Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16245
    • Asikkala

    Originally posted by Lopaka View Post
    Olisi erittäin kimurantti kysymys.

    Saako puuhakilvillä vetää traileria niin, että trailerissa kuorma päällä? Trailerissa olisi leima mennyt pitkäksi.
    Olisi mennyt leima pitkäksi ? Eli vedit puuhakilvillä kuitenkin ?

    Comment

    • Lopaka
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2005
      • 405

      Originally posted by jr66 View Post
      Olisi mennyt leima pitkäksi ? Eli vedit puuhakilvillä kuitenkin ?
      Korjataan sanamuoto eli on mennyt pitkäksi

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16245
        • Asikkala

        Ennen kuin googlaan niin missä kohdassa e-body mopareissa on pissapojan suuttimet ? Tarkemmin -73 challenger.

        Comment

        • Kaivo
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2003
          • 866
          • Helsinki/Nurmijärvi

          Jeps.

          Tuli hankittua autoliikkeestä vm 2011 X3 20d n47 koneella.

          Koeajolla yritin kuunnella konetta, josko kuuluisi jakopääongelmia. Siitä huolimatta, en niitä kylmänä kuullut, enkä lämpösenä tajunnut kuunnella.

          Auto oli muuten hyvä, joten kauppoihin päästin. Kotimatkalla auto heitti joulukuusen tauluun, takavasen abs-anturi/laakeri antautui, tämä korjattiin liikkeen laskuun.

          Sen jälkeen huomasin, että ajovalon pesurin pumppu on viallien, päästää nesteet läpi kun on ainetta tankissa, tätä ollaan korjaamassa liikkeen laskuun.

          Kun sain auton ekan kerran lämpöisenä talliin, huomasin koneesta sivuäänen, ilmoitin heti myyjälle. Kävin laakkosella, josta tuomio, että jakopää ääntää, ajamista ei suositella. Myyjä järjesti jakopäälle huollon, josta minulle jäi maksettavaa 800e. Sanottiin, että jakopäähän kuuluu öljynvaihto (voiko sitä edes tehdä ilman? ainakaan ajotietokoneen mukaan moottorissa on öljyä hieman yli puolivälin, onko öljynvaihto tehty virhellisesti?). Remontissa vaihdettiin myös viallinen EGR liikken piikkiin, kun myyjän käyttämä huolto yritti ratkoa sivuääntä laakkosen diagnoosia vastaan. Tämä kokeilu meni liikken piikkiin.

          Autolla on ajettu 190tkm. Onko teidän mielestänne kohtuullista, että 18 000eur autoon joutuu laittamaan käytännössä 1000euroa lisää rahaa (muiden huoltonjen kun jakopään sijausautokulut)välittömästi oston jälkeen, että sillä on turvallista ajaa? Kyllä, N47 koneen ongelmat ovat tuttuja. Myyjäkin myönsi, että jakopää on ollut viallinen ostotilanteessa. Minun oli pakko tarttua tähän 800e tarjoukseen, sillä tarvitsen autoa päivittäin, enkä voinut jäädä odottelemaan mahdollista kuluttajansuojan vastausta.

          Laittaisitteko minun asemassa tämän vielä kierrokselle kuluttajansuojaan, vai pitääkö niellä tappiot, auton kanssa joka on minulle myyty ehjänä ja "huippusiistinä"
          E39 530iA 2001

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16245
            • Asikkala

            Originally posted by jr66 View Post
            Ennen kuin googlaan niin missä kohdassa e-body mopareissa on pissapojan suuttimet ? Tarkemmin -73 challenger.
            Vastaan itselleni: konepellin tuuletusritilässä vai mikä se on.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16245
              • Asikkala

              Originally posted by Kaivo View Post
              Jeps.

              Tuli hankittua autoliikkeestä vm 2011 X3 20d n47 koneella.

              Koeajolla yritin kuunnella konetta, josko kuuluisi jakopääongelmia. Siitä huolimatta, en niitä kylmänä kuullut, enkä lämpösenä tajunnut kuunnella.

              Auto oli muuten hyvä, joten kauppoihin päästin. Kotimatkalla auto heitti joulukuusen tauluun, takavasen abs-anturi/laakeri antautui, tämä korjattiin liikkeen laskuun.

              Sen jälkeen huomasin, että ajovalon pesurin pumppu on viallien, päästää nesteet läpi kun on ainetta tankissa, tätä ollaan korjaamassa liikkeen laskuun.

              Kun sain auton ekan kerran lämpöisenä talliin, huomasin koneesta sivuäänen, ilmoitin heti myyjälle. Kävin laakkosella, josta tuomio, että jakopää ääntää, ajamista ei suositella. Myyjä järjesti jakopäälle huollon, josta minulle jäi maksettavaa 800e. Sanottiin, että jakopäähän kuuluu öljynvaihto (voiko sitä edes tehdä ilman? ainakaan ajotietokoneen mukaan moottorissa on öljyä hieman yli puolivälin, onko öljynvaihto tehty virhellisesti?). Remontissa vaihdettiin myös viallinen EGR liikken piikkiin, kun myyjän käyttämä huolto yritti ratkoa sivuääntä laakkosen diagnoosia vastaan. Tämä kokeilu meni liikken piikkiin.

