Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pienet autoaiheiset kysymykset VI

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoJII
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 1807
    • Lapua

    Miten tästä liittimestä saa pinnit irti?


    E32 750i 11/89

    Comment

    • samulis
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 440
      • Helsinki

      Onko driftaamisessa suositut "kääntöpalat" lailliset? Eli ne parin kympin palikat jotka tulee raidetangon päiden ja olkavarren väliin.
      ex:e46 328Ci, e36 318Ti

      Comment

      • Flamen
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2011
        • 583
        • Kuopio

        https://www.motonet.fi/fi/tuote/7001...4aAqkyEALw_wcB

        Tämmösestä sarjasta vaan sopiva tikku sopivaan väliin, niin pitäs saada painettua väkäset alas.
        Ruosteeton Karmann

        Comment

        • MikkoJII
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 1807
          • Lapua

          Originally posted by Flamen View Post
          https://www.motonet.fi/fi/tuote/7001...4aAqkyEALw_wcB

          Tämmösestä sarjasta vaan sopiva tikku sopivaan väliin, niin pitäs saada painettua väkäset alas.

          Kiitoksia! Pitää hakea huomenna samalla kun haen uuden virtakaapelin laturin ja B+tolpan välille tuohon sigun autoon. Entinen oli lähes poikki, hapettunut, ruostunut ja taisipa joku kohta olla hitsaantunutkin.


          Ei muuta kuin seuraavaa ongelmaa kohti
          E32 750i 11/89

          Comment

          • Haatainen
            BTCF Member
            • Jul 2009
            • 1451
            • Tampere

            Originally posted by samulis View Post
            Onko driftaamisessa suositut "kääntöpalat" lailliset? Eli ne parin kympin palikat jotka tulee raidetangon päiden ja olkavarren väliin.
            Ei ole.
            Alla:
            E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
            E24 635Csi -84 Polaris metallic

            Ennenkin on ollut autoja

            Comment

            • samulis
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 440
              • Helsinki

              Originally posted by Haatainen View Post
              Ei ole.
              Kiitos. Näin mäkin muistelin, mut Trafi on laillistanut kaikenlaista lähiaikoina niin hyvä varmistaa.
              ex:e46 328Ci, e36 318Ti

              Comment

              • BMW525Xda
                BTCF Member
                • Feb 2014
                • 8681
                • Xxxxxx

                Originally posted by Haatainen View Post
                Ei ole.
                Originally posted by samulis View Post
                Kiitos. Näin mäkin muistelin, mut Trafi on laillistanut kaikenlaista lähiaikoina niin hyvä varmistaa.
                Miksei olisi jos valmistajalta saa sertifikaatin että ovat ko autoon suunnitellut ja tieliikennekelpoiset.
                Onko ohjauksen osille erilaisia säännöksiä, poikkeavia mm säädettävistä alatukivarsista, camperplatoista jne ?

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  Moottorin tukikumeista kysymys.

                  Onko nämä tukikumit suositeltavaa vaihtaa pareittain? Kuskinpuolelta kumi paskana, mutta vänkärin puolelta on hyvässä kunnossa. Kyseessä siis sigun auto.

                  Olisko heittää näistä linkkien valmistajien laadusta jotain kokemusta tai faktaa? :think
                  Autodoc:
                  https://www.autodoc.fi/autonosat/oem...%2022116750820

                  Aeromotors:



                  EDIT:
                  Tilasin Vaicot.
                  Last edited by MikkoJII; 09-01-2022, 22:49.
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • aae30
                    BTCF Member
                    • May 2010
                    • 2699
                    • .fi

                    Originally posted by MikkoJII View Post
                    Moottorin tukikumeista kysymys.

                    Onko nämä tukikumit suositeltavaa vaihtaa pareittain? Kuskinpuolelta kumi paskana, mutta vänkärin puolelta on hyvässä kunnossa. Kyseessä siis sigun auto.

