autolla n. 5 vuotta, vaikka kuluvaksi osaksi laakerit yleensä katsotaan. Vertailukohtana, 90 tkm ajetun Premium Selection BMW:n adaptiivinen iskari ei mennyt mihinkään takuisiin enää kun ikää autolla 4 v.
          Audi e-tron 55

          Exiä:
          1999 E46 316i, 2005 E46 316i, 2008 E87 120d, 2011 E90 320i, 2012 F30 320iA, 2013 F30 318dA, 2014 F32 435dA, 2014 F30 320d, 2015 F10 530dA, 2014 F32 435iA, 2013 730dA, 2015 520dA + muita merkkejä.

          Comment

          • Turder
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2008
            • 465
            • Suomi

            Työkaverilla on tuollainen em. Audi A6 245hv versio. Ajettu 130tkm ja kyydissä kun on niin luulisi että on kilsat alle puolet tuosta. Laatuvaikutelma ok ja siisti sisusta, sekä hyvin tilaa, mutta ainoa mikä häiritsi oli korkea rengasmelu ja autossa kitkat ehkä 55-profiililla, eli ei pitäisi olla epämukava rengas.

            E: vieläkö tuon ikäisissä on ongelmia, tai hinnakasta ylläpito, kaksoiskytkinvaihteistoissa? Lueskelin, että 8-portainen tiptronic (jonka mieltäisin luotettavammaksi lähinnä DSG/S-Tronicin huonon maineen takia) on käytössä vain yli 300hv dieseleissä ja niitä ei paljoa näy myynnissä. Ainakin 10v takainen Audin S-tronic TT:ssä oli aika susi ja alkoi oirehtimaan jo jossain 50tkm kohdalla.
            Last edited by Turder; 06-03-2020, 12:19.

            Comment

            • alspe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 3399
              • Tre

              Originally posted by A^A View Post
              Meillä juurikin s205:ssa tuo 156hp motti. Tämä C on jo aika iso auto joten olin aika skeptinen kuinka tuo 156 hevosta tuota jaksaa viedä. Mutta jaksaa se ihmeen hyvin, juurikin bensakoneelle epätyypillisesti vääntää alhaalta jo hyvin mutta sitten myös kierroksilla veto ei dieselin tapaan lopu kesken. Monet reissut tuolla on heitetty enkä ole missään tilanteessa kaivannut lisää kulkua. Joku kevyt ohjelmointi toki voisi tehdä terää jos sillä saisi kulutusta vähän alas.. Auto nyt n.60tkm ajettu joten luotettavuudesta paha sanoa mutta ei mitään ongelmia ainakaan vielä. Laatikko tosiaan on mitä on, toimiessaan hyvä mutta välillä on sitä arpomista yms. Lähinnä isoimmilla vaihteilla on tuota epämääräisyyttä, jurnuttaa seiskalla aivan liian kauan kun taas toisena päivänä ei meinaa seiskaa laittaa ollenkaan yms. Menee kohta huoltoon muutenkin niin pitää kyllä kysäistä onko tuohon laatikkoon mitään päivitystä, lootaöljyt muistaakseni myös oli nyt ensimmäisen kerran vaihtolistalla.. Voin kyllä suositella 205:sta ja tuota bensakonetta, amg paketilla ja mustalla lasikatolla vielä ulkonäkö kohdillaan. Hauska juttu muuten vaikka on pikkukone niin amg line paketin mukana tulee aivan jäätävän isot jarrut, juuri ja juuri menee 17" vanne ettei ota satulaan, joten auton ulkonäön perusteella voisi luulla että menohaluja on aika paljonkin enemmän
              Kiitos raportista.

              Tässä on kohtuullinen rapsa aiheesta s205 vs F30. Tultiinkohan tuossa tulokseen, että M-B on monelta kannalta siistimpi peli, mutta BMW on ajajan auto sekä älykeskuksen käyttöliittymä Mersussa aika nolo.

              On muuten jäätävän antiikkisen näköinen tuo F30 kun suoraan vertaa näillä kuvilla. Helvetin siisti kyseisen Mersun keula, muualta ei niin ihana. Perä on aika erikoinen, lähinnä sivulta. Tykkään kyllä kovasti tällä hetkellä eikä puutu kuin rahoittaja tässä hommassa.
              G30 520d xDrive
              EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

              Comment

              • jj5
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1355
                • pks

                Originally posted by alspe View Post
                Kiitos raportista.

                Tässä on kohtuullinen rapsa aiheesta s205 vs F30. Tultiinkohan tuossa tulokseen, että M-B on monelta kannalta siistimpi peli, mutta BMW on ajajan auto sekä älykeskuksen käyttöliittymä Mersussa aika nolo.
                W205 Mersussa on tuo älykeskuksen käyttöliittymä muuttunut jossain välissä (facelift?) jonkinverran. Tuntuu että uudemmassa on otettu mallia bemarista entistä tarkemmin.
                sigpic

                Comment

                • Newbie
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2012
                  • 497
                  • Pargas

                  Originally posted by bmw323it View Post
                  Bemarilta on hankala löytää speksit täyttävää omaan budjettiin sopivaa autoa, joten on tullut vilkuiltua Audin suuntaan.

                  Onkos kenelläkään kokemusta Audin A6 diesel-nelivetofarmareista, jotain 2015-2016 ikäluokkaa, about 100tkm. Onko tämä nyt sitten C7 facelift Audi-kielellä?