              Autolla on ajettu 190tkm. Onko teidän mielestänne kohtuullista, että 18 000eur autoon joutuu laittamaan käytännössä 1000euroa lisää rahaa (muiden huoltonjen kun jakopään sijausautokulut)välittömästi oston jälkeen, että sillä on turvallista ajaa? Kyllä, N47 koneen ongelmat ovat tuttuja. Myyjäkin myönsi, että jakopää on ollut viallinen ostotilanteessa. Minun oli pakko tarttua tähän 800e tarjoukseen, sillä tarvitsen autoa päivittäin, enkä voinut jäädä odottelemaan mahdollista kuluttajansuojan vastausta.

              Laittaisitteko minun asemassa tämän vielä kierrokselle kuluttajansuojaan, vai pitääkö niellä tappiot, auton kanssa joka on minulle myyty ehjänä ja "huippusiistinä"
              Miksi ostit tuon auton ?

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by Kaivo View Post
                Jeps.

                Tuli hankittua autoliikkeestä vm 2011 X3 20d n47 koneella.

                Koeajolla yritin kuunnella konetta, josko kuuluisi jakopääongelmia. Siitä huolimatta, en niitä kylmänä kuullut, enkä lämpösenä tajunnut kuunnella.

                Auto oli muuten hyvä, joten kauppoihin päästin. Kotimatkalla auto heitti joulukuusen tauluun, takavasen abs-anturi/laakeri antautui, tämä korjattiin liikkeen laskuun.

                Sen jälkeen huomasin, että ajovalon pesurin pumppu on viallien, päästää nesteet läpi kun on ainetta tankissa, tätä ollaan korjaamassa liikkeen laskuun.

                Kun sain auton ekan kerran lämpöisenä talliin, huomasin koneesta sivuäänen, ilmoitin heti myyjälle. Kävin laakkosella, josta tuomio, että jakopää ääntää, ajamista ei suositella. Myyjä järjesti jakopäälle huollon, josta minulle jäi maksettavaa 800e. Sanottiin, että jakopäähän kuuluu öljynvaihto (voiko sitä edes tehdä ilman? ainakaan ajotietokoneen mukaan moottorissa on öljyä hieman yli puolivälin, onko öljynvaihto tehty virhellisesti?). Remontissa vaihdettiin myös viallinen EGR liikken piikkiin, kun myyjän käyttämä huolto yritti ratkoa sivuääntä laakkosen diagnoosia vastaan. Tämä kokeilu meni liikken piikkiin.

                Autolla on ajettu 190tkm. Onko teidän mielestänne kohtuullista, että 18 000eur autoon joutuu laittamaan käytännössä 1000euroa lisää rahaa (muiden huoltonjen kun jakopään sijausautokulut)välittömästi oston jälkeen, että sillä on turvallista ajaa? Kyllä, N47 koneen ongelmat ovat tuttuja. Myyjäkin myönsi, että jakopää on ollut viallinen ostotilanteessa. Minun oli pakko tarttua tähän 800e tarjoukseen, sillä tarvitsen autoa päivittäin, enkä voinut jäädä odottelemaan mahdollista kuluttajansuojan vastausta.

                Laittaisitteko minun asemassa tämän vielä kierrokselle kuluttajansuojaan, vai pitääkö niellä tappiot, auton kanssa joka on minulle myyty ehjänä ja "huippusiistinä"
                Minun mielestä on ihan odotettavissa että 10 vuotiaassa pari satkua poljetussa autossa on korjattavaa.
                Jos osan korjauskustannuksista on saanut menemään myyjälle niin olisin tyytyväinen.
                Last edited by petrolhead; 02-04-2021, 11:28.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • MeisterW
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2017
                  • 305
                  • Uusimaa

                  Originally posted by Kaivo View Post
                  Jeps.

                  Tuli hankittua autoliikkeestä vm 2011 X3 20d n47 koneella.

                  Koeajolla yritin kuunnella konetta, josko kuuluisi jakopääongelmia. Siitä huolimatta, en niitä kylmänä kuullut, enkä lämpösenä tajunnut kuunnella.

                  Auto oli muuten hyvä, joten kauppoihin päästin. Kotimatkalla auto heitti joulukuusen tauluun, takavasen abs-anturi/laakeri antautui, tämä korjattiin liikkeen laskuun.

                  Sen jälkeen huomasin, että ajovalon pesurin pumppu on viallien, päästää nesteet läpi kun on ainetta tankissa, tätä ollaan korjaamassa liikkeen laskuun.

                  Kun sain auton ekan kerran lämpöisenä talliin, huomasin koneesta sivuäänen, ilmoitin heti myyjälle. Kävin laakkosella, josta tuomio, että jakopää ääntää, ajamista ei suositella. Myyjä järjesti jakopäälle huollon, josta minulle jäi maksettavaa 800e. Sanottiin, että jakopäähän kuuluu öljynvaihto (voiko sitä edes tehdä ilman? ainakaan ajotietokoneen mukaan moottorissa on öljyä hieman yli puolivälin, onko öljynvaihto tehty virhellisesti?). Remontissa vaihdettiin myös viallinen EGR liikken piikkiin, kun myyjän käyttämä huolto yritti ratkoa sivuääntä laakkosen diagnoosia vastaan. Tämä kokeilu meni liikken piikkiin.

