Originally posted by Lopaka
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Jeps.
Tuli hankittua autoliikkeestä vm 2011 X3 20d n47 koneella.
Koeajolla yritin kuunnella konetta, josko kuuluisi jakopääongelmia. Siitä huolimatta, en niitä kylmänä kuullut, enkä lämpösenä tajunnut kuunnella.
Auto oli muuten hyvä, joten kauppoihin päästin. Kotimatkalla auto heitti joulukuusen tauluun, takavasen abs-anturi/laakeri antautui, tämä korjattiin liikkeen laskuun.
Sen jälkeen huomasin, että ajovalon pesurin pumppu on viallien, päästää nesteet läpi kun on ainetta tankissa, tätä ollaan korjaamassa liikkeen laskuun.
Kun sain auton ekan kerran lämpöisenä talliin, huomasin koneesta sivuäänen, ilmoitin heti myyjälle. Kävin laakkosella, josta tuomio, että jakopää ääntää, ajamista ei suositella. Myyjä järjesti jakopäälle huollon, josta minulle jäi maksettavaa 800e. Sanottiin, että jakopäähän kuuluu öljynvaihto (voiko sitä edes tehdä ilman? ainakaan ajotietokoneen mukaan moottorissa on öljyä hieman yli puolivälin, onko öljynvaihto tehty virhellisesti?). Remontissa vaihdettiin myös viallinen EGR liikken piikkiin, kun myyjän käyttämä huolto yritti ratkoa sivuääntä laakkosen diagnoosia vastaan. Tämä kokeilu meni liikken piikkiin.
Autolla on ajettu 190tkm. Onko teidän mielestänne kohtuullista, että 18 000eur autoon joutuu laittamaan käytännössä 1000euroa lisää rahaa (muiden huoltonjen kun jakopään sijausautokulut)välittömästi oston jälkeen, että sillä on turvallista ajaa? Kyllä, N47 koneen ongelmat ovat tuttuja. Myyjäkin myönsi, että jakopää on ollut viallinen ostotilanteessa. Minun oli pakko tarttua tähän 800e tarjoukseen, sillä tarvitsen autoa päivittäin, enkä voinut jäädä odottelemaan mahdollista kuluttajansuojan vastausta.
Laittaisitteko minun asemassa tämän vielä kierrokselle kuluttajansuojaan, vai pitääkö niellä tappiot, auton kanssa joka on minulle myyty ehjänä ja "huippusiistinä"
Comment
-
-
Originally posted by Kaivo View PostJeps.
Tuli hankittua autoliikkeestä vm 2011 X3 20d n47 koneella.
Koeajolla yritin kuunnella konetta, josko kuuluisi jakopääongelmia. Siitä huolimatta, en niitä kylmänä kuullut, enkä lämpösenä tajunnut kuunnella.
Auto oli muuten hyvä, joten kauppoihin päästin. Kotimatkalla auto heitti joulukuusen tauluun, takavasen abs-anturi/laakeri antautui, tämä korjattiin liikkeen laskuun.
Sen jälkeen huomasin, että ajovalon pesurin pumppu on viallien, päästää nesteet läpi kun on ainetta tankissa, tätä ollaan korjaamassa liikkeen laskuun.
Kun sain auton ekan kerran lämpöisenä talliin, huomasin koneesta sivuäänen, ilmoitin heti myyjälle. Kävin laakkosella, josta tuomio, että jakopää ääntää, ajamista ei suositella. Myyjä järjesti jakopäälle huollon, josta minulle jäi maksettavaa 800e. Sanottiin, että jakopäähän kuuluu öljynvaihto (voiko sitä edes tehdä ilman? ainakaan ajotietokoneen mukaan moottorissa on öljyä hieman yli puolivälin, onko öljynvaihto tehty virhellisesti?). Remontissa vaihdettiin myös viallinen EGR liikken piikkiin, kun myyjän käyttämä huolto yritti ratkoa sivuääntä laakkosen diagnoosia vastaan. Tämä kokeilu meni liikken piikkiin.
Autolla on ajettu 190tkm. Onko teidän mielestänne kohtuullista, että 18 000eur autoon joutuu laittamaan käytännössä 1000euroa lisää rahaa (muiden huoltonjen kun jakopään sijausautokulut)välittömästi oston jälkeen, että sillä on turvallista ajaa? Kyllä, N47 koneen ongelmat ovat tuttuja. Myyjäkin myönsi, että jakopää on ollut viallinen ostotilanteessa. Minun oli pakko tarttua tähän 800e tarjoukseen, sillä tarvitsen autoa päivittäin, enkä voinut jäädä odottelemaan mahdollista kuluttajansuojan vastausta.
Laittaisitteko minun asemassa tämän vielä kierrokselle kuluttajansuojaan, vai pitääkö niellä tappiot, auton kanssa joka on minulle myyty ehjänä ja "huippusiistinä"
Comment
-
-
Originally posted by Kaivo View PostJeps.
Tuli hankittua autoliikkeestä vm 2011 X3 20d n47 koneella.
Koeajolla yritin kuunnella konetta, josko kuuluisi jakopääongelmia. Siitä huolimatta, en niitä kylmänä kuullut, enkä lämpösenä tajunnut kuunnella.
Auto oli muuten hyvä, joten kauppoihin päästin. Kotimatkalla auto heitti joulukuusen tauluun, takavasen abs-anturi/laakeri antautui, tämä korjattiin liikkeen laskuun.
Sen jälkeen huomasin, että ajovalon pesurin pumppu on viallien, päästää nesteet läpi kun on ainetta tankissa, tätä ollaan korjaamassa liikkeen laskuun.