                    Olisko heittää näistä linkkien valmistajien laadusta jotain kokemusta tai faktaa? :think
                    Autodoc:
                    https://www.autodoc.fi/autonosat/oem...%2022116750820

                    Aeromotors:



                    EDIT:
                    Tilasin Vaicot.

                    täältä mallia miten huono vaico voi olla:
                    https://www.btcf.fi/forum/showpost.p...&postcount=108

                    edit: kun taas, muistan varmuudella lukeneeni cortecon valmistavan bemarillekin alkup. kumeja moottoreille...

                    edit2: vähän hakua laajentamalla, aerostakin olisit esim. lemförderinäkin saanut vajaa 6e/kpl lisähinnalla.
                    tarvikkeena kun ottaa, ei kannata sokeasti tuijottaa oman auton osanumeroa, siis esim. vaico:nkin tuotetiedoissa
                    lukee, että olisi yhtä sopiva myös osanumerolle 11811131678, jolla tuo lemförder ja monta muuta löytyy.
                    Last edited by aae30; 10-01-2022, 01:13.
                    Sorry I'm Not Sorry
                    E34 540iA 93 sedan
                    E34 540iA 93 sedan
                    E39 530iA 00 touring

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1837
                      • Karjaa

                      Kannatinkumin voi vaihtaa yksittäinkin, mutta varsinkin jos se hyväkuntoiselta vaikuttavakin on vielä alkuperäinen niin vaihtaisin kyllä samaan syssyyn molemmat kun eivät ole hinnan kiroissa.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • MikkoJII
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 1807
                        • Lapua

                        Originally posted by aae30 View Post
                        täältä mallia miten huono vaico voi olla:


                        edit: kun taas, muistan varmuudella lukeneeni cortecon valmistavan bemarillekin alkup. kumeja moottoreille...

                        edit2: vähän hakua laajentamalla, aerostakin olisit esim. lemförderinäkin saanut vajaa 6e/kpl lisähinnalla.
                        tarvikkeena kun ottaa, ei kannata sokeasti tuijottaa oman auton osanumeroa, siis esim. vaico:nkin tuotetiedoissa
                        lukee, että olisi yhtä sopiva myös osanumerolle 11811131678, jolla tuo lemförder ja monta muuta löytyy.

                        Piti hieman penkoa, että miten löysit nuo Lemförderit, mutta tosiaan tuon tuotteen info-napin kautta löytyy. Kiitoksia vinkistä, en ollutkaan tuota aikaisemmin käyttänyt.

                        Sain asian korjattua Aeron chatin kautta ja muutin tilausta niin, että Vaicot vaihtui Lemförderiin. Henkilö vastasi muutamassa minuutissa ja asia saatiin hoidettua chatin kautta 10 minuutissa maksuineen. Aika 5/5 fiilis jäänyt Aerosta kokonaiskuvana.

                        Wespalle: Tilasin tosiaan 2kpl kumeja juuri tuon takia ja kun eivät tuon enempää maksaneet.
                        Last edited by MikkoJII; 10-01-2022, 10:06.
                        E32 750i 11/89

                        Comment

                        • Danukos
                          Alueaktiivi
                          • Feb 2011
                          • 1112
                          • pks

                          Tämä lanka tuntuu tälle aiheelle sopivimmalta. Haluan kuulla monia erilaisia mielipiteitä

                          Tuli tossa viime viikolla laitettua uusi auto tilaukseen. Toimitusaika-arvio kesällä. Luonnollisesti nykyisestä käyttiksestä pitäisi päästä eroon siihen mennessä...

                          Käytettyjen autojen markkinat on nyt aika hassut kun hinnat on monien merkkien ja mallien osalta olleet nousussa ja nettiauton datan perusteella ovat edelleen nousussa.
                          Nykyinen käyttis vaikuttaa olevan autoliikkeiden suosikkeja, kun näiden suosio on kansan keskuudessa niin suurta ja tätä puoltaa myös myyntiajat mitä nyt olen netissä seuraillut.
                          Suuren suosion syitä lienee erittäin edulliset käyttökustannukset (jotka korostuu nyt vieläkin enemmän kun bensan ja dieselin hinnat on niin poskettomat) ja suhteellisen edullinen hankintahinta auton laatuun ja kokoon nähden.

                          Mietin siis, että A) myisinkö auton nyt kun saisin siitä varmasti enemmän mitä maksoin itse viime kesänä ja ajaisin puoli vuotta vanhemmalla "velattomalla" autolla (lue muutaman tonnin pommilla).