                  Autolla on ajettu 190tkm. Onko teidän mielestänne kohtuullista, että 18 000eur autoon joutuu laittamaan käytännössä 1000euroa lisää rahaa (muiden huoltonjen kun jakopään sijausautokulut)välittömästi oston jälkeen, että sillä on turvallista ajaa? Kyllä, N47 koneen ongelmat ovat tuttuja. Myyjäkin myönsi, että jakopää on ollut viallinen ostotilanteessa. Minun oli pakko tarttua tähän 800e tarjoukseen, sillä tarvitsen autoa päivittäin, enkä voinut jäädä odottelemaan mahdollista kuluttajansuojan vastausta.

                  Laittaisitteko minun asemassa tämän vielä kierrokselle kuluttajansuojaan, vai pitääkö niellä tappiot, auton kanssa joka on minulle myyty ehjänä ja "huippusiistinä"
                  Ihan ok diili musta, jos 800 eurolla saa uuden jakopään, joka kuitenkin olisi tullut laitettavaksi jossain vaiheessa. Noilla kilsoilla ja iällä aina tulee korjattavaa, eli sinänsä hyvä jos saa myyjän piikkiin edes jotain.
                  E39 M5 2002
                  E70 X5 3.0sd 2008
                  E83 X3 3.0i 2005
                  G21 330e

                  Comment

                  • Routa
                    BTCF Member
                    • May 2005
                    • 605
                    • Halsua-Kokkola

                    Lyhyesti selostettuna. Potilaana vm. 2008 Mondeo mk4, 2.0 litrainen bensa Duratech tai mikä lie. Ostettaessa auton sisälle kuului satunnaisesti semmoista korkeaa laakerin ulinaa, aina kun ilmastoinnin laittoin käyntiin. Eli tämä ääni kuuluu hetken ja sitten taukoa enemmän tai vähemmän, ääni välillä kovempaa ja hiljaisempaa. Edellinen omistaja oli käyttänyt autoa paikallisessa merkkiliikkeessä ja diagnoosi oli tietenkin kompura sökö. Tilasin uuden/kunnostetun olikohan se Autodocilta ja sama ääni kuului heti tälläkin kompuralla. Sehän tässä on kiinnostavaa, että tuo ääni kuulu ainoastaan auton sisälle, ei konehuoneen puolella. On tarkistettu laturin vapaakytkimet sun muut, mutta ei ole muualla vikaa. Tätä samaa ääntä on kuulunut jo 4 vuotta, usko menee foortin kanssa. Muuten kyllä toimii, kylmää tulee kuten pitääkin. Ei kai kahdessa kompurassa voi olla laakerit sökönä samalla tavalla?
                    NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"

                    EX: F20 M-Sport
                    Mondeo
                    E91 320D -07 AjTech power
                    E34 M5 Tipu
                    Muutama japsirottelo

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5415
                      • Oulu

                      Originally posted by jr66 View Post
                      Miksi ostit tuon auton ?
                      Miksi kirjoitit tämän viestin?

                      800 eur on minusta ok, sittenpähän toimii auton käyttöiän loppuun. Nopeasti tuo raha menee ihan perus isoon huoltoon, jos joutuu vaikka jarruja uusimaan.

                      Comment

                      • Juh4
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 5444
                        • Seinäjoki

                        Eikö tuo ihan reilusti ole toimittu myyjäliikkeeltä? Saat kuitenkin kohtuu rahaan uuden jakopään, joka mahdollisesti olisi ollut edessäpäin jossain vaiheessa muutenkin.
                        -Official member of BTCF-Sauna team-

                        Comment

                        • ooopeee
                          BTCF Member
                          • Dec 2011
                          • 2109
                          • Kouvola

                          Originally posted by Juh4 View Post
                          Eikö tuo ihan reilusti ole toimittu myyjäliikkeeltä? Saat kuitenkin kohtuu rahaan uuden jakopään, joka mahdollisesti olisi ollut edessäpäin jossain vaiheessa muutenkin.
                          Samaa mieltä.
                          VW passat 1.9tdi 4motion
                          E36 "328" cabrio

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5134
                            • Pirkkala

                            Originally posted by ooopeee View Post
                            Samaa mieltä.

                            Minäkin samoilla linjoilla
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • racing02
                              BTCF Member
                              • Nov 2004
                              • 1990
                              • Riihimäki

                              Originally posted by Urpo_rotta View Post
                              Minäkin samoilla linjoilla
                              Olisin samoilla melko tyytyväinen jos nuo kaikki on hoituneet ilman vääntämistä. Kaikki olis voinut ilmetä puoli vuotta tai vuoden myöhemmin ja saisit maksaa kokonaan.

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Minkä laitteen antenni(?)johto tämä on?

                                Oli e39:ssä hanskalokeron alla kiepillä.
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