Originally posted by jr66
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Pienet autoaiheiset kysymykset VI
Collapse
X
-
Originally posted by Sakari Jatkosota View PostMistä tiedän, että mikä on oikea rengaspaine auton renkaisiin kun ei olla enää valmistajan normaalissa kokoluokssa. 20" vanteet kyseessä ja rengastus edessä 255/30/20 ja takana 305/25/20. Heitin nyt mutulla eteen 2.8 bar ja taakse 3.0 bar.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
M30b34 seoksista sen verran että:
1. Lämpimänä tyhjäkäynnillä 14.6-14.9 lienee ihan ok?
2. Tasakaasulla ajellessa 14.7 on ok?
3. Täyskaasulla 13.5 on jo melko laihalla?
Ryntäyttäessä seokset käy 10 tai alle, mittarissa loppuu asteikko.
Kuulostaako järkevältä jos
1. IMM jousta kiristää sen veran, ettei seos käy ryntäyttäessä noin paksulla?
2. Sulkee ilmaruuvia sen verran että täyskaasulla seos on lähempänä 11.5-12.5?
3. Tasakaasulla ecu säätää 14.7 korville samalla tavalla kun nytkin?
Comment
-
-
Originally posted by sepi79 View PostM30b34 seoksista sen verran että:
1. Lämpimänä tyhjäkäynnillä 14.6-14.9 lienee ihan ok?
2. Tasakaasulla ajellessa 14.7 on ok?
3. Täyskaasulla 13.5 on jo melko laihalla?
Ryntäyttäessä seokset käy 10 tai alle, mittarissa loppuu asteikko.
Kuulostaako järkevältä jos
1. IMM jousta kiristää sen veran, ettei seos käy ryntäyttäessä noin paksulla?
2. Sulkee ilmaruuvia sen verran että täyskaasulla seos on lähempänä 11.5-12.5?
3. Tasakaasulla ecu säätää 14.7 korville samalla tavalla kun nytkin?
3. Kun mennään pienempään numeroon seossuhteessa, seos on paksulla.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Risto113 View PostIMM ilmaruuvilla et ainakaan säädä täyskaasulle mitään, se kanava on onnettoman pieni ja tarkoitettu tyhjäkäynnin seoksen hienosäätöön.
Ei vaikuta mitään yli 2000 rpm.
Aivan joo. Läppää löysäämällä saisi siis vähän kiihdytykseen rikastusta mutta vastaavasti nopealla kaasun painalluksella auton saa tukehtumaan.
Onko 13.5 liian laiha täyskaasukiihdytykseen?
Comment
-
-
Originally posted by sepi79 View PostAivan joo. Läppää löysäämällä saisi siis vähän kiihdytykseen rikastusta mutta vastaavasti nopealla kaasun painalluksella auton saa tukehtumaan.
Onko 13.5 liian laiha täyskaasukiihdytykseen?
Minusta 13,5 kuulostaa ihan sopivalle, ehkä tehon kannalta vois olla hiukan paksummalla mutta ei kai tuo muuten vielä laiha ole.
Jos bensapumppu on alkuperäinen, sen vaihtamalla uuteen ja virkeään saattaa täyskaasulle ilmestyä hieman paksumpi seos sekä pari hevosta. Lambdakorjaushan ei ole täyskaasulla käytössäLast edited by Urpo_rotta; 21-07-2021, 18:26.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostMinusta 13,5 kuulostaa ihan sopivalle, ehkä tehon kannalta vois olla hiukan paksummalla mutta ei kai tuo muuten vielä laiha ole.
Jos bensapumppu on alkuperäinen, sen vaihtamalla uuteen ja virkeään saattaa täyskaasulle ilmestyä hieman paksumpi seos sekä pari hevosta. Lambdakorjaushan ei ole täyskaasulla käytössä
En ehkä ala siis säätämään enempää, vaan ajelen tyytyväisenä auringonlaskuun. Pumppu on todennäköisesti alkuperäinen mutta saa nyt jäädä toistaiseksi vaihtamatta, kun kerran tuntuu toimivan.
Mitäs mieltä olet tuosta ryntäyttäessä huomattavan rikkaalla käyvästä seoksesta? Aiheuttaako toimenpiteitä vai annanko olla?
Ohitetaanko IMM täyskaasulla?
Säätelin keväällä ilmamäärämittaria siinä toivossa että 2000rpm kohdilla tuntuva nylpytys vähenisi. Tyhjäkäyntiruuvi oli alunperin auki 1¼ kierrosta ja jouduin jousen löysäämisen takia avaamaan sitä melkein 2 kierrosta lisää eli yhteensä 3⅕ kierrosta. Jousta löysäsin yhden napsun verran alkuperäisestä.
Jos kiristän jousen alkuperäiseen ja pyöritän ilmaruuvin siihen missä se alunperin olikin, prötäys varmaan häviää mutta jos IMM on pelissä myös täyskaasulla, menee seos taas laihemmalle kiihdytyksessä.
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostNylpytys viittaa mahdolliseen laihalla käymiseen..naksu pari lisää soppaa
Nyt on käytössä laajakaista ja olis kiva saada seokset säädeltyä kuntoon.
Seokset on tällä hetkellä
Tyhjäkäynnillä 14.7
Tasakaasulla 14.7
Täyskaasulla 13.5
Nopealla polkaisulla 10.0
Comment
-
-
Originally posted by sepi79 View PostNytkyttely lähti ainakin näillä näkymin venttilien välysten säädöllä. Se keväinen rikkaammalle säätely auttoi hieman. Autohan kävi sitä ennen niin laihalla ettei auton omasta lambdasta saanut jännitettä ulos ollenkaan.
Nyt on käytössä laajakaista ja olis kiva saada seokset säädeltyä kuntoon.
Seokset on tällä hetkellä
Tyhjäkäynnillä 14.7
Tasakaasulla 14.7
Täyskaasulla 13.5
Nopealla polkaisulla 10.0
Comment
-
Comment