                          + saisin omat takas ja päällekin
                          + pääoma olisi vapautettu hyvissä ajoin etukäteen uuden auton rahoittamiseksi
                          + ei tarttis stressata arvonalenemista


                          - joutuisin ajamaan "vanhalla romulla" ilman uudemman auton mukavuuksia mikä ei tilanteessani ole kovin optimia (nirso vaimo , lapset)
                          - mun kilsoilla ja nykyisellä bensan hinnalla mulla menisi rahaa polttoaineeseen 300e/kk vrt. nyt menee n. 100e/kk (plugari)


                          Vai B) ajelen nykyisellä pitkälle kevääseen ja myyn vasta kesällä kun tiedän uuden auton tarkan toimitusajankohdan.

                          + säästäisin autoilun kustannuksissa seuraavat n. puoli vuotta vrt. skenaario A
                          + kenties käytettyjen autojen hinnat nousevat vielä lisää ja saan keväällä jopa paremman hinnan kuin nyt? Eli hyödyntäisin negatiivisen arvonaleneman maksimaalisesti :think


                          - käytettyjen autojen markkinahinnat "normalisoituu" kesään mennessä eli laskee ainakin 10-15% nykyisistä.
                          - joudun myymään kiireellä ja mahdollisesti "tappiolla"


                          Auto kattavasti varusteltu VW Passat GTE vm. 2017, kilsoja 130 tkm ja lisää tulee n. 1500-1800 km/kk. Lisätään nyt vielä, että todella edulliset rahoituskustannukset eli siltä osin "tappiot" eivät ole pahoja.
                          E90 325iA LCI ///M-Sport -09 Sapphire Schwartz
                          Ex - E34
                          ///M5 -90 Alpin Weiss II

                          Comment

                          • racing02
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 2028
                            • Riihimäki

                            Originally posted by Danukos View Post

                            + kenties käytettyjen autojen hinnat nousevat vielä lisää ja saan keväällä jopa paremman hinnan kuin nyt? Eli hyödyntäisin negatiivisen arvonaleneman maksimaalisesti :think

                            - käytettyjen autojen markkinahinnat "normalisoituu" kesään mennessä eli laskee ainakin 10-15% nykyisistä.
                            - joudun myymään kiireellä ja mahdollisesti "tappiolla"
                            Tuntuu että tässä on kyse markkinan ajoittamisesta ihan kuin kysyisi onko Koneen osake kesällä korkeammalla vai alempana kuin nyt. Jos et veikkaa et voi voittaa, mutta yleensä tulee veikattua väärin Ehkä pitäisi unohtaa veikkaus ja miettiä mitä nuo muut perusteet painaa, tosin eihän siinä tainnut jäädä kuin miinuksia nyt myymisen puolelle?

                            Comment

                            • ekkoo1
                              BTCF Member
                              • Jun 2019
                              • 1368
                              • Pohjanmaa

                              Itse kyllä dumppaisin pian 5v vanhan plugarin mahdollisimman pian, varsinkin jos siitä on tarjolla "omansa takaisin". Jos volsulta ehtii tulla uusia malleja ennen kesää niin se tuskin ainakaan nostaa tuon nykyisen arvoa.

                              Toisaalta VW on kyllä suomessa suosittu merkki ja onhan hybridiin tai EV:hen vaihtaminen tällä hetkellä muodikasta. Toisaalta jo esim. täälläkin sähköauto langoissa on jo ajat sitten päätelty, että hybridi on melko välimalli ratkaisu ja huonon rangen lisäksi pahimmillaan sekä bensa- että sähköpuolen ongelmat painaa.
                              E39 540i -96 Ajamisen iloa
                              E34 540i -94 Hitsaamisen iloa
                              E53 4.4i -01 Varaosien tilaamisen iloa
                              Audi A6 Avant 4.2 -99 Tavarankuljetin

                              Comment

                              • BMW525Xda
                                BTCF Member
                                • Feb 2014
                                • 8681
                                • Xxxxxx

                                Originally posted by Danukos View Post
                                (lue muutaman tonnin pommilla).
                                Tästähän ei ole kuin plussia, nirso vaimo ei tule kyytiin ja lapset nauraa. Pelkkää voittoa sen lisäksi että pääsee volkkarista eroon.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