Kun sain auton ekan kerran lämpöisenä talliin, huomasin koneesta sivuäänen, ilmoitin heti myyjälle. Kävin laakkosella, josta tuomio, että jakopää ääntää, ajamista ei suositella. Myyjä järjesti jakopäälle huollon, josta minulle jäi maksettavaa 800e. Sanottiin, että jakopäähän kuuluu öljynvaihto (voiko sitä edes tehdä ilman? ainakaan ajotietokoneen mukaan moottorissa on öljyä hieman yli puolivälin, onko öljynvaihto tehty virhellisesti?). Remontissa vaihdettiin myös viallinen EGR liikken piikkiin, kun myyjän käyttämä huolto yritti ratkoa sivuääntä laakkosen diagnoosia vastaan. Tämä kokeilu meni liikken piikkiin.
Autolla on ajettu 190tkm. Onko teidän mielestänne kohtuullista, että 18 000eur autoon joutuu laittamaan käytännössä 1000euroa lisää rahaa (muiden huoltonjen kun jakopään sijausautokulut)välittömästi oston jälkeen, että sillä on turvallista ajaa? Kyllä, N47 koneen ongelmat ovat tuttuja. Myyjäkin myönsi, että jakopää on ollut viallinen ostotilanteessa. Minun oli pakko tarttua tähän 800e tarjoukseen, sillä tarvitsen autoa päivittäin, enkä voinut jäädä odottelemaan mahdollista kuluttajansuojan vastausta.
Laittaisitteko minun asemassa tämän vielä kierrokselle kuluttajansuojaan, vai pitääkö niellä tappiot, auton kanssa joka on minulle myyty ehjänä ja "huippusiistinä"
Jos osan korjauskustannuksista on saanut menemään myyjälle niin olisin tyytyväinen.Last edited by petrolhead; 02-04-2021, 12:28.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by Kaivo View PostJeps.
Tuli hankittua autoliikkeestä vm 2011 X3 20d n47 koneella.
Koeajolla yritin kuunnella konetta, josko kuuluisi jakopääongelmia. Siitä huolimatta, en niitä kylmänä kuullut, enkä lämpösenä tajunnut kuunnella.
Auto oli muuten hyvä, joten kauppoihin päästin. Kotimatkalla auto heitti joulukuusen tauluun, takavasen abs-anturi/laakeri antautui, tämä korjattiin liikkeen laskuun.
Sen jälkeen huomasin, että ajovalon pesurin pumppu on viallien, päästää nesteet läpi kun on ainetta tankissa, tätä ollaan korjaamassa liikkeen laskuun.
Kun sain auton ekan kerran lämpöisenä talliin, huomasin koneesta sivuäänen, ilmoitin heti myyjälle. Kävin laakkosella, josta tuomio, että jakopää ääntää, ajamista ei suositella. Myyjä järjesti jakopäälle huollon, josta minulle jäi maksettavaa 800e. Sanottiin, että jakopäähän kuuluu öljynvaihto (voiko sitä edes tehdä ilman? ainakaan ajotietokoneen mukaan moottorissa on öljyä hieman yli puolivälin, onko öljynvaihto tehty virhellisesti?). Remontissa vaihdettiin myös viallinen EGR liikken piikkiin, kun myyjän käyttämä huolto yritti ratkoa sivuääntä laakkosen diagnoosia vastaan. Tämä kokeilu meni liikken piikkiin.
Autolla on ajettu 190tkm. Onko teidän mielestänne kohtuullista, että 18 000eur autoon joutuu laittamaan käytännössä 1000euroa lisää rahaa (muiden huoltonjen kun jakopään sijausautokulut)välittömästi oston jälkeen, että sillä on turvallista ajaa? Kyllä, N47 koneen ongelmat ovat tuttuja. Myyjäkin myönsi, että jakopää on ollut viallinen ostotilanteessa. Minun oli pakko tarttua tähän 800e tarjoukseen, sillä tarvitsen autoa päivittäin, enkä voinut jäädä odottelemaan mahdollista kuluttajansuojan vastausta.
Laittaisitteko minun asemassa tämän vielä kierrokselle kuluttajansuojaan, vai pitääkö niellä tappiot, auton kanssa joka on minulle myyty ehjänä ja "huippusiistinä"E39 M5 2002
E70 X5 3.0sd 2008
E83 X3 3.0i 2005
G21 330e
Comment
-
-
Lyhyesti selostettuna. Potilaana vm. 2008 Mondeo mk4, 2.0 litrainen bensa Duratech tai mikä lie. Ostettaessa auton sisälle kuului satunnaisesti semmoista korkeaa laakerin ulinaa, aina kun ilmastoinnin laittoin käyntiin. Eli tämä ääni kuuluu hetken ja sitten taukoa enemmän tai vähemmän, ääni välillä kovempaa ja hiljaisempaa. Edellinen omistaja oli käyttänyt autoa paikallisessa merkkiliikkeessä ja diagnoosi oli tietenkin kompura sökö. Tilasin uuden/kunnostetun olikohan se Autodocilta ja sama ääni kuului heti tälläkin kompuralla. Sehän tässä on kiinnostavaa, että tuo ääni kuulu ainoastaan auton sisälle, ei konehuoneen puolella. On tarkistettu laturin vapaakytkimet sun muut, mutta ei ole muualla vikaa. Tätä samaa ääntä on kuulunut jo 4 vuotta, usko menee foortin kanssa. Muuten kyllä toimii, kylmää tulee kuten pitääkin. Ei kai kahdessa kompurassa voi olla laakerit sökönä samalla tavalla?NYX: Auris sekä Giant ja Scott "sähkömaasturit"
EX: F20 M-Sport
Mondeo
E91 320D -07 AjTech power
E34 M5 Tipu
Muutama japsirottelo
Comment
-
Comment