                  Onko näissä sitä öljynkulutusongelmaa, entä jakopää/vaihteisto-ongelmia? Ruostuminen? Muuta mitä pitäisi huomioida?
                  Vaimolla tuollainen 245 hv Allroadina oli, hän tykkäsi kovin autosta, noin 100 tkm sillä ajoi. Ainoa ongelma oli 80 tkm:n kohdalla alkanut vaihdelaatikon öljyvuoto. Goodwill:linä Audicenter maksoi työt, osat meni omaan piikkiin. Itseäni häiritsi eri toimintojen nappuloiden sijoittelu minne sattuu, Mersun ja Bemarin tapa laittaa esim ajonavustimien napit yhteen riviin ratin vasemmalle puolelle on looginen, tuossa esim kuolleen kulman varoituksen nappi oli peilin kolmiossa jne. Ilmajousitus teki siitä oikein mukavan ja kätevän.
                  "When the facts change, I change my mind."

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10080
                    • KVLA

                    Volkswagen Golf, 2010, 1.6 l, TDI

                    Poika olisi tuollaista manuaali farkkuna ostamassa työkaveriltaan. Mittarissa n.230tkm. Mitä raati sanoo laitteesta?

                    Comment

                    • PNM2
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2015
                      • 1119
                      • Espoo

                      Originally posted by Heguli 31 View Post
                      Poika olisi tuollaista manuaali farkkuna ostamassa työkaveriltaan. Mittarissa n.230tkm. Mitä raati sanoo laitteesta?
                      No se on yli kaksisataa tonnia rullattu kymmenen vuotta vanha alemman keskiluokan manuaalilaite. Lienee ennemmin kyse, miten autoa on pidetty.
                      i4 M50
                      ex: G30 530e xDrive M-Sport
                      ex: F11 525d xDrive
                      ex: F11 520d
                      ex: E91 318i

                      Comment

                      • Heguli 31
                        BTCF Member
                        • Oct 2004
                        • 10080
                        • KVLA

                        Originally posted by PNM2 View Post
                        No se on yli kaksisataa tonnia rullattu kymmenen vuotta vanha alemman keskiluokan manuaalilaite. Lienee ennemmin kyse, miten autoa on pidetty.
                        Tottakai. Tuo pätee kaikkiin itsestäänselvästi automerkkeihin. Mutta Volsua vierastaneena meinasin kysellä,että onko näissä jotain erikoisesti huomioitavaa/tyyppivikaa/varottavaa.

                        Comment

                        • PNM2
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2015
                          • 1119
                          • Espoo

                          Originally posted by Heguli 31 View Post
                          Tottakai. Tuo pätee kaikkiin itsestäänselvästi automerkkeihin. Mutta Volsua vierastaneena meinasin kysellä,että onko näissä jotain erikoisesti huomioitavaa/tyyppivikaa/varottavaa.
                          EGR varmaan ainakin noissa tsekattava. Millainen manuaalin kytkin/vauhtipyörä mahtaa olla? Noilla kilsoilla ja iällä luulisi ns varottavien tyyppivikojen tosin jo ilmoitelleen itsestään.
                          Last edited by PNM2; 07-03-2020, 12:42.
                          i4 M50
                          ex: G30 530e xDrive M-Sport
                          ex: F11 525d xDrive
                          ex: F11 520d
                          ex: E91 318i

                          Comment

                          • hencca89
                            BTCF Member
                            • Sep 2011
                            • 619
                            • ikaalinen

                            Originally posted by Heguli 31 View Post
                            Poika olisi tuollaista manuaali farkkuna ostamassa työkaveriltaan. Mittarissa n.230tkm. Mitä raati sanoo laitteesta?
                            Pysyisin kaukana. Todella alaväännötön. Saa kepittää ykköstä liikenneympöröissäkin. Suuttimia syö kuin leipää ja ne perus kaksoismassa ja egr hommelit mitä kaikis
                            Suhteelisen moneen 1.6tdihin ollaan ollaan jouduttu uusii motti 200tkm jälkeen kun puristukset kateissa. Suurin syy tuhoihin suutinviat.

                            Onhan se tosi vähän kuluttava. Mutta käyttöalue koneella on mielestäni ääriesimerkki kapeasta käyttöalueesta. Ennemmin 2.0tdi jos manuaali täytyy olla. Mutta kaikista fiksuin olisi viimeiset 1.9tdi, mutta ei ole tainnut saada -09 jälkeen.

                            Itsellä oli -09 octavia 1.9 bxe koneella ja se oli ihan fiksu kun ei ollut hetkellistä tehopiikkiä vaan tasaisen laiska koko rekisteristä
                            Mutta mielestäni varmin kone mitä vaggi on suoltanut pihalle.
                            BMW E91 320
                            MB W108 280SE
                            SUZUKI GSX-R
                            BMW K100 "cafe"

                            Comment

                            • ooopeee
                              BTCF Member
                              • Dec 2011
                              • 2114
                              • Kouvola

                              Kyllä noi bxe tuntuu puskevan kankia pihalle että ei sellaista ikipäivänä.
                              VW passat 1.9tdi 4motion
                              E36 "328" cabrio

                              Comment

                              • hencca89
                                BTCF Member
                                • Sep 2011
                                • 619
                                • ikaalinen

                                Originally posted by ooopeee View Post
                                Kyllä noi bxe tuntuu puskevan kankia pihalle että ei sellaista ikipäivänä.
                                Jos pitää huolen ettei ahtojärjestelmä ui vedessä niin ei pitäs haukata sitä sisäänsä tehden tuhoisaa vesipuristusta. Empä oo ainakaan kuullu muusta syystä kankien lentävän.
                                Joka tapauksessa mikä tahansa variaatio 1.9 varmempi kuin nuo tuoreemmat 1.6 & 2.0. Itselle ainakin selviö pysyä noista erossa.
                                BMW E91 320
                                MB W108 280SE
                                SUZUKI GSX-R
                                BMW K100 "cafe"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